Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#1141
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

az a baj, hogy ténylegesen ugyanannyira tudom beletuszkolni a 0.75-öst, mint 1500-2500-4000 km után :)

 

és országút, vizet nem látott, rendszeresen ápolt, síkon használt, nulla erőkifejtéssel-sprinttel-emelkedővel :)



#1142
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Nem vagyok én olyan brutális :) , a kis munka az annyit jelent, hogy picit megynyomom a pedált, hogy egyenes legyen a lánc, egyáltalán ne legyen íve, és egy ujjal megnyomom a láncméröt lefelé.

 

A Rohloff úgy jelöli az eszközön, hogy 0.075mm vagy 0.1m nyúlas/ láncszem. Kopás, sérülés nincs sehol, ennyi idö alatt az már tényleg dúrva lenne.

 

HG93, az a 6e km kicsit kevés országúton, de még normális. Kb 5e egy lánc a 9-es rendszebe, szerintem cseréld, ne gondolkozz. Amúgy érdekes, de országúton a 10-es lánc tovább fut nálam, mint a 9-es.

 

Én is azután mértem rá a láncra, hogy  nem váltott finoman és ropogott. Fene gondolta ennyi után.



#1143
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Érdekes ez a nyulasmeres. Én most vacillalok, cseréljem e a HG93 ast, mert kb félig bele tudom tuszkolni a 0.75t, ha lepucolom.

Sajnos tolomerovel 132.8 jön ki hat szemre mérve, ami elvileg kuka. Kicsit zajosabb, de még szépen vált, talán a 19/21 átmenet nem olyan finom már

Kb hat ezer km van csak benne

http://s167.photobuc...Length.jpg.html

Vejne módosította - 2016. szeptember 20. - 13:48


#1144
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

A 0.075-ös fele beleesett a Rohloff-nak, az 0.1-es még nem, de kis munkával az is belefeszült. Tolómérövel nem mértem meg pontosan, de innen felesleges is lenne. Akkor a Pc1130 valóban egy ennyire gyenge lánc. 

 

Következöleg lesz valami Shinamo. Igaz országúton, de a 10-es rendszerrel elmegyek 10.000km-t, itt is legalabb 1500-2000-et elvartam volna. 

 

A "sas"-t már el sem akarom képzelni mennyit bírhat. Alpokban egy túran hetente kellene láncot cserélni... 

Ne feszegesd! Ha nem esik bele, akkor az úgy jó.

Még simán jó láncba is sikerült befeszegetnem egy láncmérőt, csak remélem, hogy nem tettem tönkre vele az eszközt. :o

 

Amúgy nem 0,75 és 1? Merthogy %-ban ilyen nyúlásokról beszélünk. Viszont így, hogy a 0,75 már belefért, cserés a lánc tutira.

 

Jut eszembe: Hajtóművön/fogaskoszorún nincs sérülés/kopás? Az még elég drága mulatságnak tűnik.


RelakS módosította - 2016. szeptember 20. - 13:10


#1145
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Mennyi a nyúlás pontosan, biztosan jól mérted?

 

10-es rendszeren a KMC, Shimano és SRAM láncok nálam 3000-3800 km közt mentek el 0.75-ös nyúlásig. MTB, terep felhasználás.

11-es rendszer kevesebbet bír, ~2800-at megyek el KMC lánccal 0.75-ig. Terep természetesen, kosz, por, sár, minden.

 

@Relaks: https://en.wikipedia...cle_chain#Width

SRAM Eagle 12-es 5.25mm lett.

A 0.075-ös fele beleesett a Rohloff-nak, az 0.1-es még nem, de kis munkával az is belefeszült. Tolómérövel nem mértem meg pontosan, de innen felesleges is lenne. Akkor a Pc1130 valóban egy ennyire gyenge lánc. 

 

Következöleg lesz valami Shinamo. Igaz országúton, de a 10-es rendszerrel elmegyek 10.000km-t, itt is legalabb 1500-2000-et elvartam volna. 

 

A "sas"-t már el sem akarom képzelni mennyit bírhat. Alpokban egy túran hetente kellene láncot cserélni... 


kcssnorbert módosította - 2016. szeptember 20. - 11:05


#1146
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Semmi olyat nem írtam, amiből az következne, hogy valamit nem értenék. Még csak azt sem állítottam, hogy a lánc belső szélessége keskenyebb lett. Kérlek válogasd meg a szavaid, mielőtt bíráló és/vagy degradáló hangnemre váltasz!

(Ne is haragudj, de új információt számomra nem írtál.)

 

Akkor nem értem, hogy hogy jön a lánc belső szélességéhez a külső :huh:

 

Ezt írtam: Mondjuk a kopó része az tudtommal azonos szélességű (belső része a láncnak) az összes láncváltós gépnél.

Ezt válaszoltad: https://en.wikipedia...le_chain#Width SRAM Eagle 12-es 5.25mm lett.



#1147
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Látom, nem érted.

A külső szélesség egyre kisebb. A belső viszont végig 3/32", ami kb 2,38mm.

 

Chains with 3⁄32 in (2.4 mm) wide rollers are used on bikes with derailleurs such as racing, touring, and mountain bikes.

Ez a link is külön tárgyalja a külső/belső méretet.

Ez a két kép (első második) további olvasnivaló a témában.

 

És hogy hogy jön ez ide? A patentszemeimet elnézve leginkább középen kopnak ahol a görgők vannak, az meg ugyanolyan széles az összes láncváltós gépnél.

Semmi olyat nem írtam, amiből az következne, hogy valamit nem értenék. Még csak azt sem állítottam, hogy a lánc belső szélessége keskenyebb lett. Kérlek válogasd meg a szavaid, mielőtt bíráló és/vagy degradáló hangnemre váltasz!

(Ne is haragudj, de új információt számomra nem írtál.)



#1148
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

 

@Relaks: https://en.wikipedia...cle_chain#Width

SRAM Eagle 12-es 5.25mm lett.

 

Látom, nem érted.

A külső szélesség egyre kisebb. A belső viszont végig 3/32", ami kb 2,38mm.

 

Chains with 3⁄32 in (2.4 mm) wide rollers are used on bikes with derailleurs such as racing, touring, and mountain bikes.

Ez a link is külön tárgyalja a külső/belső méretet.

Ez a két kép (első második) további olvasnivaló a témában.

 

És hogy hogy jön ez ide? A patentszemeimet elnézve leginkább középen kopnak ahol a görgők vannak, az meg ugyanolyan széles az összes láncváltós gépnél.



#1149
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Sziasztok!

 

Hajtok egy Sram X1-el (1x11-es) szerelt bringát és PC 1130-as lánccal van szerelve. Mivel MTB, megyek vele meredeken, sárban meg  mindenhol, de létezhet az, hogy 300km (háromszáz, sajnos nem írtam el a nullákat :( ) után cserés a lánc? Van valakinek tapasztalat, melyik 11-es láncnak van terepen elfogadható élettartama, és tudna láncot ajánlani? Shimano CN 700 / CN701? 

 

Köszönöm!

Mennyi a nyúlás pontosan, biztosan jól mérted?

 

10-es rendszeren a KMC, Shimano és SRAM láncok nálam 3000-3800 km közt mentek el 0.75-ös nyúlásig. MTB, terep felhasználás.

11-es rendszer kevesebbet bír, ~2800-at megyek el KMC lánccal 0.75-ig. Terep természetesen, kosz, por, sár, minden.

 

@Relaks: https://en.wikipedia...cle_chain#Width

SRAM Eagle 12-es 5.25mm lett.



#1150
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Sziasztok!

 

Hajtok egy Sram X1-el (1x11-es) szerelt bringát és PC 1130-as lánccal van szerelve. Mivel MTB, megyek vele meredeken, sárban meg  mindenhol, de létezhet az, hogy 300km (háromszáz, sajnos nem írtam el a nullákat :( ) után cserés a lánc? Van valakinek tapasztalat, melyik 11-es láncnak van terepen elfogadható élettartama, és tudna láncot ajánlani? Shimano CN 700 / CN701? 

 

Köszönöm!

Omg!

Igaz, 9-es rendszer, de azzal vernéd az én kb 800km-es Shimano láncomat. Mondjuk a kopó része az tudtommal azonos szélességű (belső része a láncnak) az összes láncváltós gépnél.



#1151
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Sziasztok!

 

Hajtok egy Sram X1-el (1x11-es) szerelt bringát és PC 1130-as lánccal van szerelve. Mivel MTB, megyek vele meredeken, sárban meg  mindenhol, de létezhet az, hogy 300km (háromszáz, sajnos nem írtam el a nullákat :( ) után cserés a lánc? Van valakinek tapasztalat, melyik 11-es láncnak van terepen elfogadható élettartama, és tudna láncot ajánlani? Shimano CN 700 / CN701? 

 

Köszönöm!



#1152
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

csak ezek a szempontok, hogy miert nincs elterjedve :)



#1153
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Mit szeretnél kérdezni?  B)

Speciális vázat igényel, ezért is drága. Döbbenetes élettartalmat ígérnek és a fórumok alapján rendben is vannak (ezért is drága).

