Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1481
Zoltanos

Zoltanos

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts

Szia!
 
Most vettem én is egy 3*7-es trekking bringát laza kirándulásokra, úgyhogy én is áttételeket számolgatok, talán segít amit leírok. Itt tudsz számolgatni: http://www.sheldonbr.../gear-calc.html Kiválasztod a kerékméretet, a lánckereket, meg hogy milyen kazetta van fent (ez egy kis tisztogatás után látható, rá van írva valahol). Érdemes a gear units résznél a kph @ 90 rpm-et kiválasztani, a 90-es pedálfordulat állítólag a legoptimálisabb. Ki is nyomtathatod, én is ráragasztottam a stucnira és országútin tartom is magam 85-95 fordulat között. Valószínűleg túlságosan lassan tekered a gépet, azért futsz ki az áttételből. Ezt a hibát én is elkövettem, de egy hónapos gyakorlás után át fogsz állni és utána jobban bírod majd a tempót. Ha síkon mész többet, inkább olyan sort válassz, ahol nincsenek nagy ugrások a fokozatok között. Szerintem próbáld ezt egy ideig, figyelj a fordulatra és aztán döntsd el, hogy a hajtásláncban van-e a probléma. Az útvonalaidtól függően inkább egy gumicserén gondolkodnék, ha nem terepezel sokat, akkor egy vékonyabb, kevésbé mintás gumi dob azért az átlagon (ha most nem az van fent). A gumis topikban biztos tudnak neked ajánlani.


Köszi P3000! Ez hasznos infó!

A tekerési sebesség szerintem rendben van, egyszerűen már 8000-et pörög a lábam, de egyáltalán nem gyorsulok már sehová :) Holnap-holnapután többet lesz időm próbálgatni, igyekszek majd figyelni mindenre. Le is mentem a táblát is, és figyelem azt is. A gumival nem szeretnék igazán kompromisszumot kötni, mert szinte minden tekerés terepen végződik. Semmi túl komoly, de jó, ha kapaszkodik rendesen.

Még1x köszönöm!

#1482
Zoltanos

Zoltanos

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts

A hátsó 13as fogat cseréld ki 11es fogra ! Nagyon sokat számít.
De ez fogsor lenne a legjobb, akkor megmarad a fokozatok közötti egyenletesség. http://bringabutik.h...ksor-11-28.html


Ez jól hangzik, nagyon köszönöm! Ezzel a mostani 13-as megmaradna másodikként, és lesz egy gyorsabb opció is! :)

#1483
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Nekem csak a vastag gyári Mavic kellett. 6700-as Ultegra sor. Ha mindkettő rajta volt, nem kapott bele a záróanya.



#1484
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Belso átmérő 35.5 mm legyen, vastagsága meg, ahogy irtam, 1+1.8 mm.

*^▁^*

#1485
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts

Vejne mondjuk azt nem írtam hogy sem az agyhoz nincsen meg a hézagoló,sem a sorhoz! :D Így nekem kell odabarkácsolnom v fabrikolnom vmit mert legnagyobb E betűs webáruhezban sincsen raktáron...szval nekem így mennyit is kell távtartóznom? És megoldhatom-e ezt némi esztergálással vagy a pokol tüzén fogok elégni ha nem a gyári megoldást alkalmazom?



#1486
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

ja, ha menetes a hátsó agy, el lehet felejteni a 11t legkisebbet.

 

Sasimer: 1mm-es távtartó a 10s-hez, az a lánckeréksor tartozéka. És egy 1.8mm-es távtartó is, amit a mavic ad a kerekeihez. (emiatt az anomália miatt van az, hogy még a kb. 10 éves mavic kerekek is 11s kompatibilisek, a franciák szabadonfutója jó hosszú)

 

Nekem csirkegumis outival nincs problémám a 39-16 áttéttellel, a kedvencem városban. Oké, outi, de a kerékátmérő nem tér el jelentősen a ducigumis mtb-től.



#1487
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 posts

Sziasztok!

Teljesen laikusként kérnék segítséget Tőletek. Vásároltam egy új MTB-t, 3x7 sebességes, és aszfalton egyszerűen lassúnak érzem. Annyira, hogy érzem, hogy még tudnék "haladni", de az áttétel nem enged többet... koca-kerékpáros vagyok, de még nekem is lassú a max tempó :) Nem akarok 60-nal tépni vízszintes terepen, és semmi komplikált tuningot nem szeretnék, de többre vágynék. Annyit tudok, hogy elöl 44/34/24-es lánckerekek vannak. Hogyan érdemes elindulni? Mihez kellene nyúlni egy egyszerű megoldás érdekében?

Előre is nagyon köszönöm a tanácsokat, segítséget!

Szép estét!

Szia!

 

Most vettem én is egy 3*7-es trekking bringát laza kirándulásokra, úgyhogy én is áttételeket számolgatok, talán segít amit leírok. Itt tudsz számolgatni: http://www.sheldonbr.../gear-calc.html Kiválasztod a kerékméretet, a lánckereket, meg hogy milyen kazetta van fent (ez egy kis tisztogatás után látható, rá van írva valahol). Érdemes a gear units résznél a kph @ 90 rpm-et kiválasztani, a 90-es pedálfordulat állítólag a legoptimálisabb. Ki is nyomtathatod, én is ráragasztottam a stucnira és országútin tartom is magam 85-95 fordulat között. Valószínűleg túlságosan lassan tekered a gépet, azért futsz ki az áttételből. Ezt a hibát én is elkövettem, de egy hónapos gyakorlás után át fogsz állni és utána jobban bírod majd a tempót. Ha síkon mész többet, inkább olyan sort válassz, ahol nincsenek nagy ugrások a fokozatok között. Szerintem próbáld ezt egy ideig, figyelj a fordulatra és aztán döntsd el, hogy a hajtásláncban van-e a probléma. Az útvonalaidtól függően inkább egy gumicserén gondolkodnék, ha nem terepezel sokat, akkor egy vékonyabb, kevésbé mintás gumi dob azért az átlagon (ha most nem az van fent). A gumis topikban biztos tudnak neked ajánlani.


Edited by P3000, 2016. March 29. - 03:30.

  • Zoltanos likes this

#1488
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Sziasztok!

Teljesen laikusként kérnék segítséget Tőletek. Vásároltam egy új MTB-t, 3x7 sebességes, és aszfalton egyszerűen lassúnak érzem. Annyira, hogy érzem, hogy még tudnék "haladni", de az áttétel nem enged többet... koca-kerékpáros vagyok, de még nekem is lassú a max tempó :) Nem akarok 60-nal tépni vízszintes terepen, és semmi komplikált tuningot nem szeretnék, de többre vágynék. Annyit tudok, hogy elöl 44/34/24-es lánckerekek vannak. Hogyan érdemes elindulni? Mihez kellene nyúlni egy egyszerű megoldás érdekében?

Előre is nagyon köszönöm a tanácsokat, segítséget!

Szép estét!

 

A hátsó 13as fogat cseréld ki 11es fogra ! Nagyon sokat számít.

De ez fogsor lenne a legjobb, akkor megmarad a fokozatok közötti egyenletesség. http://bringabutik.h...ksor-11-28.html


  • Zoltanos likes this
Marci

#1489
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts
Aksiumra tennék fel 10es kazettát,de nem tudom milyen hézagoló kell oda,mintha 1 mm-ről olvastam v hallottam valahol,ez valós lehet? Kell oda vmi speckó cucc,vagy akár egy esztergált cuccal is megteszi?

#1490
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Ok, megnézem holnap a tempómat, de érzésre nincs ennyi.
Viszont nem értem a magyaros "jóindulatot" az üzenetedben. A kondimmal nincs gond, hidd el - ennyi idősen egészen jól tisztában vagyok a korlátaimmal. De legalább azt már tudom, hogy az ember nem motor. Az, hogy koca-kerékpáros vagyok nem jelenti azt, hogy hülye lennék, csak nem vagyok részletekbe menően jártas, és egyszerűen korábbi MTB-khez képest szubjektíve lassabbnak érzem.De az országútit megfontolom! Jól fog haladni/mutatni a duna-parti dimbes-dombos földúton :)


Magyaros jóindulatodat én se értem így a negyedik hozzászólásod után. A kondidat nem kérdőjelezte meg senki. Nem tudom hány éves vagy, nem tudom hogy milyen terepen szoktál bringázni. Egyébként aszfaltot emlegettél. Azt tudom, hogy 44-34-24-és a hajtóműved. Röviden összefoglaltam, hogy ezzel a felállással milyen lehetőségeid vannak. Ha van órád akkor menj ki és menj tényleg 5 percet 38 km/h-val síkon/aszfalton. Nem azért, mert gyenge vagy, meg úgyse bírod, stb. Normál pedálfordulattal ezt minden változtatás nélkül tudja a bringa. Nem hinném, hogy ez a tempó kevés, ezt tartani hosszú távon igen nehéz mtb-vel.Teljesen felesleges nagyobb tányérba, fogaskoszorúba, láncba pénzt ölni, mert semmi hozadéka nem lesz. Ha gyorsabban akarsz menni akkor országúti, és edzés.
  • Zoltanos likes this

#1491
Zoltanos

Zoltanos

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Ok, megnézem holnap a tempómat, de érzésre nincs ennyi.

