Sziasztok!
A segítégeteket szeretném kérni a következő témában. Van egy Wheelworx SPR típusú kerékpárom, és úgy döntöttem, itt az ideje, hogy teljes hajtást cseréljek rajta (főként azért, mert azt olvastam, a hajtás elemeit csak egyszerre érdemes cserélni) Szóval a váltókat leszámítva teljesen fel szeretném újítani. Nem igazán tudom, milyen monoblokk például milyen hajtóművel működik jól (itt tudom, hogy az átmérő adott, de a szélességre azt olvastam, a hajtóműtől függ, nem igazán tudom, mi mivel passzol) , milyen lánc javasolt mellé, stb. A kér(d)ésem tehát az lenne, hogy milyen alkatrészekből újítsam fel a hajtást. Nem lenne komoly igénybevételnek kitéve, napi 10-15 km, jó minőségű úton. (Nem tudom ez számít e.) Tehát alapvetően a kínálat aljából gondoltam szemezgetni, de ha valamiből mindenképp ajánlott ennél drágábbra beruházni, arra is nyitott vagyok. Viszont a kerékpár se csúcskategóriás, nem szívesen költeném rá az értéke többszörösét.
(http://img7.leboncoi...c1738f0d540.jpg) ilyen kerékpárról van szó.
Előre is köszönöm szépen a segítséget!
Szia!
Ha elfogadhatóan működik a bringa, ne költs rá. Inkább tedd félre egy komolyabb szerkezetre. Ha elkezdesz cserélgetni, a bringa jelenlegi értékét kellene minimum rákölteni, vagy többet.
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#1941
Posted 2015. June 14. - 15:45
#1942
Posted 2015. June 14. - 12:53
Sziasztok!
A segítégeteket szeretném kérni a következő témában. Van egy Wheelworx SPR típusú kerékpárom, és úgy döntöttem, itt az ideje, hogy teljes hajtást cseréljek rajta (főként azért, mert azt olvastam, a hajtás elemeit csak egyszerre érdemes cserélni) Szóval a váltókat leszámítva teljesen fel szeretném újítani. Nem igazán tudom, milyen monoblokk például milyen hajtóművel működik jól (itt tudom, hogy az átmérő adott, de a szélességre azt olvastam, a hajtóműtől függ, nem igazán tudom, mi mivel passzol) , milyen lánc javasolt mellé, stb. A kér(d)ésem tehát az lenne, hogy milyen alkatrészekből újítsam fel a hajtást. Nem lenne komoly igénybevételnek kitéve, napi 10-15 km, jó minőségű úton. (Nem tudom ez számít e.) Tehát alapvetően a kínálat aljából gondoltam szemezgetni, de ha valamiből mindenképp ajánlott ennél drágábbra beruházni, arra is nyitott vagyok. Viszont a kerékpár se csúcskategóriás, nem szívesen költeném rá az értéke többszörösét.
(http://img7.leboncoi...c1738f0d540.jpg) ilyen kerékpárról van szó.
Előre is köszönöm szépen a segítséget!
#1943
Posted 2015. June 13. - 21:04
Köszi, hogy gondoltál rám, de befejeztem....kettőből kettő szar...ugyan úgy ráadásul. Rossz konstrukció sajnos. A gyártás során bele "kovácsolták" a hibát. Látszik a képen a karikázva a két nagyobb mélyedés. Ott nem homogén az anyag, onnan indulnak ki a hajszál repedések több irányba, ezek vannak a nyilakkal jelölve. Az utolsó képen pedig látszik a dizájn átka. A karikázott részeken össze ér a kar a spiderrel és ott is feszültség alakul ki, nem csak a belső nagy bordás részen. A 750-es XT vagy a 950-es hasonló, de letisztultabb jobb konstrukció. Én a magam részéről vissza térek a 737-es karra...
