Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#8541
Posted 2010. July 21. - 16:48

#8542
Posted 2010. July 21. - 15:57

Közben megnéztem a fogaskoszorút: Shimano MF-TZ21
Azt írják róla hogy menetes úgyhogy akkor gondolom marad a lánctányér mer ebbõl többet nem lehet kihozni?!
Létezik olyan menetes, amin 13as a legkisebb.
A 42es nem kicsi, 42es 44es szokott lenni általában.
Gondolom a lejtõkön van gondod, ott kicsi az áttétel.
Elõl nem biztos hogy tudsz cserélni, csak akkor ha cserélhetõ tányéros a hajtómûved (4 csavar tartja a lánckereket), egyéb esetben hajtómûvet kell cserélned.
Egyébként 3ezer forint körül kapsz egy racsnit hátra és 3-4 ezer egy 48as lánckerék elõre + ehhez mindenképpen kell egy új elsõ váltó, ami még 1-2ezer forint.
A sebesség mindent megold.
#8543
Posted 2010. July 21. - 15:21

14 fogas a legkissebb hátul, viszont azt nemtom hogyan kell megnézni hogy menetes vagy kazettás.
Elõl 42 fogas a legnagyobb, az kicsinek számít nem? Mer a régi biciklimen is 46 van.
Azt írják az elsõ váltó Shimano TY-10, ha cserélni kéne elõl nagyobbra, ez a váltó mennyit/mekkorát bírna?
Közben megnéztem a fogaskoszorút: Shimano MF-TZ21
Azt írják róla hogy menetes úgyhogy akkor gondolom marad a lánctányér mer ebbõl többet nem lehet kihozni?!
#8544
Posted 2010. July 21. - 13:30

#8545
Posted 2010. July 21. - 13:17

#8546
Posted 2010. July 21. - 13:08

nézd meg milyen sorod vanSziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy lehet e olyat hogy a gyári áttételt megnövelni.
Vagy a fogaskerekekbõl kivenni 1-2-t(a nagyobb-ból) és hozzátenni 1-2 kissebbet; vagy ha másnem elõl a lánckerékkel ugyanezt.
Hogy gyorsabban lehessen menni vele.
Nemtom lehet-e ilyet vagy mást ami növeli az áttételt. Ha igen akkor kb mennyi lenne.
Köszi elõre is, Bence.
ha menetes, akkor 14-el kezdõd lesz a legkisebb
ha kazettás, akkor 11-el kezdõdõ lesz a legkisebb
ha ezek vannak neked, akkor hajtókarcsere + elsõ váltó csere ha a meglevõ nem birja a nagyobbat
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#8547
Posted 2010. July 21. - 13:05

#8548
Posted 2010. July 21. - 12:12

Azt szeretném kérdezni hogy lehet e olyat hogy a gyári áttételt megnövelni.
Vagy a fogaskerekekbõl kivenni 1-2-t(a nagyobb-ból) és hozzátenni 1-2 kissebbet; vagy ha másnem elõl a lánckerékkel ugyanezt.
Hogy gyorsabban lehessen menni vele.
Nemtom lehet-e ilyet vagy mást ami növeli az áttételt. Ha igen akkor kb mennyi lenne.
Köszi elõre is, Bence.
#8549
Posted 2010. July 20. - 16:22

Ez inkább akkor szokott lenni, mikor már nagyon el van kopva a kistányér. Nem cseréltél láncot mostanában ? Azt sem szereti a kistányér, ha nagyon kopott + a sár még rátesz egy kicsit. Ilyenkor próbáld a kulacsból a láncot és a fogat kicsit mosni, hátha segít még valamit. Meg az olajozás is jó lehet. De lassan fogaskerékcsere lesz - szerintem.Nekem sárosan, mókuskerekes áttételnél szokta felkapni a láncot a kistányér. Eddig semmilyen ellenszerét nem találtam, talán felkapásgátló lemezt kéne feltennem...
#8550
Posted 2010. July 20. - 07:45

Nekem sárosan, mókuskerekes áttételnél szokta felkapni a láncot a kistányér. Eddig semmilyen ellenszerét nem találtam, talán felkapásgátló lemezt kéne feltennem...
Az elkerülhetetlen, vinni kell olajat. A lemez nem feltétlenül oldja meg, Sheldon bácsi sem ajánlja. Ott konkrétan a saras paszta miatt tapad fel a fogakra, nem más mechanikai elváltozásról van szó.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#8551
Posted 2010. July 19. - 22:53

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8552
Posted 2010. July 19. - 22:23

1. Szóval annak ellenére, hogy megnéztem, VOLT a középtányéron egy elgörbült fog. Nem volt nagyon görbe, de a hegye kb 2 mm-t kihajlott a nagytányér felé.
2. A Race Face tányérok konstrukciós hibája, hogy a képen is látható láncfutó csapok befelé 1 mm-t kiállnak (jóhogy, hiszen azon fekszik fel a lánc), ellenben így, ha görbe egy fog, akkor a 3. csap alá beszorulhat a lánc, s ez felkaphatja a láncot.

