Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#10301
Darts

Darts

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 579 posts
Megkérdeztem ott is!:)

#10302
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
gumitopik esetleg? ;)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10303
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Sziasztok!
A következõ kérdésem lenne:jelenleg egy régebbi acélvázas montit használok amely 15 kg,és a hajtómû 48-38-28,hátul 14-28 fogaskerekes 7 sebességgel...
Elöl a nagy,hátul a két kicsi fogaskereket használom,így 25-30 km-t megteszek óránként...
Hogyan tudnék még gyorsabb lenni?



Szerintem is pörgetni kell. Én 32-11 -el szoktam tartósan 27-32 körül menni (aszfaltos gumival). Térdkímélés okán szoktam le a keményebb áttételek tapsosáról a prögetõsebb tekerésre.

#10304
Darts

Darts

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 579 posts
Értem...még azon gondolkoztam,hogy most CST COMP 26X2.0 40-65 PSI 2.8-4.5 BAR gumit használok,és 2.5 bar nyomást teszek bele lehet,hogy ez kevés a 90 kilómhoz...?

#10305
adamszeged

adamszeged

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 274 posts
Tényleg csak pörgetned kéne..:)Amíg nem volt montim én is ugyanilyen áttétellel,17(!) kilós döggel mentem 53-mal :D(jólvan,kis hátszél:P)Szóval csak próbálj pörgetni.Régebben nekem is lassú lábam volt,mindenhol 48-14-gyel tekertem,de aztán átszoktam :)

#10306
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!
A következõ kérdésem lenne:jelenleg egy régebbi acélvázas montit használok amely 15 kg,és a hajtómû 48-38-28,hátul 14-28 fogaskerekes 7 sebességgel...
Elöl a nagy,hátul a két kicsi fogaskereket használom,így 25-30 km-t megteszek óránként...
Hogyan tudnék még gyorsabb lenni?

Gondolom az áttételekre gondolsz, azért kérdezted így.
Elõre már nem tudsz nagyobb lánckereket tenni ez a max, hátul le tudod cserélni olyan sorra ahol 13as a legkisebb vagy veszel egy új hátsókereket, amire lehet rakni normális fogaskoszorút, amin van 11es.
De alapvetõen nem ez a gond nálad, nem forog rendesen a lábad, ezzel az áttétellel könnyedén lehet 35-tel is menni tartósan. Pörgess!


A sebesség mindent megold.

 


#10307
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Hát...könnyebb gép, nagyobb áttétel (vannak 11-el kezdõdõ fogaskeréksorok is pl.), skick gumi (ha nem ilyen van) és sok edzés. ;)

#10308
Darts

Darts

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 579 posts
Sziasztok!
A következõ kérdésem lenne:jelenleg egy régebbi acélvázas montit használok amely 15 kg,és a hajtómû 48-38-28,hátul 14-28 fogaskerekes 7 sebességgel...
Elöl a nagy,hátul a két kicsi fogaskereket használom,így 25-30 km-t megteszek óránként...
Hogyan tudnék még gyorsabb lenni?

#10309
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts
köszönöm a tippeket!
megfordult a fejemben egy hope rendszer vásárlása is, "hamár lúd.." alapon, bár ez még a jövõ zenéje.
ami esélyes megoldás, hogy felkeresem a helyi szakit, 'oszt legalább tizedikéig költséghatékonykodok valamit.

#10310
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
egyszerû csapágykinyomó. ha van egy esztergád te is el tudod készíteni a szerszámot. ha nincs, akkor ügyesen meg kell rajzolni, esztergályossal megcsináltatni majd használni. ha egyik se, akkor talán pár jól felszerelt boltban van ilyen szerszám.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#10311
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis

a truva gxp monojában lehet csapágyat cserélni? úgy érzem, a jobboldali megadta valahogy magát.. már a munkábamenõs tempónál is pici kottyanást érzek. max 1000 kilcsi ha van benne..


lehet cserélni, például az EFS-nél van, csak kérdés, hogy megér-e neked ennyit (meg persze, hogy ki tudod-e cserélni az ajánlott szerszámok nélkül)

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#10312
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

a truva gxp monojában lehet csapágyat cserélni? úgy érzem, a jobboldali megadta valahogy magát.. már a munkábamenõs tempónál is pici kottyanást érzek. max 1000 kilcsi ha van benne..


erre ötlete valakinek..?

#10313
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
akkor nem szóltam ;)

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#10314
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 posts
Nem pestre kell, tatai vagyok. Itt sincsenek nagyobb emelkedõk.

DE: télen a környék hegyeiben aszfaltozott erdészeti utakon lehet túrázni, amikor már a terep járhatatlan. Ilyenkor sajnálom az össztelóst koptatni.

Na ezt csak azért, mert dolgozna néha az a "kistányér" is - 28T! :)

#10315
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
ha keresztbe váltasz akkor is bírnia kell mindkét szélsõséges helyzetet (kicsi-kicsi, nagy-nagy). bár szaladgálós gépnél nem tudom elképzelni hogy leváltsak nagytányérról, maximum ha sok és meredek emelkedõn megyek, de akkor is maximum középtányér. (na jó azért annyira nem vagyok Rambo hogy végig 48-as tányéron nyomjam, én 44-hez vagyok szokva). 38-32-ben is simán fel lehet menni bármelyik budapesti aszfaltozott emelkedõn.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#10316
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 posts
Köszi.
Soha, de SOHA nem váltok keresztbe, úgyhogy nekifutok a projektnek..

#10317
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
szerintem simán elviszi, csak a lánchosszra kell figyelni (mint minden egyéb esetben). a trekking gépek is hasonló fogkiosztással mennek (van 48-38-28-as fogkiosztású xt hajtókar is). a hosszú kanalas mindent megkajál. de annyira nem illik keresztbe váltani amúgy se, de véletlenül sikerülhet persze.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#10318
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 posts
Kérdésem lenne:

Kilences sor - hosszúkanalas XT váltó - 48/38/28T hajtómû

jól mûködnek együtt?

Garázsban hányódó bontott alkatrészekbõl városi "ügyintézõ" bicót akarok építeni. Természetesen kételyemet a hajtómû okozza.

#10319
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
a nyomatékkal nem lehetett gond villáskulcsal atom behajtottam pedál zsír új volt:Dstreet tehet mindenröl bevallom én választottam rosszul de a sulya nagyon hivogató volt ugy mint az ára is.kis deformácio volt a kar anyagában de idelyében észrevettem továbbadtam most egy cc s alatt szépen szolgál.azota nem gányolok acél bmx hajtást neki.ha valakinek durvulásra kell hajtás az az acélal jár alegjobban ha nem olyan fontos a tömeg.

#10320
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

pedig bírja az....VK-n még xtr-el is mennek sokan

ha a pedál lazult ki belõle akkor te b...tad el ;)

Dirt meg street VK? És az hol van?:chin: