Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#9481
Posted 2010. February 28. - 21:47

#9482
Posted 2010. February 28. - 21:45

Extralite E-bones: 478 gramm...
Az hogy neked mi számít többet, teljesen szubjektív. Az a lényeg, hogy túlmisztifikáltad az SLX merevségét. Merev persze. Mert van benne anyag. Nekem is nagyon rugalmas a Skareb teló a Suntour gagyi után, de csak mert több mint 1 kilóval könnyebb...
Az én merevvillám könnyebb, mint a skareb és merevebb mint bármelyik csúcsteló

#9483
Posted 2010. February 28. - 21:44


#9484
Posted 2010. February 28. - 21:07

szétszedted már? vagy még mindig egyben van?Sziasztok! 2007ben szezon kezdetén vettem egy Shimano LX HT2 integrált "ez sose fog elromlani alattad" hajtómûvet
![]()
Tegnap voltam vele egy nagymenetet (kb 60km) és szuperül mûködött, abszolúz semmi de semmi baja nem volt, merev, patent, mint eddig mindig.
Ma felültem a gépre és 1km után mintha a pedál ugrott volna kicsit, de nem álltam meg megnézni, még begurultam egy benzinkútra, ami kb 1 km-re volt.
Nézem, pedálnak semmi baja, de ahogy rángattam észrevettem, hogy a HAJTÓKAR LÖTYÖG a tengelyen. Gyors szerelés, biztos kilazult, de nem, mert a 2 kis imbusz ami rászorítja a bordástengelyre úgy be volt gyógyulva hogy még! És a fekete mûanyag oldalról rászorító csavar nélkül néztem a hajtókar és a tengely bordái között szemmel látható rés van és azon lötyög. Akárhogy ütöm rá, minél beljebb, akkor is lötyög. Máskor mikor fölpakoltam a tengelyre a hajtókart, már akkor atmstabil volt még csavarozni se kellett volna.
Teljesen meg vagyok kattana olyan értelemben, hogy ez alig az eset elõtt 12órával atom stabil, merev volt. Most meg úgy lötyög, hogy rossz nézni. Kurvára nincs kedvem kiadni megint 30ezret és utána izgulni hogy mikor krepál be. Milyen isteni beavatkozás kell egy ilyen jelenséghez, totál 0adik tipusú találkozások feelingem van![]()
Ilyen fordult már elõ vkivel? Mi lehet az oka a hyper-hirtelen jött kopásnak? Lehet ezt vhogy sufnituningolni?
THX
módosítás ps.: a Shimano integrált családon kívül tudtok jobb/hasonló megoldást ajánlani 25-30e árkategóriában? legfõbb szempont a strapabírás, és legyen azért vmennyire merev is, súly qrvára nem érdekel, lehet B+ -os 11ezres akármi is csak bírja akiképzést. Gondolom a bringás cuccok között is vannak ilyen kivételek hogy ócsó-de-nagyon-jól. 100kg vok és izomból kilövõs sprintek / kiállós hegymenetek is a repertoárban vannak erõsenRengeteget bringázok, de mióta összeraktam a verdát a technikai dolgokkal, ujdonságokkal nem igazán vagyok tisztában. Az árkategória külföldi vásárlást is magába foglalhat, ha jól tudom ott általában ki lehet fogni jó olcsón a cumókat. THX mégegyszer
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#9485
Posted 2010. February 28. - 20:42

A scottból van 8kg ösztelós ha jól emlékszem 3-3.5misi körül van az ára
azert irtam, hogy meg sokat lehet csokkenteni a sulyan, mert a vaza ugyanez, csak "atlagos" felszereltsegu.
Extralite E-bones: 478 gramm...
Az hogy neked mi számít többet, teljesen szubjektív. Az a lényeg, hogy túlmisztifikáltad az SLX merevségét. Merev persze. Mert van benne anyag. Nekem is nagyon rugalmas a Skareb teló a Suntour gagyi után, de csak mert több mint 1 kilóval könnyebb...
nem misztifikaltam tul en semmit, csak ajanlottam a fenti felvetesre egy hajtokart.
#9486
Posted 2010. February 28. - 20:26

#9487
Posted 2010. February 28. - 20:14

erre gondolsz ..spark ltdA scottból van 8kg ösztelós ha jól emlékszem 3-3.5misi körül van az ára

"just chillin killin"
#9488
Posted 2010. February 28. - 20:09

Extralite E-bones: 478 gramm...nem tudom, hogy meg milyen hajtokarok lehetnek... akkor az a fel kilo azert barokkos tulzas volt
nekem mongy tobbet szamit az ar, tartossag, stb.
Az hogy neked mi számít többet, teljesen szubjektív. Az a lényeg, hogy túlmisztifikáltad az SLX merevségét. Merev persze. Mert van benne anyag. Nekem is nagyon rugalmas a Skareb teló a Suntour gagyi után, de csak mert több mint 1 kilóval könnyebb...
#9489
Posted 2010. February 28. - 20:08

