Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#981
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Ha jól tudom, a bowdenhúzás mértéke váltásonként és a váltó mozdulása is eltér. De itt elég jól összefoglalják: http://blog.artscycl...-compatibility/

Köszi, igen hasznos link. Ez is alátámasztja a feltevésemet, miszerint nem kompatibilis lefelé sem a 11-es Dura-Ace váltó a 10-es rendszerekkel. Ezen a linken is az látható, amit gondoltam, mást a "shift ratio" vagyis a mechanika áttétele. Csupán néhány tized mm az eltérés, egy bowdenhúzásnál, de 10 fokozatnál ez már millimétereket jelent a két szélén.

Így sajnos visszakerül egyenlőre az RD-9000-es a csinos dobozába és ott várja, amíg összejön a fékváltókar és a 11-es sor.

 

Köszönöm mégegyszer a segítséget.



#982
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

No meg elvileg a 3x11-es rendszerből csak úgy a középső tányér a lánccal nem lesz jó mert elvileg le kellene dobja a láncot néha. Narrow/wide lánc és tányér kell, nekem legalább is az van az 1x11 XT-hez. Vagy ez is csak marketing amit jól besz@pt@m? :) (nem gondolom egyébként)

gondolom nem hulyesegbol talalnak ki dolgokat :) ezert erdekelne a kulonbseg. A tizes rendszernel pl meg nem volt a lancfeszto lock, igy tekeres kozben nem hiszem, hogy szamit, de valtas kozben lehet erzekenyebb lenne. Sajna a tanyercsere az asszimetrikus karok miatt veszett fejsze nyele.

arn módosította - 2017. június 01. - 00:14


#983
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás

Köszönöm a megerősítést. Akkor nincs más mint az, hogy addig visszarakom a 10-es Ultegra váltót hátra, amíg be nem tudok szerezni 11-es DA kazettát, és fékváltókart. A DA hajtómű és az első váltó marad, azok rendesen működnek.

Jól gondolom, hogy az a baj, hogy ugyanakkora bowdenhúzásra nem ugyanannyit mozdul a kanál a 10-es Ultegránál, mint a 11-es DA-nál?


Ha jól tudom, a bowdenhúzás mértéke váltásonként és a váltó mozdulása is eltér. De itt elég jól összefoglalják: http://blog.artscycl...-compatibility/

#984
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

azota talaltam egy robbantott abrat... a 1-2x hajtokarja ugyanaz, de a 3x mas. a kozepso tanyer a kulsohoz van rogzitve, igy a rogzitesen all vagy bukik a dolog.

No meg elvileg a 3x11-es rendszerből csak úgy a középső tányér a lánccal nem lesz jó mert elvileg le kellene dobja a láncot néha. Narrow/wide lánc és tányér kell, nekem legalább is az van az 1x11 XT-hez. Vagy ez is csak marketing amit jól besz@pt@m? :) (nem gondolom egyébként) 



#985
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Köszönöm a megerősítést. Akkor nincs más mint az, hogy addig visszarakom a 10-es Ultegra váltót hátra, amíg be nem tudok szerezni 11-es DA kazettát, és fékváltókart. A DA hajtómű és az első váltó marad, azok rendesen működnek.

Jól gondolom, hogy az a baj, hogy ugyanakkora bowdenhúzásra nem ugyanannyit mozdul a kanál a 10-es Ultegránál, mint a 11-es DA-nál?

#986
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
A 11-es bowdenhúzása már nem kompatibilis a 10-essel. Kivéve az új Tiagrát, az egy 11-es bowdenhúzással működő 10-es rendszer. Szóval nem te vagy a béna, sajnos a 10-es Ultegra és a 11-es DA nem működnek együtt.

P3000 módosította - 2017. május 31. - 21:48


#987
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
Sziasztok,

Az lehetséges, hogy a Dura-Ace RD-9000-es hátsó váltó nem kompatibilis egy 10-es Ultegra rendszerrel?

