Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#14721
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
nekem xt van, arrol tudok fotót ha kell.....

#14722
Merida-harcos

Merida-harcos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 334 posts
Sajna attól félek, ha így használom, és tényleg nincs a helyén, akkor tönkre mehet. Még ki sem próbáltam, pedíg nagyon szeretném...
Valaki nem tudná nekem lefényképezni az övét ? Vagy valami link esetleg képekkel egy összeszerelt LX-rõl ?
Nekem is nagynak tûnik a hézag, de minden a helyén van, nyomaték bõven megvan (összehúzásnál), szal nemtom mi lehet...

#14723
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
ha nem csúszik le a bal kar egy idõ után akkor nem lesz vele gond szerintem....

de tényleg kicsit nagynak tûnik a rés......nem tom mi lehet a hiba

#14724
Merida-harcos

Merida-harcos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 334 posts
Sziasztok!

Ismét a segítségetekre lenne szükségem. :help:
Tegnap végre felszereltük az új LX hajtókaromat, viszont szerintem van 1 kis bibi. A bal oldali kart mikor összehúztuk, a középpen lévõ távtartót nem érte el a kar belsõ fala.

Feltöltött kép

A kép sajna nem valami atom király, de a lényeg talán látszik. Jó ez így ? Ha nem, mi lehet a bibi ?

Köszi elõre is a segítséget !

#14725
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts
a következõ az elgondolásom:

veszek egy oktalinkes Sora hajtómûvet, három tányérosat. ennek a láncvonala 45 mm, a hozzá való 118mm-es tengely esetén.
a Q-faktora 155,8 mm a táblázat szerint.

veszek hozzá 121 mm-es (leghosszabb) monoblokkot, amivel a láncvonal 46,5 mm lesz, azaz 1 mm-rel kisebb a mostani beállításnál, ami a 28/38/48-as trekking tekerõ esetén áll fenn. emennek a Q-faktora 179mm.

a Sora legkisebb tányérját leveszem, a középsõ helyére pedig felteszek egy 39-es tányért, ami elvileg 2mm-rel nagyobb sugarú a mostaninál, és 1 mm-rel kerül közelebb a láncvillához. ezt megnéztem, el kell férnie, a nagytányérnál pedig mégtöbb hely van.
a Sora q-faktora kitolódik 158,8mm-re, ami 20 mm-rel kisebb a mostani hajtómûnél, és ha ugyanolyan duci a pedálnál a karvastagság, akkor elvileg marad 5 mm körüli hely a láncvillától. (most mindkét oldalon kb 15 mm van)

az elsõ váltó kérdés, de mivel sem alsócsövön végigvezetett bowdenházat, sem pedig egyenes kormányhoz való pöcögtetõt nem akarok, marad a trekking váltó, esetleg ha nem vagyok elégedett a váltással, nagyobb ívûre köszörülöm a terelõt... mivel két tányér lesz csak, a hátsó váltó is boldogulni fog a fogkülönbséggel, és remélhetõleg az elsõ váltót is be tudom mûködõképesre lõni.

Sheldon Brown-nál is olvastam pár alapvetést ezzel kapcsolatban, meg kerestem felülhúzós országúti váltót, de nem találtam.
ja, azért nem kéttányérost vennék alapból, mert annál 2,5 mm-rel mégközelebb van a 39-es kerék a villához, ami már lehet hogy necces.


a kérdés: van-e valakinek hasonlóban tapasztalata, illetve mit felejtettem ki a számításból, ami megviccelhet?

mégvalami: az octalinket nem ismerem, de az általános vélekedés szerint jobb a négyszögesnél. cserébe kevesebb választék van monoblokkból hozzá, pedig négyszögesbõl nagyobb tartalékkal tudnám összehozni a távolságokat.. csakhát szeretnék minõségileg is váltani, nemcsak nagyobb fogszámot, szóval érdemes oktában gondolkodnom?

#14726
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Cannondale visszahívás
http://www.cannondal...l_notice_en.pdf

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#14727
LiLZs2

LiLZs2

    vendég

  • fórumtag
  • 123 posts

Sziasztok!

Mostanában idegesítõ kattanást hallok indõnként hajtómû felõl, úgy veszem észre, hogy csak akkor ha elöl középsõ fogaskereket hasnzálom. Terheléstõl függetlenül idõnként kattan egy-kettõt, van mikor csak egyet. Nem értem mitõl lehet. Van tippetek? Suntour hajtómûvem van, monoblokkos, 1200km-t mentem vele.


Nos nekem kb ugyanez volt eleinte, csak nállam ''daráló'' szerû volt eleinte, s csak aztán kezdett kattogni.
nos tudmásom szerínt 3 dolog lehet: -Lánctányérok csavarainál
-Pedál
-És végül a monoblock, sajna nállam az utóbbi volt, és azt sajna nagyon javítani se lehet. Ha lehet is akkor is inkább ujjat veszek :D. Amúgy, ha minden igaz akkor jobban kattog, ha a lábaddal megtéped a hajtókart.

Sztem próbáld meg másik pedállal (barátodé kölcsönbe vagy valami) + a lánctányércsavarokat lazítsd ki majd húzd meg megint.

#14728
aDHolfka

aDHolfka

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Háj mindenkinek! csak aza kérdésem lenne hogy mit gondoltok mennyire erõs a point sl 290 tipusú lánc?

#14729
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts

azért nem terpeszben tekerés, ez csak közhely!


oké, mondom, a mostani is 179mm volt, tehát megszoktam, de tudni szeretném, lehetne-e jobb.
amiket hallani szoktam, azok is gondolom a keskenyebbrõl áttérõk kesergése fõleg, ha valaki széleset szokik meg, biztos az lesz neki a természetes...

#14730
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
azért nem terpeszben tekerés, ez csak közhely!

#14731
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts
igen, azt néztem, hogy a trekking áttételûek még négyszögesben is terpeszesek nagyon, mert másképp nem fér el a 28-as kistányér a váz mellett.

lehet,hogy bepróbálkozom egy 52/39-es oúti karral egyszer, addig még érlelem, és marad a mostani - úgyis bennevan még párezer kilométer, mielõtt elkopik. (a kúfaktor viszont 5 millivel kisebb lesz, mert levágtam róla a kistányért :D :D de ez már sufni kategória)

köszi a válaszokat!
legközelebb valszeg 175-ös kart veszek.

#14732
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 posts
sztem külföldön is csak a mtb kar van 25 körül xtbõl, amienk a q-factora 175,
uez trekkingbõl jóval több külföldön is és a q-factora 181,5
ami jelentõs különbség
itthon lehet kapni lx-et trekking méretben 25-26 körül, de annak a q-factora még több, igaz csak 0,4mm-rel, azaz 181,9, ami már sztem is elég terpeszes, de ha csak ezzel a géppel fogsz menni sztem megszokható.
a másik megoldás h meszel hajtókart, isis-est v octalinkest, tányérok nélkül és veszel rá egy 38ast meg egy 48ast. árban valszeg ez utóbbi lesz a kicsit több, de lehet megéri...

#14733
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts

egyrészt tudtok valami értelmeset ajánlani 48-as nagytányérral?
crossgépre, aszphaltra.

az LX 48-as hmû 180 vagy hány milliméteres Q-faktora zavarni fog-e?
(a mostani is 179, de nem az a kérdés, hogy ehhez képest-e, hanem hogy lehetne-e sokkal jobb is, ha valahogy megoldom hogy kisebb legyen)

a mindenhol leginkább kapható 175-ös méret (épp megint szó volt róla) tényleg nem fog zavarni a 170 után? 180 centicske vagyok.


1.Shimano XT most akcióban 25 ezer körül k. földrõl
2.Ez mindenkinek egyéni, van akit nem zavar, van aki megõrül tõle ha terpeszben kell tekernie.
3.Valószínûleg furcsa lesz, de a magasságodhoz nagyon is megy a 175 ös kar, a 170es rövid lábúaknak való, vagy aki szeret pörgetni.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#14734
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts
dilemmában vagyok továbbra is... illetve annyira nemtudom, mit csináljak, hogy egyelõre hagyom a mostani (ronda, nehéz, hajlékony, stb) tekerõt.

egyrészt tudtok valami értelmeset ajánlani 48-as nagytányérral?
crossgépre, aszphaltra.
már országútisra is gondoltam, mert eléggé csak a fölsõ fokozatokat használom, és úgy érzem, túl hamar elfogynak..

de két kérdésem ezzel kapcsolatban:

az LX 48-as hmû 180 vagy hány milliméteres Q-faktora zavarni fog-e?
(a mostani is 179, de nem az a kérdés, hogy ehhez képest-e, hanem hogy lehetne-e sokkal jobb is, ha valahogy megoldom hogy kisebb legyen)

a mindenhol leginkább kapható 175-ös méret (épp megint szó volt róla) tényleg nem fog zavarni a 170 után? 180 centicske vagyok.

#14735
323K13L

323K13L

    vendég

  • fórumtag
  • 174 posts
elnézést,bocsánat!!
revidiálnám a "számolást".. 12,5 Nm...nyilván mindenki tudja.
de hamár ilyen nagyon tudálékoskodom, helyesen csináljam nemde? :)


üdv.

#14736
323K13L

323K13L

    vendég

  • fórumtag
  • 174 posts
Nos..én inkább városi örültködöm,meg terkek is ugy a világba szolidan :P 170es husi karom van..

amugy ha azt az erõkaros dolgot nézem :D nagyon vicces szám jön ki :D mondjuk 5000N erõ esetén...(hasamra ütöttem) 25Nm a differencia egy 170 és egy 175ös kar között...szerintem ez elenyészõ, szerintem...
de akkor az irásaitok alapján nincs is lényegi különbség....remélem jól értem :)


üdvözléés!!!

#14737
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
nekem volt 170es karom a 175ös lx elõtt, nem érzek lényeges különbséget. a városin meg egy 172.5ös van, azon sem érzek semmi extrát.

amikor még triatlonoztam, akkor nálunk a versenyzõknél vagy a 170es vagy a 177.5/180as volt az általános. mondjuk a csapatban két véglet volt: vékony, de kötött izomzatú:D, nagy magas ember és alacsonyabb, zömök testakatú.... a kettõ közötti 175öst csak nagy ritkán láttam.

de kb. ízlés kérdése az egész. venni kell egy 175öst, az - néhány speciális testalkattól eltekintve- jó mindenre.

#14738
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Erre mondjam azt, hogy a triatlonosok nem tudnak kerékpározni. ;)
Én sem, de az más kérdés. :)


A sebesség mindent megold.

 


#14739
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Nekem van több profi triatlonos ismerõsöm, akik 175-177cm magasak és õk bizony kizárólag 170es kart használnak. Ezt csak az országúti-gyerek téma miatt írom. Szal szerintem ez méret, áttétel, kerékméret, stílus függvénye (is).



#14740
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
nekem országútin 170es van.
zavar.
mondjuk vagyok is 183 centi.
mókuskerekesebb érzés azon pedálozni, mint a 175össel.
talán 'gyerekeknek' országútizni, pörgetni használják a rövidebbet.

a hosszabb erõkar miatt, kevesebb erõt kell egyszerre kifejteni, viszont hosszabb úton. - ezt csak úgy megállapítottam :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu