Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#14721
Posted 2007. June 16. - 11:25
#14722
Posted 2007. June 16. - 11:24
Valaki nem tudná nekem lefényképezni az övét ? Vagy valami link esetleg képekkel egy összeszerelt LX-rõl ?
Nekem is nagynak tûnik a hézag, de minden a helyén van, nyomaték bõven megvan (összehúzásnál), szal nemtom mi lehet...
#14723
Posted 2007. June 16. - 11:00
de tényleg kicsit nagynak tûnik a rés......nem tom mi lehet a hiba
#14724
Posted 2007. June 16. - 10:33
Ismét a segítségetekre lenne szükségem. :help:
Tegnap végre felszereltük az új LX hajtókaromat, viszont szerintem van 1 kis bibi. A bal oldali kart mikor összehúztuk, a középpen lévõ távtartót nem érte el a kar belsõ fala.
A kép sajna nem valami atom király, de a lényeg talán látszik. Jó ez így ? Ha nem, mi lehet a bibi ?
Köszi elõre is a segítséget !
#14725
Posted 2007. June 15. - 22:07
veszek egy oktalinkes Sora hajtómûvet, három tányérosat. ennek a láncvonala 45 mm, a hozzá való 118mm-es tengely esetén.
a Q-faktora 155,8 mm a táblázat szerint.
veszek hozzá 121 mm-es (leghosszabb) monoblokkot, amivel a láncvonal 46,5 mm lesz, azaz 1 mm-rel kisebb a mostani beállításnál, ami a 28/38/48-as trekking tekerõ esetén áll fenn. emennek a Q-faktora 179mm.
a Sora legkisebb tányérját leveszem, a középsõ helyére pedig felteszek egy 39-es tányért, ami elvileg 2mm-rel nagyobb sugarú a mostaninál, és 1 mm-rel kerül közelebb a láncvillához. ezt megnéztem, el kell férnie, a nagytányérnál pedig mégtöbb hely van.
a Sora q-faktora kitolódik 158,8mm-re, ami 20 mm-rel kisebb a mostani hajtómûnél, és ha ugyanolyan duci a pedálnál a karvastagság, akkor elvileg marad 5 mm körüli hely a láncvillától. (most mindkét oldalon kb 15 mm van)
az elsõ váltó kérdés, de mivel sem alsócsövön végigvezetett bowdenházat, sem pedig egyenes kormányhoz való pöcögtetõt nem akarok, marad a trekking váltó, esetleg ha nem vagyok elégedett a váltással, nagyobb ívûre köszörülöm a terelõt... mivel két tányér lesz csak, a hátsó váltó is boldogulni fog a fogkülönbséggel, és remélhetõleg az elsõ váltót is be tudom mûködõképesre lõni.
Sheldon Brown-nál is olvastam pár alapvetést ezzel kapcsolatban, meg kerestem felülhúzós országúti váltót, de nem találtam.
ja, azért nem kéttányérost vennék alapból, mert annál 2,5 mm-rel mégközelebb van a 39-es kerék a villához, ami már lehet hogy necces.
a kérdés: van-e valakinek hasonlóban tapasztalata, illetve mit felejtettem ki a számításból, ami megviccelhet?
mégvalami: az octalinket nem ismerem, de az általános vélekedés szerint jobb a négyszögesnél. cserébe kevesebb választék van monoblokkból hozzá, pedig négyszögesbõl nagyobb tartalékkal tudnám összehozni a távolságokat.. csakhát szeretnék minõségileg is váltani, nemcsak nagyobb fogszámot, szóval érdemes oktában gondolkodnom?
#14726
Posted 2007. June 14. - 23:10
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#14727
Posted 2007. June 14. - 23:07
Sziasztok!
Mostanában idegesítõ kattanást hallok indõnként hajtómû felõl, úgy veszem észre, hogy csak akkor ha elöl középsõ fogaskereket hasnzálom. Terheléstõl függetlenül idõnként kattan egy-kettõt, van mikor csak egyet. Nem értem mitõl lehet. Van tippetek? Suntour hajtómûvem van, monoblokkos, 1200km-t mentem vele.
Nos nekem kb ugyanez volt eleinte, csak nállam ''daráló'' szerû volt eleinte, s csak aztán kezdett kattogni.
nos tudmásom szerínt 3 dolog lehet: -Lánctányérok csavarainál
-Pedál
-És végül a monoblock, sajna nállam az utóbbi volt, és azt sajna nagyon javítani se lehet. Ha lehet is akkor is inkább ujjat veszek . Amúgy, ha minden igaz akkor jobban kattog, ha a lábaddal megtéped a hajtókart.
Sztem próbáld meg másik pedállal (barátodé kölcsönbe vagy valami) + a lánctányércsavarokat lazítsd ki majd húzd meg megint.
