Ha nincs a nagytányéron a lánc akkor bárhogy lehet a váltó, de a láncnak le (vagy túl) kell esnie a kistányérra. Mindig így váltott vagy valamikor működött normálisan?
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#1681
Posted 2015. November 08. - 10:08

#1682
Posted 2015. November 08. - 09:49

@simon23 nyugalom kedves uram
lemaradtam Vejnéról azért írtam én is még egyszer.
Akkor megpróbálom állítani a váltót. De ha nekem sikerül akkor tényleg többet nem megyek abba a szervizbe.
Én olyan relax vaok, h még szinte alszom! Meg különben is, nem nekem kell feszülnöm, (az én első váltóm dobozban, a váz meg még csomagolva) sokkal inkább neked!
No, azért majd oszd meg velünk, mi volt a triviális probléma.
Ridley Noah Fast
#1683
Posted 2015. November 08. - 09:39

UT esetében nem nagyon tudod kifele tulallitani a ketrecet, mert beakad a hajtasba.
Szépen legyen a két vegallas bowden nélkül belőve, aztan működnie KELL
#1684
Posted 2015. November 08. - 09:39

@simon23 nyugalom kedves uram lemaradtam Vejnéról azért írtam én is még egyszer.
Akkor megpróbálom állítani a váltót. De ha nekem sikerül akkor tényleg többet nem megyek abba a szervizbe.
#1685
Posted 2015. November 08. - 09:34

#1686
Posted 2015. November 08. - 09:27

#1687
Posted 2015. November 08. - 09:27

Nem a váz és a hajtómű közé hanem a két fogaskerék közé teszi a láncot, pontosabban nem közé (mert oda nem fér) csak a fogaskerék elpörög a lánc alatt. A váltó már végálláson van (ha csak a csavarral állítom) Pedig elég jó szerviznek tűnik, lehet a pofámat nem bírják
Mondjuk ebben a váltó beállításban tényleg lehet valami mert felfele (kifele) meg tovább tudom húzni a váltót mint szükséges lenne...
Mondom, h értettem amit leírtál, én viszont nem tényként, csak lehetőségként írtam, a váz és hajtőmű közötti pozíciót!!!!
Ha a hajtőmű a helyén van, legalább annyival lehet "alászabályozni" a váltót mint fölé. Tehát lefele is többet kellene tudnod állítani mint az szükségeltetik, nem véletlen vannak leesésgátló b@....ások az első váltóhoz.
Ridley Noah Fast
#1688
Posted 2015. November 08. - 09:25

nem tudom, mennyi a lánctányér-távolság, de mi van ráírva a tányérjaidra? Mert rá szokták írni, milyen rendszerhez szánják..
a tányérokon ez van: 39 és C10 53/39
#1689
Posted 2015. November 08. - 09:17

Hi!!
Ezt nem nagyon értem, a "határoló" csavarral annyira be lehet engedni a váltót, h képes betenni a hajtómű és a váz közé a láncot. Azt kellene megnézni, h maga a váltó bowdenezés nélkül mennyit mozdul. Nagyon ritka, h az első váltó, vagy annak bowdenezése szorul, első körben ezt kellene megnézni, de én orrontom, h ott pusztán a végállás nincs jól beállítva. Ez nem egy bonyi szerkezet, így egy kicsit elgondolkodom azon a szervizen is ahol ezt a csodálatos megállapítást tették. Oda én biztos nem vinnék még egy faéket sem hegyezésre! Még akkor is be lehet állítani az első váltót ha idétlenül van betéve a középcsapágy ami valamennyire kitolja a hajtómű pozícióját. Szóval ha Te nem tudsz a dolgok elé menni, valami "normális" bringaszervizes bandát keress!!
Nem a váz és a hajtómű közé hanem a két fogaskerék közé teszi a láncot, pontosabban nem közé (mert oda nem fér) csak a fogaskerék elpörög a lánc alatt. A váltó már végálláson van (ha csak a csavarral állítom) Pedig elég jó szerviznek tűnik, lehet a pofámat nem bírják Mondjuk ebben a váltó beállításban tényleg lehet valami mert felfele (kifele) meg tovább tudom húzni a váltót mint szükséges lenne...
#1690
Posted 2015. November 08. - 09:15

Nem a váz és kistányér közé dobja a láncot, hanem a két lánctányér közt "akad meg".
egyébként GÉ
....ezt vágom én! Szövegértéssel még nincs gond. Nem is azt írtam, csak mint lehetőséget, ha xarul van beállítva a sróf a váltón így azt jól beengedi leváltásnál, így eshet meg az az eset, h a lánc beeshet.
- Vejne likes this
Ridley Noah Fast
#1691
Posted 2015. November 08. - 09:09

Nem a váz és kistányér közé dobja a láncot, hanem a két lánctányér közt "akad meg".
egyébként GÉ
https://www.google.h...inring distance
nem tudom, mennyi a lánctányér-távolság, de mi van ráírva a tányérjaidra? Mert rá szokták írni, milyen rendszerhez szánják..
http://forums.roadbi...ngs-236818.html
Edited by Vejne, 2015. November 08. - 09:15.
#1692
Posted 2015. November 08. - 08:57

