Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#15101
Posted 2007. May 19. - 21:42

Asszem az enyémre (talán valami XT) rá volt írva mm-ben.
Figyi, most egy ss-hez kell neked új középcsapi? Ha igen, akkor ne azzal foglalkozz, milyen volt eddig benne, hanem h milyennel lesz egyenes a láncvonal. Sztem vedd meg a racsnit (van bõven eltérés a különbözõ típusok közt), mérd le a lánvonalat, és ahhoz keress monoblokkot. Hajtókartípus alapján meg lehet mondani, h kb. mekkora tengely kell.
#15102
Posted 2007. May 19. - 21:25

type: triple
chain line: 47.5 mm
spindle length: 122.5 mm
shell width: 68 mm
stamped marking: D-NL
thread dimensions: bc 1.37 x 24
tehát igazatok volt, kösz a segítséget:)
és nekem pont ezek vannak ráírva..okos dolog ez a kódolás, azt meg kell hagyni.

egy menetes ss agynak (B+ félék, denver, halifax) mekkora a láncvonala? tehát ti hova tennétek azt az egy szem tányért a hajtókaron, ami egy ssnél kell? (én a nagytányér helyére...jól gondolom?)
#15103
Posted 2007. May 19. - 21:22

#15104
Posted 2007. May 19. - 21:13


ez a kodolas jo dolog. igy nem kell tolomerozni
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15105
Posted 2007. May 19. - 21:03

dnl a 122 asszem.
123.
de hétfõn pontosan megmondom.
köszi.

up: na beírtam googleba a kérdéses szót keresõszót (d-nl shimano) és tádámm:
67, SHIMANO, BOTTOM BRACKETS, EBBUN26KB22B, Каретка, вал:122.5мм (D-NL), CHAINCAS
szerintem ez azt jelenti, hogy nekem 122.5ös tengelyû kell...igaz?

#15106
Posted 2007. May 19. - 20:46

#15107
Posted 2007. May 19. - 20:07

#15108
Posted 2007. May 19. - 20:02

Sztem nem. A gyártók nem rejtjeleznek, rá szokták írni mm-ben a tengelyhosszt.és van még két sor kód:
BC 1.37x24
D-NL
ezek közül jelentheti valamelyik a tengelyhosszt?
1.37x24 az a méret, a kcsház menete 1.37 " átmérõjû és 24 menet/inch menetemelkedésû.
D-NL gyártási országtól kezdve akármi lehet, nemtom.
#15109
Posted 2007. May 19. - 19:57

#15110
Posted 2007. May 19. - 19:27

ez van ráírva: Shimano BB TY 30 (ez a típusa ugye)
VIA 68 (tehát 68as csapágyházba való)
és van még két sor kód:
BC 1.37x24
D-NL
ezek közül jelentheti valamelyik a tengelyhosszt?
#15111
Posted 2007. May 18. - 18:05

Madarász Gáborral beszéltem(yasec embere) hogy le tudnák e másolni nekem a powercranks-et, azt mondta nem biztos hogy kijönnének az eredeti ár felébõl(ezer dollár/2), és nem vállalják.(gépészmérnök órabére 8ezer)
replikát kéne gyártatni.
Végül is csak egy tengelyhez rögzített "csillag" amire a lánc kerék kerül, meg két racsni a karokba integrálva, mindez a lehetõ legkeskenyebb kivitelben, de úgy hogy a racsni kibírja ahogy 60kiló tapossa.
ami mondjuk nem szép dolog, mert szabadalom, de az eredeti igencsak túlárazott termék szerintem.
#15112
Posted 2007. May 18. - 17:51


vicces szerkezet lehet.
'páros lábbal' haladni elõre...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#15113
Posted 2007. May 18. - 17:02

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#15114
Posted 2007. May 18. - 13:40

Sziasztok!
Már megint én...
Kérdésem az lenne, hogy az esetleg okozhat-e váltási gondokat azelsõ váltónál, ha hosszabb a tengely a kelleténél? Nem tudom van-e valami szabály, hogy a legalsó lánckeréknek milyen távolságban kell lennie a váztól, ezért kérdezem. Ha van ilyen, akkor mi ez a távolság?
Köszönöm!
Zsoltee
szerintem váltóknál megadják az ideális láncvonalat (=a váz középvonalától a lánctányérok középvonalának távolsága, 3 tányér esetén a középsõ ér)
ja, és legáltalánosabban ez tudtomaml 50mm.
#15115
Posted 2007. May 18. - 12:07

Már megint én...
Kérdésem az lenne, hogy az esetleg okozhat-e váltási gondokat azelsõ váltónál, ha hosszabb a tengely a kelleténél? Nem tudom van-e valami szabály, hogy a legalsó lánckeréknek milyen távolságban kell lennie a váztól, ezért kérdezem. Ha van ilyen, akkor mi ez a távolság?
Köszönöm!
Zsoltee
#15116
Posted 2007. May 17. - 22:47

Végre sikerült beszereznem az új váltót+kart! Sram SX-4 helyett Shimano Alivio lett, mert a Sramot nem tudták beszerezni...
Mindegy végülis, ugyanúgy jó mindkettõ!
A váltó beállítással vannak még gondjaim, nem vált túl biztosan, meg lassú is kicsit, de ez szerintem csak az én ügyetlenségemen múlik. Találtam nagyon jó cikket itt fent, átolvasom figyelmesen és követem az utasításokat!
Felavatni is sikerült már a váltót, ugyanis kimentünk terepre haverokkal és egy autó keréknyomába sikerült beleszaladnom, és szerencsétlenségemre a váltóval dõltem bele a keréknyom szélébe :-( Remélem ennyitõl nem lesz baja!
Köszönöm mindenkinek a segítséget és a türelmet a néha idióta kérdéseim miatt!
Üdv: Zsoltee
#15117
Posted 2007. May 17. - 21:54

birka vok.
beraktam a truva monoblokkját -póver szplin-a kibott hézagoló nélkül!!úgyhogy megin' ki.
talán, ha gyárilag ott lenne a dobozban kúl lenne, nem egy másikról kellene átaplikálnom.
kiváncsi vok, hogy fog mûködni az izoflóval...
Több csavarkéz mondta a lelazul-nem lazul szenitenciát..
#15118
Posted 2007. May 17. - 15:40

#15119
Posted 2007. May 17. - 10:38

Ja, bírja, nekem az XTR monoblokkom esett szét (még a tûgörgõs csoda) de az annyira, hogy a tûgörgõk potyogtak ki az oldalán Sopron maratonon meg olyan hangja volt mintha nyúznák és elforgatásnál is 1-2 X reccsent- roppant egyet ahogy a belseje szép lassan szétesett Még megvan, majd csinyálok róla 1-2 fotót ha gondoljátok, jól néz ki
Ááááá azt látni kell...

#15120
Posted 2007. May 17. - 10:35

Üdv