Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#9501
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,011 posts

21.900ért már van új is...

Mod: a Deore meg 14.500


Lx-et 19ért hirdeti a bringabutik de vannak újak 17 körül is! külföldrõl lehet még olcsóbb...

#9502
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
21.900ért már van új is...

Mod: a Deore meg 14.500
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#9503
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,011 posts
Avagy vegyél ugyan iylen lx-et 15-20ért... találni az apróban....

#9504
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Hát akkor az egy 3 évet lehúzó hajtókar. 100+ kiló alatt, ha nem kíméled, ne csodáld, hogy megadja magát. Aluminium a tengely is, a kar is. Viszonylag puha anyagból van, simán elõfordulhat ilyen eset.

Az integráltnál nincs jobb megoldás, fõleg neked nem. Négyszögtengely kilõve. Isis gagyi konstrukció. Octalink már nincs. Campagnolo ultra-torque nyilván nem játszik, ahogy a spéci gyártók ultrakönnyû/spéci megoldásai sem.

Vegyél egy Shimano Deore integrált hajtókart (15-20ezer között), és használd boldogan újabb három évig.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#9505
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,175 posts
OFF
az milyen bringa ott az avatarodon?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#9506
AS_Pauly

AS_Pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 110 posts
Sziasztok! 2007ben szezon kezdetén vettem egy Shimano LX HT2 integrált "ez sose fog elromlani alattad" hajtómûvet :)

Tegnap voltam vele egy nagymenetet (kb 60km) és szuperül mûködött, abszolúz semmi de semmi baja nem volt, merev, patent, mint eddig mindig.

Ma felültem a gépre és 1km után mintha a pedál ugrott volna kicsit, de nem álltam meg megnézni, még begurultam egy benzinkútra, ami kb 1 km-re volt.
Nézem, pedálnak semmi baja, de ahogy rángattam észrevettem, hogy a HAJTÓKAR LÖTYÖG a tengelyen. Gyors szerelés, biztos kilazult, de nem, mert a 2 kis imbusz ami rászorítja a bordástengelyre úgy be volt gyógyulva hogy még! És a fekete mûanyag oldalról rászorító csavar nélkül néztem a hajtókar és a tengely bordái között szemmel látható rés van és azon lötyög. Akárhogy ütöm rá, minél beljebb, akkor is lötyög. Máskor mikor fölpakoltam a tengelyre a hajtókart, már akkor atmstabil volt még csavarozni se kellett volna.

Teljesen meg vagyok kattana olyan értelemben, hogy ez alig az eset elõtt 12órával atom stabil, merev volt. Most meg úgy lötyög, hogy rossz nézni. Kurvára nincs kedvem kiadni megint 30ezret és utána izgulni hogy mikor krepál be. Milyen isteni beavatkozás kell egy ilyen jelenséghez, totál 0adik tipusú találkozások feelingem van :)

Ilyen fordult már elõ vkivel? Mi lehet az oka a hyper-hirtelen jött kopásnak? Lehet ezt vhogy sufnituningolni?

THX

módosítás ps.: a Shimano integrált családon kívül tudtok jobb/hasonló megoldást ajánlani 25-30e árkategóriában? legfõbb szempont a strapabírás, és legyen azért vmennyire merev is, súly qrvára nem érdekel, lehet B+ -os 11ezres akármi is csak bírja akiképzést. Gondolom a bringás cuccok között is vannak ilyen kivételek hogy ócsó-de-nagyon-jól. 100kg vok és izomból kilövõs sprintek / kiállós hegymenetek is a repertoárban vannak erõsen :) Rengeteget bringázok, de mióta összeraktam a verdát a technikai dolgokkal, ujdonságokkal nem igazán vagyok tisztában. Az árkategória külföldi vásárlást is magába foglalhat, ha jól tudom ott általában ki lehet fogni jó olcsón a cumókat. THX mégegyszer
"No pain - No gain"

#9507
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Nem az átmérõjét kell mérni, hanem a hossztengelyét, de a régi monoblokkon is valószínû rajta lesz, hogy mekkora

#9508
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
nem, az atmero az szabvany, csak a haz szelesseget kell lemerned. 68 vagy 73mm lesz. valoszinubb hogy 68
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9509
Ricky

Ricky

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Köszönöm, szóval mérjem meg a vázban a monoblokk helyének átmérõjét és aszerint vegyem meg.

