Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#14741
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

de minél hosszabb a kar(erõkar)annál nagyobb erõt lehet kifejteni a lábban nem?
off kellene egy fizika topic:S

Ez azért kissé erõs volt. Nem ártana visszaemlékezni egy kicsit.


#14742
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
de minél hosszabb a kar(erõkar)annál nagyobb erõt lehet kifejteni a lábban nem?
off kellene egy fizika topic:S

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#14743
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
a standard monti meret a 175mm. ha atlagos testalkatu vagy jo lesz. Mondjuk en hasznaltam 170-est is egy darabid, es semmi kulonoset nem vettem eszre.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#14744
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Sõt van még 165, 172,5, 177,5, 180 hosszú. Lábhossz, stílus.


A sebesség mindent megold.

 


#14745
323K13L

323K13L

    vendég

  • fórumtag
  • 174 posts
kéremszépen mondjátok el mire van a 170/175mm-es kar?
mitõl függ hogy milyet érdemes venni, meg hova?
nem értem...ilyen sokminden múlik 5 mm-en ?

köszi csõõ

#14746
tangens

tangens

    vendég

  • fórumtag
  • 120 posts
sziasztok,

valaki gondolkodott lx / xt-n, ha érdekli, 99 eur az xt (175, 44): http://bike-componen...piece mit Lager

üdv, tg

#14747
skywalkr

skywalkr

    vendég

  • fórumtag
  • 34 posts
Köszi!

#14748
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Hi!
15-ös villás v. pedálkulccsal, esetleg 6-os imbusszal.
A jobb kar sima, a bal fordított menetes.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#14749
skywalkr

skywalkr

    vendég

  • fórumtag
  • 34 posts
Sziasztok!

Egy gyors segítség kellene!
Hogy tudom levenni a hajtókarról a pedált, hányas kulcs kell hozzá? (hallottam vmit jobb és balmenetrõl...)
(Truvativ 4D és Wellgo)
Köszönöm!

#14750
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Hát , valami értelme van, valahol vissza kell hozni a váznál elszenvedett nemkívánatos rugalmasságot.
Van még 1 olyan dolog, hogy merevségösszhang, de nem hiszem hogy egy rugalmas váz mellé tetszene nekem mondjuk egy tune h.mû, az már tényleg kolbász. Amúgy nem fog csillagászati magasságba emelkedni a h.mû megcsináltatásának ára az elõzetes kalkulációk alapján ;)
Általában szeretem a túlépített dolgokat,Pl. SID, R7 villát nem használnék cécóra, ahogyan Scale vázat, vagy karbon ny.csövet sem.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#14751
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
akkor nemértem ezt az egész merevség dolgot. ráköltünk egy csomó pénzt hogy minél merevebb és könnyebb hajtókarunk kerekünk miegyebünk legyen, és eközben a váz meg rugalmas? ér ez így valamit?

#14752
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts

te egy erõs ember lehetsz, esetleg szívesen fogadnék egy videófelvételt arról, ahogy te beletaposod az elsõváltóba.

de sajnos egy xt/xtr nem mindenki engedhet meg magának...

de nekem a hszedbõl az érzõdik, hogy az lx szerinted egy sz*r, te bivalyerõs hajtástechnikailag tökéletes bringás vagy, és a szerelõd nem tud váltót és hajtókart beállítani...vagy hogy egy rugalmas vázad van. mindössze ennyi.
egy tényleges LX használó.


Hm, nincs sajna kamerám, az viszont helyes megállapítás, hogy a váz rugalmas, mint általában az 1.5 alatti aluvázak.
Igazad van, ezért van nekem is LX-em, használom is 7-bõl legalább 7 nap...
Ennek ellenére nem mondom hogy ***r, hiszen semmi sem rossz, ha jó helyen használja az ember, pl. az edzõbringámra hamarosan egy altus h.mû kerül.
Az meg hogy erõs vagyok-e, nemtom, szerintem nem eléggé, hiszen mindig van hová fejlõdni, mostanában meg nem is megy úgy, ahogy illene...

De az a Next LP ;) huhú, na azt én is bevállalnám, bár lassan a hasonló korú xtr karomat kéne megcsinálni, amíg lehet hozzá venni monoblokkot... Na az durva lesz ;) -> arany elox, gravír, 2 frm lánctányér, ultegra mono... jó kis súlyban lesz ^^

And Peace brothe'
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#14753
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
De még kapható. Ha nem lenne ilyen drága, rég ilyen lenne a merevfarúmon.


A sebesség mindent megold.