Viszont nem értem a magyaros "jóindulatot" az üzenetedben. A kondimmal nincs gond, hidd el - ennyi idősen egészen jól tisztában vagyok a korlátaimmal. De legalább azt már tudom, hogy az ember nem motor. Az, hogy koca-kerékpáros vagyok nem jelenti azt, hogy hülye lennék, csak nem vagyok részletekbe menően jártas, és egyszerűen korábbi MTB-khez képest szubjektíve lassabbnak érzem.De az országútit megfontolom! Jól fog haladni/mutatni a duna-parti dimbes-dombos földúton :)

#1492
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
2 colos kerék, 44 elöl, 13 hátul 80-as pedálfordulattal nyaszatolva 34km/h, 90-es fordulattal 38 km/ h. Ha van órád akkor menj ki holnap és tartsad 5 percig ezt a tempót...na utána beszélünk. Az ember nem egy motor, ha nagyobb áttételt teszel fel és ugyan annyira hajtod akkor gyorsabban mész. Ha gyorsabban akarsz közlekedni akkor vegyél országúti bringát és edzél sokat, de azon se lehet átlépni fizikai korlátokat...

#1493
Zoltanos

Zoltanos

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Akkor mérnem kellene egy pontos tempót is. Azt csak holnap akkor :-/
A kerékméret 26"-os. Köszi!!!

#1494
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Azt valahogy ki kellene számolnom? :) Tudod, koca vagyok... :)

pl. 44/16-nál milyen tempót mész? utána már kitalálod, ha egy gumi-kerékméretet mondasz..



#1495
Zoltanos

Zoltanos

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Azt valahogy ki kellene számolnom? :) Tudod, koca vagyok... :)

#1496
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Milyen pedálfordulattal közlekedsz?
 

azért a 44-es nem kicsi..

 



#1497
Zoltanos

Zoltanos

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Sziasztok!

Teljesen laikusként kérnék segítséget Tőletek. Vásároltam egy új MTB-t, 3x7 sebességes, és aszfalton egyszerűen lassúnak érzem. Annyira, hogy érzem, hogy még tudnék "haladni", de az áttétel nem enged többet... koca-kerékpáros vagyok, de még nekem is lassú a max tempó :) Nem akarok 60-nal tépni vízszintes terepen, és semmi komplikált tuningot nem szeretnék, de többre vágynék. Annyit tudok, hogy elöl 44/34/24-es lánckerekek vannak. Hogyan érdemes elindulni? Mihez kellene nyúlni egy egyszerű megoldás érdekében?

Előre is nagyon köszönöm a tanácsokat, segítséget!

Szép estét!

#1498
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Varosi egysebi, azon meg majd akkor cserelek, ha megette a fogaskerekeket is.

ezt gondold át. nekem a városi agyváltósomon morgott-ugrott a lánc, hajtás közben darabos érzete volt. kukáztam, és megkapta a bassorol visszamaradt 6ezer km-t futott pc850-et, most meg csendes-finom, nem ugrik, szépen fut.

 

gondolom, a lánc lehetett végérvényesen elhasznált, mert, más módosítás nem történt :)



#1499
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Hát igen, kézzel én se szedem le, de azt amit igen az egyszer le is ugrott verseny közben, nem is találtam meg és úgy kérdezgettem mindenkit hogy nincs e tartalékuk (azóta nálam van :)). Ilyen városi harcos használatra még jó lenne, de ott meg minek, nem olyn szinten tartod karban, vagy egyáltalán kell karbantartani általában.


Varosi egysebi, azon meg majd akkor cserelek, ha megette a fogaskerekeket is.

#1500
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

a reginel is csereltem a lanccal... en itt ugy ertelmezem, ha megbontottad, utana kuka. vettem azota szerszemot, illetve sikerult atlosan megnyomva fogoval is leszednem, de megkinlodtam vele az biztos :)

 

regen egy patentszem epp azert volt praktikus, mert menetkozben vmi gondod volt, kezzel lepattintottad a lancot, aztan utana meg visszaraktad. ebbol mara semmi nem maradt - szerszam kell a leszedeshez, meg elvileg vissza se rakhatnad.

 

 

Érdekes ez a nem újrahasználható patentszem. 9-esben is van ilyen, annyi különbséget látok, hogy gyengépp az a pöcök, ami megakadájozza a lánc összenyomását. Én összehasonlítanék egy új és egy leszedett patentszemet, és ha nincs látható különbség, simán használnám tovább.

Mondanám, hogy próbáld a SRAM patentjét, de ott is egyszeri használatot írnak, meg a fene tudja, van-e különbség a láncok szélessége között. Wikipedia szerint pl a 10 sebességesből többféle is van...


Edited by RelakS, 2016. March 26. - 11:16.