Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#15261
Posted 2007. April 29. - 01:05
Bocs az elõzõért, de az elöbb megírtam a mondanivalómat, aztán nem küldte el :(
Ma írok elõször, rólam csak annyit, hogy szeretek bicót szerelni is a pedálozás mellett J
Adott egy nem márkás, de jó, német nõi bringa ( Wallenstein ). Átnézem a-tól z-ig, de ilyen középcsapággyal még nem találkoztam, mint amilyen ebben van, viszont szét szeretném szedni ( amennyiben nem mono ) kipucolni – újrazsírozni, bár még a kiszedésének a módjára sem jöttem rá L
Szeretném tapasztaltabb velomán emberrel felvenni a kapcsolatot, akinek emilben küldenék képet a középcsapágyról, aztán kiokosítana, hogy hogyan kell ezt szerelni.
#15262
Posted 2007. April 28. - 23:04
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15263
Posted 2007. April 28. - 23:00
A sebesség mindent megold.
#15264
Posted 2007. April 28. - 22:47
lehet gyanakodni sok mindenre, kosz van a pedalmeneten, a monoblokkmeneten, nincs rendesen meghuzva/tul van huzva a hajtokar, el van repedve a vaz a lancvilla csatlakozasnal, stb., de altalaban csak a csere segit a recsegesen.
aztan persze a kicserelt mono is elkezd majd cincogni...
a szo amit keresel: shimano
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15265
Posted 2007. April 28. - 20:51
Adott egy Hussefelt hkar, Howitzer monoblokkal, 3 hetes.
És egy hete kb eléggé elkezdett ciccegni, elég zavaró volt. Kitisztítottam, tovább csinálta, ma kipucoltam a pedálokat is, és még mindig csinálja, leginkább ha kiállva tekerek.
Ha hajtókarból jön, akkor honnan jöhet?
Kar+tengely között lévõ kosz?
Esetleg a tengely+csapágy?
vagy a csapággyal lenne vmi?
A csapágyra még rámegy egy jókora gumitömítés, ill. vele együtt egy fém gyûrû, amire a kar fekszik fel. Tippek?
#15266
Posted 2007. April 27. - 22:18
Hali!
Szia XcRider!Te írtad múltkor, hogy a deore (fm440) es hajtómûhöz jó a 8 sebességes lánc. Az Ebike-on meg azt írják, hogy szuperkeskeny hg-lánc kell hozzá.Akkor tuti elviszi a 8-as láncot?MErt akkor mégis olyat veszek.
köszi
Bár én nem Õ vagyok, de a kérdésedre a válasz: Igen, elviszi, maximum a váltás nem lesz 100%-os de az a kutyát nem érdekel hogy 10 bõl 1 szer nehezebben megy fel nagytányérra. Egyszer kb. 2000 km-t mentem XT hajtómû-8as sram sor-8-as PC-68 as lánccal. (na persze nem folyamatosan )
#15267
Posted 2007. April 27. - 20:27
Szia XcRider!Te írtad múltkor, hogy a deore (fm440) es hajtómûhöz jó a 8 sebességes lánc. Az Ebike-on meg azt írják, hogy szuperkeskeny hg-lánc kell hozzá.Akkor tuti elviszi a 8-as láncot?MErt akkor mégis olyat veszek.
köszi
#15268
Posted 2007. April 27. - 20:26
Mono annyira nem érdekel, csak a váz meg ne sérüljön.
#15269
Posted 2007. April 27. - 19:47
Négyszöges hajtómûvemet próbálom leszedni 1 hete (menetek rég elnyalódtak) de sehogy nemakarja. kapalács görgõzés erdei tekerés nem vált be eddig. (természetesen nem vagyok hülye tehát csavart kitekertem...)
FiveD.
Hát a humánusságán lehet vitatkozni, de ami bejött: fogsz egy olyan
vasdarabot, ami feltámaszkodik a monoblokk kúpos végére, de úgy, hogy nem cseszi el a menetet. Fogsz egy 5 kilós kalapácsot, és elkezded ütni a vasdarabot, elõször finomabban, majd ha nem megy, akkor keményebben. Közben ne tarts ellen a másik oldalon, sõt, alegjobb, ha a bringa lóg. Egyszerre csak 1-et üss, és utána nézd meg, nehogy elmásszon a vasdarab feje (paranoidok kólásüveg tetejébõl faraghatnak olyan mûanyagdarabot, ami középen tartja a vasat.
Ha jól csinálod, lejön a kar, és a monoblokk sem megy tropára, bár az erõsebb ütések már nem feltétlenül tesznek jót neki.
Amit CJ javasolt is bejöhet, de qvára balesetveszélyes. Inkább azt csináld, hogy nem veszed le a csavart, hanem csak meglazítod. Ha lazul, elõbb cicceg, majd mozog is.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#15270
Posted 2007. April 27. - 18:17
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#15271
Posted 2007. April 27. - 18:09
Ilyesmi.
Négyszöges hajtómûvemet próbálom leszedni 1 hete (menetek rég elnyalódtak) de sehogy nemakarja. kapalács görgõzés erdei tekerés nem vált be eddig. (természetesen nem vagyok hülye tehát csavart kitekertem...)
Valami humánus megoldás?
Nem akarom levágni és ha hétfõig nem szedem le akkor azzal megyek 60as túrára, hátha ott leesik.
Levágni nem szeretném úgyhogy várom a tippeket.
Hajtómû aláírásba látható FiveD.
#15272
Posted 2007. April 27. - 18:01
#15273
Posted 2007. April 27. - 18:00
#15274
Posted 2007. April 27. - 15:21
fogaskoszorú kazettás Sunrace 9s/11-32 CSMZ49 satin CNC alu csillag
9800Ft
#15275
Posted 2007. April 26. - 15:53
lehet konkrétan érezni egy tartóbakos illetve egy 'sima' fogaskoszorú között a különbséget menet közben, vagy inkább csak súlyban van köztük különbség?
konkrétan az a dilemma, hogy megér e duplaannyit egy sram pg990 a pg950höz képest?
A tartóbakoson sokkal merevebbek a lánckerekek, jobban vált, könnyebb is, jobban átfolyik rajta a trutyi, és mivel ezek magasabb kategóriás sorok, jobb anyagból is vannak.
#15276
Posted 2007. April 26. - 09:57
#15277
Posted 2007. April 26. - 09:12
#15278
Posted 2007. April 26. - 07:17
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#15279
Posted 2007. April 26. - 02:11
konkrétan az a dilemma, hogy megér e duplaannyit egy sram pg990 a pg950höz képest?
#15280
Posted 2007. April 24. - 20:25
Én is valami finom smirglivel esnék neki, egyre finomabbal (stréberek a végén polírozhatnak is).
Sztem biztos eloxálva van, azt sztem nem viszi a kromofág (vagy igen?)
Vagy lehet feketíteni a kopott részt.
Vagy hagyni a p...ba ahogy van.
majd megpróbálom a kromofág light-tal, de a vízpapír jó lesz?és ha lefújom fekete ezerforintos fekete festékkel?épp vettem egyet kormányt fújni az jólesz neki?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960