Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1941
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Sziasztok!

 

A segítégeteket szeretném kérni a következő témában. Van egy Wheelworx SPR típusú kerékpárom, és úgy döntöttem, itt az ideje, hogy teljes hajtást cseréljek rajta (főként azért, mert azt olvastam, a hajtás elemeit csak egyszerre érdemes cserélni) Szóval a váltókat leszámítva teljesen fel szeretném újítani. Nem igazán tudom, milyen monoblokk például milyen hajtóművel működik jól (itt tudom, hogy az átmérő adott, de a szélességre azt olvastam, a hajtóműtől függ, nem igazán tudom, mi mivel passzol) , milyen lánc javasolt mellé, stb. A kér(d)ésem tehát az lenne, hogy milyen alkatrészekből újítsam fel a hajtást. Nem lenne komoly igénybevételnek kitéve, napi 10-15 km, jó minőségű úton. (Nem tudom ez számít e.) Tehát alapvetően a kínálat aljából gondoltam szemezgetni, de ha valamiből mindenképp ajánlott ennél drágábbra beruházni, arra is nyitott vagyok. Viszont a kerékpár se csúcskategóriás, nem szívesen költeném rá az értéke többszörösét.  :)

 

(http://img7.leboncoi...c1738f0d540.jpg)  ilyen kerékpárról van szó. 

 

Előre is köszönöm szépen a segítséget!  :)

 

Szia!

 

Ha elfogadhatóan működik a bringa, ne költs rá. Inkább tedd félre egy komolyabb szerkezetre. Ha elkezdesz cserélgetni, a bringa jelenlegi értékét kellene minimum rákölteni, vagy többet.



#1942
danihungary

danihungary

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Sziasztok!

 

A segítégeteket szeretném kérni a következő témában. Van egy Wheelworx SPR típusú kerékpárom, és úgy döntöttem, itt az ideje, hogy teljes hajtást cseréljek rajta (főként azért, mert azt olvastam, a hajtás elemeit csak egyszerre érdemes cserélni) Szóval a váltókat leszámítva teljesen fel szeretném újítani. Nem igazán tudom, milyen monoblokk például milyen hajtóművel működik jól (itt tudom, hogy az átmérő adott, de a szélességre azt olvastam, a hajtóműtől függ, nem igazán tudom, mi mivel passzol) , milyen lánc javasolt mellé, stb. A kér(d)ésem tehát az lenne, hogy milyen alkatrészekből újítsam fel a hajtást. Nem lenne komoly igénybevételnek kitéve, napi 10-15 km, jó minőségű úton. (Nem tudom ez számít e.) Tehát alapvetően a kínálat aljából gondoltam szemezgetni, de ha valamiből mindenképp ajánlott ennél drágábbra beruházni, arra is nyitott vagyok. Viszont a kerékpár se csúcskategóriás, nem szívesen költeném rá az értéke többszörösét.  :)

 

(http://img7.leboncoi...c1738f0d540.jpg)  ilyen kerékpárról van szó. 

 

Előre is köszönöm szépen a segítséget!  :)



#1943
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Köszi, hogy gondoltál rám, de befejeztem....kettőből kettő szar...ugyan úgy ráadásul. Rossz konstrukció sajnos. A gyártás során bele "kovácsolták" a hibát. Látszik a képen a karikázva a két nagyobb mélyedés. Ott nem homogén az anyag, onnan indulnak ki a hajszál repedések több irányba, ezek vannak a nyilakkal jelölve. Az utolsó képen pedig látszik a dizájn átka. A karikázott részeken össze ér a kar a spiderrel és ott is feszültség alakul ki, nem csak a belső nagy bordás részen. A 750-es XT vagy a 950-es hasonló, de letisztultabb jobb konstrukció. Én a magam részéről vissza térek a 737-es karra...

22847407_1d1998b3ee2cacc3e2a0a5e1286243c22847405_566aaba2f9195e91727121ace660d3022847409_d129460e6d84b5345fd7ba4a0ed4d84



#1944
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

akkor ez itt érdekes lehet neked:

http://apro.bikemag....al-l294149.html

mikor láttam, hogy milyen termékhez megy a link, az első reakcióm az volt "SUBA". És.. tényleg :D



#1945
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

akkor ez itt érdekes lehet neked:

http://apro.bikemag....al-l294149.html

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1946
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Úgy...úgy...mindkét 739-es karom....egyik jobban, másik kevésbé. Azt hittem, hogy a mono  a tettes, de nem...oda a két kar, béke poraikra. Van két szép eladó bal karom viszont és egy-két tányér...:)


  • donciccio likes this

#1947
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

az ott el van repedve?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1948
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Végre megtaláltam, hogy mi ciripel...sajnos nem egy tücsök....

22844867_a12f4f4871f3591809f472bcc2ed03522844865_b14e3e173a7f5881e76dee5b11fe841


  • Vejne likes this

#1949
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Tokot is cseréltél?

az úgy. :)

 

Sajnos amúgy mivel nincs se bowdenvágóm, így boltból kértem kölcsön. Próbálgattam, nem ment, kértem segítséget a srácoktól, de nekik sem sikerült. Néztük, hogy nem akad-szorul valahol, nem. Néztük, hogy a lánckerekekhez képest hogy áll a G-pulley, az mindig szépen síkban volt. Néztük, nem szorul-e a lánc. 

 

De az az egy lánckerék (16-17) nem igazán szeret "váltani". Kistányéron megy szépen, de nagytányéron annál az egy váltásnál mindig "rá kell húzni".. :( pedig a váltó a klikk után síkban van a lánckerékkel, de a lánc mégsem mászik fel. :)

 

Némi fejvakarás-káromkodás-izzadás után megegyeztünk, hogy most ezt nem tudjuk megoldani. :)



#1950
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Amúgy nem tudom :D kicseréltem a kábelt, de ugyanaz a tünet áll fent. Igaz, legalább a kitekert "B"-rugóval és új bowdennel szebben röpög-recseg a váltókar, ami egy campásnak mindig nagy élmény :D

Tokot is cseréltél?


  • Vejne likes this

#1951
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Amúgy nem tudom :D kicseréltem a kábelt, de ugyanaz a tünet áll fent. Igaz, legalább a kitekert "B"-rugóval és új bowdennel szebben röpög-recseg a váltókar, ami egy campásnak mindig nagy élmény :D



#1952
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Nekem tudod, mikor jutott eszembe a bovden? Mikor leírtad ezt: "A kábel csak most jutott eszembe, hogy akár amiatt is lehet gond." :D :D :D

Szóval nem lep meg, hogy ez volt a megoldás, de magamtól, hát nem tom... 

Tipikus amúgy: mindenféle feketemágiára gyanakszik az ember, aztán kiderül, hogy tök egyszerű a megoldás.


  • Vejne likes this

#1953
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

szerkeszteni már nem tudok, de beírom: szerintem megvan a hunyó.

 

Bowden. :) Mondjuk a "B"-csavart is átállítottam, hogy annyira közel kövesse a felső görgő a lánckeréksort, ahogy tudja. Most jónak tűnik, de azt a bowdent cserélni fogom, mert szorul, van rajta egy törés ott, ahol a láncvilla alól bebújik a hátsó hurokba. 

 

Tipikus amúgy: mindenféle feketemágiára gyanakszik az ember, aztán kiderül, hogy tök egyszerű a megoldás.


  • MJani01 likes this

#1954
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Most nem akarok buta lenni, de olyan problémám van, hogy.

 

Van egy 8-as rendszer, 8-as PC-850 lánc, 8-as Miche lánckeréksor, 8-as hátsó váltó-fékváltókar. 

 

Akárhogy bűvészkednék, a váltás nem jó. 13-14-15-16-17-19-21-23 sor van fent, a váltás minden lánckeréken szép-pontos, KIVÉVE, a 16-17T átmenetet, ami nagyon hezitáló-nem akar fellépni, csak, ha túlváltok, vagy kézzel "ráhúzok" a bowdenre.

 

Ha a finomállítón tekerek a küllők felé, akkor megtörténik a váltás, de ilyenkor meg már túl feszes a kábel, s lefelé nem szeret mászni a váltó. 