A történet annyi, hogy anyagi megfontolásból fokozatosan szeretnék átállni a 10-es Ultegráról a 11-es Dura-Ace 9000-re. A hajtóművet és az első váltót már lecseréltem, ma a hátsó váltó volt soron. Úgy gondoltam, hogy a 10-es Ultegra fékváltókarral, a 10-es sorral simán működik a 11-es Dura váltó, lévén a kanál útját a fékváltókar határozza meg, amennyi bowdent húz, annyit mozdul. A végállásokat be is tudtam állítani a 10-es sorhoz, de valami nem kerek. 2 órán át szenvedtem vele, de nem sikerült rendesen beállítani. Ha alul leváltott, akkor fent nem lépett fel az utolsó lánckerékre, vagy fordítva. A köztes fokozatoknál sem volt egyenletes.

Természetesen lehetséges, hogy én vagyok a béna, ez lenne a jó hír, mert akkor csak be lehetne állítani, de szerintem itt más a gond. A beállítás folyamatát nem írnám le, a Shimano gyári útmutatója alapján jártam el, mint eddig mindig. A bringáimat magam építettem, soha nem volt gondom. Az Ultegrát is simán belőttem az állványon úgy, hogy utána nem kellett hozzányúlni több ezer km után sem. Nem arcoskodom, csak azért írtam le, hogy nem vagyok tök hülye a témához, de most padlót fogtam.

Többen állították, hogy lefelé kompatibilis a Dura-Ace is, de szerintem mégsem. Arra jutottam, hogy az Ultegra RD-6700 és a Dura-Ace RD-9000 mechanikájának az erőkarja nem azonos, vagyis azonos bowdenútra nem ugyanannyit mozdul a kanál. Nincs nagy eltérés, de arra elég, hogy ne bírja pontosan lekövetni a 10-es sor osztását.

Van valakinek tapasztalata ebben a témában? Valami megerősítést várnék, mielőtt visszaraknám hátulra az Ultegrát.

#988
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

azota talaltam egy robbantott abrat... a 1-2x hajtokarja ugyanaz, de a 3x mas. a kozepso tanyer a kulsohoz van rogzitve, igy a rogzitesen all vagy bukik a dolog.



#989
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

gondolkodom a 3x11 - 1x11 rendszerre valo konvertalasan :) kozepen 30as tanyer van... persze a rampak miatt nem olyan szep, mint egy direkt erre tervezett db, de minden mas szempontbol megfelelo lehet?

 

erdemes igy kovertalni? a lancvonal gyanitom meg a klasszik 50mm.

cserelnem a 11-40et 11-46ra... probalgattam, tobbnyire eleg a 11-40 is, de nem art ha van egy kis tartalek (ill a 32es tanyer optimalisabb lenne).


arn módosította - 2017. május 30. - 13:18


#990
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Az igazi istenkirályság szerintem akármelyik HT2 csapágy csésze és ebből http://www.endurofor....com/id227.html a mezei  22USD-s.

 

A "click for more info" link alatt: "WHY BALL SIZE MATTERS" :D



#991
madsnail

madsnail

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

 

amúgy miért vettél olyan csapágyat, Madsnail? angol 111-es campag iso-bb-k 5-6k körül szoktak lenni, mirage-velocse vonalon... amúgy 111-es kell Neked a dupla, 115-ös a tripla láncvonalhoz..

 

Hello!

 

Közben kitekertem a blokkot, roszul emlékeztem, 115-öst vettem. Azért, mert tripla hajtóművem van. Szóval elvileg jónak kellene lenni, de nagyon asszimmetrikus, a jobb oldala sokkal kintebb van. Amikor vásároltam akkor nem találtam eredeti campa középrészt, vagy csak horror áron. Most sikerült vadásznom egy újszerű Veloce-t kedvező áron, úgyhogy ez lesz a megoldás. Sajnos ezt be kell tudni tanulópénznek. Persze elképzelhető hogy más (94' utánniak esetleg) hajtóművekhez ez a megfelelő.



#992
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

A durace-xtr-nek más a tömitése. sokkal tartósabbak mint az alattuk lévők.

Az igazi istenkirályság szerintem akármelyik HT2 csapágy csésze és ebből http://www.endurofor....com/id227.html a mezei  22USD-s. Egyszerűen zseniálisan egyszerű a tömitése a csapágy és a zárógyürű közé zsírt kensz és én montin ezt 2-3 havonta levetem a záró tömitést a koszos zsírt kitöröltem és kentem rá ujjat. Mehettem akármekkora dzsúvában sohasem ázott be olyan 7000-8000km lehetett benne mikor eladtam a bringával de úgyanúgy futott mint újkorában ha valaki rendel ilyet akkor azért érdemes tartalék zárótömítést venni hozzá mert a szélén a silicon olyan 5000 után elkezdet szakadni. Mondjuk ez nem igazán befolyásolta a tömítést.


  • simon23 kedveli ezt
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#993
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.ebay.com/...aQAAOSwY3BZJVef

 

http://www.ebay.com/...sd=272654057426

 

oké, tehát, a dura ace 10 grammal nehezebb, kétszer annyiba kerül, és szemre alig tér el.

 

miben tud többet? tartósabb? jobb csapágyazás? Mennyire tartósak ezek a ht2 külső csészés csapágyak? Olyan, mint az ultra torque? (az kb. 30ezret elmegy a gyárijával) A csere itt is megoldható 1500-1600 ft-ból szimpla csapágycserével, vagy csészével együtt cserélendő?

 

#játszomabutát

 

amúgy miért vettél olyan csapágyat, Madsnail? angol 111-es campag iso-bb-k 5-6k körül szoktak lenni, mirage-velocse vonalon... amúgy 111-es kell Neked a dupla, 115-ös a tripla láncvonalhoz..


Vejne módosította - 2017. május 26. - 06:11


#994
madsnail

madsnail

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy Campa Mirage 8 sebis (Exa drive) szettem és a középcsapággyal szenvedek most egy ideje. Angol menetes vázam van de sajnos nincs eredeti Campa angol monoblokkom hozzá, így mást használok. Eddíg egy Miche 107mm-es monoblokkot használtam, aminek nincs pereme, így valamennyire lehet tologatni a középcsapágyat a vázban. A problémám az, hogy a bal oldali hajtókar sokkal közelebb van a láncvillához mint a bal (nagyságrendileg mondjuk bal oldalon 1 centi, a jobb oldalon 2 centi  hézag van a láncvilla és a kar között). Hiába tologattam, nem tudok ekkora különbséget kiküszöbölni. A neten vadászgattam méreteket, hogy ehhez a hajtóműhöz milyen középcsapi kellene. Vagy 111mm vagy 115mm találtam hozzá, igazából nem tudom az enyémhez pontosan melyik passzolna, erre már nem találtam infót. Gondoltam egy középutat választok és így rendeltem egy 113mm-es Origin8 Campás, angol menetes középcsapit, olyat mint ez csak 113-as: http://www.ebay.com/...t0AAOSwNSxU3NEg

Betekertem szépen a csapit, feltettem rá a karokat, meghúztam, és sajnos azt kell tapasztalnom hogy a helyzet változatlan, sőt roszabb, mivel a jobb oldal már annyival kintebb van mint a bal, hogy az első váltó már ki se ér odáig... Ránézve a monoblokkra látszik is egyébként (mint a monok többségén általában), hogy a jobb oldala hoszabb mint a bal. Fényképeket illetve rajzokat nézve az eredeti Campa szimmetrikusnak tűnik. A kérdés az, hogy ebben az esetben az összes utángyártott akármilyen monoblokk használhatatlan ezekhez a 8-as renszerekhez és csak az eredeti használható? Kicsit nehezen tudom ezt elhinni, kicsit tanácstalan vagyok. Mivel angol menetes, a monot nem lehet fordítva betenni. Ha esetleg valakinek van valami építő jellegű 5lete szívesen venném.

 

Köszönettel, Gábor



#995
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

nem értem a kérdést

 

247 korrekt visszajelzés az elmúlt 1 évben, 22 az elmúlt 1 hónapban, 115 az elmúlt fél évben.

 

ilyen megbízhatatlan link figurának tunik, én meg nem kockáztatnám.

 

Köszi a hasznos tanácsot.

 

sisqo, ok rendelem is ma.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#996
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Na és rendel mostanában valaki német oldalról?
Ha igen, beszállnék. Természetesen előre utalással.
 
Ha nem, akkor ebayről olcsóbb: ettől a bolgár eladótól rendelt már valaki?


Én onnan rendeltem, korrekt, gyorsan megérkezett.

#997
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Na és rendel mostanában valaki német oldalról?

Ha igen, beszállnék. Természetesen előre utalással.

 

Ha nem, akkor ebayről olcsóbb: ettől a bolgár eladótól rendelt már valaki?

nem értem a kérdést

 

247 korrekt visszajelzés az elmúlt 1 évben, 22 az elmúlt 1 hónapban, 115 az elmúlt fél évben.

