Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#14721
Írta 2007. június 16. - 11:29

#14722
Írta 2007. június 16. - 11:25

#14723
Írta 2007. június 16. - 11:24

Valaki nem tudná nekem lefényképezni az övét ? Vagy valami link esetleg képekkel egy összeszerelt LX-rõl ?
Nekem is nagynak tûnik a hézag, de minden a helyén van, nyomaték bõven megvan (összehúzásnál), szal nemtom mi lehet...
#14724
Írta 2007. június 16. - 11:00

de tényleg kicsit nagynak tûnik a rés......nem tom mi lehet a hiba
#14725
Írta 2007. június 16. - 10:33

Ismét a segítségetekre lenne szükségem. :help:
Tegnap végre felszereltük az új LX hajtókaromat, viszont szerintem van 1 kis bibi. A bal oldali kart mikor összehúztuk, a középpen lévõ távtartót nem érte el a kar belsõ fala.

A kép sajna nem valami atom király, de a lényeg talán látszik. Jó ez így ? Ha nem, mi lehet a bibi ?
Köszi elõre is a segítséget !
#14726
Írta 2007. június 15. - 22:07

veszek egy oktalinkes Sora hajtómûvet, három tányérosat. ennek a láncvonala 45 mm, a hozzá való 118mm-es tengely esetén.
a Q-faktora 155,8 mm a táblázat szerint.
veszek hozzá 121 mm-es (leghosszabb) monoblokkot, amivel a láncvonal 46,5 mm lesz, azaz 1 mm-rel kisebb a mostani beállításnál, ami a 28/38/48-as trekking tekerõ esetén áll fenn. emennek a Q-faktora 179mm.
a Sora legkisebb tányérját leveszem, a középsõ helyére pedig felteszek egy 39-es tányért, ami elvileg 2mm-rel nagyobb sugarú a mostaninál, és 1 mm-rel kerül közelebb a láncvillához. ezt megnéztem, el kell férnie, a nagytányérnál pedig mégtöbb hely van.
a Sora q-faktora kitolódik 158,8mm-re, ami 20 mm-rel kisebb a mostani hajtómûnél, és ha ugyanolyan duci a pedálnál a karvastagság, akkor elvileg marad 5 mm körüli hely a láncvillától. (most mindkét oldalon kb 15 mm van)
az elsõ váltó kérdés, de mivel sem alsócsövön végigvezetett bowdenházat, sem pedig egyenes kormányhoz való pöcögtetõt nem akarok, marad a trekking váltó, esetleg ha nem vagyok elégedett a váltással, nagyobb ívûre köszörülöm a terelõt... mivel két tányér lesz csak, a hátsó váltó is boldogulni fog a fogkülönbséggel, és remélhetõleg az elsõ váltót is be tudom mûködõképesre lõni.
Sheldon Brown-nál is olvastam pár alapvetést ezzel kapcsolatban, meg kerestem felülhúzós országúti váltót, de nem találtam.
ja, azért nem kéttányérost vennék alapból, mert annál 2,5 mm-rel mégközelebb van a 39-es kerék a villához, ami már lehet hogy necces.
a kérdés: van-e valakinek hasonlóban tapasztalata, illetve mit felejtettem ki a számításból, ami megviccelhet?
mégvalami: az octalinket nem ismerem, de az általános vélekedés szerint jobb a négyszögesnél. cserébe kevesebb választék van monoblokkból hozzá, pedig négyszögesbõl nagyobb tartalékkal tudnám összehozni a távolságokat.. csakhát szeretnék minõségileg is váltani, nemcsak nagyobb fogszámot, szóval érdemes oktában gondolkodnom?
#14727
Írta 2007. június 14. - 23:10

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#14728
Írta 2007. június 14. - 23:07

Sziasztok!
Mostanában idegesítõ kattanást hallok indõnként hajtómû felõl, úgy veszem észre, hogy csak akkor ha elöl középsõ fogaskereket hasnzálom. Terheléstõl függetlenül idõnként kattan egy-kettõt, van mikor csak egyet. Nem értem mitõl lehet. Van tippetek? Suntour hajtómûvem van, monoblokkos, 1200km-t mentem vele.
Nos nekem kb ugyanez volt eleinte, csak nállam ''daráló'' szerû volt eleinte, s csak aztán kezdett kattogni.
nos tudmásom szerínt 3 dolog lehet: -Lánctányérok csavarainál
-Pedál
-És végül a monoblock, sajna nállam az utóbbi volt, és azt sajna nagyon javítani se lehet. Ha lehet is akkor is inkább ujjat veszek

Sztem próbáld meg másik pedállal (barátodé kölcsönbe vagy valami) + a lánctányércsavarokat lazítsd ki majd húzd meg megint.
#14729
Írta 2007. június 14. - 20:49

#14730
Írta 2007. június 14. - 10:58

azért nem terpeszben tekerés, ez csak közhely!
oké, mondom, a mostani is 179mm volt, tehát megszoktam, de tudni szeretném, lehetne-e jobb.
amiket hallani szoktam, azok is gondolom a keskenyebbrõl áttérõk kesergése fõleg, ha valaki széleset szokik meg, biztos az lesz neki a természetes...
#14731
Írta 2007. június 14. - 10:26

#14732
Írta 2007. június 14. - 10:24

lehet,hogy bepróbálkozom egy 52/39-es oúti karral egyszer, addig még érlelem, és marad a mostani - úgyis bennevan még párezer kilométer, mielõtt elkopik. (a kúfaktor viszont 5 millivel kisebb lesz, mert levágtam róla a kistányért


köszi a válaszokat!
legközelebb valszeg 175-ös kart veszek.
#14733
Írta 2007. június 14. - 09:50

uez trekkingbõl jóval több külföldön is és a q-factora 181,5
ami jelentõs különbség
itthon lehet kapni lx-et trekking méretben 25-26 körül, de annak a q-factora még több, igaz csak 0,4mm-rel, azaz 181,9, ami már sztem is elég terpeszes, de ha csak ezzel a géppel fogsz menni sztem megszokható.
a másik megoldás h meszel hajtókart, isis-est v octalinkest, tányérok nélkül és veszel rá egy 38ast meg egy 48ast. árban valszeg ez utóbbi lesz a kicsit több, de lehet megéri...
#14734
Írta 2007. június 14. - 09:13

egyrészt tudtok valami értelmeset ajánlani 48-as nagytányérral?
crossgépre, aszphaltra.
az LX 48-as hmû 180 vagy hány milliméteres Q-faktora zavarni fog-e?
(a mostani is 179, de nem az a kérdés, hogy ehhez képest-e, hanem hogy lehetne-e sokkal jobb is, ha valahogy megoldom hogy kisebb legyen)
a mindenhol leginkább kapható 175-ös méret (épp megint szó volt róla) tényleg nem fog zavarni a 170 után? 180 centicske vagyok.
1.Shimano XT most akcióban 25 ezer körül k. földrõl
2.Ez mindenkinek egyéni, van akit nem zavar, van aki megõrül tõle ha terpeszben kell tekernie.
3.Valószínûleg furcsa lesz, de a magasságodhoz nagyon is megy a 175 ös kar, a 170es rövid lábúaknak való, vagy aki szeret pörgetni.
#14735
Írta 2007. június 14. - 08:28

egyrészt tudtok valami értelmeset ajánlani 48-as nagytányérral?
crossgépre, aszphaltra.
már országútisra is gondoltam, mert eléggé csak a fölsõ fokozatokat használom, és úgy érzem, túl hamar elfogynak..
de két kérdésem ezzel kapcsolatban:
az LX 48-as hmû 180 vagy hány milliméteres Q-faktora zavarni fog-e?
(a mostani is 179, de nem az a kérdés, hogy ehhez képest-e, hanem hogy lehetne-e sokkal jobb is, ha valahogy megoldom hogy kisebb legyen)
a mindenhol leginkább kapható 175-ös méret (épp megint szó volt róla) tényleg nem fog zavarni a 170 után? 180 centicske vagyok.
#14736
Írta 2007. június 14. - 00:42

revidiálnám a "számolást".. 12,5 Nm...nyilván mindenki tudja.
de hamár ilyen nagyon tudálékoskodom, helyesen csináljam nemde?

üdv.
#14737
Írta 2007. június 14. - 00:33


amugy ha azt az erõkaros dolgot nézem


de akkor az irásaitok alapján nincs is lényegi különbség....remélem jól értem

üdvözléés!!!
#14738
Írta 2007. június 13. - 17:15

amikor még triatlonoztam, akkor nálunk a versenyzõknél vagy a 170es vagy a 177.5/180as volt az általános. mondjuk a csapatban két véglet volt: vékony, de kötött izomzatú

de kb. ízlés kérdése az egész. venni kell egy 175öst, az - néhány speciális testalkattól eltekintve- jó mindenre.
#14739
Írta 2007. június 13. - 17:13


Én sem, de az más kérdés.

A sebesség mindent megold.
#14740
Írta 2007. június 13. - 16:29
