Egy barátom szeretne venni egy 29-es montit 1X11-es hajtással. (elöl 32 fog hátul 10-42)
Nem túl edzett a srác és nincs is valami túl sok ideje tekerni. Ez a hajtás mennyivel "combosabb" nagyobb emelkedőkön mint egy 2X10-as hajtás (elöl 24 foggal hátul 36-tal).
Annyira nincs nagy különbség a két rendszer közt, másnem a 32-es tányért lecseréli 28-asra, 30-asra vagy valami oválisra. Bár ilyet nem használtam, de sokan dicsérik, akkor meg biztos jó (:
Nekem a 29-es montin 26-38 tányérok vannak 11-36-os fogsorral. Végülis elég amerre járok, meg a legkönnyebb fokozat ugyanaz, mint az ezeréves 26-os montimon (hajtómű: 22-32-42, 7-es fogsor: 11-28). A legkönnyebb és a legnehezebb fokozat is majdnem ugyanaz a kettőt összehasonlítva, szóval marad ez. Gondoltam rá, hogy a 26-os kistányért lecserélem egy 24-esre, de ha régen elég volt, akkor legyen most is. Amit leginkább cserélnék, az a fogsor 11-es lánckereke, mert nem tudom kihasználni. Egy 12-es sokkal jobb lenne helyette. Kár, hogy csak Sram gyárt 12-36-os tízes fogsort.
Börzsönyben használná főleg, pl. aki ismeri, csóványosi szuszogó mennyire abszolválható egy 1X11-gyel?
Melyik útra gondoltál? A Foltán-kereszt felőlire?