Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#11001
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
a deore karnak egy hibája van, az a súlya, 990gram középcsapággyal, de mindent nem lehet. legalább olcsó és erõs. nekem sincs vele gondom. ja meg nem valami tartós a színe sajnos, eddig kb 10x használtam, hajtásoldalon az élénél már lekopott a festék. de hát használni van, nem vitrinbe.

#11002
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Ok, köszi a válaszolat ;)

#11003
Sphere

Sphere

    vendég

  • fórumtag
  • 85 posts
'Az integrált deore karról amúgy mi a véleményetek?'

A környezetemben szinte mindenkinek ez van. Az egyik srác egy elég univerzális és erõs használat mellett sem tudott vele problémát produkálni. Nekem ez a hajtómû egy elég jóvételnek tûnik. (az LX-et nem ismerem) Nem hinném, hogy bármi gondod lenne vele, de ezt majd hozzáértõbbek megmondják én csak azt tudom mondani amit látok az pedig eddig elég pozitív. :_ )

#11004
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Sziasztok!

Erõsen túlnyúlt lánc szakadhat könnyeben a túlnyúlásnak hála?

Csak azért kérdezem, mert a szerelõ szerint az enyém igen súlyos állapotban van, és lánctányérok is cserére mennek kopás miatt (már megvan az új, deore integrált hajtómûvem), ezért addig hajtanám amíg rendesen mûködik a dolog, mivel utána a komplet rendszer cserélve lesz úgyis.

A rendesen mûködik alatt azt értem, hogy ha nincsen megtakarítva a rendszer, akkor semmi baja, bár a mono kicsit recseg (az is kivan, már tavaly cserélni akarta a szerelõ). Ha megpucolom a láncot akkor viszont kegyetlenül ugrál a fogsoron.

De most legalább nem kell a takarítással szötymötölni :D

Amúgy van valakinek tartós használat utáni véleménye integrált deore hajtómûrõl?


Ha eddig nem szaggadtad a láncot, akkor nem ettõl fogod eltépni. Én addig használok egy rendszert, amég koszosan mûxik. Én is tapasztaltam a tisztítás utáni megugrást. Ha retkesen is ugrál, akkor még mindig lehet játszani a fogsor szétszedésével és a fogak ívének bereszelésével, én már csináltam ilyet és mûködik a dolog. :D

#11005
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
igazából a fogaskeréksornak ránézésre nincs baja, nem is tûnik kopottnak, persze van benne jó pár ezer km, gondolom az nem múlt el nyomtalaul

A lánctányérok viszont ki vannak hegyesedve rendesen + a mono megint recseg, ami inkább csak bosszantó. Mint modtam, igazából nem venni észre mûködési zavarokat, csak letakarítás után egy-két napig, amíg újra nem tömõdik némi piszokkal, gondolom ez kompenzálja valamennyire a csapok kopását. Amúgy 7-es rendszerem van, lehet az sem annyira érzékeny, mint a 9-es.

Az integrált deore karról amúgy mi a véleményetek? Az Lx lett volna a másik alternatíva, de ezt elég jó áron tudtam megvenni.

#11006
Sphere

Sphere

    vendég

  • fórumtag
  • 85 posts
Köszönöm!

sztem a recsegessel is. te mint fogyaszto nem azt varod el a termektol hogy recsegve tegye a dolgat, ezert elegedetlen vagy. ennyi



#11007
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Elvileg nem szakad csak a kopástól önmagában könnyebben. Sõt, ha minden együtt kopott, nem kéne különösebben ugrálnia sem a láncnak. (legalábbis nem annyira, mint egy új láncnak egy kopott fogsoron, vagy egy kopott láncnak a ... stb)

A lánc sokkal gyorsabban kopik mint a fogsor.


A sebesség mindent megold.

 


#11008
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Sziasztok!

Erõsen túlnyúlt lánc szakadhat könnyeben a túlnyúlásnak hála?

Csak azért kérdezem, mert a szerelõ szerint az enyém igen súlyos állapotban van, és lánctányérok is cserére mennek kopás miatt (már megvan az új, deore integrált hajtómûvem), ezért addig hajtanám amíg rendesen mûködik a dolog, mivel utána a komplet rendszer cserélve lesz úgyis.


