Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1161
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Nem értem, ilyen tempót egyedül longboardon tudtam eddig elérni, biciklimmel teljesen esélytelen. Talán egyszer elértem a 60-at, de azt is tekerve.


A Budakeszi útra szoktam DH-géppel kifordulni a Szépjuhásznénál, mire leérek a Hűvösvölgyire már fél-egy tucat autó/busz meg van előzve, akiknek elsőbbséget adtam fent. :D

Cross bringával viszont van mért 76km/h-s maximumom.



#1162
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

2,35-ös , 2 bar-on . nem ráfekve  :)

Nem értem, ilyen tempót egyedül longboardon tudtam eddig elérni, biciklimmel teljesen esélytelen. Talán egyszer elértem a 60-at, de azt is tekerve.



#1163
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Outival esetleg, nem 2,2-es terepgumin mtb-vel.

2,35-ös , 2 bar-on . nem ráfekve  :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1164
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

egy szépvölgyi meredekségű etapon kb beletekerés nélkül is simán lehet karcolgatni a 70 et.

Outival esetleg, nem 2,2-es terepgumin mtb-vel.



#1165
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Pontosítok, ma szépvölgyin lefele 56-ot tudtam kitekerni vele.

Nem tudom most milyen hajtásod van, de ha hátul nincsen nagy fogaskerék, akkor lehet nem érdemes abból kiindulnod. Én 3x8-ról váltottam 2x9-re, és kicsit féltem, hogy nem lesz elég az áttétel, de a 24/34 mindenhol elég. 38/24 és 11-34 az áttételtartományom.

egy szépvölgyi meredekségű etapon kb beletekerés nélkül is simán lehet karcolgatni a 70 et.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1166
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Pontosítok, ma szépvölgyin lefele 56-ot tudtam kitekerni vele.

Nem tudom most milyen hajtásod van, de ha hátul nincsen nagy fogaskerék, akkor lehet nem érdemes abból kiindulnod. Én 3x8-ról váltottam 2x9-re, és kicsit féltem, hogy nem lesz elég az áttétel, de a 24/34 mindenhol elég. 38/24 és 11-34 az áttételtartományom.



#1167
kharakmeister

kharakmeister

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Köszi srácok, okosabb lettem. Jó lehetne egy 40 - 28 as játék is, de sajnos a térdek kímélése miatt inkább meghagyom a harmadik "nagyi tányért" a durvább hegymenetekhez biztos ami biztos alapon. A lenti XT valóban jó vételnek tűnik.



#1168
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

pl itt egy XT, egészen jó áron:

http://apro.bikemag....uj-l358628.html


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1169
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Én használtan vettem 2x9 hajtást, első váltó nélkül, bár 42/11 már nincsen az áttételtartományba, de én nagyon meg vagyok vele elégedve, 26os kerékkel lefele az 50 kitekerhető simán, felfele meg a legkisebb fokozat pont olyan, hogy kisebb már nem kell. Sram X5 rendszer. Nem térnék már vissza egy 3x rendszerhez.



#1170
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Sziasztok,

 

Egy mindenes rombolóhoz lassan kapargatom majd az alkatrészeket, olyan XC/AM bringára (650B Kellys Thorx 10 / Fox 34 float 120mm) Az lenne a kérdés milyen hajtást tennétek bele ha nem vagytok túl grammániások viszont a strapabírás és tartósság fő szempont. A súlyom kicsivel 100 kiló fölött van és talán annyira gyenge sem lennék.

A felhasználási terület az erdei mászástól a síkon 42/11 et kiállva izomból "megrakásig" sokmindent lefedne.

3x10 esetleg 3x9 integrált hajtómű / kazettás koszorú játszana. Az a kérdés, hogy a jelenleg kapható Deore / SLX / XT cumók ára csak a súlycsökkenés miatt emelkedik vagy a keménységük és az élettartamuk is lényegesen nő a drágulással.

Lehet, hogy ez nagyon ostoba kérdés, de én inkább meghallgatnék egy két tapasztalt bikert mielőtt eldöntöm, hogy megéri e beleborítani ad absurdum 50K-t egy hajtókarba. Használt hajtást nem szívesen vennék. Kopjon majd nálam:)

 

Mi a véleményetek?

 

- elsőként el kellene dönteni, hogy 9-es vagy 10-es rendszert akarsz, mert ha nulláról építed, akkor érdemes egységes rendszert összehozni.