 

ilyen megbízhatatlan link figurának tunik, én meg nem kockáztatnám.



#998
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

A squirtnek baromira nagy előnye hogy nem kell hozzá fazék soha nem szoktam tisztitani max a lelkem megnyugtatása véget talán havonta át törlöm ronggyal, de ha közben mosva volt a bringa akkor azt sem (monti ). Nekem 1.5 évre elég a 120ml? es flakon ezért nekem nagyon megér 3000-4000ft-ot hogy abszolult nem kell vele szórakozni.

Meggyőztetek  :) .

Holnap rendelek a bolgár eladótól.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#999
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

A squirtnek baromira nagy előnye hogy nem kell hozzá fazék soha nem szoktam tisztitani max a lelkem megnyugtatása véget talán havonta át törlöm ronggyal, de ha közben mosva volt a bringa akkor azt sem (monti ). Nekem 1.5 évre elég a 120ml? es flakon ezért nekem nagyon megér 3000-4000ft-ot hogy abszolult nem kell vele szórakozni.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1000
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Én waxolok egy pár hónapja kísérlet képpen. XC és CX gépen többnyire száraz időben megyek.

 

Viasz+PTFE+BN kerámia por+MoS2 por a recept. Praffin olajjal kellett beállítanom a viszkozitását. Picit krémes a jó, de ha túl sok az olaj, akkor ebbe is ragad a por picit. Szép szürke a viasz. Benzinnel tisztítom flakonban rázva pár percig a láncot. Kivéve a lánc szépen megszárad. Eddig ez a tisztítási módszer hozza a legjobb eredményt (UH tisztító nekem nem vált be). Utána megy a kozmetikus tenyér viaszolóba a lánc 10 percre. Behelyezés előtt meg kell kevernem, mert leül az aljára a belerakott por. Néha megkeverem közben is. Amint az idő lejárt kihalászom és azonnal letörlöm papír törlővel a külső felületekről a még folyékony viaszt. Rövid idő elteltével kihűl, mehet a bringára.

 

Ahogy itt többen is írták, viszonylag hamar, néhány 10km után, megjön a száraz hang. Ennek ellenére nem nyikorog, mert van még benne kenőanyag. Tiszta, nekem megfelel, a hajtás. Nincs rajta a csiszolópaszta szerű trutymó. Nincs sercegős porhang, ha kézzel hajtogatom a láncot. Takarítani is könnyebb.

Kopásról nem tudok biztosat mondani, mert ezek az első láncok a két bringán. CX 1900km (KMC X10), XC 1000km-t (CN-HG701) futott eddig. Ennek nagy része waxolva. A 0.75% még nem esik bele a BBB láncmérőn, a Shimano TL-CN42, ha jól olvastam valahol 0.75%-nál esik bele az is, még az sem megy bele. Csak széljegyzetként, 68kg vagyok most és nem vagyok erős, inkább pörgetek.

 

Nem tudom, hogy megéri-e ezzel pöcsölni. Van előnye: egész tiszta.

 

Az hogy a külső felületekről hamar lejáródik a viasz az mennyire befolyásolja a hajtáslánc kopását, azt nem tudom megítélni. Látom a lánckerekek görgőkkel érintkező felületén a fekete réteget. Remélem ez a waxból marad rajta.

mostanában én is waxolok. én is kiemelném,h tiszta tőle a bringa. ennyiből mindenképp jobb. én csak országúton tekerek. új lánc került föl az év elején,arra a bringára,aminek a láncát waxolom. én ilyen porokat nem teszek bele. most kb 3000 kili van a láncban. egy 10-es campa record láncról van szó. az eredeti kenőanyag elhasználódása után 1x volt olajozva. utána csak waxolva. én tolómérővel szoktam ellenőrizni a kopást. most,ennyi kili után 132,5 mm-t mértem tisztítás után. 132,2 mm-nél van az új lánc. 132,6 mm-nél lenne a campa ajánlás szerint a lánccsere. ez 0,3%-os kopás. 0,75%-os kopás 133,2 mm-nél van. hetente szoktam waxolni. úgy néz ki működik. a legjobb benne az,h minden tiszta. 1x el is áztam vele rendesen. rajta maradt a cucc,de utána egyből ment bele a fazékba a lánc. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A