 

Szemre a végállások helyben vannak, nagytányér-kónuszon rel. halkan-hangmentesen fut a lánc, és a 16t lánckerékig instant lép minden klikkre. A gond itt kezdődik: 16-17 nem megy, csak forszírzva, s utána a 17 elég zajos-csattogó hangon fut csak. A sor teteje megint szépen működik.

 

Próbálkozzak türelemmel, vagy bízzam másra, (már megtörtént utóbbi, nem lett jobb..) vagy próbálkozzak "troubleshooting" módon másik lánccal, kábellel, etc? :)

 

A kábel csak most jutott eszembe, hogy akár amiatt is lehet gond. De akkor miért jó a sor többi része? Kistányéron amúgy szépen vált, de nagytányéron nem szereti.. :)

 

Ötleteket-tippeket fogadok. A feszességálltó csavar jelenleg tökig be van tekerve, szóval maximális a váltó rugófeszítése, mert így valahogy "fickósabbak" a klikkek.. :)



#1955
alienamelie

alienamelie

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok!

Van egy régi országútim,shimano 600 váltóval,hátul 6os sor van,menetes.Nem kizárt,hogy cserélni kell,a szabadonfutó szorul,megakad.Próbáltam már átmosni olajjal,wd40et fújtam bele gazdagon,hátha csak dzsuvás,de nem lett jobb.Mármint mindezt úgy,hogy leszedni nem tudom a fogaskerekeket,nincs szerszámom sem.Szeretném kérdezni,hogy bármilyen shimano menetes sor jó helyette,nekem elég lenne egy hatos,vagy van valami amire figyelni kell?Illetve a fogaskerekek még nem túl kopottak,van rá mód,hogy csak a szabadonfutó(nem tudom mi a rendes neve bocsi)csere?

Üdv.Alien



#1956
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

a titka a dolognak, hogy használni kell nem méregetni.. :)

 

Ha méregetned kell hogy lásd hogy kinyúlt használat közben, akkor valamit rosszul csinálsz ;)



#1957
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts

Nekem a 9-es láncoknál többet elfutnak a 10-esek

A sor is bír eddig annyit



#1958
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Asszem amúgy be fogom vállalni a rendszerváltást, annyival jobban tetszik egy 10-es sor kiosztása, hogy ki fogom bírni az évenkénti(?) sor+lánc cserét. (Mert picsagazdag vagyok.)

a varjúféléknek szelektív a látása, na.. ezt láttam.



#1959
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Bár a feltett kérdésre konkrétan nem válaszoltál (sár vs. +2 fokozat eszi jobban a láncot), a lényeget le tudtam szűrni. ;)

Közben eszembe jutott, hogy a nyolcas láncot évente kb. egyszer mosom le, a montis 10-est meg simán 10x. Tehát a lánc a mosástól nyúlik. :D

---

Tigris, 

nem a méregetés tesz boldoggá, csak ki kéne találnom, hogy mi legyen a nyolcas cucc lekopásakor. Ha maradok ott, akkor kéne rendes váltókar, ha meg nem, akkor kihúzom vele azt a kis(?) időt.

a varjúféléknek szelektív a látása, na.. ezt láttam.

 

"---Országúton mennyit megy el egy 8-as, illetve egy 10-es lánc?"

 

illetve "...meg 10-es (HG95). Nem volt gáz szezon végére, két láncot cserélgettem, de 2000 alatt már láthatóbb " :D



#1960
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Bár a feltett kérdésre konkrétan nem válaszoltál (sár vs. +2 fokozat eszi jobban a láncot), a lényeget le tudtam szűrni. ;)

Közben eszembe jutott, hogy a nyolcas láncot évente kb. egyszer mosom le, a montis 10-est meg simán 10x. Tehát a lánc a mosástól nyúlik. :D

---

Tigris, 

nem a méregetés tesz boldoggá, csak ki kéne találnom, hogy mi legyen a nyolcas cucc lekopásakor. Ha maradok ott, akkor kéne rendes váltókar, ha meg nem, akkor kihúzom vele azt a kis(?) időt.

bazze én meg itt kajálok-zabálok a fórum felett, mert az ilyen csikkfájt pont arra jó :D