#9510
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
a vazadnak mindegy, a tengelyhossz az csak hajtokarfuggo. a vazban csak arra kell odafigyelni hogy 68-as vagy 73as a haz
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9511
Ricky

Ricky

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy le szeretném cserélni a hajtókart a bringámon (váz: Mongoose Thunderball) (új hajtókar: Bike positive jump defense) viszont ez ISIS drive-os a mostanim pedig négyszögtengelyes, ez nem is lenne baj, mert lecserélem a monoblokkot is, viszont a hajtókarhoz javasolt monoblokk tengelyhossz 113mm, és nem tudom hogy ez az én vázammal kompatibils-e. (új monoblokk: Truvativ GigaPipe Team DH)
Válaszotokat elõre is köszönöm!

#9512
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
elvileg ugyanaz a meret, szoval en azt mondom igen.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9513
uszabi

uszabi

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts
Hali !

2007-es FSA Megaexo középrészt ha lecserélem Shimano középrészre az fog mûködni a FSA hajtókarral (Team Issue) ?
Az FSA középrész meghalt.

#9514
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

A cél hogy ideális legyen a láncvonal, úgy tud az elsõ váltó jól dolgozni, és úgy lesz legkevésbé keresztben a lánc szélsõséges pozíciókban.
Nézd meg milyen az elsõ váltódhoz ajánlott láncvonal (47,5 vagy 50mm), vagy azt is megnézheted hogy az eredeti hajtómûved/monoblokkod milyen láncvonalat ad.

Ha 47,5 akkor 113-as kell, ha 50, akkor 118-as.

68-as vagy 73-as váz ebböl a szempontbol nem számít.

Itt egy jó kis táblázat.

...persze ez az elmélet de ettöl még a megfelelõ monoblokkal is beleérhet vmi a vázba, ha olyan. :(


Szia!

Köszönöm a táblázatot, végülis a 118-ast választottam mert az elsõ váltóm 50-es láncvonalat kívánt, és a valóságban is annyira jött ki. (Már amennyire ez "zollstokkal" hitelesen lemérhetõ) :)
Mûködik jól, mostmár csak a tegnapi idõjárásnak kellene visszatérnie...

Üdv

#9515
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
attól függ melyiknek a csillagjában van belül több anyag, mert az b*ssza tönkre késõbb az alu kazettatestet
és minél több lánckerék van a csillagon annál jobb.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9516
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Shimano Xt CS-M770 sor, XT HG93 lánc vs. Sram PG-990, Sram PC991. Az utóbbi kb. 4ezer forinttal kerülne többe. Ér annyival többet? Alu kazettatestes Chris King-re kerülne fel.

Kösz, Gábor
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#9517
bacsesz

bacsesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 532 posts
azért mertem mondani, mert 1 Voitl bringában láttam és volt szerencsém kipróbálni is 1 ilyen megoldást, igen a láncfeszítõt kihagytam, azért elnézést, az nélkül nemmegy...

#9518
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Tegyük hozzá akkor használhat, ha van láncfeszítõje. De nem hiszem, hogy van olyan normális láncfeszítõ, ami áthidalná a 22-42 közötti különbséget.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#9519
bacsesz

bacsesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 532 posts

Sziasztok!

2 kérdésem lenne. Lehet agyváltót 3 sebességes elsõ váltóval együtt használni? És ha nincs váltókar az agyváltóhoz akkor bármilyen normál váltó is jó? Mert 4 sebességes nexushoz manapság nem kapni váltókart. Akkor csak frikciós jöhet szóba, vagy be lehet állítani pl az elsõ 4 fokozatra? A választ elõre is köszönöm!



elsõ váltót használhatsz 3 tányérral elöl! ha nincs agyváltóhoz váltód a kiosztástól függ hogy tudsz-e használni mást, szerintem SIS rendszerû 1 kattanós 1 váltásos szitu felejtõs, de ami régebbi fajta tekerõsök (vagymegtalálod-vagynem:)) biztosan belõhetõ vele...

#9520
Dark Archon

Dark Archon

    vendég

  • fórumtag
  • 78 posts

Azért vált össze vissza a váltó hátul , mivel a 8as és a 7es fogaskeréksornál van egy kis eltérés a fogaskerék, hézagolók között./pontosan nem tudom melyiknél/
Ha jól emlékszem a hézagolók között 0,2 mm különbség van ami elegendõ ahhoz, hogy pontatlan legyen a váltás.
A legegyszerûbb megoldás az amit RedEagle írt!

Én 8as karokkal, 7es rotorral 8as fogaskoszorúval /felsõt leszedve/ használom, és igy tökéletes.

Ugy gondoltam nálad is mûködni fog a dolog, de ma utánajártam és sajna nem.Bocsesz


Hát igen, végül ez lett. Csak vehettem egy 7-es fogaskoszorút (de 8-as váltóval is kínáltak), mert az eredeti keréké menetes, ez meg nem... lassan kilóra is eladhatom az összegyûlt racsnikat :D
Dark Archon