Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#11121
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nem kimondottan kenõanyag téma volt, hanem középcsapágy. A sráccal próbáltuk megértetni, hogy ha olajat tesz a csapágyra az nem igazán jó.

#11122
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Kenõanyagok témát lehet folytatni az érintett topikban: http://forum.bikemag...read.php?t=1101


#11123
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
121es monóból mind 68 mind 73 csapágyházhoz is kapható olcsó, és drágább is.

#11124
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás

Egy ilyen vázba az ember nem túl szívesen hajt bele akármit is. :) Fõleg nem marást! :) Másrészrõl ....


Canga bazz, igaz nehezen értelmezhetõ amit írok, de azért ennyire hülyének ne nézzél ;)

Mivel 122-es octalinkes monoblokk rohadtritka, ezért Írtam, hogy nehéz lesz beszerezned, ezzel én is szÍvtam!

A belehajtás meg: (figyelem!!)

Az octalinkes hajtókar hajlik! Mint az állat! Erõs hajtásnál két mm-ert simán hajlik a váz felé, tehát ha 121-es monót veszel akkor is necces, hogy nem koppan fel a vázra a kar mint most! (Ezt értettem belehajtásnak!!)

És nem a középrész meg a tengelykapcsolat miatt hajlik, hanem a szanaszétkönnyítés miatt, üreges kar, tengyely, ehhez képest kis átmérõ..

Ride everywhere.

.


#11125
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

...

Õszintén megmondom, fogalmam nincs róla, hogy mirõl beszélsz, a manualba nem írnak ilyeneket.


A sebesség mindent megold.

 


#11126
Sphere

Sphere

    vendég

  • fórumtag
  • 85 hozzászólás
Benne van a manual -ba! http://www.sram.com/...gaPipe-e-r2.pdf

:_)

#11127
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Olajat teszel a csapágyra? Ez sem tûnik jó ötletnek.

#11128
Sphere

Sphere

    vendég

  • fórumtag
  • 85 hozzászólás
Értem köszönöm az infót. ;_)

A csapágy kérdéshez nem tudok mit hozzátenni. Nálam egyértelmûen a por és a dzsuva miatt volt recsegés (3-4 hónap után eleve furcsa lenne ha csapágyak már feladnák), de akkor idõvel majd számítok a lent felvázoltakra és kicsit sûrûbb karbantartással megpróbálom kitolni az élettartamot. : )
Az integrált dolgokkal kapcsolatban, meg 'aszongyák' kényesebb a sárra, vízre (mondjuk logikusnak tûnik) és olyat is mondtak (nem tudom mennyi ennek az igazság alapja én csak hallottam nem tényként közlöm) rövidebb az élettartama. (bár ismerõseim között Deore integráltból 3 db fut és egyikkel sem volt még gond és ez még nem is egy csúcskategória szóval a 'pletykákat' alátámasztódni még nem láttam... sõt eddig épp ellenkezõleg)
Mindegy ha ez esetleg feladná (bár azért bírjon ki 2 évet... akkor már megérte) akkor bepróbálok majd egy Race Face integráltat. :_)

#11129
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a hajtas kozben keletkezo ho azert picit meredek. eleg nagy fordulaton kellene tekerni ahhoz... ;)

azok a lukak a hegeszteshez kellenek

amugy sok embernek azert recseg a truva monoblokk mert egesz egyszeruen gyenge minosegu csapagyak vannak benne tul apro golyokkal. amikor jott a valtas a negyszogtengelyes monoblokkrol az isis/octalink fajtara akkor a tengely atmerojet megnoveltek ami miatt csak kisebb csapagy fert el ugyanazon a helyen. ami viszont hajlamos behalni.

ezert jottek ki a most futo kivulre helyezett csapagyakkal, hogy megmaradhasson a vastag atmeroju tengely de novelni tudjak a csapagyat is. masik megoldas a BB30 szabvany, de az ugye olyan vazat igenyel
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11130
Sphere

