Én waxolok egy pár hónapja kísérlet képpen. XC és CX gépen többnyire száraz időben megyek.
Viasz+PTFE+BN kerámia por+MoS2 por a recept. Praffin olajjal kellett beállítanom a viszkozitását. Picit krémes a jó, de ha túl sok az olaj, akkor ebbe is ragad a por picit. Szép szürke a viasz. Benzinnel tisztítom flakonban rázva pár percig a láncot. Kivéve a lánc szépen megszárad. Eddig ez a tisztítási módszer hozza a legjobb eredményt (UH tisztító nekem nem vált be). Utána megy a kozmetikus tenyér viaszolóba a lánc 10 percre. Behelyezés előtt meg kell kevernem, mert leül az aljára a belerakott por. Néha megkeverem közben is. Amint az idő lejárt kihalászom és azonnal letörlöm papír törlővel a külső felületekről a még folyékony viaszt. Rövid idő elteltével kihűl, mehet a bringára.
Ahogy itt többen is írták, viszonylag hamar, néhány 10km után, megjön a száraz hang. Ennek ellenére nem nyikorog, mert van még benne kenőanyag. Tiszta, nekem megfelel, a hajtás. Nincs rajta a csiszolópaszta szerű trutymó. Nincs sercegős porhang, ha kézzel hajtogatom a láncot. Takarítani is könnyebb.
Kopásról nem tudok biztosat mondani, mert ezek az első láncok a két bringán. CX 1900km (KMC X10), XC 1000km-t (CN-HG701) futott eddig. Ennek nagy része waxolva. A 0.75% még nem esik bele a BBB láncmérőn, a Shimano TL-CN42, ha jól olvastam valahol 0.75%-nál esik bele az is, még az sem megy bele. Csak széljegyzetként, 68kg vagyok most és nem vagyok erős, inkább pörgetek.
Nem tudom, hogy megéri-e ezzel pöcsölni. Van előnye: egész tiszta.
Az hogy a külső felületekről hamar lejáródik a viasz az mennyire befolyásolja a hajtáslánc kopását, azt nem tudom megítélni. Látom a lánckerekek görgőkkel érintkező felületén a fekete réteget. Remélem ez a waxból marad rajta.