Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#12001
Konaman08

Konaman08

    vendég

  • fórumtag
  • 160 posts
ilyen hajtókarom van
http://www.cyclepath...mage/cat109.jpg

RIDE OR DIE! :scared:


#12002
Konaman08

Konaman08

    vendég

  • fórumtag
  • 160 posts
ilyen a hajtókleszedõm de egy ilyen alakú mágnes van a tetején amit le lehet venni. a jobb oldalon simán lejött a hajtókar de a bal oldalon másmilyen belül és nem lehet betekerni szûkebb és kisebb a hely. egyszerûen nem fér be. bgefelé meg egyáltalán nem lehet tekerni vele hogy húzza le a kart. nem lehet úgy kiszedni a monót hogy a jobb oldalon marad a hajtókar?

RIDE OR DIE! :scared:


#12003
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
a magnes? milyen magnes?

hajtokarokat leszedted mar? elvileg egy ilyen kellett hozza:

Feltöltött kép

aztan amikor azok lent vannak, akkor raraksz egy ilyesmi szerszamot a cseszebe szepen beledugva hogy:

Feltöltött kép

es a jobb oldalon oramutato jarasaval egyezo, a bal oldalon pedig oramutato jarasaval ellentetes iranyba kezded tekerni. ajanlok valami hosszu erokart hozza.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#12004
Konaman08

Konaman08

    vendég

  • fórumtag
  • 160 posts
akkor ki kéne jönnie...de a szerszám amit adtak a leszedéshez azzal nem tudom leszedni a másik oldalról mivel a mágnes nem fér bele hanem elakad és nem lehet befelé csavarni :S hm hm nem tudom hogyan szedjem le

RIDE OR DIE! :scared:


#12005
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
hm

ha ilyen octalinkes hajtokard van mint ez pl

Feltöltött kép

akkor el kell szedni mindket kart a tengelyrol, ugyanis lejonnek. nincs olyan hogy felintegralt. aztan pedig kiveszed a monoblokkot a vazbol.

az integralt az igy nez ki:

Feltöltött kép

ennek nem jon le a jobb oldala a tengelyrol
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#12006
Konaman08

Konaman08

    vendég

  • fórumtag
  • 160 posts
Hali!
Van egy deore lx hollowtech 1-es hajtókarom monóval...ugye ez elvileg félintegrált? tehát a bal oldali kart nem lehet kiszedni. sima monoblokkiszedõ szerszámmal ki lehet szedni a monót? és hülye kérdés de jobbra vagy balra tekerjem mert egyik irányba se megy..:S az befolyásol valamit ha a monó alatt van egy boxguide terelõ? lehet hogy belerohadt már teljesen a monó és nem lehet kitekerni? eröltessem vagy mit csináljak hogy kiszedjem onnét azt a nyomorultat? XD
thanx ;)

RIDE OR DIE! :scared:


#12007
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts

A legjobb az Alfine, mindkét oldali láncvédõvel.


Igen, ma meg is néztem egy kétoldali láncvédõset, nagyon tetszett, de valószínûleg nem fog elférni a 45T, hiába nem erre lett kitalálva. Ha meg kihézagolom, akkor iszonyat keresztbe fog állni a lánc, szóval egyenlõre szopóágon vagyok. Ha össze is jön, eléggé necces lesz. Amúgy fel lehet tenni egész esztétikus láncleesésgátlót, nem kell az az elsõ váltó.

Egyszer láttam egy kocsma elõtt egy fekete Kona valamit, azon egy komplett Campa Veloce szett volt, kíváncsi lennék milyen varázsigét mondott el a gazdija, hogy Neki összejött...



#12008
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

azokank nem nagyobb a q-faktora, mint a mtb szériának?

csak attól trekking tudomásom szerint, hogy más lánctányér van rajta. maga a kar egy lx esetében pl ugyanaz.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#12009
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
Valószínûleg tányértól függetlenül le fog esni a lánc sokszor, én már próbáltam, ahogy leng a lánc, mert ugye hátul rugózik a váltó, egy "'rockring", vagy láncvédõ segít kívül, de belülre is eshet.
Vagy hagyd fent az elsõ váltót, az meggátolja.

A legjobb az Alfine, mindkét oldali láncvédõvel.

#12010
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 posts

a legegyszerûbb, ha egy eleve trekking áttételezésû hajtókart veszel, akkor nem kell a lánctányérok cserélgetésével foglalkozni (meg lesz egy extra 48-as lánctányérod :D)


azokank nem nagyobb a q-faktora, mint a mtb szériának?

#12011
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Köszönöm.
(éreztem, hogy a shimanora és rád számíthatok)

a legegyszerûbb, ha egy eleve trekking áttételezésû hajtókart veszel, akkor nem kell a lánctányérok cserélgetésével foglalkozni (meg lesz egy extra 48-as lánctányérod :D)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#12012
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts

Nem biztos, hogy középre tudod tenni a nagytányért, egyes hajtómûveken olyan a váll kialakítása, hogy nem engedi ezt meg. (Truvativ Stylo-n pl. tuti nem.)
Esetleg a monoblokkot beteheted "rosszul", ha olyan hézagolós fajta, vagy Dr. Flex.

Mondanám, hogy akkor már minek hátra az a 8 is, de neked nem mondom, mert tudom, hogy van "olyan" géped is. Biztos tudod, hogy mit akarsz...



A kérdés arra irányult, hogy végig tudom-e váltani a sort anélkül, hogy elõl leszédüljön a lánc.
Még nem tudom, lehet hogy csak 1 lánckereket veszek (valamilyen mindenképp kell, a mostani elkopott; lehet hogy jobb lenne egy 3/32-es SS lánckerék, csak az 104BCD-vel nincs 44-45 fogas) vagy egy hajtómûvet, és azok közül az Alfine a szimpatikus.

Az egyik pont 2x annyi, mint a másik, de lehet hogy "megérné" beruházni most és az integrált hosszú távon is kiszolgálna...

Alfine-nal van valakinek valami tapasztalata?

Ez a gép váltós marad, amennyire lehet leredukálom, de ez lesz a hegyezõs fitness gépem :). Fix meg jó lesz combosodni, síkra hosszúzni.



#12013
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Szerintetek az mitõl van, hogy középtányér hátul legnagyobban és nagytányér hátul a 3 legnagyobban folyamatosan ledobálja elõl a láncot? 6,5e km 3lánc cserélgetése. Elkoptak volna a tányérok?


A sebesség mindent megold.

 


#12014
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

26/36 az a trekking hajtókarokon van, shimano acél van nulla pénzért.
38 szerintem nem lesz acélból, max országúti osztókörrel.


Köszönöm.
(éreztem, hogy a shimanora és rád számíthatok)


A sebesség mindent megold.

 


#12015
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
26/36 az a trekking hajtókarokon van, shimano acél van nulla pénzért.
38 szerintem nem lesz acélból, max országúti osztókörrel.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#12016
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
2 tányért fogok használni a fullin, 24/36 vagy 26/38 lesz. Milyen olcsó (max 6e a kettõ) tányérokat lehet kapni itthon ezekben a méretekben? Lehet acél is.


A sebesség mindent megold.

 


#12017
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Az a tervem, hogy a montimat átalakítom aszfaltozós fitness géppé.
1x8 fokozatú lenne, montis hajtómûvön 44es tányér a középsõ helyre szerelve.

Kérdés: kell nekem spec. lánctányér váltást segítõ kialakítások nélkül vagy jó lenne az LX gyári nagytányérja is? Láncvezetõt és egyéb barkács dolgokat szeretném mellõzni.
... vagy esetleg egy Alfine hajtómû?

várok javaslatokat, ötleteket.
Köszi!


Nem biztos, hogy középre tudod tenni a nagytányért, egyes hajtómûveken olyan a váll kialakítása, hogy nem engedi ezt meg. (Truvativ Stylo-n pl. tuti nem.)
Esetleg a monoblokkot beteheted "rosszul", ha olyan hézagolós fajta, vagy Dr. Flex.

Mondanám, hogy akkor már minek hátra az a 8 is, de neked nem mondom, mert tudom, hogy van "olyan" géped is. Biztos tudod, hogy mit akarsz...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#12018
CrazyShadow

CrazyShadow

    vendég

  • fórumtag
  • 97 posts

Azért mert nincs neve,száma hogy az alapján próbáljak rendelni vagy van valahol kenya alsón, megmaradt raktárkészlet utolsó darabja ,és csak gyalogfutárral tudják küldeni?

S köszönöm az eddigi válaszokat mindenkinek.


A méretetszámot megtudod, csak le kell mérned a belsõ-külsõ-szélesség felét(tolómérce,micro..)ez a három szám adja meg

#12019
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Az a tervem, hogy a montimat átalakítom aszfaltozós fitness géppé.
1x8 fokozatú lenne, montis hajtómûvön 44es tányér a középsõ helyre szerelve.

Kérdés: kell nekem spec. lánctányér váltást segítõ kialakítások nélkül vagy jó lenne az LX gyári nagytányérja is? Láncvezetõt és egyéb barkács dolgokat szeretném mellõzni.
... vagy esetleg egy Alfine hajtómû?

várok javaslatokat, ötleteket.
Köszi!



#12020
outcast

outcast

    vendég

  • fórumtag
  • 194 posts

Lehet cserélni. Én már csináltam is, semmi speckó szerszám nem kellett hozzá :)

Annyi hogy olyan méretû csapágyat nehéz találni. De nem lehetetlen.


Azért mert nincs neve,száma hogy az alapján próbáljak rendelni vagy van valahol kenya alsón, megmaradt raktárkészlet utolsó darabja ,és csak gyalogfutárral tudják küldeni?

S köszönöm az eddigi válaszokat mindenkinek.