 


#14754
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
az a masodik egy next LP

es mar nem gyartjak, igy van
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#14755
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
kala, a második az nem a next lp-re vagy mire hasonlít?annak volt(már nem gyártják)ilyen karbonbetétes karja ugye?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#14756
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
rémhöri,

te egy erõs ember lehetsz, esetleg szívesen fogadnék egy videófelvételt arról, ahogy te beletaposod az elsõváltóba. vagy tanulj meg elsõ váltót beállítani, vagy pedig told be tövig a hajtókart és húzd meg a csapágyakat. vagy ha tényleg beletaposod, akkor azon csodálkozom, hogy a váz rugalmasságát miért nem érzed? szar rugalmas vázban az xtrt is bele lehet taposni...

az acéltengely alutengely téma meg lett már vitatva párszor, ha jól emlékszem. az egyiknek (talán az alunak? nem emlékszem) vastagabb a fala, de gyakorlatban ha ráülnél egy acéltengelyes és egy alutengelyes lxre, és nem tudnád, melyik melyik, akkor nem igazán tudnád megmondani. úgy van megcsinálva, hogy ugyanlyan merev legyen (falvastagság variálás)

isisnél tuti jobb, merevebb a közvetlen kapcsolat miatt és nem tud lecsúszkálni-kikotyogósodni a kar, eggyel kevesebb hibalehetõség...

az pedig, hogy nehéz..nekem elõzõleg egy 3000 ftos szegecselt 4szöges hajtókarom volt, ahhoz képest ez maga a mennyország. mindenre jó, univerzális kar..

a többi cc kar alatt meg nemtom mit értesz. efölött shimanonál csak az xt meg az xtr áll. de sajnos egy xt/xtr nem mindenki engedhet meg magának...

de nekem a hszedbõl az érzõdik, hogy az lx szerinted egy sz*r, te bivalyerõs hajtástechnikailag tökéletes bringás vagy, és a szerelõd nem tud váltót és hajtókart beállítani...vagy hogy egy rugalmas vázad van. mindössze ennyi.

az LXet nyugodt szívvel ajánlom. egy tényleges LX használó.

#14757
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Nincs 4 karosban
ez
http://xoomgear.com/i/p/l/CRNK-11.jpg
és ez se, bár ez amúgy is túl drága lett volna
http://xoomgear.com/i/p/l/CRNK-12.jpg

:cry: :cry:

Így viszont gyõzött a józan ész, maradt az LX.

#14758
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Az elsõ váltóba beletekerést én is össze tudom hozni az lx-szel egy rugalmas vázban pl. crux-om, de ez a váz hibája nem a hajtómûé. ;)


A sebesség mindent megold.

 


#14759
323K13L

323K13L

    vendég

  • fórumtag
  • 174 posts
Cimborád mikor vette? kitõl? merre?


szerintem egy szemlét tartok majd.
nomeg nem tudom...félek megvenni bármit is, mert ha tönkremegy...morcos lennék..
és hajtókar téren olyan szinten nincs tapasztalatom...addig oké hogy gépészet...de egyébként erõsen gondolkozom...

#14760
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

A Hone-t is AM bringához ajánlja a Shimano, ezt Neked illene tudni, arról nem is beszélve h. abból ugye van acéltengelyes verzió...
Alapesetben kb 2-3-4 mm van nagytányér kónusz verzióban az elsõváltó-lánc között, nem tudom mi lenne itt a hiba, talán csak nem kéne úgy terhelni ;)
Abban igazad van hogy dirtben nem vagyok 100%-ig kompetens, de a Simanyo sem véletlen osztja szét kategóriákra az alkatrészcsaládokat, az LX pedig cc-túra kar.
Nehéz a többi cc karhoz képest. Az UFO felnit sem a DoubleWide-al hasonlítom össze O.o
De Ti tudjátok, csak én nem mernék vele nagyobb ugrást bevállalni....
Nem kell széttépni, ez az egyéni, szubjektív véleményem.

A Hone tekintetében nem hagynám ki a következõ meghatározást: "& enduro MTB components." Na most egy elöl-hátul "6-ot mozgó gépezet, mint például az enyém, az pontosan ez a kategória (long travel trail vagy enduro; kinek melyik tetszik jobban). És én ezzel déházom - természetesen figyelembe véve az alkatrészek és a váz határait - és Semmeringen kíválóan teljesített, ami egy egészen finom pálya. Az tény, hogy Willingen-ben vagy Champéry-ben visszafogottabban mennék, mert oda már kevés lenne. A Hone kapott már hideget-meleget, és zokszó nélkül bírja a kiképzést, maximálisan megérte az árát.
Az LX-et vehetjük mindenki hajtómûvének, vagyis öszvér megoldás, melynek szinte mindenhol jól kell teljesítenie. Ennek megfelelõen van benne anyag bõven, hogy bírja is a terhelést. Aki tudja, hol vannak a határai, az nem fog 4-5 méteres letöréseket ugrani vele. De meglepõdnél, hogy mit és mennyit kibír. Kérdezd csak Salát!

Az viszont tény, hogy csak DH-ra én is Saint-et vennék.