Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#12001
Írta 2008. szeptember 27. - 09:06

#12002
Írta 2008. szeptember 27. - 08:54

RIDE OR DIE! :scared:
#12003
Írta 2008. szeptember 26. - 23:32

hajtokarokat leszedted mar? elvileg egy ilyen kellett hozza:

aztan amikor azok lent vannak, akkor raraksz egy ilyesmi szerszamot a cseszebe szepen beledugva hogy:

es a jobb oldalon oramutato jarasaval egyezo, a bal oldalon pedig oramutato jarasaval ellentetes iranyba kezded tekerni. ajanlok valami hosszu erokart hozza.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#12004
Írta 2008. szeptember 26. - 23:23

RIDE OR DIE! :scared:
#12005
Írta 2008. szeptember 26. - 23:17

ha ilyen octalinkes hajtokard van mint ez pl

akkor el kell szedni mindket kart a tengelyrol, ugyanis lejonnek. nincs olyan hogy felintegralt. aztan pedig kiveszed a monoblokkot a vazbol.
az integralt az igy nez ki:

ennek nem jon le a jobb oldala a tengelyrol
RAUH-Welt
B E G R I F F
#12006
Írta 2008. szeptember 26. - 22:43

Van egy deore lx hollowtech 1-es hajtókarom monóval...ugye ez elvileg félintegrált? tehát a bal oldali kart nem lehet kiszedni. sima monoblokkiszedõ szerszámmal ki lehet szedni a monót? és hülye kérdés de jobbra vagy balra tekerjem mert egyik irányba se megy..:S az befolyásol valamit ha a monó alatt van egy boxguide terelõ? lehet hogy belerohadt már teljesen a monó és nem lehet kitekerni? eröltessem vagy mit csináljak hogy kiszedjem onnét azt a nyomorultat? XD
thanx

RIDE OR DIE! :scared:
#12007
Írta 2008. szeptember 26. - 17:40

A legjobb az Alfine, mindkét oldali láncvédõvel.
Igen, ma meg is néztem egy kétoldali láncvédõset, nagyon tetszett, de valószínûleg nem fog elférni a 45T, hiába nem erre lett kitalálva. Ha meg kihézagolom, akkor iszonyat keresztbe fog állni a lánc, szóval egyenlõre szopóágon vagyok. Ha össze is jön, eléggé necces lesz. Amúgy fel lehet tenni egész esztétikus láncleesésgátlót, nem kell az az elsõ váltó.
Egyszer láttam egy kocsma elõtt egy fekete Kona valamit, azon egy komplett Campa Veloce szett volt, kíváncsi lennék milyen varázsigét mondott el a gazdija, hogy Neki összejött...
#12008
Írta 2008. szeptember 26. - 17:12

csak attól trekking tudomásom szerint, hogy más lánctányér van rajta. maga a kar egy lx esetében pl ugyanaz.azokank nem nagyobb a q-faktora, mint a mtb szériának?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#12009
Írta 2008. szeptember 26. - 16:43

Vagy hagyd fent az elsõ váltót, az meggátolja.
A legjobb az Alfine, mindkét oldali láncvédõvel.
#12010
Írta 2008. szeptember 26. - 15:34

a legegyszerûbb, ha egy eleve trekking áttételezésû hajtókart veszel, akkor nem kell a lánctányérok cserélgetésével foglalkozni (meg lesz egy extra 48-as lánctányérod
)
azokank nem nagyobb a q-faktora, mint a mtb szériának?
#12011
Írta 2008. szeptember 26. - 13:29

a legegyszerûbb, ha egy eleve trekking áttételezésû hajtókart veszel, akkor nem kell a lánctányérok cserélgetésével foglalkozni (meg lesz egy extra 48-as lánctányérodKöszönöm.
(éreztem, hogy a shimanora és rád számíthatok)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#12012
Írta 2008. szeptember 26. - 12:12

