Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#1101
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

32-42 áttétel az kb a 24-32nek, tehát a 10es rendszeren a 36os alatti fognak felel meg. Szóval olyan, mintha max a 2. fokozatban tekerne, nem válthatna fel a legkönnyebbre. De le lehet cserélni a 32est 28asra és akkor már meg lesz az azonos áttétel - de így meg veszít a gyors fokozatból.

Mivel a barátod nem túl edzett és jól ismerem a Börzsönyt és a szuszogót is, neki (sem) javaslom az 1x11 hajtást. Az a kemény legényeknek való játék.

Szerintem a barátod maradjon a 2x rendszernél.


xclajos módosította - 2017. február 12. - 00:39


#1102
TZoli

TZoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás

Srácok!

 

Egy barátom szeretne venni egy 29-es montit  1X11-es hajtással. (elöl 32 fog hátul 10-42)

Nem túl edzett a srác és nincs is valami túl sok ideje tekerni. Ez a hajtás mennyivel "combosabb" nagyobb emelkedőkön mint egy 2X10-as hajtás (elöl 24 foggal hátul 36-al). Börzsönyben használná főleg, pl. aki ismeri, Csóványosi szuszogó mennyire abszolválható egy 1X11-el?


TZoli módosította - 2017. február 11. - 23:05


#1103
outcast

outcast

    vendég

  • fórumtag
  • 194 hozzászólás

Tiszteletem mindenkinek.

 Adott egy acél váz ( 68mm),ebbe kerülne egy integrált csapágyas Deore hajtókar középen T32-es tányérral,és egy NEXUS inter -7 agyváltó.

A matek szerint   6 mm-el kell   lánctányérnak elmozdulnia  a váz felé, hogy jó legyen a láncvonal.

Mérések alapján ez elvileg megoldható   6 mm vastag távtartókkal, vagy a csapágyház jobb oldali  hézagoló lemezeit átpakolom a bal oldalra és  csak 3.5mm vastag távtartót használok a lánckeréknél.

 

És most kérem a közönség segítségét,hogy kiderüljön  jól gondolkodom,vagy  hol tévedek,mert kevés a rutin és bizonytalan vagyok.

 

Tudom le is cserélhetném a hajtást, de az évek óta port fogó  darabok felszámolása.az elsődleges szempont.

 

Előre is köszönöm.



#1104
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

hmm.. megnéztem, át tudom-e alakítani a soromat 14-26-ra (van lánckerék hozzá)

 

szóval, ránéztem, nem akad-e meg a lánc a láncvillában. De, nagyon szépen. Megoldás? hajtásoldali tengelyre 1 vékonyka alátét, máris van annyi hely, hogy egy elefántcsorda átrohan a láncvilla és lánc közt.

 

így 14-15-16-17-18-19-21-23-26 lesz hátul :) 



#1105
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Viszonylag tartósak az alumínium-ötvözet Narrow-wide tányérok. Egyedül talán a SRAM az, am kilóg a sorból - sajnos negatív értelemben. :)

Használtam alu a2Z, Superstar Oval N/W, Superstar Raptor Oval N/W (ez az új), absoluteBLACK Oval (32t és 34t-m is van) tányérokat, kollégám pedig már 3. éve XX1 N/W-dal megy és használt gyári SRAM-ból acélt, gyári XX1 alut és Race Face N/W-ot. Az alu XX1-en kívül a többi egész jól bírja, úgy tapasztaltam/láttam eddig.

 

a2Z-ről van fotóm, milyen ~2000 km használat után. Nem vészes, a fogakról csak az anodizálás vásott le. Íme:

a2z_32t_nw_1600px.jpg

 

Narrow-wide tapasztalatom:

sok-sok merev villás használat és az eddigi 1x11-el megtett 8600 km után is zéró láncleesés!


zscs módosította - 2016. december 12. - 09:29


#1106
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás


Akkor gondolom a súlya is hűha. :D

Bár itt a tartósság a fontosabb.