Sphere

    vendég

  • fórumtag
  • 85 hozzászólás
Hamár erre járok és van egy kis idõm megosztanám a tapasztalatomat a Truvativ Gigapipe Dh Team blokkal kapcsolatban. : )
Nos most már átlépte a 3-4 hónapos mûködési periódusát. Ez idõ alatt raktam bele jó pár kilómétert. 2 hete viszont nagyon megijedtem, mert elkezdett recsegni. A baj valójában nem volt nagy és rájöttem a 'drága' lekére. Nos mikor rakod be a blokkot nagyon ügyelni kell, hogy egyik illetve másik oldalon hogy húzod meg (illetve hogy a manualban elõírt olajozási pontokat mindenképpen megkell kenni! (Én ezen felûl fehér zsírral is jó cupákosra kenem a testet a csapágyakhoz pedig 'száraz' motorex olajat használok) ez szerintem evidens, de mikor beszélgetek olyan emberekkel akiknek ilyen volt és panaszkodnak rá rájövök, hogy gõzük nem volt ilyenekrõl : ) ). Ugyanis ha nem arányos mind két oldal akkor nem fog rendesen tömíteni. (nem tudom, hogy ez több blokknál is így van e nekem az elõzõmnek a tömítése nem volt ilyen kényes ...a Truvativ -nál egyik oldalon ugye egy gumi tömítés van amit ha túlhúzól kicsit kijebb mászik rést hagyva a pornak és a kosznak ugyanakkor ha meg nem húzod meg pont megfelelõ erõvel szintén nem fog zárni... a másik meg hogy ha az egyik oldalt egy icipicit is tovább húzod a kelleténél a másik oldal szintén nem fog tudni megfelelõen zárni).
A lényeg, hogy játszani kell az egésszel, hogy tutira tömítsenek.
Én mikor a recsegés után kiszedtem egybõl látszódott, hogy a blokk tökéletes de elég sok dzsuva ment be (a nyeregcsõ szekciótól nem érkezhetet mert az kivan tömítve pont azért, hogy a blokk felülrõl nekapjon vizet és port... igaz ez nem tudom mennyire volt jó ötlet ugyanis ugye a váz középrészénél furatok vannak, saccom szerint valami féle 'hûtés' vagy a hajtásközben keletkezõ hõ elvezetésére szolgálhatnak... vagy csak könnyítésbõl vannak ezek a furatok?)

Ezen kivûl nagyon megvagyok vele elégedve és ezt se tarom feltétlen egy negatív dolognak inkább csak kellemetlennek... kicsit több idõ a helyére játszani és ha esetleg jelentkezik a recsegõ probléma kb azonnal kell rajta segíteni és így nem okoz egyéb gondokat, de a blokkot amúgy se veszi ki hetente az ember szóval megér egy félóra ráfordítást. : )

Ha nagy hülyeséget/hülyeségeket mondtam volna javítsatok ki hadd 'szakszerûsõdjek' én balga laikus! ; )

#11131
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Egy ilyen vázba az ember nem túl szívesen hajt bele akármit is. :) Fõleg nem marást! :) Másrészrõl jómagam szervízes vagyok, de nálunk sajna jelenleg nem volt megfelelõ monoblokk. Nem az volt az alapvetõ kérdés, hogy hol árulnak ilyet, ezzel tisztában vagyok, a kérdés mivolta inkább arra irányult, hogy a 121-es jó lenne e már méretben. Minden esetre köszönöm a lelkes segítségnyújtást.
Várok még, hátha valaki tud valamit még...

Én beírtam a google -be a problémádat és ezeket dobta ki (FC-M572 bottom bracket 121):
http://www.cyclingfo...hp/t-15517.html
http://archive.mtbr....16/0EFDDEFD.php


A sebesség mindent megold.