- ha még nincs váltásod sem, érdemes elgondolkozni a komplett szett vásárlásán:

https://www.bike-com...4-32-42-p50743/

https://www.bike-com...ll-2017-p50744/

- általánosságban a drágább jobb, de vannak kivételek.  :)

- a használt cuccoktól sem feltétlenül kell elzárkózni, lehet talál szép darabokat, jó áron.


Edited by Kisherceg, 2016. September 03. - 09:57.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1171
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Az arany középút a Deore rendszer. Az SLX, XT könnyebb és nem biztosan jóval tartósabb. A német Bike Magazin csinált ilyen keménységméréseket a rendszerekre és persze kicsit keményebb a drágább de nem olyan sokkal. Végül ők is a Deore rendszert ajánlották, főleg mert ott még van acél tányér is, ami többször erősebb az alu tányéroknál. Bár most az SLX és XT is középen acél fogú. (a 3 tányérosnál, a 2 tányérost nem tudom pontosan)

Régi hitvita. hogy növeld az élettartamot. Én több lánc rendszeres és sűrű cserélgetésében hiszek, más egy láncot hagy fönt ameddig lehet.



#1172
kharakmeister

kharakmeister

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Sziasztok,

 

Egy mindenes rombolóhoz lassan kapargatom majd az alkatrészeket, olyan XC/AM bringára (650B Kellys Thorx 10 / Fox 34 float 120mm) Az lenne a kérdés milyen hajtást tennétek bele ha nem vagytok túl grammániások viszont a strapabírás és tartósság fő szempont. A súlyom kicsivel 100 kiló fölött van és talán annyira gyenge sem lennék.

A felhasználási terület az erdei mászástól a síkon 42/11 et kiállva izomból "megrakásig" sokmindent lefedne.

3x10 esetleg 3x9 integrált hajtómű / kazettás koszorú játszana. Az a kérdés, hogy a jelenleg kapható Deore / SLX / XT cumók ára csak a súlycsökkenés miatt emelkedik vagy a keménységük és az élettartamuk is lényegesen nő a drágulással.

Lehet, hogy ez nagyon ostoba kérdés, de én inkább meghallgatnék egy két tapasztalt bikert mielőtt eldöntöm, hogy megéri e beleborítani ad absurdum 50K-t egy hajtókarba. Használt hajtást nem szívesen vennék. Kopjon majd nálam:)

 

Mi a véleményetek?

 

 



#1173
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Némi oláhság.

 

Egy ismerősöm (Froton úr) írta múlt héten:

 

 

"Pár fog a fulcrumon benyalódott, sorjás lett. Kistányérra váltásnál néha felhúzza a láncot. Most lereszeltem, így egyelőre ok, de ez nem olyan tartós, mint a régi chorus...."

Háttér: egy kb. egy éves fulcrum torq-rs hajtókar tányérjairól van szó. Hierarchiában ugye ez durván egy chorus-record közti szintet képvisel(ne), record-szintű üregelt karbon karokkal, de, a campától idegen módon cnc-forgácsolt tányérokkal.

 

A chorus-record vonal, és a régebbi centaurok tányérjai ugye hidegen kovácsolt darabok, hatalmas futásteljesítménnyel. A torq-rrs, ami a fulcrum legdrágább hajtókarja, pedig a super record féle tányérokkal fut, és a csapágyai is azonosak (kerámia-ceramic ultim8)

 

Árban ott a különbség. És, talán tartósságban is. Minden esetre érdekes, mert, az "anyacég" tányérjai hírhedten tartósak és jó minőségűek, még a legalja mirázs-velocse-xenon szinten is. Ennyire hitvány lenne az rs által alkalmazott tányér? Hmm.

 

Egyébként neki vettem a csapágykészletet is, azokról is remélem, nemsoká tudok egy-két szót mondani. Én elvagyok a 2 évig fiókban érlelt J&L hibridekkel. Amikor vettem, még nem tudtam, hogy itthon is kapható csapágybótban 2200ért 6mm-es :)



#1174
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

1. első átdobód magassági pozíciója valószínűleg nem megfelelő. 1-3mm legyen nagytányéron a nagy fogaskerék és a kanál közt

2.1. elől kicsin, hátul szintén ha lóg a láncod, akkor rövidítened kell rajta

2.2. A B-csavaron állítanod kell: hátul a legnagyobb fogaskerék és a váltó felső váltógörgője közti távolságot a váltót gyártó cég leírása alapján állítsd be

 

ha hátul a váltásminőség is rossz, megnézném a helyedben a váltópapucsod. Sok probléma forrása lehet.


Edited by zscs, 2016. August 25. - 16:10.


#1175
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Az alábbi kérdésemre nincs ötlet, vagy az információ nem elég?



#1176
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

9-es Shimano hátsó váltó.
Két gondom van vele:
1: A 4 legnagyobb lánckerékre váltva terhelésre "darál" a lánc. 10 kattintást állítgattam oda-vissza a váltón (egyik-másik irányba is 4-6 kattintás), de a daráló hang nem változott. Ez minek lehet a jele? A láncba a nyúlásmérő még nem esik bele, tekerés közben nem ugrál, folyamatosan lehet nyomni neki.
2: A legkisebb lánckeréken hol morog-zörög a lánc, hol meg ugrál rajta. Belövöm a véghelyzet állító csavart, onnantól egy ideig jó, majd megint pl ugrálni kezd. Az lehet, hogy a rázkódástól elmászik a csavar? És ha igen, hogy lehet ezt meggátolni? Csak menetrögzítővel? :D



#1177
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts


én fülre szoktam. ha zakatol, az már rossz.

campag így ajánlja:

187659478N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.p
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

egyébként változó, mennyit bírnak. Pc-850-et pl. 6ezer km használattal sem tudtam "amortizálni", a hg40-esek kb. 4ezreket bírtak, a c10 velocse meg 6ezrest.

mostani hg93 meg köszöni, jól van.


Amúgy ez a füles módszer campag esetén jó. Amikor 132.6 ot tulhaladja, tényleg sokkal rosszabb a hang.

Azt hiszem, merek majd a miche corsa láncon is

#1178
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Vásároltam egy pár ilyet:

 

http://www.ebay.com/itm/282085876832

 

kíváncsi leszek rá. :) oké, nem magamnak, egy ismerősömnek, de, sajnos a helyi boltban nem kapott 6mm-es 6805-ös csapágyakat :(


  • donciccio likes this

#1179
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Ha kiveszem a modellből, hogy a por beleragad a túl sok kenőanyagba, akkor ugye a a két fém közötti olaj, mint folyadék, összenyomhatatlan, tehát -  elméletileg - két fém nem is érintkezik, vagyis nem kopik.

 

De a fém érintkezik az olajjal, ami, vegyük összenyomhatatlannak, érintkezik a fémmel, tehát átadja a nyomást mintha fém érintkezne fémmel. Azt hatékonyan nem lehet megoldani hogy sehogy ne érintkezzenek a fém részek mert akkor egy fúzióreaktor kéne és több tonna elektromágnes ;)



#1180
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts

http://biketestrevie...in-lubrication/

 

"

  1. Use the newer 11-speed chains on your 10-speed drive train."

ezt a döntését azzal magyarázza, hogy a 11s láncok gyártása pontosabb, kisebb hibahatáron belül mozog, az új 11s láncok ált. tényleg "újak", míg 10s-nél óriási a szórás az egyes csapok közti távolságban.

 

Valaki? :) Mert, donnak akkor nyugodt szívvel ajánlanám a 11s chorus láncot, bár, 11-ből meg pont az a keskenyebb kivitel.. :)

 

másik érdekesség, a motorolaj használata, amit azzal indokol, hogy egyenletesebb a részecskeméret, így kevesebb súrlódással jár. Szintén érdekes, hogy a "túlöntözést" javasolja a szinte száraz lánc helyett, a takarítómódszere meg érdekes módon kb. ugyanaz, amit én is használok hónapok óta (csak nálam a klorox zsíroldó kendő helyett sima rongy van&pár csepp benzines folttisztító rá.. festékboltban kapható amúgy minden, amit ápolásra-tisztításra használok, festékbolt meg 40 méterre van, buta lennék nem a helyi garázsbizniszt támogatni)

2 megjegyzés:

A 11-es láncok ugye jelenleg a felső kategóriát képviselik, tehát lehet benne valami, hogy tartósabbak, de persze drágábbak.

 

Ha kiveszem a modellből, hogy a por beleragad a túl sok kenőanyagba, akkor ugye a a két fém közötti olaj, mint folyadék, összenyomhatatlan, tehát -  elméletileg - két fém nem is érintkezik, vagyis nem kopik. A kérdés most már csak az, hogy ki lehet-e venni a modellből a port? Hát, talán :)  Ugyanis, ha nyugaton oútizol, akkor ott ugye az aszfaltról lehet enni :), olyan tiszta az utca. Persze figyelembe kell venni, hogy ez itt Mo.