Nem biztos, hogy középre tudod tenni a nagytányért, egyes hajtómûveken olyan a váll kialakítása, hogy nem engedi ezt meg. (Truvativ Stylo-n pl. tuti nem.)
Esetleg a monoblokkot beteheted "rosszul", ha olyan hézagolós fajta, vagy Dr. Flex.
Mondanám, hogy akkor már minek hátra az a 8 is, de neked nem mondom, mert tudom, hogy van "olyan" géped is. Biztos tudod, hogy mit akarsz...
A kérdés arra irányult, hogy végig tudom-e váltani a sort anélkül, hogy elõl leszédüljön a lánc.
Még nem tudom, lehet hogy csak 1 lánckereket veszek (valamilyen mindenképp kell, a mostani elkopott; lehet hogy jobb lenne egy 3/32-es SS lánckerék, csak az 104BCD-vel nincs 44-45 fogas) vagy egy hajtómûvet, és azok közül az Alfine a szimpatikus.
Az egyik pont 2x annyi, mint a másik, de lehet hogy "megérné" beruházni most és az integrált hosszú távon is kiszolgálna...
Alfine-nal van valakinek valami tapasztalata?
Ez a gép váltós marad, amennyire lehet leredukálom, de ez lesz a hegyezõs fitness gépem

#12013
Írta 2008. szeptember 26. - 09:15

A sebesség mindent megold.
#12014
Írta 2008. szeptember 25. - 23:38

26/36 az a trekking hajtókarokon van, shimano acél van nulla pénzért.
38 szerintem nem lesz acélból, max országúti osztókörrel.
Köszönöm.
(éreztem, hogy a shimanora és rád számíthatok)
A sebesség mindent megold.
#12015
Írta 2008. szeptember 25. - 22:10

38 szerintem nem lesz acélból, max országúti osztókörrel.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#12016
Írta 2008. szeptember 25. - 15:28

A sebesség mindent megold.
#12017
Írta 2008. szeptember 25. - 14:37

Az a tervem, hogy a montimat átalakítom aszfaltozós fitness géppé.
1x8 fokozatú lenne, montis hajtómûvön 44es tányér a középsõ helyre szerelve.
Kérdés: kell nekem spec. lánctányér váltást segítõ kialakítások nélkül vagy jó lenne az LX gyári nagytányérja is? Láncvezetõt és egyéb barkács dolgokat szeretném mellõzni.
... vagy esetleg egy Alfine hajtómû?
várok javaslatokat, ötleteket.
Köszi!
Nem biztos, hogy középre tudod tenni a nagytányért, egyes hajtómûveken olyan a váll kialakítása, hogy nem engedi ezt meg. (Truvativ Stylo-n pl. tuti nem.)
Esetleg a monoblokkot beteheted "rosszul", ha olyan hézagolós fajta, vagy Dr. Flex.
Mondanám, hogy akkor már minek hátra az a 8 is, de neked nem mondom, mert tudom, hogy van "olyan" géped is. Biztos tudod, hogy mit akarsz...
#12018
Írta 2008. szeptember 25. - 12:15

Azért mert nincs neve,száma hogy az alapján próbáljak rendelni vagy van valahol kenya alsón, megmaradt raktárkészlet utolsó darabja ,és csak gyalogfutárral tudják küldeni?
S köszönöm az eddigi válaszokat mindenkinek.
A méretetszámot megtudod, csak le kell mérned a belsõ-külsõ-szélesség felét(tolómérce,micro..)ez a három szám adja meg
#12019
Írta 2008. szeptember 25. - 09:42

1x8 fokozatú lenne, montis hajtómûvön 44es tányér a középsõ helyre szerelve.
Kérdés: kell nekem spec. lánctányér váltást segítõ kialakítások nélkül vagy jó lenne az LX gyári nagytányérja is? Láncvezetõt és egyéb barkács dolgokat szeretném mellõzni.
... vagy esetleg egy Alfine hajtómû?
várok javaslatokat, ötleteket.
Köszi!
#12020
Írta 2008. szeptember 24. - 21:35

Lehet cserélni. Én már csináltam is, semmi speckó szerszám nem kellett hozzá
Annyi hogy olyan méretû csapágyat nehéz találni. De nem lehetetlen.
Azért mert nincs neve,száma hogy az alapján próbáljak rendelni vagy van valahol kenya alsón, megmaradt raktárkészlet utolsó darabja ,és csak gyalogfutárral tudják küldeni?
S köszönöm az eddigi válaszokat mindenkinek.