#1944
Posted 2015. June 13. - 17:11
akkor ez itt érdekes lehet neked:
mikor láttam, hogy milyen termékhez megy a link, az első reakcióm az volt "SUBA". És.. tényleg
#1946
Posted 2015. June 13. - 14:01
Úgy...úgy...mindkét 739-es karom....egyik jobban, másik kevésbé. Azt hittem, hogy a mono a tettes, de nem...oda a két kar, béke poraikra. Van két szép eladó bal karom viszont és egy-két tányér...
- donciccio likes this
#1948
Posted 2015. June 13. - 13:29
#1949
Posted 2015. June 11. - 17:02
Tokot is cseréltél?
az úgy.
Sajnos amúgy mivel nincs se bowdenvágóm, így boltból kértem kölcsön. Próbálgattam, nem ment, kértem segítséget a srácoktól, de nekik sem sikerült. Néztük, hogy nem akad-szorul valahol, nem. Néztük, hogy a lánckerekekhez képest hogy áll a G-pulley, az mindig szépen síkban volt. Néztük, nem szorul-e a lánc.
De az az egy lánckerék (16-17) nem igazán szeret "váltani". Kistányéron megy szépen, de nagytányéron annál az egy váltásnál mindig "rá kell húzni".. pedig a váltó a klikk után síkban van a lánckerékkel, de a lánc mégsem mászik fel.
Némi fejvakarás-káromkodás-izzadás után megegyeztünk, hogy most ezt nem tudjuk megoldani.
#1950
Posted 2015. June 11. - 16:07
Amúgy nem tudom kicseréltem a kábelt, de ugyanaz a tünet áll fent. Igaz, legalább a kitekert "B"-rugóval és új bowdennel szebben röpög-recseg a váltókar, ami egy campásnak mindig nagy élmény
Tokot is cseréltél?
- Vejne likes this
#1951
Posted 2015. June 11. - 14:56
Amúgy nem tudom kicseréltem a kábelt, de ugyanaz a tünet áll fent. Igaz, legalább a kitekert "B"-rugóval és új bowdennel szebben röpög-recseg a váltókar, ami egy campásnak mindig nagy élmény
#1952
Posted 2015. June 10. - 21:20
Nekem tudod, mikor jutott eszembe a bovden? Mikor leírtad ezt: "A kábel csak most jutott eszembe, hogy akár amiatt is lehet gond."
Szóval nem lep meg, hogy ez volt a megoldás, de magamtól, hát nem tom...
Tipikus amúgy: mindenféle feketemágiára gyanakszik az ember, aztán kiderül, hogy tök egyszerű a megoldás.
- Vejne likes this
#1953
Posted 2015. June 10. - 20:35
szerkeszteni már nem tudok, de beírom: szerintem megvan a hunyó.
Bowden. Mondjuk a "B"-csavart is átállítottam, hogy annyira közel kövesse a felső görgő a lánckeréksort, ahogy tudja. Most jónak tűnik, de azt a bowdent cserélni fogom, mert szorul, van rajta egy törés ott, ahol a láncvilla alól bebújik a hátsó hurokba.
Tipikus amúgy: mindenféle feketemágiára gyanakszik az ember, aztán kiderül, hogy tök egyszerű a megoldás.
- MJani01 likes this
#1954
Posted 2015. June 10. - 20:01
Most nem akarok buta lenni, de olyan problémám van, hogy.
Van egy 8-as rendszer, 8-as PC-850 lánc, 8-as Miche lánckeréksor, 8-as hátsó váltó-fékváltókar.
Akárhogy bűvészkednék, a váltás nem jó. 13-14-15-16-17-19-21-23 sor van fent, a váltás minden lánckeréken szép-pontos, KIVÉVE, a 16-17T átmenetet, ami nagyon hezitáló-nem akar fellépni, csak, ha túlváltok, vagy kézzel "ráhúzok" a bowdenre.
Ha a finomállítón tekerek a küllők felé, akkor megtörténik a váltás, de ilyenkor meg már túl feszes a kábel, s lefelé nem szeret mászni a váltó.