Elvileg nem szakad csak a kopástól önmagában könnyebben. Sõt, ha minden együtt kopott, nem kéne különösebben ugrálnia sem a láncnak. (legalábbis nem annyira, mint egy új láncnak egy kopott fogsoron, vagy egy kopott láncnak a ... stb)

#11009
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Nem értem ha meg van az új rendszer minek kínlódsz a szarral majd megúgrik jól a lánc és szétvered a térded a kormányon rosszabbik esetben kocsi alá kerülsz ha szét nyult egy lánc akkor evidens hogy könnyebben szakadhat mint a jó. Amennyiben a szerelõ azt mondja hogy tragikus állapotban van a láncod akkor itt azt várod, azt mondjuk hogy ÁÁÁÁdehogy:no_tak:



Csak azért kérdeztem, mert ha nincs takarítva, akkor se nem ugrik, se nem dobálja a láncot. Egyáltalán nem. A probléma csak akkor van ha megvan takarítva.

Csak arra gondoltam, hogy ha már úgyis is mindegy neki, akkor még az utolsó lehelletig nyúzom, de most azért lehet meggyõztél és inkább tüstént csere lesz belõle.

#11010
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Nem értem ha meg van az új rendszer minek kínlódsz a szarral majd megúgrik jól a lánc és szétvered a térded a kormányon rosszabbik esetben kocsi alá kerülsz ha szét nyult egy lánc akkor evidens hogy könnyebben szakadhat mint a jó. Amennyiben a szerelõ azt mondja hogy tragikus állapotban van a láncod akkor itt azt várod, azt mondjuk hogy ÁÁÁÁdehogy:no_tak:
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#11011
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Sziasztok!

Erõsen túlnyúlt lánc szakadhat könnyeben a túlnyúlásnak hála?

Csak azért kérdezem, mert a szerelõ szerint az enyém igen súlyos állapotban van, és lánctányérok is cserére mennek kopás miatt (már megvan az új, deore integrált hajtómûvem), ezért addig hajtanám amíg rendesen mûködik a dolog, mivel utána a komplet rendszer cserélve lesz úgyis.

A rendesen mûködik alatt azt értem, hogy ha nincsen megtakarítva a rendszer, akkor semmi baja, bár a mono kicsit recseg (az is kivan, már tavaly cserélni akarta a szerelõ). Ha megpucolom a láncot akkor viszont kegyetlenül ugrál a fogsoron.

De most legalább nem kell a takarítással szötymötölni :D

Amúgy van valakinek tartós használat utáni véleménye integrált deore hajtómûrõl?

#11012
vadonka

vadonka

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Sziasztok!

Jó öreg Hauser MTB-m nemrég egy túrán begurult a lejtõrõl a közeli tóba, köszönhetõen a böszmeségemnek :)

Egy egyszerû merev vázas cross bringáról van szó. Szétkaptam apró darabokra és kipucoltam, megzsíroztam összeraktam.

Egyetlen gondom a menetes racsni. Egy 7 fokozatú racsni a lelkem de sztem homok ment bele a vízzel együtt mert erõsen perceg miközben szabadon fut. Hajtás közben viszonylag csendben van. Leszedni leszedtem a kerékrõl de szét lehet valahogy szedni a menetes racsnit? Felfedeztem rajta 2 félkör alakú bemarást a csavaros végével átellenben a belsõ gyûrûn ami lezárja a belsõ részt. Gondolom nem optikai elem pusztán :) Ha valaki tudja, hogy kell szétszedni örülnék ha megosztaná velem. Elég jó féle racsni sajnálnám kidobni de iszonyat hangja lett most. És gondolom a homok nem tesz jót neki amúgy sem.

Köszi!

#11013
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
sztem a recsegessel is. te mint fogyaszto nem azt varod el a termektol hogy recsegve tegye a dolgat, ezert elegedetlen vagy. ennyi
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11014
Sphere

Sphere

    vendég

  • fórumtag
  • 85 posts
Azt hiszem ezt korábban is pont te említetted és nem túl biztató.
Viszont nekem egyenlõre még nem a csapágyakkal hanem a tömítéssel van problémám. Extra tömítéssel legalább ezt a 'havi' takarítást megtudnám úszni vajon?
Legközelebbi takarításnál majd lövök képet róla bár most reménykedem hátha most talán nem jut be semmi.

Edit: Még egy kérdés. Mikortól fordulhatok a blokkal cserére? Szóval csak teljes mûködés képtelen állapotban (beállt) vagy ezzel az állandó recsegéssel is?