 

Arra a Praxis acél, narrow wide lánctányérra nem adtam meg súlyt, de csak 60 euró.

 

Wolf Tooth acél lánctányéroknál írnak súlyt is, a 104 mm-es 30T az 72 gramm, a 32T meg 88 gramm. Az ára 100 dollár, illetve 105 euró. Annyira nem tartom neheznek, főleg, hogy csak egy kell belőle, inkább csinálnának páratlan fogszámmal is (:



#1107
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

 

Az lehet, hogy ilyen időben a hajtáslánc kenései szinte megdermednek? :huh:

 

A fully-n ahogy visszafelé tekertem a pedált, elég nehezen ment, gondoltam azért, mert nem olajat, hanem viaszos cuccot használok kenésre.
Viszont múlt héten vettem át az átépített merevvázast, ahol a láncon pl még a gyári kenés van. Na, hát azt majdnem izomból kellett visszafelé tekerni, szerintem a középső lánckeréken a hajtómű egyetlen fordulatot sem tud visszafelé megtenni, ha csak lazán küldöm meg :o

 

Vagy esetleg a szabadonfutó.



#1108
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Az lehet, hogy ilyen időben a hajtáslánc kenései szinte megdermednek? :huh:

 

A fully-n ahogy visszafelé tekertem a pedált, elég nehezen ment, gondoltam azért, mert nem olajat, hanem viaszos cuccot használok kenésre.
Viszont múlt héten vettem át az átépített merevvázast, ahol a láncon pl még a gyári kenés van. Na, hát azt majdnem izomból kellett visszafelé tekerni, szerintem a középső lánckeréken a hajtómű egyetlen fordulatot sem tud visszafelé megtenni, ha csak lazán küldöm meg :o



#1109
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

:D

 

http://www.ebay.com/...9sAAOSwnHZYQD5E

 

igen, ilyet lehet, és már ajánlottam is egy embernek, mikor shimano rotoros zonda kerékszett akadt a hálójába, pedig campag felhasználó volt, hogy vegyen vmi régi centaur v hasonszőrű, már túlméretes-tengelyes agyat, és arról mentse rá a rotort.

 

De gyárilag ez így nem létezett, utólag lett cserélve a szabadonfutó, valószínűleg valamelyik középkategóriás fulcrum v campag kerékszettről áttéve (scirocco-zonda)



#1110
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

hopp:

https://en.wikipedia...cle_chain#Sizes

 

ennek fényében az előzőekben megosztott élményem merőben érdekes. :) imhol ni, a gyártó oldala:

http://surlybikes.co...teel_chainrings

 

Én most pl a bicycle chain width -re kerestem.

 

Képtalálat, amit ilyenkor hozni szoktam (egy cikk két oldalon):

egyik oldal

másik oldal

 

Most lusta vagyok folytatni a keresgélést ^^

Amúgy úgy néz ki, hogy 2,4mm a belső legkeskenyebb szélesség minden esetben (3/32inch)



#1111
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

ez azért érdekes (illetve hány sebességtől fölfelé igaz?), mert van egy lánckerekem, ami 8s lánchoz ajánlott, a 9s már picit megszorul rajta.

 

(és igen, guglizhatnék is...)

 

hopp:

https://en.wikipedia...cle_chain#Sizes

 

ennek fényében az előzőekben megosztott élményem merőben érdekes. :) imhol ni, a gyártó oldala:

http://surlybikes.co...teel_chainrings


Kisherceg módosította - 2016. december 04. - 02:46

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1112
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

Valószínűleg igen, tekintve, hogy az összes váltós lánc belső legszűkebb szélessége (tehát a keskenyebb láncszemek belső oldalai közötti távolság) azonos. A külső szélességen szoktak faragni.

 

Google-el erre is találni példát/cikket B)

 

ez azért érdekes (illetve hány sebességtől fölfelé igaz?), mert van egy lánckerekem, ami 8s lánchoz ajánlott, a 9s már picit megszorul rajta.

