Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1681
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

@simon23 nyugalom kedves uram :D lemaradtam Vejnéról azért írtam én is még egyszer.
Akkor megpróbálom állítani a váltót. De ha nekem sikerül akkor tényleg többet nem megyek abba a szervizbe.

Én olyan relax vaok, h még szinte alszom!  :D Meg különben is, nem nekem kell feszülnöm, (az én első váltóm dobozban, a váz meg még csomagolva) sokkal inkább neked! :) No, azért majd oszd meg velünk, mi volt a triviális probléma. 


Ridley Noah Fast 


#1682
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Egyébként sanszos, hogy ez még négyszöges hajtás Es frikcios (12 klikkes ) első váltás.

UT esetében nem nagyon tudod kifele tulallitani a ketrecet, mert beakad a hajtasba.

Szépen legyen a két vegallas bowden nélkül belőve, aztan működnie KELL

#1683
Mozambiki

Mozambiki

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

@simon23 nyugalom kedves uram :D lemaradtam Vejnéról azért írtam én is még egyszer.
Akkor megpróbálom állítani a váltót. De ha nekem sikerül akkor tényleg többet nem megyek abba a szervizbe.



#1684
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Akkor szrul van beállítva: )

Ez a beszéd!! :D  :D


Ridley Noah Fast 


#1685
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Akkor szrul van beállítva: )😀
  • simon23 and Mozambiki like this

#1686
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Nem a váz és a hajtómű közé hanem a két fogaskerék közé teszi a láncot, pontosabban nem közé (mert oda nem fér) csak a fogaskerék elpörög a lánc alatt. A váltó már végálláson van (ha csak a csavarral állítom) Pedig elég jó szerviznek tűnik, lehet a pofámat nem bírják :D Mondjuk ebben a váltó beállításban tényleg lehet valami mert felfele (kifele) meg tovább tudom húzni a váltót mint szükséges lenne...

Mondom, h értettem amit leírtál, én viszont nem tényként, csak lehetőségként írtam, a váz és hajtőmű közötti pozíciót!!!! :angry:

Ha a hajtőmű a helyén van, legalább annyival lehet "alászabályozni" a váltót mint fölé. Tehát lefele is többet kellene tudnod állítani mint az szükségeltetik, nem véletlen vannak leesésgátló b@....ások az első váltóhoz. 


Ridley Noah Fast 


#1687
Mozambiki

Mozambiki

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

 

nem tudom, mennyi a lánctányér-távolság, de mi van ráírva a tányérjaidra? Mert rá szokták írni, milyen rendszerhez szánják.. :)

 

a tányérokon ez van: 39 és C10 53/39



#1688
Mozambiki

Mozambiki

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

Hi!!

Ezt nem nagyon értem, a "határoló" csavarral annyira be lehet engedni a váltót, h képes betenni a hajtómű és a váz közé a láncot. Azt kellene megnézni, h maga a váltó bowdenezés nélkül mennyit mozdul. Nagyon ritka, h az első váltó, vagy annak bowdenezése szorul, első körben ezt kellene megnézni, de én orrontom, h ott pusztán a végállás nincs jól beállítva. Ez nem egy bonyi szerkezet, így egy kicsit elgondolkodom azon a szervizen is ahol ezt a csodálatos megállapítást tették. Oda én biztos nem vinnék még egy faéket sem hegyezésre! Még akkor is be lehet állítani az első váltót ha idétlenül van betéve a középcsapágy ami valamennyire kitolja a hajtómű pozícióját. Szóval ha Te nem tudsz a dolgok elé menni, valami "normális" bringaszervizes bandát keress!!

Nem a váz és a hajtómű közé hanem a két fogaskerék közé teszi a láncot, pontosabban nem közé (mert oda nem fér) csak a fogaskerék elpörög a lánc alatt. A váltó már végálláson van (ha csak a csavarral állítom) Pedig elég jó szerviznek tűnik, lehet a pofámat nem bírják :D Mondjuk ebben a váltó beállításban tényleg lehet valami mert felfele (kifele) meg tovább tudom húzni a váltót mint szükséges lenne...



#1689
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Nem a váz és kistányér közé dobja a láncot, hanem a két lánctányér közt "akad meg".

 

egyébként GÉ

 

https://www.google.h...inring distance

....ezt vágom én! Szövegértéssel még nincs gond.  :) Nem is azt írtam, csak mint lehetőséget, ha xarul van beállítva a sróf a váltón így azt jól beengedi leváltásnál, így eshet meg az az eset, h a lánc beeshet.  :D


  • Vejne likes this

Ridley Noah Fast 


#1690
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nem a váz és kistányér közé dobja a láncot, hanem a két lánctányér közt "akad meg".

 

egyébként GÉ

 

https://www.google.h...inring distance

 

nem tudom, mennyi a lánctányér-távolság, de mi van ráírva a tányérjaidra? Mert rá szokták írni, milyen rendszerhez szánják.. :)

 

http://forums.roadbi...ngs-236818.html


Edited by Vejne, 2015. November 08. - 09:15.


