Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#11121
Írta 2009. április 23. - 16:30

#11122
Írta 2009. április 23. - 16:20

#11123
Írta 2009. április 23. - 14:44

#11124
Írta 2009. április 23. - 14:41

Egy ilyen vázba az ember nem túl szívesen hajt bele akármit is.
Fõleg nem marást!
Másrészrõl ....
Canga bazz, igaz nehezen értelmezhetõ amit írok, de azért ennyire hülyének ne nézzél

Mivel 122-es octalinkes monoblokk rohadtritka, ezért Írtam, hogy nehéz lesz beszerezned, ezzel én is szÍvtam!
A belehajtás meg: (figyelem!!)
Az octalinkes hajtókar hajlik! Mint az állat! Erõs hajtásnál két mm-ert simán hajlik a váz felé, tehát ha 121-es monót veszel akkor is necces, hogy nem koppan fel a vázra a kar mint most! (Ezt értettem belehajtásnak!!)
És nem a középrész meg a tengelykapcsolat miatt hajlik, hanem a szanaszétkönnyítés miatt, üreges kar, tengyely, ehhez képest kis átmérõ..
Ride everywhere.
.
#11125
Írta 2009. április 23. - 13:18

Õszintén megmondom, fogalmam nincs róla, hogy mirõl beszélsz, a manualba nem írnak ilyeneket....
A sebesség mindent megold.
#11126
Írta 2009. április 23. - 12:47

#11127
Írta 2009. április 23. - 12:15

#11128
Írta 2009. április 23. - 12:06

A csapágy kérdéshez nem tudok mit hozzátenni. Nálam egyértelmûen a por és a dzsuva miatt volt recsegés (3-4 hónap után eleve furcsa lenne ha csapágyak már feladnák), de akkor idõvel majd számítok a lent felvázoltakra és kicsit sûrûbb karbantartással megpróbálom kitolni az élettartamot. : )
Az integrált dolgokkal kapcsolatban, meg 'aszongyák' kényesebb a sárra, vízre (mondjuk logikusnak tûnik) és olyat is mondtak (nem tudom mennyi ennek az igazság alapja én csak hallottam nem tényként közlöm) rövidebb az élettartama. (bár ismerõseim között Deore integráltból 3 db fut és egyikkel sem volt még gond és ez még nem is egy csúcskategória szóval a 'pletykákat' alátámasztódni még nem láttam... sõt eddig épp ellenkezõleg)
Mindegy ha ez esetleg feladná (bár azért bírjon ki 2 évet... akkor már megérte) akkor bepróbálok majd egy Race Face integráltat. :_)
#11129
Írta 2009. április 23. - 11:44


azok a lukak a hegeszteshez kellenek
amugy sok embernek azert recseg a truva monoblokk mert egesz egyszeruen gyenge minosegu csapagyak vannak benne tul apro golyokkal. amikor jott a valtas a negyszogtengelyes monoblokkrol az isis/octalink fajtara akkor a tengely atmerojet megnoveltek ami miatt csak kisebb csapagy fert el ugyanazon a helyen. ami viszont hajlamos behalni.
ezert jottek ki a most futo kivulre helyezett csapagyakkal, hogy megmaradhasson a vastag atmeroju tengely de novelni tudjak a csapagyat is. masik megoldas a BB30 szabvany, de az ugye olyan vazat igenyel
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11130
Írta 2009. április 23. - 11:08

Nos most már átlépte a 3-4 hónapos mûködési periódusát. Ez idõ alatt raktam bele jó pár kilómétert. 2 hete viszont nagyon megijedtem, mert elkezdett recsegni. A baj valójában nem volt nagy és rájöttem a 'drága' lekére. Nos mikor rakod be a blokkot nagyon ügyelni kell, hogy egyik illetve másik oldalon hogy húzod meg (illetve hogy a manualban elõírt olajozási pontokat mindenképpen megkell kenni! (Én ezen felûl fehér zsírral is jó cupákosra kenem a testet a csapágyakhoz pedig 'száraz' motorex olajat használok) ez szerintem evidens, de mikor beszélgetek olyan emberekkel akiknek ilyen volt és panaszkodnak rá rájövök, hogy gõzük nem volt ilyenekrõl : ) ). Ugyanis ha nem arányos mind két oldal akkor nem fog rendesen tömíteni. (nem tudom, hogy ez több blokknál is így van e nekem az elõzõmnek a tömítése nem volt ilyen kényes ...a Truvativ -nál egyik oldalon ugye egy gumi tömítés van amit ha túlhúzól kicsit kijebb mászik rést hagyva a pornak és a kosznak ugyanakkor ha meg nem húzod meg pont megfelelõ erõvel szintén nem fog zárni... a másik meg hogy ha az egyik oldalt egy icipicit is tovább húzod a kelleténél a másik oldal szintén nem fog tudni megfelelõen zárni).
A lényeg, hogy játszani kell az egésszel, hogy tutira tömítsenek.
Én mikor a recsegés után kiszedtem egybõl látszódott, hogy a blokk tökéletes de elég sok dzsuva ment be (a nyeregcsõ szekciótól nem érkezhetet mert az kivan tömítve pont azért, hogy a blokk felülrõl nekapjon vizet és port... igaz ez nem tudom mennyire volt jó ötlet ugyanis ugye a váz középrészénél furatok vannak, saccom szerint valami féle 'hûtés' vagy a hajtásközben keletkezõ hõ elvezetésére szolgálhatnak... vagy csak könnyítésbõl vannak ezek a furatok?)
Ezen kivûl nagyon megvagyok vele elégedve és ezt se tarom feltétlen egy negatív dolognak inkább csak kellemetlennek... kicsit több idõ a helyére játszani és ha esetleg jelentkezik a recsegõ probléma kb azonnal kell rajta segíteni és így nem okoz egyéb gondokat, de a blokkot amúgy se veszi ki hetente az ember szóval megér egy félóra ráfordítást. : )
Ha nagy hülyeséget/hülyeségeket mondtam volna javítsatok ki hadd 'szakszerûsõdjek' én balga laikus! ; )
#11131
Írta 2009. április 23. - 09:55

