Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#8681
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

2011-es XTR-rõl nincs valami hír?


De van.
Ebben a topikban találsz róla infot. http://forum.bikemag...jdonsagok-2115/


A sebesség mindent megold.

 


#8682
MRoberto82

MRoberto82

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
2011-es XTR-rõl nincs valami hír?

#8683
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás
@Kobike: köszi a reszletes valaszt!

#8684
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
kérdésedre szerintem magad is tudod a választ.....

#8685
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
"Helló

Szerdán megtörtént amire nem számítottam..bõ 4e km-el lánctányér csere után egy csavar kiesett és 3 totál laza....próbáltam a maradék 3-at meghúzni,de nincs benne menet...(az isten tudja,hogy maradt fent eddig)...emiatt már elvonási tüneteim vannak a kérdésem meg arra irányul,hogy esetleg a csavarokat kiszedegetve gyors kötegelõvel felrakni a lánctányérokat lyukanként kettõvel..elég hülye ötlet de talán szerdáig-ha minden jól megy akkor tudom megcsinálni-kibírja a dolog...
érdemes megpróbálni??"


Nekem a sárvédõm van dupla kötegelõvel feltéve, úgy, hogy a pálcák 4 helyen is tartják, plusz alul is van benne csavar, szóval csak a kilengéseket kell megakadályoznia nagyrészt egy 30 dekás mütyûrön.

Ennek ellenére pár pár havonta elszakad a dupla kötegelõ.

#8686
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Helló

Szerdán megtörtént amire nem számítottam..bõ 4e km-el lánctányér csere után egy csavar kiesett és 3 totál laza....próbáltam a maradék 3-at meghúzni,de nincs benne menet...(az isten tudja,hogy maradt fent eddig)...emiatt már elvonási tüneteim vannak :) a kérdésem meg arra irányul,hogy esetleg a csavarokat kiszedegetve gyors kötegelõvel felrakni a lánctányérokat lyukanként kettõvel..elég hülye ötlet de talán szerdáig-ha minden jól megy akkor tudom megcsinálni-kibírja a dolog...
érdemes megpróbálni??

üdv,Péter


Ha alucsavar (gondolom igen), akkor tegyél bele acélt, alucsavar mutatós, de konkrétan minden típusból sikerült már eltépnem párat. Egy nagy kalap kaki mind, erõs bringás alá egyedül az acél elég strapás.

A kábelkötegelõt felejtsd el, kiállva az alucsavart is elnyírom, képzelheted mi történne a kötegelõvel.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#8687
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Deore kazettas agynal szetszedheto/karbantarthato/javithato a racsni?

Baromi idegesito modon idonkent (viszonylag ritkan, talan 50-100 km-enkent) rosszul reteszel, szalajt egyet. Az a baj, hogy nem tudom mihez kotni, nem tudom mitol lehet. Hasonlo tapasztalat valakinek?

Olyat is olvastam, hogy deore agyaknal ez sajnos eleg megszokott. Gyarilag azt irjak kb, hogy ne szedd szet, mert elronthatod.
( http://premiumcomfor...69830666842.pdf )


Én szedtem már szét párat (Alivio, STX-RC, LX, mind hasonlók) és nem rontottam el õket...
Csináltam egy célszerszámot (nememléxem hányas dugókulcsból), olyan kell aminek két körme van.
Miután kiszedted a tengelyt és a golyókat, a racsni belsejéböl ki kell venni egy fém porvédõt (simán kézzel) és alatta meglátod azt amihez kell a kétkörmös szerszám. Amíg még fent van a racsni az agyon addig meg tudod lazítani, utána leszedheted az egész racsnit (egy 10-es imbusszal) és szétszedheted óvatosan valami edény felett, mert a golyók kihullanak (nem kosárban vannak), és jó sok van belõlük...
Összerakni macerásabb, mert a golyókat ugye zsirba ültetve tudod a helyükre tenni, a kilincs mechanikába meg nem túl jó ha zsír kerül, azt kicsit csak meg kell olajozni.
Egyszerübb módszer, hogy nem szeded szét, csak az imbusszal leszeded az agyról, kiveszed a belsõ felén lévõ gumi porvédõt és arrol az oldalrol átmosod WD-40-el vagy féktisztítóval addíg amíg tiszta lé nem folyik ki alul és szép hangja nem lesz. Utána kirázod az összes WD-40-et (féktisztító elpárolog magától) és átmosod ugyanilyen módszerrel valami sürübb olajjal, az majd ken amennyire kell. Mielõt viszarakod a gumigyürüt azon az oldalon a golyókat be is tudod zsírozni, de ne túl sokat, mert be tud menni a kilincsekhez. Ennek a módszernek a hátránya, hogy a külsõ oldali golyókat nem tudod zsírozni, így azok csak az olajban futnak, ergó sürübben szét kell szedni és eljátszani ugyanezt.
Nekem bejött, de ugye mindenki csak saját felelõsségére :)