#11015
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
olyan nincs. marmint olyan olcson.

ISIS-bol csak ketto van ami mukodik, az egyik a CrankBrothers a masik elvileg az SKF. egyiksem 10ezer forintos kategoria. foleg a titan tengelyes verzio

a rendszerrel van a baj, nem azzal hogy kinek a matricaja kerul ra. volt isis-es truvativom, race face-em, egyikse volt jo. lazultak, recsegtek, stb. meg azota mikor muhelyben dolgoztam lattam meg masik 50truvat meghalni.

integraltasbol se tul jo a truvativ, ott is pontosan azert amiert az isis monoblokkjaik sem jok. tul kicsik a csapagygorgok. a shimano/fsa/race face integralt tengelyes karjainak 22mm a tengely atmeroje, [ezek kompatibilisek is egymassal, bar az fsa csapagyai nem a legjobbak] a truvativ pedig 24mm. nagyobb atmeroju a tengely, ergo kevesebb hely marad a csapagynak. kisebb csapagygolyo hamarabb tonkremegy mint a nagyobb ennyi.

szep a noir, en is majdnem beleugrottam egyszer, mert nagyon jo arat mondott ra az importor, de aztan gyozott a jozan esz :) [vettem egy LX-et :D]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11016
Sphere

Sphere

    vendég

  • fórumtag
  • 85 posts
Akkor viszont kérdésem van. : )
Melyik az a blokk (kb a giga pipe árában cca. 10 ezer huf) ami megbízható? (isis drive)

#11017
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Ha már Recefice, abból is tudok olyant (Isis / Evolve XC) ami hamargyorsan beállt a 340k-s Kula-ban..

#11018
Sphere

Sphere

    vendég

  • fórumtag
  • 85 posts
Így van... truvativ-ot én se veszek soha többet. Biztos vannak jó cuccaik, de nekem a középrészem (Gigapipe dh team) a lassan fél év alatt háromszor szorult szétszedésre (recsegés miatt és minden alkalommal nagyon sok kosz volt benne) ezért nem bíznék meg benne még egyszer (lehet ez az én fasságom de akkor se). 2szer házilag egyszer szervizbe rakták be, de tökmindegy neki. Egyszerûen mintha szar lenne a tömítés, bármilyen dzsuva bejut úgy hogy a nyeregvázcsövet már a legelején kitömtem.
Most harmadszorra 2 napja szedtem ki és belekentem egy tubus zsírt hátha tömíti és pár hétig nem recseg. (amúgy mintha a tengely is 'nyúlna', de ezt majd legközelebb ellenõrzöm).
Én már az elején se akartam truv-át, de a szervizbe azt mondták jó blokk, de ennyi bajom az elõtte lévõ 500 forintos rettenettel nem volt (azt konkrétan a másfél év alatt egyszer se kellett kiszedni).
Azt hiszem ezt elég hamar fogom cserélni egy Race face-re.

#11019
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
de pl egy truvativ noir-ral is vannak gondok? :chin: /integrált truvák azért csak nem olyan rosszak.../


megmondom õszintén h anno mikor kerestem életem elsõ integrált tengelyes hajtókarját akkor én rá voltam kattanva a noir-ra. tetszik is, meg jó súlyban is van.
aztán végül vettem egy XT-t. nem volt vele semmi gondom, úgyhogy a másik bicajba is XT-t vettem :D
de ha bármikor adódna lehetõségem nyitott vagyok kipróbálni vmi integrált truvát...

#11020
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Jajj neee, már megint.

Tudod milyen rohadt dolog úgy eladni egy biciklit, hogy elõnyként hozzam elõ rajta pont azt a truva kart amit én is eltörtem. Igaz nem használtam finoman, de nem tartott két hónapig.
Vagy, sose fogom elfelejteni azt a kedves urat, aki az akkor szinterezett vázába bele rakatta velem a hulladék truva középrészét ami szorult akármit csináltam vele! Bazz négyszer vágtam a vázba menetet, hátha nincs végig, belepróbáltam 5 másik márka középrészét amikkel semmi gond nem volt, végül ki sem fizetett pedig.... a truva "jó" volt (szerinte) ha nem volt beszerelve..
az isisesek 80%-a recseg...
Nem sorolom tovább... :mad:

Ride everywhere.

.