Srácok, csak érdekesség, mert már többen írtátok. Összvér, utcai cuvee váltásom van, 10-42t XX1 sor, középkanalas XTR váltó XTR karral, XX1 Eagle hajtókaron egy 'noname' Superstar tányérral, olcsó KMC lánccal és ha hátrafelé tekerek, bárhol is van a lánc, nekem sosem vált le. Ha akár a 42-esen van, akkor is marad ott.
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#841
Írta 2017. augusztus 09. - 10:49
#842
Írta 2017. augusztus 09. - 01:47
Mitom' én, azért kérdeztem. kiszacskóban elvinni a kukáig? Mennyire környezetbarát(ok) ez(ek) a cucc(ok)?
a "fehérek" annyira azért nem (ammóni tartalom pl)
a zöld viszont pl aránylag annak mondható (azért meginni azt sem kell)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#843
Írta 2017. augusztus 09. - 00:06
Persze hogy nem. Kevés annyira őszinte ember van, aki beismeri, hogy valami nem vált be vagy egyenesen sz@r, ha már egy kalap pénzt elköltött rá... és ez nem kritika vagy szurkálás, egyszerű tény.
Hogy én mennyi ilyen szop@st láttam már...De nem !! Ha megvette, akkor már inkább használja.
Az egyik csúcs példám a Rohloff. Havernak volt sok-sok évig. Ezerszer próbáltam, ezer ember próbálta - egy nem mondta, hogy "Húúú, ez milyen jó, akarok ilyet !"
#844
Írta 2017. augusztus 08. - 23:57
... szvsz szuk a hatarmezsgye, amit nem fog meg, de a kulso meg hasznalhato marad (ilyenbe mar belefutottam). Ha kiszakad, lehet a belsot sem tartja mar meg.
Vannak azért trükkök: betenni a szakadás mellé egy darab erős textilt, kivágott sörösdoboz-darabot, csiszolóvásznat, ...
#845
Írta 2017. augusztus 08. - 23:08
Csütörtökön este megjött a GX Eagle upgrade kit és a 104-es 34 fogú lánctányér. Éjjel egyig szereltem, aztán szombaton délután 5-kor lettem kész. Tényleg jó dolog ez a belső bowdenvezetés (a két éves, intenzíven használt bringán még mindig ugyanolyan tökéletes volt a váltás, mint újkorában), de mivel még nem csináltam ilyesmit (Canyon váz, a középtengely alatt nem bújtatják ki a bowdent), sokat vakartam a fejem, és mindent elrontottam ezzel kapcsolatban, amit csak el lehet, úgyhogy szombaton zárás előtt még el kellett rohannom még egy adag bowden-házat venni a túl rövidre vágott helyébe.
Szombaton délután épphogy mentem vele egy fél órát, aztán a Bükk Maraton volt az igazi teszt. (Verseny előtti nap teljes meghajtás-váltás csere - ugye a tankönyvek szerint is így kell csinálni?) Alapvetően működik a dolog, de azért nem 100%-os.
A váltót állítgatva nem volt egyértelmű, hogy pontosan mikor is optimális a rendszer. A versenyen, és ma délután is időnként picit lassan váltott, illetve a pedált hátrafelé forgatva, legnagyobb lánckerékről magától levált a lánc a kisebbre.
Ma jutottam oda, hogy megmérjem a láncvonalat: 53mm körülinek jött ki, azaz bő 3mm-rel több, mint kéne (a Shimano 2x hajtóművön). A visszafelé forgatós-láncleesős problémát ez megmagyarázza; lehet, hogy a nem tökéletes váltásnak is ez lenne az oka? Most arra tippelek, azt nem okozhatja a rossz láncvonal. Talán a váltótartó fül görbe picit, amit jobban megérez a 12-es rendszer, mint a 10-es?
Egyébként az Eagle lánctányér úgy néz ki, hogy a fogak síkját eltolták kicsit befelé, emiatt azt hittem, jó lesz a láncvonal, ezért is nem méregettem amikor elkészültem - de úgy látszik mégsem jó. Szerencsére a kistányér eredeti csavarjai eleve hosszabbak, mint a nagytányéréi, úgyhogy azok alá be fogok tudni tenni távtartó-alátétet - bár még nem tudom, honnan szerzek ilyeneket hirtelenjében. - Ötlet? (OK, rendelni lehet, de nem szeretném a szállítást kivárni.)
Az áttétel-tartomány mindkét végén 2%-ot vesztettem - ma az ismerős utakat bejárva sem éreztem ebből problémát, ez "mérési hibán" belülvan. A fokozat-váltások is teljesen rendben vannak, soha nem éreztem, hogy túl nagy lenne az ugrás.
Amire nem számítottam: a közepesen nehéz, 10-15%-os fölfeléken magasabb a pedálfordulatom, mint korábban. Ez abból jön, hogy a 2x-es rendszerrel igyekeztem minél tovább a nagytányéron maradni, de keresztbe váltani sem akartam, ebből jött az erőlködés alacsony fordulaton. Most nincs ilyen, amint esik a pedálfordulatom, máris váltok, nincs semmiféle gátlásom Jó lesz ez!