#14728
Posted 2007. June 14. - 20:49
#14729
Posted 2007. June 14. - 10:58
azért nem terpeszben tekerés, ez csak közhely!
oké, mondom, a mostani is 179mm volt, tehát megszoktam, de tudni szeretném, lehetne-e jobb.
amiket hallani szoktam, azok is gondolom a keskenyebbrõl áttérõk kesergése fõleg, ha valaki széleset szokik meg, biztos az lesz neki a természetes...
#14730
Posted 2007. June 14. - 10:26
#14731
Posted 2007. June 14. - 10:24
lehet,hogy bepróbálkozom egy 52/39-es oúti karral egyszer, addig még érlelem, és marad a mostani - úgyis bennevan még párezer kilométer, mielõtt elkopik. (a kúfaktor viszont 5 millivel kisebb lesz, mert levágtam róla a kistányért de ez már sufni kategória)
köszi a válaszokat!
legközelebb valszeg 175-ös kart veszek.
#14732
Posted 2007. June 14. - 09:50
uez trekkingbõl jóval több külföldön is és a q-factora 181,5
ami jelentõs különbség
itthon lehet kapni lx-et trekking méretben 25-26 körül, de annak a q-factora még több, igaz csak 0,4mm-rel, azaz 181,9, ami már sztem is elég terpeszes, de ha csak ezzel a géppel fogsz menni sztem megszokható.
a másik megoldás h meszel hajtókart, isis-est v octalinkest, tányérok nélkül és veszel rá egy 38ast meg egy 48ast. árban valszeg ez utóbbi lesz a kicsit több, de lehet megéri...
#14733
Posted 2007. June 14. - 09:13
egyrészt tudtok valami értelmeset ajánlani 48-as nagytányérral?
crossgépre, aszphaltra.
az LX 48-as hmû 180 vagy hány milliméteres Q-faktora zavarni fog-e?
(a mostani is 179, de nem az a kérdés, hogy ehhez képest-e, hanem hogy lehetne-e sokkal jobb is, ha valahogy megoldom hogy kisebb legyen)
a mindenhol leginkább kapható 175-ös méret (épp megint szó volt róla) tényleg nem fog zavarni a 170 után? 180 centicske vagyok.
1.Shimano XT most akcióban 25 ezer körül k. földrõl
2.Ez mindenkinek egyéni, van akit nem zavar, van aki megõrül tõle ha terpeszben kell tekernie.
3.Valószínûleg furcsa lesz, de a magasságodhoz nagyon is megy a 175 ös kar, a 170es rövid lábúaknak való, vagy aki szeret pörgetni.
#14734
Posted 2007. June 14. - 08:28
egyrészt tudtok valami értelmeset ajánlani 48-as nagytányérral?
crossgépre, aszphaltra.
már országútisra is gondoltam, mert eléggé csak a fölsõ fokozatokat használom, és úgy érzem, túl hamar elfogynak..
de két kérdésem ezzel kapcsolatban:
az LX 48-as hmû 180 vagy hány milliméteres Q-faktora zavarni fog-e?
(a mostani is 179, de nem az a kérdés, hogy ehhez képest-e, hanem hogy lehetne-e sokkal jobb is, ha valahogy megoldom hogy kisebb legyen)
a mindenhol leginkább kapható 175-ös méret (épp megint szó volt róla) tényleg nem fog zavarni a 170 után? 180 centicske vagyok.
#14735
Posted 2007. June 14. - 00:42
revidiálnám a "számolást".. 12,5 Nm...nyilván mindenki tudja.
de hamár ilyen nagyon tudálékoskodom, helyesen csináljam nemde?
üdv.
#14736
Posted 2007. June 14. - 00:33
amugy ha azt az erõkaros dolgot nézem nagyon vicces szám jön ki mondjuk 5000N erõ esetén...(hasamra ütöttem) 25Nm a differencia egy 170 és egy 175ös kar között...szerintem ez elenyészõ, szerintem...
de akkor az irásaitok alapján nincs is lényegi különbség....remélem jól értem
üdvözléés!!!
#14737
Posted 2007. June 13. - 17:15
amikor még triatlonoztam, akkor nálunk a versenyzõknél vagy a 170es vagy a 177.5/180as volt az általános. mondjuk a csapatban két véglet volt: vékony, de kötött izomzatú, nagy magas ember és alacsonyabb, zömök testakatú.... a kettõ közötti 175öst csak nagy ritkán láttam.
de kb. ízlés kérdése az egész. venni kell egy 175öst, az - néhány speciális testalkattól eltekintve- jó mindenre.
#14738
Posted 2007. June 13. - 17:13
Én sem, de az más kérdés.
A sebesség mindent megold.
#14739
Posted 2007. June 13. - 16:29
#14740
Posted 2007. June 13. - 15:29
zavar.
mondjuk vagyok is 183 centi.
mókuskerekesebb érzés azon pedálozni, mint a 175össel.
talán 'gyerekeknek' országútizni, pörgetni használják a rövidebbet.
a hosszabb erõkar miatt, kevesebb erõt kell egyszerre kifejteni, viszont hosszabb úton. - ezt csak úgy megállapítottam
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu