Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#12941
Posted 2008. May 12. - 12:36

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#12942
Posted 2008. May 12. - 11:13

Írt valaki ilyet?
konkrétan nem, de ez is lejöhet akár a válaszából:)
meg a másik, hogy sok ilyen embernél, aki jól ért ilyen dolgokhoz egy dolgot mindig elfelejt megmondani a körítései után, ami a lényeg, és számomra megerõsítést nyerhet, hogy akkor nyugodtan megvehetem-e a hajtókart (semmiféle baszogatás vagy ilyesmi nincs benne, csak mondom:) én is szoktam ilyet csinálni, ha pl weblapszerkesztéssel kapcsolatban kérdeznek, erre nehéz odafigyelni:S)
#12943
Posted 2008. May 12. - 10:30

lehet holnap jól beragasztom aztán lessz ami lessz:D


#12944
Posted 2008. May 12. - 10:09

Biztosan jó méretû a mono? Mert ha 68as vázba 73as monot tekersz, az nem fog menni ^^
egy ilyen kérdés...

ejjejj;)
Juby: mérd meg a monó szélességét (ez ugye adott), mérd meg a csapágyház szélességét, majd a "rossz" oldalról tekerd be a monót, úgy hogy a másik oldalon nem tekered még be.
Ha a méretek stimmelnek, ennek megoldhatónak kéne lennie.
Illetve nem egy esetben elõfordúlt már hogy okosok - fõleg az ezer éves acélvázakon - lemartak a monoblokkház szélességébõl - így meg is van hova tûnhetett az a 2-3 mm.
Nameg az a 2-3 mm, amit kilóg az egyik oldal(ugye a nem peremes? ) annak még nem kéne fennakadást okoznia, maximum ha ferdén van betekerve az egyik csésze.
#12945
Posted 2008. May 12. - 10:03



#12946
Posted 2008. May 12. - 09:51

hali adott egy sh olasz menetes monoblock melynek a bal csészéjét nem lehet kopra betekerni a vázba (kb3milit kéne még) amugy valszínü a vázban van oda a menet de a kérdésem a következö hogy vajon emiat tekeredet ki a jobb oldal egyáltalán mi a franctol jöhet ki a jobb csésze? talán amiat a 3mili miat nem fekszik fel rendessen a bal csapi és megszorulhat a tengely ?
Biztosan jó méretû a mono? Mert ha 68as vázba 73as monot tekersz, az nem fog menni ^^
#12947
Posted 2008. May 12. - 09:43

recsego mono marahat amig meg nem hulyit a hangja. ha osszeroppannak benne a golyok v ilyesmi azt ugyis eszreveszed. a tengelyt nem fogo eltorni max ha trialozol vagy dehazol es sok kilo vagy.
a legkisebb lanckerek meg lehet sok minden. valtoful egyenes? "H" jelu kis csillagfeju csavart probaltad kifele tekerni picit? bovden nem tul feszes?
az a baj, h rendesen igénybe van véve a monoblokk és nem akarok vhonnan hazáig gyalogolni, szal csere(de mennyiért?!).
That's all folks!
160 mm-es Avid tárcsa eladó
#12948
Posted 2008. May 12. - 09:42



#12949
Posted 2008. May 12. - 09:25

#12950
Posted 2008. May 12. - 07:55

#12951
Posted 2008. May 12. - 00:04

Hali!
elvileg az én bringámon a láncvonal 48mm ...
Úgy tudom, az elsõ váltón feltüntetik, mekkora láncvonal kell neki. Ebbõl indulj ki. Jó esélllyel, ha Sh az átdobó, az XT hajtókar jó lesz hozzá.
Race, no Rest!
#12952
Posted 2008. May 11. - 20:50


Köszönöm a gyors válaszodat!
#12953
Posted 2008. May 11. - 20:47

ilyen vazgorbitgetos megoldasokat meg felejtsd el, ez tenyleg baromsag. a kereket is hiaba fuzod ferdere, csak azt fogod elerni vele hogy a felni nem kozepen lesz a vazban, attol az agy - ergo a fogaskereksor - ergo a lanc ugyanott lesz.
a lancvonal 50mm.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#12954
Posted 2008. May 11. - 20:26

Most készülnék venni egy 2008-as Shimano XT hajtókart, és a kérdésem a kövektezõ lenne: elvileg az én bringámon a láncvonal 48mm (télen le lett mérve bicikliboltban ez), egyébkén egy 2006-os Kona Kula Primo váz, és azért akarok új hajtókart venni, mert a mostani isis-es monoblokk túl széles, és egy 52mm-es láncvonalat csinált a bringának, és ugye így az elsõ váltó mûködése nem megfelelõ, meg sokszor igencsak keresztbeáll a lánc, és így tovább... tehát úgy olvastam, hogy az XT hajtómû láncvonala 50mm-es (ebike-ról néztem), és hogy ez egy amolyan középérték szerûség, hogy a hézagolókkal lehet játszani, és lehet 48-asra, meg 52-esre is tenni, vagy ez a legkisebb neki, és innentól kezdve maximum szélesíteni lehet azt? Nem szeretném, ha ez akkor derülne ki, miután megvettem a hajtómûvet, ezért remélem, valaki jobban ért ehhez, és tudna válaszolni nekem. Ha mégsem lehet 48-asra kalibrálni a hajtómûvet, akkor úgy hallottam, lehet állítani a vázon is meg a kereken, a kereket elvileg kicsit át kell fûzni, vagy valami hasonló, hogy máshol legyena nyomvonala a bringának, meg a vázat némi görbítéssel (1-2 mm), ott is lehet valamit csinálni (lehet, hogy ezek nagy baromságok, én ezt hallottam, nem kell megrohamozni milyen együgyû vagyok

Válaszotokat elõre is köszönöm! Üdv.
#12955
Posted 2008. May 11. - 20:11

HAverom bringáján ha valami rázósabb terepen megy leugrik a nagytányérról a lánc a középsõre. Eddig kétszer fordult elõ...El van nyúlva (kopva) a lánc vagy mi lehet az oka? Mert ugrani nem ugrik a fogsoron.
#12956
Posted 2008. May 11. - 18:40

a legkisebb lanckerek meg lehet sok minden. valtoful egyenes? "H" jelu kis csillagfeju csavart probaltad kifele tekerni picit? bovden nem tul feszes?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#12957
Posted 2008. May 11. - 17:04

1 monoblokk csere kb mennyi? meddig lehet hajtani 1 recsegõ monoblokkot?
nem akar bevenni hátul 1 lánctányért, nincs annyira kikopva és mostmár rá sem vált(legkisebb). mi a megoldás?
That's all folks!
160 mm-es Avid tárcsa eladó
#12958
Posted 2008. May 09. - 21:12

A kérdés: érdemes kalapáccsal ráhatni egy csöppet, vagy venni ujat?
#12959
Posted 2008. May 09. - 13:01

#12960
Posted 2008. May 07. - 23:44

akkor veszek sört... öö akarom mondani sort..
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda