Sziasztok!
Egy szakmai kérdésem lenne mivel nem értek hozzá:lenne egy fsa karbon hajtókar 130mm BCD mérettel.
Erre fel tudok rakni 50-34-es tányér szettet?
Most 52-38 van rajta.
Sziasztok!
Egy szakmai kérdésem lenne mivel nem értek hozzá:lenne egy fsa karbon hajtókar 130mm BCD mérettel.
Erre fel tudok rakni 50-34-es tányér szettet?
Most 52-38 van rajta.
32-42 áttétel az kb a 24-32nek, tehát a 10es rendszeren a 36os alatti fognak felel meg. Szóval olyan, mintha max a 2. fokozatban tekerne, nem válthatna fel a legkönnyebbre. De le lehet cserélni a 32est 28asra és akkor már meg lesz az azonos áttétel - de így meg veszít a gyors fokozatból.
Mivel a barátod nem túl edzett és jól ismerem a Börzsönyt és a szuszogót is, neki (sem) javaslom az 1x11 hajtást. Az a kemény legényeknek való játék.
Szerintem a barátod maradjon a 2x rendszernél.
Edited by xclajos, 2017. February 12. - 00:39.
Srácok!
Egy barátom szeretne venni egy 29-es montit 1X11-es hajtással. (elöl 32 fog hátul 10-42)
Nem túl edzett a srác és nincs is valami túl sok ideje tekerni. Ez a hajtás mennyivel "combosabb" nagyobb emelkedőkön mint egy 2X10-as hajtás (elöl 24 foggal hátul 36-al). Börzsönyben használná főleg, pl. aki ismeri, Csóványosi szuszogó mennyire abszolválható egy 1X11-el?
Edited by TZoli, 2017. February 11. - 23:05.
Tiszteletem mindenkinek.
Adott egy acél váz ( 68mm),ebbe kerülne egy integrált csapágyas Deore hajtókar középen T32-es tányérral,és egy NEXUS inter -7 agyváltó.
A matek szerint 6 mm-el kell lánctányérnak elmozdulnia a váz felé, hogy jó legyen a láncvonal.
Mérések alapján ez elvileg megoldható 6 mm vastag távtartókkal, vagy a csapágyház jobb oldali hézagoló lemezeit átpakolom a bal oldalra és csak 3.5mm vastag távtartót használok a lánckeréknél.
És most kérem a közönség segítségét,hogy kiderüljön jól gondolkodom,vagy hol tévedek,mert kevés a rutin és bizonytalan vagyok.
Tudom le is cserélhetném a hajtást, de az évek óta port fogó darabok felszámolása.az elsődleges szempont.
Előre is köszönöm.
hmm.. megnéztem, át tudom-e alakítani a soromat 14-26-ra (van lánckerék hozzá)
szóval, ránéztem, nem akad-e meg a lánc a láncvillában. De, nagyon szépen. Megoldás? hajtásoldali tengelyre 1 vékonyka alátét, máris van annyi hely, hogy egy elefántcsorda átrohan a láncvilla és lánc közt.
így 14-15-16-17-18-19-21-23-26 lesz hátul
Viszonylag tartósak az alumínium-ötvözet Narrow-wide tányérok. Egyedül talán a SRAM az, am kilóg a sorból - sajnos negatív értelemben.
Használtam alu a2Z, Superstar Oval N/W, Superstar Raptor Oval N/W (ez az új), absoluteBLACK Oval (32t és 34t-m is van) tányérokat, kollégám pedig már 3. éve XX1 N/W-dal megy és használt gyári SRAM-ból acélt, gyári XX1 alut és Race Face N/W-ot. Az alu XX1-en kívül a többi egész jól bírja, úgy tapasztaltam/láttam eddig.
a2Z-ről van fotóm, milyen ~2000 km használat után. Nem vészes, a fogakról csak az anodizálás vásott le. Íme:
Narrow-wide tapasztalatom:
sok-sok merev villás használat és az eddigi 1x11-el megtett 8600 km után is zéró láncleesés!
Edited by zscs, 2016. December 12. - 09:29.
Akkor gondolom a súlya is hűha.
Bár itt a tartósság a fontosabb.
Arra a Praxis acél, narrow wide lánctányérra nem adtam meg súlyt, de csak 60 euró.
Wolf Tooth acél lánctányéroknál írnak súlyt is, a 104 mm-es 30T az 72 gramm, a 32T meg 88 gramm. Az ára 100 dollár, illetve 105 euró. Annyira nem tartom neheznek, főleg, hogy csak egy kell belőle, inkább csinálnának páratlan fogszámmal is (:
Az lehet, hogy ilyen időben a hajtáslánc kenései szinte megdermednek?
A fully-n ahogy visszafelé tekertem a pedált, elég nehezen ment, gondoltam azért, mert nem olajat, hanem viaszos cuccot használok kenésre.
Viszont múlt héten vettem át az átépített merevvázast, ahol a láncon pl még a gyári kenés van. Na, hát azt majdnem izomból kellett visszafelé tekerni, szerintem a középső lánckeréken a hajtómű egyetlen fordulatot sem tud visszafelé megtenni, ha csak lazán küldöm meg
Vagy esetleg a szabadonfutó.
Az lehet, hogy ilyen időben a hajtáslánc kenései szinte megdermednek?
A fully-n ahogy visszafelé tekertem a pedált, elég nehezen ment, gondoltam azért, mert nem olajat, hanem viaszos cuccot használok kenésre.
Viszont múlt héten vettem át az átépített merevvázast, ahol a láncon pl még a gyári kenés van. Na, hát azt majdnem izomból kellett visszafelé tekerni, szerintem a középső lánckeréken a hajtómű egyetlen fordulatot sem tud visszafelé megtenni, ha csak lazán küldöm meg
http://www.ebay.com/...9sAAOSwnHZYQD5E
igen, ilyet lehet, és már ajánlottam is egy embernek, mikor shimano rotoros zonda kerékszett akadt a hálójába, pedig campag felhasználó volt, hogy vegyen vmi régi centaur v hasonszőrű, már túlméretes-tengelyes agyat, és arról mentse rá a rotort.
De gyárilag ez így nem létezett, utólag lett cserélve a szabadonfutó, valószínűleg valamelyik középkategóriás fulcrum v campag kerékszettről áttéve (scirocco-zonda)
hopp:
https://en.wikipedia...cle_chain#Sizes
ennek fényében az előzőekben megosztott élményem merőben érdekes.
imhol ni, a gyártó oldala:
Én most pl a bicycle chain width -re kerestem.
Képtalálat, amit ilyenkor hozni szoktam (egy cikk két oldalon):
Most lusta vagyok folytatni a keresgélést ^^
Amúgy úgy néz ki, hogy 2,4mm a belső legkeskenyebb szélesség minden esetben (3/32inch)
ez azért érdekes (illetve hány sebességtől fölfelé igaz?), mert van egy lánckerekem, ami 8s lánchoz ajánlott, a 9s már picit megszorul rajta.
(és igen, guglizhatnék is...)
hopp:
https://en.wikipedia...cle_chain#Sizes
ennek fényében az előzőekben megosztott élményem merőben érdekes. imhol ni, a gyártó oldala:
http://surlybikes.co...teel_chainrings
Edited by Kisherceg, 2016. December 04. - 02:46.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Valószínűleg igen, tekintve, hogy az összes váltós lánc belső legszűkebb szélessége (tehát a keskenyebb láncszemek belső oldalai közötti távolság) azonos. A külső szélességen szoktak faragni.
Google-el erre is találni példát/cikket
ez azért érdekes (illetve hány sebességtől fölfelé igaz?), mert van egy lánckerekem, ami 8s lánchoz ajánlott, a 9s már picit megszorul rajta.
(és igen, guglizhatnék is...)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
én is kérdezek: 10-es lánckeréken használható 11-es lánc?
Valószínűleg igen, tekintve, hogy az összes váltós lánc belső legszűkebb szélessége (tehát a keskenyebb láncszemek belső oldalai közötti távolság) azonos. A külső szélességen szoktak faragni.
Google-el erre is találni példát/cikket
köszi!
2016 augusztus 12-én kopiztam át egy régebbi revos kommentem, amiben lánc-teszt van 10-11s fajtákból.
tour magazin teszt. Szerintem 11s chorusszal nagyon jól járnál láncügyileg
országúton mindenképp. Egyesek szerint szebben vált a 11s lánc 10s soron, mint az "oda való" 10s lánc.
általánosságban a keskenyebb láncból nem szokott gond lenni, campag is ajánlotta a 10s láncait 9s sorra, s a 11s láncuk is gyönyörűen fut 10s rendszerben.
köszi!
ez pedig wow!
mondjuk az ára meg hűha!
(acélból van... )
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
én is kérdezek: 10-es lánckeréken használható 11-es lánc?
országúton mindenképp. Egyesek szerint szebben vált a 11s lánc 10s soron, mint az "oda való" 10s lánc.
általánosságban a keskenyebb láncból nem szokott gond lenni, campag is ajánlotta a 10s láncait 9s sorra, s a 11s láncuk is gyönyörűen fut 10s rendszerben.
igen, például én! Fogsor van a lánctányérokon és fogsor van egy hátsó kazetta lánckereksorán, annak lánckerekein. Ha fogsorról beszél valaki, hogy elmegy-e a lánc rajta, lánckerékre tudok gondolni csak. Valamint arra, hogy a lánc belső szélessége miatt nyilván passzolni fog (sokáig használtam 9-es láncot 10-es XT első lánctányérokkal - természetesen hátul 9-es lánckeréksorral). De valószínűleg túl jóhiszemű vagyok.
Arra számítok, hogy ha valaki kérdez, legalább beírta a Google keresőbe a kérdését, mielőtt feltette itt. Ezt feltételezvén fel sem merül bennem (de biztos naív is vagyok), hogy egy hátsó 10-es kazettán próbálna 9-es láncot használni...
Túl naiv vagy. FB-n sokszor rámírnak pm-ben ismeretlenek, egy ideje ignorálom őket, mert 99.999%-ban olyanokat kérdeznek, amit, ha kulcsszavakkal beírnak google-be, az első oldal első 2 találata közt ott a válasz.