Sziasztok!
10es rendszerű Campagnolo Chorus settel van problèmám. Ha elől a nagy fogaskerèkről váltok lefele a láncot beteszi a kèt fogaskerèk közè. Vittem szervizbe, próbálgatták a váltót beállítani de nem. Azt mondták hogy lehet a hajtókar nem 10es hanem más ès nagyobb a kèt fogaskerèk közötti távolság.
Ha valaki tud mondjon valami okosat lègyszi! Esetleg ha van valakinek 10es Campa Chorus 170es hajtókarja akkor kiváncsi lennèk a fogaskerèk távolságra!
Köszi!
Hi!!
Ezt nem nagyon értem, a "határoló" csavarral annyira be lehet engedni a váltót, h képes betenni a hajtómű és a váz közé a láncot. Azt kellene megnézni, h maga a váltó bowdenezés nélkül mennyit mozdul. Nagyon ritka, h az első váltó, vagy annak bowdenezése szorul, első körben ezt kellene megnézni, de én orrontom, h ott pusztán a végállás nincs jól beállítva. Ez nem egy bonyi szerkezet, így egy kicsit elgondolkodom azon a szervizen is ahol ezt a csodálatos megállapítást tették. Oda én biztos nem vinnék még egy faéket sem hegyezésre! Még akkor is be lehet állítani az első váltót ha idétlenül van betéve a középcsapágy ami valamennyire kitolja a hajtómű pozícióját. Szóval ha Te nem tudsz a dolgok elé menni, valami "normális" bringaszervizes bandát keress!!
Ridley Noah Fast
#1693
Posted 2015. November 08. - 08:37

10es rendszerű Campagnolo Chorus settel van problèmám. Ha elől a nagy fogaskerèkről váltok lefele a láncot beteszi a kèt fogaskerèk közè. Vittem szervizbe, próbálgatták a váltót beállítani de nem. Azt mondták hogy lehet a hajtókar nem 10es hanem más ès nagyobb a kèt fogaskerèk közötti távolság.
Ha valaki tud mondjon valami okosat lègyszi! Esetleg ha van valakinek 10es Campa Chorus 170es hajtókarja akkor kiváncsi lennèk a fogaskerèk távolságra!
Köszi!
#1694
Posted 2015. October 26. - 16:49

Sziasztok, hátul deore xt 9-seb-es váltóm van 11-34foggal, feltennék rá egy ultegra 6800 14-28as sort, az első két kereket (14, 15) persze levenném. van bármi akadálya a cserének?
Van. Nem fog működni az eltérő hézagolas miatt.
#1695
Posted 2015. October 26. - 16:06

Sziasztok, hátul deore xt 9-seb-es váltóm van 11-34foggal, feltennék rá egy ultegra 6800 14-28as sort, az első két kereket (14, 15) persze levenném. van bármi akadálya a cserének?
Edited by 485, 2015. October 26. - 16:08.
#1696
Posted 2015. October 25. - 10:09

a saját dropbox fiókomon meg ilyet is találtam:
https://www.dropbox....i_test.pdf?dl=0
láncteszt. Mivel esőt és nedvességet nem fog kapni, sarat semmit, s lelkiismeretesen fogom szeretni, így akár olcsóbb lánccal se járok rosszul (HG73, ebayen elég jó árban mérik.)
#1697
Posted 2015. October 23. - 17:38

#1698
Posted 2015. October 23. - 17:21

Olcsó és beszerezhető 9s láncot ki milyet ajánl?
PC-950 megfelelhet, vagy más izzós?
hg 93. alig drágább mint a deore.
http://ridebike.hu/t...0]=1&r[1]=35342
- Vejne likes this
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1699
Posted 2015. October 23. - 16:03

Olcsó és beszerezhető 9s láncot ki milyet ajánl? PC-950 megfelelhet, vagy más izzós?
Edited by Vejne, 2015. October 23. - 16:04.
#1700
Posted 2015. October 17. - 09:47

Srácok!
Adott egy DT Swiss Spline X1900 29" hátsó kerék.
Az agyban elkopott egy távtartó gyűrű aminek következtében racsnizáskor a sort néha kapkodta és ezáltal belazult a lánc.
A szervizben kihézagolták egy sima hüvellyel és alátéttel, most így használom, de szeretném ha gyári állapotú lenne. Azt ígérték hogy megpróbálnak rendelni, de hetek óta semmi válasz.
Lehet valahonnan ehhez az agyhoz( DT) egyáltalán külön alkatrészt rendelni vagy csak egyben cserélhető?
DT-ből elég jó az utánpótlás pedig...itt a szerviz nincs a top-on szerintem.Próbáld meg őket,elég direkt vonal DT-hez: http://doctorbike.hu/