...ja és nyilván azért reteszel néha rosszul mert kosz vagy beszádadt zsír van benne, az átmosás segít. Ha meg nem akkor el van kopva és kuka...ezért jobb ha teljesen szétszeded, akkor látod mizujs.
Failure is always an option.

#8688
kissat

kissat

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!
Nem járok gyakran errefele, de lenne egy kérdésem.
Szeretném, ha megosztanátok velem a tapasztalataitokat az utóbbi idõben vásárolt láncokkal kapcsolatban. Célkeresztben az életartam!
Tudom, a váltás sebessége, pontossága, a zaj erõsen függ a kenéstõl, használattól, a felhasználás jellegétõl, a többi kapcsolódó alkatrésztõl.
De hátha sikerül kialakítani valami konszenzust: melyik lánc bírja sokáig?
Kösz a véleményeket.

Ja nálunk a családban hetes sorok vannak, most sram pc10- et raktam magamnak, elballagok vele, csodát nem várok, viszont olcsó: így gyakoribb csere is belefér. PC38asokat használtam korábban, gyors és csendes, de nem bírja sokáig.

#8689
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás
Deore kazettas agynal szetszedheto/karbantarthato/javithato a racsni?

Baromi idegesito modon idonkent (viszonylag ritkan, talan 50-100 km-enkent) rosszul reteszel, szalajt egyet. Az a baj, hogy nem tudom mihez kotni, nem tudom mitol lehet. Hasonlo tapasztalat valakinek?

Olyat is olvastam, hogy deore agyaknal ez sajnos eleg megszokott. Gyarilag azt irjak kb, hogy ne szedd szet, mert elronthatod.
( http://premiumcomfor...69830666842.pdf )

#8690
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

sziasztok, kerestem forumon is aproban is boltokban is.. de semmi. 94mm lyukkor 5 kar 32fog. talalok en meg valahol ilyen tanyert?
akar jo allapotban levo bontott is jo, polobringamon kene cserelni. kosz ha valaki...
(illetve hazudtam. talaltam BBB-t 13e ert de kicsit tulzasnak erzem)


8ezerert postazva szurke szinu Stronglight? ujonnan
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8691
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Tegyél rá egy nagyobbat, aztán hátul beállítod ugyanazt az áttételt. Ennyiért simán megéri.
Race Face

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8692
bharsi

bharsi

    vendég

  • fórumtag
  • 66 hozzászólás
sziasztok, kerestem forumon is aproban is boltokban is.. de semmi. 94mm lyukkor 5 kar 32fog. talalok en meg valahol ilyen tanyert?
akar jo allapotban levo bontott is jo, polobringamon kene cserelni. kosz ha valaki...
(illetve hazudtam. talaltam BBB-t 13e ert de kicsit tulzasnak erzem)

#8693
Funki

Funki

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás

ha vállalod a kockázatot, hogy esetleg egy erõteljesebb pedálfordulatnál kiszakad az összes, te meg hirtelen lefejeled a stucnit akkor akár még mûködhetne is.
én nem vállalnám :)
(keress csavart meg alátétet a sufniban, az még mindig tartósabb. nekem is M6os csavarok tartották össze a TruVa kart mert nem találtam akkor csavart ami átfogja a kart, a tányért, két rockringet, meg 3 alátétet)



Köszi,nem volt kockázat összesen 8 darab kötegelõvel se kellett 10 méter és az összes elszakadt,csavarunk meg csak nagy nagyobb van,illetve kettõ darab van,csak anya nincs rá...
kösz a segítséget..kistányér rulz:)
üdv,Péter

#8694
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

azért ne felejtsük el, hogy egy 1000N terhelésnél 175-ös karhosszal 175Nm a nyomaték (mi egy közepes benzines auto nyomatéka..) szóval nem kis erõk dolgoznak odalent..


nem akarok olyanba beleszólni amihez nem értek, de a kar hosszából nem kell levenni a lánctányér sugarát?