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#9490
Posted 2010. February 28. - 19:23

Slx-et csekkolhatod nálam mûködés közben...
epp du neztem meg a haver scottjan

#9491
Posted 2010. February 28. - 16:19

AS Pauly Mondjuk egy képet dobhatnál fel.
Rendben, de olyan sok mindent nem lehet rajta látni. Vagy csak én nem látok

#9492
Posted 2010. February 28. - 13:13

szvsz a tipusjelolesben tettenerheto
a regi lx 582ig ment, az uj deore 590es. amugy merevseg es tartossag szempontjabol az slxet nehanyan tobbre tartjak, mint az xt/xtr cuccokat. asszem 90 euro kornyeken lehet ujat boltolni - es talan meg mindig a shimano a legjobb ar/ertek aranyu. szvsz vagy egy slxet erdemes, vagy egy olcso deoret. asszem en is igy teszek majd.
***
mas - korabban beszeltunk az optimalis lanchosszrol. az univegan (shimano xt) be is allitottam, es minden szempontbol ok: a legnagyobb fogaskerekeken +2 szem, ill a legkisebben is feszitett maradt a lanc. a specializeden (sram x.7) viszont az tunt fel, hogy a legkisebb kerekeken mar osszeer a lancfeszitonel a lanc
le is szedtem a lancot, de a masik modszerrel (nagy lanckerekek +2 szem) teljesen stimmel a dolog. ilyenkor mi van? amugy nagyon jol mukodik a valtas, szvsz szebben valt, mint akarmelyik korabbi shimanos rendszerem (lx-xtig volt).
Slx-et csekkolhatod nálam mûködés közben...

#9493
Posted 2010. February 28. - 12:27

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#9494
Posted 2010. February 28. - 12:16

Szerinted mihez képest?
omfg
Egész pontosan 102 gramm van az SLX-XTR között. Ami a hajtókar tömegének 13%-a. Nagyon nem elhanyagolható különbség...
nem tudom, hogy meg milyen hajtokarok lehetnek... akkor az a fel kilo azert barokkos tulzas volt

#9495
Posted 2010. February 28. - 11:55

Szerinted mihez képest?amugy merevseg es tartossag szempontjabol az slxet nehanyan tobbre tartjak, mint az xt/xtr cuccokat.
omfg
Egész pontosan 102 gramm van az SLX-XTR között. Ami a hajtókar tömegének 13%-a. Nagyon nem elhanyagolható különbség...
#9496
Posted 2010. February 28. - 11:40

Az Slx meg persze hogy merevebb. Fél kilóval nehezebb (najó, csak ~200 grammal). Valamit, valamiért, a fizikát nem lehet megbaxxni...
mihez kepest?
#9497
Posted 2010. February 28. - 10:12

Az Slx meg persze hogy merevebb. Fél kilóval nehezebb (najó, csak ~200 grammal). Valamit, valamiért, a fizikát nem lehet megbaxxni...
#9498
Posted 2010. February 28. - 09:23


***
mas - korabban beszeltunk az optimalis lanchosszrol. az univegan (shimano xt) be is allitottam, es minden szempontbol ok: a legnagyobb fogaskerekeken +2 szem, ill a legkisebben is feszitett maradt a lanc. a specializeden (sram x.7) viszont az tunt fel, hogy a legkisebb kerekeken mar osszeer a lancfeszitonel a lanc

le is szedtem a lancot, de a masik modszerrel (nagy lanckerekek +2 szem) teljesen stimmel a dolog. ilyenkor mi van? amugy nagyon jol mukodik a valtas, szvsz szebben valt, mint akarmelyik korabbi shimanos rendszerem (lx-xtig volt).
#9499
Posted 2010. February 28. - 00:54

OFF
az milyen bringa ott az avatarodon?
Specialized Rockhopper Manitou Minute telóval, csak épp átfestés alatt volt kimaszkolva a gyári logo


Majd cserélem már az avatart.
Igazatok van. Veszek egy Deore-t, elég jó árban van a '08as és '10 es is. Olyan oltári nagy különbség biztos nincs az én szintemen a Deore és LX között, fõleg ha még mindig tartja a Shimano azt, hogy lépteti a kategóriákat pár évente lejjebb (XTR - XT, XT - LX, stb lesz). Reméljük bírja pár évig.
Kösz a segítséget.
#9500
Posted 2010. February 28. - 00:10

Apróból lehet újat lõni ár alatt, de használttal igen óvatosnak kell lenni, mert nem látni rajta ha mondjuk ugyanúgy járt mint te.