A mi drága egy érdekes dolog, mert hobbira 105-ös Shimano és SLX szettnél nem sokkal kell jobb. Mi mégis Ultegra-Dura Ace és XT-XTR cuccokkal járunk nem is kevesen. Ugyan ez igaz a többi alkatrészre is, és ezekre tulajdonképpen felesleges ennyit áldoznunk. Nem leszünk tőluk sokkal jobbak, de az élményfaktort növelik és ez tény. Ehhez képest a Pinion rendszer a felhasználó számára végtelenül egyszerű és karbantartásmentes megoldás is (amíg nem volt SS bringám ahol ezt tapasztaltam fel sem tűnt, mennyit tökölök a hajtás tisztításával).

A súlya ha jól emlékszem több mint 1 kilóval több mint az XT. Az a súly viszont a legjobb helyen van. Felkaptam a bringát és könnyűnek éreztem mivel sem az eleje sem a hátulja nem volt nehéz. Középre tevődik, legalulra minden súly ami a hajtással összefügg. Szerintem ha ezt egy könnyű kerékkel kombinálod akkor egy nagyon élvezhető bringa lehet belőle. Az egy másik dolog, hogy ha 700 000 Ft-ot költ az ember vázra és a Pinion rendszerre akkor azt érdemes lenni nagyon sokáig megtartani. A bringabogár meg mindig motoszkál.... :)    



#1154
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

suly, ar, specialis vaz?



#1155
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Ki kell írnom magamból  :)

Tegnap elvittem egy kisebb csoportot túrázni és útközben "lekiabáltam" egy srácot a kerékpárájáról mert megláttam, hogy Pinion és szíjhajtás van a gépén (éppen indult újra, szóval nem az edzés közepén, soha nem csináltam még ilyet  :P ).

Talán nagyobb az ellenállása a rendszernek (már a lánc is hatékonyabb mint a szíj ilyen szempontból, legalábbis teszten ez jött ki.....) mint a hagyományos, de egészen biztosan kell nekem. Fantasztikus volt, egyszerű, tiszta, csendes, hibátlan. Tényleg nem értem, hogy pl. egy Canyon miért nem készít ezzel kerékpárt. Kicsit sok a madzag. Mi:Tech típust láttam, de ugyan az volt mint ez a Kraftwerk ami régi kedvencem (itt éppen szíj nélkül, de nem az a lényeg):

 

logo-1030-2.png      


karakoram módosította - 2016. szeptember 19. - 08:39


#1156
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

a régi kecskén hajtóművet kell cserélni, mert folyton mocorog a lábam alatt (meg már volt elgörbülve az egyik tányér is), akkor meg már felfejlesztem a fő géphez, mert emelkedőn a 3x6 kevés.
Mit is kell ilyenkor venni?
Hajtómű
Középcsapágy (már ha a négyszöget integráltra cserélem)
Hátsó agy
Első váltó
Hátsó váltó
Fogaskoszorú
Váltókarok

Mit hagytam ki?
Igen, tudom, ennyiből más inkább kecskét venne ^_^



#1157
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Na igen, a 65 kilóm nem sokat segít :)

GPS-szel nézem amúgy telefonon.

na úgy már volt 140-es maxom is :)

 

egy 5K-s normális km óra jól beállítva sokkal pontosabb.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1158
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Hosszú évekig azt hittem az órám nem tud többet mint 69,99 km/h, valahogy mindig annak közelében voltam. Tévedtem, azóta mentem egyszer 72 és egyszer 75-el, de csak nagyon meredeken, beletekerve. Ilyeneknél még a gurulási ellenállás elött is szerepel az összsúlyod. Vegyél fel egy 30 kilós hátizsákot és már simán megy, csak arra figyelj hogy előbb is kell fékezni :)

Na igen, a 65 kilóm nem sokat segít :)

GPS-szel nézem amúgy telefonon.



#1159
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Nem értem, ilyen tempót egyedül longboardon tudtam eddig elérni, biciklimmel teljesen esélytelen. Talán egyszer elértem a 60-at, de azt is tekerve.

 

Hosszú évekig azt hittem az órám nem tud többet mint 69,99 km/h, valahogy mindig annak közelében voltam. Tévedtem, azóta mentem egyszer 72 és egyszer 75-el, de csak nagyon meredeken, beletekerve. Ilyeneknél még a gurulási ellenállás elött is szerepel az összsúlyod. Vegyél fel egy 30 kilós hátizsákot és már simán megy, csak arra figyelj hogy előbb is kell fékezni :)



#1160
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Nem értem, ilyen tempót egyedül longboardon tudtam eddig elérni, biciklimmel teljesen esélytelen. Talán egyszer elértem a 60-at, de azt is tekerve.

szentlászló hegytetőről pap rétre ilyen 65-67 közti tempóban szoktam begurulni, és az rovidebb és kevésbé meredek mint a szépvölgyi. nyilván konkrétan a szépvölgyin csak akkor mennék annyit ha forgalommentes lenne.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való