#1691
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Sziasztok!
10es rendszerű Campagnolo Chorus settel van problèmám. Ha elől a nagy fogaskerèkről váltok lefele a láncot beteszi a kèt fogaskerèk közè. Vittem szervizbe, próbálgatták a váltót beállítani de nem. Azt mondták hogy lehet a hajtókar nem 10es hanem más ès nagyobb a kèt fogaskerèk közötti távolság.
Ha valaki tud mondjon valami okosat lègyszi! Esetleg ha van valakinek 10es Campa Chorus 170es hajtókarja akkor kiváncsi lennèk a fogaskerèk távolságra!
Köszi!

Hi!!

Ezt nem nagyon értem, a "határoló" csavarral annyira be lehet engedni a váltót, h képes betenni a hajtómű és a váz közé a láncot. Azt kellene megnézni, h maga a váltó bowdenezés nélkül mennyit mozdul. Nagyon ritka, h az első váltó, vagy annak bowdenezése szorul, első körben ezt kellene megnézni, de én orrontom, h ott pusztán a végállás nincs jól beállítva. Ez nem egy bonyi szerkezet, így egy kicsit elgondolkodom azon a szervizen is ahol ezt a csodálatos megállapítást tették. Oda én biztos nem vinnék még egy faéket sem hegyezésre! Még akkor is be lehet állítani az első váltót ha idétlenül van betéve a középcsapágy ami valamennyire kitolja a hajtómű pozícióját. Szóval ha Te nem tudsz a dolgok elé menni, valami "normális" bringaszervizes bandát keress!!


Ridley Noah Fast 


#1692
Mozambiki

Mozambiki

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
Sziasztok!
10es rendszerű Campagnolo Chorus settel van problèmám. Ha elől a nagy fogaskerèkről váltok lefele a láncot beteszi a kèt fogaskerèk közè. Vittem szervizbe, próbálgatták a váltót beállítani de nem. Azt mondták hogy lehet a hajtókar nem 10es hanem más ès nagyobb a kèt fogaskerèk közötti távolság.
Ha valaki tud mondjon valami okosat lègyszi! Esetleg ha van valakinek 10es Campa Chorus 170es hajtókarja akkor kiváncsi lennèk a fogaskerèk távolságra!
Köszi!

#1693
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Sziasztok, hátul deore xt 9-seb-es váltóm van 11-34foggal, feltennék rá egy ultegra 6800 14-28as sort, az első két kereket (14, 15) persze levenném. van bármi akadálya a cserének?


Van. Nem fog működni az eltérő hézagolas miatt.

#1694
485

485

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 posts

Sziasztok, hátul deore xt 9-seb-es váltóm van 11-34foggal, feltennék rá egy ultegra 6800 14-28as sort, az első két kereket (14, 15) persze levenném. van bármi akadálya a cserének?


Edited by 485, 2015. October 26. - 16:08.


#1695
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Köszi, találtam is a helyi boltban. Elvileg van:

 

http://fanaticbike.h...43/9-sebesseges

:) a saját dropbox fiókomon meg ilyet is találtam:

 

https://www.dropbox....i_test.pdf?dl=0

 

láncteszt. Mivel esőt és nedvességet nem fog kapni, sarat semmit, s lelkiismeretesen fogom szeretni, így akár olcsóbb lánccal se járok rosszul (HG73, ebayen elég jó árban mérik.)



#1696
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

hg 93. alig drágább mint a deore.

 

http://ridebike.hu/t...0]=1&r[1]=35342

Köszi, találtam is a helyi boltban. Elvileg van:

 

http://fanaticbike.h...43/9-sebesseges



#1697
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Olcsó és beszerezhető 9s láncot ki milyet ajánl? :) PC-950 megfelelhet, vagy más izzós?

hg 93. alig drágább mint a deore.

 

http://ridebike.hu/t...0]=1&r[1]=35342


  • Vejne likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1698
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Olcsó és beszerezhető 9s láncot ki milyet ajánl? :) PC-950 megfelelhet, vagy más izzós?


Edited by Vejne, 2015. October 23. - 16:04.


#1699
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Srácok!

 

Adott egy DT Swiss Spline X1900 29" hátsó kerék.

Az agyban elkopott egy távtartó gyűrű aminek következtében racsnizáskor a sort néha kapkodta és ezáltal belazult a lánc.

A szervizben kihézagolták egy sima hüvellyel és alátéttel, most így használom, de szeretném ha gyári állapotú lenne. Azt ígérték hogy megpróbálnak rendelni, de hetek óta semmi válasz.

Lehet valahonnan ehhez az agyhoz( DT) egyáltalán külön alkatrészt rendelni vagy csak egyben cserélhető?

DT-ből elég jó az utánpótlás pedig...itt a szerviz nincs a top-on szerintem.Próbáld meg őket,elég direkt vonal DT-hez: http://doctorbike.hu/



#1700
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 133 posts

Srácok!

 

Adott egy DT Swiss Spline X1900 29" hátsó kerék.

Az agyban elkopott egy távtartó gyűrű aminek következtében racsnizáskor a sort néha kapkodta és ezáltal belazult a lánc.

A szervizben kihézagolták egy sima hüvellyel és alátéttel, most így használom, de szeretném ha gyári állapotú lenne. Azt ígérték hogy megpróbálnak rendelni, de hetek óta semmi válasz.

Lehet valahonnan ehhez az agyhoz( DT) egyáltalán külön alkatrészt rendelni vagy csak egyben cserélhető?