Szemre a végállások helyben vannak, nagytányér-kónuszon rel. halkan-hangmentesen fut a lánc, és a 16t lánckerékig instant lép minden klikkre. A gond itt kezdődik: 16-17 nem megy, csak forszírzva, s utána a 17 elég zajos-csattogó hangon fut csak. A sor teteje megint szépen működik.
Próbálkozzak türelemmel, vagy bízzam másra, (már megtörtént utóbbi, nem lett jobb..) vagy próbálkozzak "troubleshooting" módon másik lánccal, kábellel, etc?
A kábel csak most jutott eszembe, hogy akár amiatt is lehet gond. De akkor miért jó a sor többi része? Kistányéron amúgy szépen vált, de nagytányéron nem szereti..
Ötleteket-tippeket fogadok. A feszességálltó csavar jelenleg tökig be van tekerve, szóval maximális a váltó rugófeszítése, mert így valahogy "fickósabbak" a klikkek..
#1955
Posted 2015. June 05. - 16:50
Sziasztok!
Van egy régi országútim,shimano 600 váltóval,hátul 6os sor van,menetes.Nem kizárt,hogy cserélni kell,a szabadonfutó szorul,megakad.Próbáltam már átmosni olajjal,wd40et fújtam bele gazdagon,hátha csak dzsuvás,de nem lett jobb.Mármint mindezt úgy,hogy leszedni nem tudom a fogaskerekeket,nincs szerszámom sem.Szeretném kérdezni,hogy bármilyen shimano menetes sor jó helyette,nekem elég lenne egy hatos,vagy van valami amire figyelni kell?Illetve a fogaskerekek még nem túl kopottak,van rá mód,hogy csak a szabadonfutó(nem tudom mi a rendes neve bocsi)csere?
Üdv.Alien
#1956
Posted 2015. June 03. - 03:34
a titka a dolognak, hogy használni kell nem méregetni..
Ha méregetned kell hogy lásd hogy kinyúlt használat közben, akkor valamit rosszul csinálsz
#1957
Posted 2015. June 02. - 23:38
#1958
Posted 2015. June 02. - 18:48
Asszem amúgy be fogom vállalni a rendszerváltást, annyival jobban tetszik egy 10-es sor kiosztása, hogy ki fogom bírni az évenkénti(?) sor+lánc cserét. (Mert picsagazdag vagyok.)
a varjúféléknek szelektív a látása, na.. ezt láttam.
#1959
Posted 2015. June 02. - 18:44
Bár a feltett kérdésre konkrétan nem válaszoltál (sár vs. +2 fokozat eszi jobban a láncot), a lényeget le tudtam szűrni.
Közben eszembe jutott, hogy a nyolcas láncot évente kb. egyszer mosom le, a montis 10-est meg simán 10x. Tehát a lánc a mosástól nyúlik.
---
Tigris,
nem a méregetés tesz boldoggá, csak ki kéne találnom, hogy mi legyen a nyolcas cucc lekopásakor. Ha maradok ott, akkor kéne rendes váltókar, ha meg nem, akkor kihúzom vele azt a kis(?) időt.
a varjúféléknek szelektív a látása, na.. ezt láttam.
"---Országúton mennyit megy el egy 8-as, illetve egy 10-es lánc?"
illetve "...meg 10-es (HG95). Nem volt gáz szezon végére, két láncot cserélgettem, de 2000 alatt már láthatóbb "
#1960
Posted 2015. June 02. - 18:37
Bár a feltett kérdésre konkrétan nem válaszoltál (sár vs. +2 fokozat eszi jobban a láncot), a lényeget le tudtam szűrni.
Közben eszembe jutott, hogy a nyolcas láncot évente kb. egyszer mosom le, a montis 10-est meg simán 10x. Tehát a lánc a mosástól nyúlik.
---
Tigris,
nem a méregetés tesz boldoggá, csak ki kéne találnom, hogy mi legyen a nyolcas cucc lekopásakor. Ha maradok ott, akkor kéne rendes váltókar, ha meg nem, akkor kihúzom vele azt a kis(?) időt.
bazze én meg itt kajálok-zabálok a fórum felett, mert az ilyen csikkfájt pont arra jó