- Kisherceg kedveli ezt
#846
Írta 2017. augusztus 08. - 22:34
#847
Írta 2017. augusztus 08. - 22:27
Az erdőben mi a fenét lehet vele csinálni? Nekem 1x volt ilyen (Mátra Maratonm a Kékesről lefelé egy kő felvágta a papírvékony gumit), kiöntöttem, egy fűcsomóval kitöröltem.
Mitom' én, azért kérdeztem. kiszacskóban elvinni a kukáig? Mennyire környezetbarát(ok) ez(ek) a cucc(ok)?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#848
Írta 2017. augusztus 08. - 22:24
Ez itt ugyan OFF, de azért megkérdezem. Ha olyan defekt van, hogy a lötty nem fogja meg és belsőt kell berakni, a löttyel mit csináltok, hová öntitek?
Az erdőben mi a fenét lehet vele csinálni? Nekem 1x volt ilyen (Mátra Maratonm a Kékesről lefelé egy kő felvágta a papírvékony gumit), kiöntöttem, egy fűcsomóval kitöröltem.
#849
Írta 2017. augusztus 08. - 22:21
#850
Írta 2017. augusztus 08. - 22:14
A tubeless tenyleg jo hasznalni, de installnal mindig meg tud lepni, hogy mivel szivathat meg
Ez itt ugyan OFF, de azért megkérdezem. Ha olyan defekt van, hogy a lötty nem fogja meg és belsőt kell berakni, a löttyel mit csináltok, hová öntitek?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#851
Írta 2017. augusztus 08. - 20:57
arn módosította - 2017. augusztus 08. - 20:58
#852
Írta 2017. augusztus 08. - 19:39
Ez olyan, mint a tubeless, szenvedés az install és azzal is kaphatsz defektet. De aki már 1x áttért, nem néz vissza...
Persze hogy nem. Kevés annyira őszinte ember van, aki beismeri, hogy valami nem vált be vagy egyenesen sz@r, ha már egy kalap pénzt elköltött rá... és ez nem kritika vagy szurkálás, egyszerű tény.
- marton kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#853
Írta 2017. augusztus 08. - 16:48
Ez olyan, mint a tubeless, szenvedés az install és azzal is kaphatsz defektet. De aki már 1x áttért, nem néz vissza...
#854
Írta 2017. augusztus 08. - 16:30
#855
Írta 2017. augusztus 08. - 16:16
a squirt lube milyen telen? azt irjak vizes bazisu... nem dermed/fagy meg?
a sima dry lube megfagy
létezik egy low temperature verzió, az jobb
bp.-i használat mellett télen, sólével a squirt lube elég vacak, télen jobb az olaj
#856
Írta 2017. augusztus 08. - 15:30
#857
Írta 2017. augusztus 05. - 17:54
amúgy visszatekintve, több órát megspóroltam volna, ha már évekkel ezelőtt "átállok".
#858
Írta 2017. augusztus 05. - 17:41
A tisztítás után két adagot kentél fel? Felkened, hagyod 5-10 percet száradni, még egy adag.
erre mar nem emlekszem, hogy ketszer kentem-e akkor at.
#859
Írta 2017. augusztus 05. - 17:23
Mostanaban squirt lube-bal kenem a lancot, mer annyit aradoztak mar itt is errol. Megtisztitottam eloszor a kb. 1500 km-t hasznalt lancot (vizalapu brigeciolos fogkefes sikalas, majd vizben leoblitettem, hajszaritoval megszaritottam, hogy ne maradjon belul viz), majd jol atkentem a lottyel. Hagytam legalabb egy felnapot szaradni.
A tisztítás után két adagot kentél fel? Felkened, hagyod 5-10 percet száradni, még egy adag.
donciccio
Ugyan MTB-n használom, de 50-80 km-enként adok a láncnak új adagot, nem 200 után
RelakS módosította - 2017. augusztus 05. - 17:26
- donciccio kedveli ezt
#860
Írta 2017. augusztus 05. - 17:20
csak nekem úgy száll a pincében a por, hogy ha tartanám a leíráshoz magam, koromfekete grime-os lánccal járnék.
Meg itt extrán koszolódnak a cuccok. A finom puha homokot úgy hordja a szél.
Én is mentem azóta homokban, meg nemtommiben, hogy Squirtet használok. Olajjal recsegett/ropogott az egész hajtás, bármennyire tisztítottam. Squirttel csönd van. Amúgy nekem is koromfekete szmötyiként tolja ki magából a lánc
arn
Kb úgy képzeld el száradás után, mint valami gyurmát. Nem azt mondom, hogy minden lepereg róla, de nincs olajsár, csak valami viaszos trutyi a láncon és a lánckerekeken. Port nem nagyon látok benne, viszont gyúrható, szétmázolható cucc.
RelakS módosította - 2017. augusztus 05. - 17:21