Én beírtam a google -be a problémádat és ezeket dobta ki (FC-M572 bottom bracket 121):Egy ilyen vázba az ember nem túl szívesen hajt bele akármit is.
Fõleg nem marást!
Másrészrõl jómagam szervízes vagyok, de nálunk sajna jelenleg nem volt megfelelõ monoblokk. Nem az volt az alapvetõ kérdés, hogy hol árulnak ilyet, ezzel tisztában vagyok, a kérdés mivolta inkább arra irányult, hogy a 121-es jó lenne e már méretben. Minden esetre köszönöm a lelkes segítségnyújtást.
Várok még, hátha valaki tud valamit még...
http://www.cyclingfo...hp/t-15517.html
http://archive.mtbr....16/0EFDDEFD.php
A sebesség mindent megold.
#11132
Írta 2009. április 22. - 23:53



Várok még, hátha valaki tud valamit még...
#11133
Írta 2009. április 22. - 23:42

Cj bemégy egy biciklisboltba, és kérsz.
Ride everywhere.
.
#11134
Írta 2009. április 22. - 23:04

Na lett egy kis problémám végül... Adott egy GT Ruckus, egy 73x118-as octalinkes középrész és egy ehhez illõ LX kar (FC-M572) link: http://www.bikeparts...e/BPC314058.jpg
ma meló végén a szervízben fogtam és beraktam, majd felkerült a hajtómû is... és akkor jött a koppanás... a legkissebb fogaskerék, a 4 befelé, a tengely felé álló felfüggesztõ karja beleér a váz monoblokkházába. A hajtómû akadva elforog, elég nehézkesen. Kérdés az, hogy 1, vagy 2 mérettel kéne nagyobbat vennem? Mert tartok tõle, hogy a következõ méret kicsi lehet, bár ez ahogy nézem épphogy kicsi, de ahhoz eléggé h használni ne lehessen.
Esetleg ha valakinek van konkrét tapasztalata, azt is leírhatná.
Elõre is köszi mindenkinek!
#11135
Írta 2009. április 22. - 21:12

igen,normálisAz normális dolog, hogy SRAM kazetta 8-as kicsit holtjátékkal fut? Azaz mintha 8-as lenne a fogaskerekekben kissé billeg jobbra és balra.
#11136
Írta 2009. április 22. - 18:20

#11137
Írta 2009. április 22. - 18:00

Ha azt kihagyom, csúszkál az egész tengely fel s alá.
Lehet ilyet kapni, vagy esztergályos? És acél jobb lenne.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11138
Írta 2009. április 22. - 10:20

Adott egy komplett Outi.
Single speed városit szeretnék belõle alakítani (nem fixit).
kérdés: milyen változtatások szükségesek ??
váltók le- ok
elõl nagytányér meghagy- ok
hátra a fogaskoszorú helyére- ? (és az mennyi kb ?

más- ?
jótanács, ötlet jöhet.
thx
mod: single speed topic..... mea culpa
Egy nap 24 óra, egy tálcán 24 sör...EZ NEM LEHET VÉLETLEN!
#11139
Írta 2009. április 21. - 23:37

Hajtókar leszed, csészék kiteker. A tengelyrõl és a vázból a dzsuvát ronggyal kitöröl, csészékrõl szintén. Ezután a meneteket és a tengelyt zsírozod (nem kell sok).És hol zsírozzam?...
A meneteknél jobb a grafitos (vagy mi) zsír, az kevésbé hajlamos berohadni.
#11140
Írta 2009. április 21. - 23:03

És hol zsírozzam? Csak ugyanott, ahol összerakáskor zsíroztam a leírása szerint?ZSÍR!És óvatosan a magasnyomásúval....
Nincs magasnyomásúm, csak sima kerti slaggal locsolgatom.
Dagonyázni nem szoktam(legalábbis eddig), csak néha esõben megyek vele.