 


#11132
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Egy ilyen vázba az ember nem túl szívesen hajt bele akármit is. :) Fõleg nem marást! :) Másrészrõl jómagam szervízes vagyok, de nálunk sajna jelenleg nem volt megfelelõ monoblokk. Nem az volt az alapvetõ kérdés, hogy hol árulnak ilyet, ezzel tisztában vagyok, a kérdés mivolta inkább arra irányult, hogy a 121-es jó lenne e már méretben. Minden esetre köszönöm a lelkes segítségnyújtást.
Várok még, hátha valaki tud valamit még...

#11133
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
octalinknél 2mm-ert simán belehajtanál a vázba, de nem tudom találsz -e 122-es octalink monót.
Cj bemégy egy biciklisboltba, és kérsz.

Ride everywhere.

.


#11134
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 hozzászólás
Üdv!
Na lett egy kis problémám végül... Adott egy GT Ruckus, egy 73x118-as octalinkes középrész és egy ehhez illõ LX kar (FC-M572) link: http://www.bikeparts...e/BPC314058.jpg

ma meló végén a szervízben fogtam és beraktam, majd felkerült a hajtómû is... és akkor jött a koppanás... a legkissebb fogaskerék, a 4 befelé, a tengely felé álló felfüggesztõ karja beleér a váz monoblokkházába. A hajtómû akadva elforog, elég nehézkesen. Kérdés az, hogy 1, vagy 2 mérettel kéne nagyobbat vennem? Mert tartok tõle, hogy a következõ méret kicsi lehet, bár ez ahogy nézem épphogy kicsi, de ahhoz eléggé h használni ne lehessen.
Esetleg ha valakinek van konkrét tapasztalata, azt is leírhatná.

Elõre is köszi mindenkinek!

#11135
Mew

Mew

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás

Az normális dolog, hogy SRAM kazetta 8-as kicsit holtjátékkal fut? Azaz mintha 8-as lenne a fogaskerekekben kissé billeg jobbra és balra.

igen,normális

#11136
Trek3900

Trek3900

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
Az normális dolog, hogy SRAM kazetta 8-as kicsit holtjátékkal fut? Azaz mintha 8-as lenne a fogaskerekekben kissé billeg jobbra és balra.


#11137
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
No, szétszedtem, és rájöttem, azért lóg, mert a tengely széleinél lévõ kis eloxált távtartó szétkopott, szét lett ütve (nem általam), és minden baja van.

Ha azt kihagyom, csúszkál az egész tengely fel s alá.
Lehet ilyet kapni, vagy esztergályos? És acél jobb lenne.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#11138
RoDaNi

RoDaNi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
remélem jó helyre írom.

Adott egy komplett Outi.
Single speed városit szeretnék belõle alakítani (nem fixit).

kérdés: milyen változtatások szükségesek ??
váltók le- ok
elõl nagytányér meghagy- ok
hátra a fogaskoszorú helyére- ? (és az mennyi kb ? :D )
más- ?

jótanács, ötlet jöhet.
thx

mod: single speed topic..... mea culpa

Egy nap 24 óra, egy tálcán 24 sör...EZ NEM LEHET VÉLETLEN!


#11139
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

És hol zsírozzam?...

Hajtókar leszed, csészék kiteker. A tengelyrõl és a vázból a dzsuvát ronggyal kitöröl, csészékrõl szintén. Ezután a meneteket és a tengelyt zsírozod (nem kell sok).

A meneteknél jobb a grafitos (vagy mi) zsír, az kevésbé hajlamos berohadni.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#11140
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás

ZSÍR!És óvatosan a magasnyomásúval....

És hol zsírozzam? Csak ugyanott, ahol összerakáskor zsíroztam a leírása szerint?
Nincs magasnyomásúm, csak sima kerti slaggal locsolgatom.

Dagonyázni nem szoktam(legalábbis eddig), csak néha esõben megyek vele.