Helyesen számolva a pedálnak adott 1000 N-ból, a nagytányéron már több, mint 2000 N lesz, a kisebbeknél még több. Ekkora erõvel húzza a lánc a fogaskoszorút, ott meg lehet egyenként számolgatni. Egylábas terhelésnél a középcsapágy tengelyére nem is fontos nyomatékot számolni, mert szabadon forog.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8695
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

érdemes megpróbálni??
üdv,Péter


ha vállalod a kockázatot, hogy esetleg egy erõteljesebb pedálfordulatnál kiszakad az összes, te meg hirtelen lefejeled a stucnit akkor akár még mûködhetne is.
én nem vállalnám :)
(keress csavart meg alátétet a sufniban, az még mindig tartósabb. nekem is M6os csavarok tartották össze a TruVa kart mert nem találtam akkor csavart ami átfogja a kart, a tányért, két rockringet, meg 3 alátétet)

#8696
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

nem akarok olyanba beleszólni amihez nem értek, de a kar hosszából nem kell levenni a lánctányér sugarát?


attol fugg mire eso terhelest akarod szamolni - ez igy a hajtomu tengelye.

#8697
Funki

Funki

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
Helló

Szerdán megtörtént amire nem számítottam..bõ 4e km-el lánctányér csere után egy csavar kiesett és 3 totál laza....próbáltam a maradék 3-at meghúzni,de nincs benne menet...(az isten tudja,hogy maradt fent eddig)...emiatt már elvonási tüneteim vannak :) a kérdésem meg arra irányul,hogy esetleg a csavarokat kiszedegetve gyors kötegelõvel felrakni a lánctányérokat lyukanként kettõvel..elég hülye ötlet de talán szerdáig-ha minden jól megy akkor tudom megcsinálni-kibírja a dolog...
érdemes megpróbálni??

üdv,Péter

#8698
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

azért ne felejtsük el, hogy egy 1000N terhelésnél 175-ös karhosszal 175Nm a nyomaték (mi egy közepes benzines auto nyomatéka..)

szóval nem kis erõk dolgoznak odalent..


nem akarok olyanba beleszólni amihez nem értek, de a kar hosszából nem kell levenni a lánctányér sugarát?

#8699
dirobi

dirobi

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás
Emlékeim szerint M12-es csavar kell hozzá. Nekem is volt ilyen.

9517-es hozzászóláshoz és képhez...

Uff, ilyet az 1995-ben vásárold Fantastic (Schwinn-Csepel alias) biciklimen láttam, szereltem is le! :-)
Megfelelõ csavar (!) kell hozzá, nem hajtómûleszedõ!
Irány a csavarbolt, és próbáljátok ki, melyik csavar megy bele, és abból kérd a LEGKEMÉNYEBBET!
Nem viccelek, ha összegyógyult a hajtómûtengellyel, nehéz leszedni - tapasztalatból tudom.
Nekem egyik oldalon lejött a hajtókar, másik oldalról csak kalapáccsal tudtam leverni róla - a rögzítõ csavar árán.
Új tengely kellett utána, de még ma is szolgál! ;-)
Szóval bátorság. És kitartás legfõképpen.
Bár ahogy az állapotát elnézem, inkább ne is tedd vissza.... szvsz.
Zoli



#8700
Saros139

Saros139

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
9517-es hozzászóláshoz és képhez...

Uff, ilyet az 1995-ben vásárold Fantastic (Schwinn-Csepel alias) biciklimen láttam, szereltem is le! :-)
Megfelelõ csavar (!) kell hozzá, nem hajtómûleszedõ!
Irány a csavarbolt, és próbáljátok ki, melyik csavar megy bele, és abból kérd a LEGKEMÉNYEBBET!
Nem viccelek, ha összegyógyult a hajtómûtengellyel, nehéz leszedni - tapasztalatból tudom.
Nekem egyik oldalon lejött a hajtókar, másik oldalról csak kalapáccsal tudtam leverni róla - a rögzítõ csavar árán.
Új tengely kellett utána, de még ma is szolgál! ;-)
Szóval bátorság. És kitartás legfõképpen.
Bár ahogy az állapotát elnézem, inkább ne is tedd vissza.... szvsz.
Zoli