 

(és igen, guglizhatnék is...)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1113
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

én is kérdezek: 10-es lánckeréken használható 11-es lánc?

Valószínűleg igen, tekintve, hogy az összes váltós lánc belső legszűkebb szélessége (tehát a keskenyebb láncszemek belső oldalai közötti távolság) azonos. A külső szélességen szoktak faragni.

 

Google-el erre is találni példát/cikket B)



#1114
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

köszi!

 

 

 

 

2016 augusztus 12-én kopiztam át egy régebbi revos kommentem, amiben lánc-teszt van 10-11s fajtákból.

 

tour magazin teszt. Szerintem 11s chorusszal nagyon jól járnál láncügyileg :)



#1115
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Akkor gondolom a súlya is hűha. :D 

Bár itt a tartósság a fontosabb.


Marci

#1116
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

országúton mindenképp. Egyesek szerint szebben vált a 11s lánc 10s soron, mint az "oda való" 10s lánc.

 

általánosságban a keskenyebb láncból nem szokott gond lenni, campag is ajánlotta a 10s láncait 9s sorra, s a 11s láncuk is gyönyörűen fut 10s rendszerben.

köszi!

 

 

 

ez pedig wow!

154362_00_c.jpg

 

mondjuk az ára meg hűha!

(acélból van... :) )


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1117
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

én is kérdezek: 10-es lánckeréken használható 11-es lánc?

országúton mindenképp. Egyesek szerint szebben vált a 11s lánc 10s soron, mint az "oda való" 10s lánc.

 

általánosságban a keskenyebb láncból nem szokott gond lenni, campag is ajánlotta a 10s láncait 9s sorra, s a 11s láncuk is gyönyörűen fut 10s rendszerben.


  • Kisherceg kedveli ezt

#1118
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

én is kérdezek: 10-es lánckeréken használható 11-es lánc?


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1119
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

igen, például én! Fogsor van a lánctányérokon és fogsor van egy hátsó kazetta lánckereksorán, annak lánckerekein. Ha fogsorról beszél valaki, hogy elmegy-e a lánc rajta, lánckerékre tudok gondolni csak. Valamint arra, hogy a lánc belső szélessége miatt nyilván passzolni fog (sokáig használtam 9-es láncot 10-es XT első lánctányérokkal - természetesen hátul 9-es lánckeréksorral). De valószínűleg túl jóhiszemű vagyok. :) Arra számítok, hogy ha valaki kérdez, legalább beírta a Google keresőbe a kérdését, mielőtt feltette itt. Ezt feltételezvén fel sem merül bennem (de biztos naív is vagyok), hogy egy hátsó 10-es kazettán próbálna 9-es láncot használni...

Túl naiv vagy. FB-n sokszor rámírnak pm-ben ismeretlenek, egy ideje ignorálom őket, mert 99.999%-ban olyanokat kérdeznek, amit, ha kulcsszavakkal beírnak google-be, az első oldal első 2 találata közt ott a válasz. :)



#1120
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

igen, például én! Fogsor van a lánctányérokon és fogsor van egy hátsó kazetta lánckereksorán, annak lánckerekein. Ha fogsorról beszél valaki, hogy elmegy-e a lánc rajta, lánckerékre tudok gondolni csak. Valamint arra, hogy a lánc belső szélessége miatt nyilván passzolni fog (sokáig használtam 9-es láncot 10-es XT első lánctányérokkal - természetesen hátul 9-es lánckeréksorral). De valószínűleg túl jóhiszemű vagyok. :) Arra számítok, hogy ha valaki kérdez, legalább beírta a Google keresőbe a kérdését, mielőtt feltette itt. Ezt feltételezvén fel sem merül bennem (de biztos naív is vagyok), hogy egy hátsó 10-es kazettán próbálna 9-es láncot használni...


  • Vejne kedveli ezt