3. Az elsõ váltó pozicionálása eleve tök hibás volt, s el volt a bilincs görbülve, ezáltal nem párhuzamosan állt a tányérokkal.
A tányér javítgatása után a nagytányérról lereszelgettem egy kis reszelõvel a csapok alsó szegélyét, hogy az lekerekített legyen, ezáltal a jövõben a hasonló szitukban a lánc nem fog tudni egy rántástól beakadni, ezáltal felkapódni. És hát természetesen a váltót is megjavítottam. Így kell a csúcskategóriát gányolással javítani, de hát senki sem fogja vizslatni a tányér belsõ oldalát.

A puding próbája pedig az evés, állványon már pöpec.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#8553
Posted 2010. July 19. - 15:31

Nekem akkor volt ilyen, amikor már oldalirányban is nagy holtjátéka volt a láncnak. Azaz tudott annyira görbülni/elhajlani, hogy a nagytányéron ÉS a középtányéron is valamennyire még fogon volt a lánc. De így már feszült és nem tudott lejönni a középtányérról és ette felfele. Remélem jól rekonstruáltom, mert nem idén volt ez.Sajnos a gépem elkezdte a láncot felkapni. A következõ dolgok biztosak:
-a rendszer tiszta
-a kenés elégséges, de nem lucskos
-a lánctányérok egyenesek, újszerûek
-a lánc állapota újszerû
A láncot váltás során kapja jellemzõen fel. Mi lehet ennek az oka? Rosszul beállított, esetleg elgörbült elsõ váltó okozhat ilyet?
edit: most elképzeltem, és épp nekem sem világos, hogy lehet ez...
#8554
Posted 2010. July 19. - 15:23

#8555
Posted 2010. July 19. - 15:14

a napokban rendeltem egy bts hc pro kazettás single speed hátsó agyat (http://bike-market.h...g/nagy/5978.jpg), viszont fogaskerék rögzítõ záróanyát nem adnak hozzá. Nincs valami ötletetek hogy más gyártó forgalmaz-e hasonló záróanyát, vagy ha nem akkor mennyibe kerülne az egyedi legyártása egy lakatossal?
üdv.: Gergõ
#8556
Posted 2010. July 18. - 22:48

-a rendszer tiszta
-a kenés elégséges, de nem lucskos
-a lánctányérok egyenesek, újszerûek
-a lánc állapota újszerû
A láncot váltás során kapja jellemzõen fel. Mi lehet ennek az oka? Rosszul beállított, esetleg elgörbült elsõ váltó okozhat ilyet?
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#8557
Posted 2010. July 18. - 17:34


pont egy éve szervizben rakták össze, a többi részletet meg nem akarom újra leírni
#8558
Posted 2010. July 18. - 17:16

A tengely rövidebb, 68 mm-es házat feltételez a rendszer és nincs középcsapágyhoz szerelhetõ elsõ váltó sem. A csészén valóban kevesebbnek tûnik a menet.mondjuk ez két dolgot jelenthet: az outi h.karok tengelye rövidebb 5mm vel, vagy a cspágyházak szélesebbek 2,5 mm vel mindkét oldalt(-én ennek örülnék jobban).
Emlékezz vissza, hogy raktad fel. Na, akkor pont fordítva csinálj mindent és jó lesz. Szerszám sem kell hozzá, be- és kicsavarni is elég a kézi erõ.srácok, ht2-es hajtókarnál a bal kart axiálisan rögzítõ mûanyag basz az ugye jobbmenetes?
mert szereztem szerszámot (Park Tool), de egyszerûen nem bírom vele kilazítani
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8559
Posted 2010. July 18. - 16:29

#8560
Posted 2010. July 18. - 15:32

mert szereztem szerszámot (Park Tool), de egyszerûen nem bírom vele kilazítani
-mert a szerszám fogai némileg már el vannak nyalódva
-mert az LX kar olyan, hogy nem lehet rendesen a helyére nyomni a szerszámot, mert a tekerõ rész elakad magában a karban
-rossz technika

ötlet?
köszi