Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#8541
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
kazettás sorra csak akkor tudsz váltani, ha agyat is cserélsz. csak úgy zárójelben.

#8542
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Közben megnéztem a fogaskoszorút: Shimano MF-TZ21
Azt írják róla hogy menetes úgyhogy akkor gondolom marad a lánctányér mer ebbõl többet nem lehet kihozni?!


Létezik olyan menetes, amin 13as a legkisebb.
A 42es nem kicsi, 42es 44es szokott lenni általában.
Gondolom a lejtõkön van gondod, ott kicsi az áttétel.
Elõl nem biztos hogy tudsz cserélni, csak akkor ha cserélhetõ tányéros a hajtómûved (4 csavar tartja a lánckereket), egyéb esetben hajtómûvet kell cserélned.
Egyébként 3ezer forint körül kapsz egy racsnit hátra és 3-4 ezer egy 48as lánckerék elõre + ehhez mindenképpen kell egy új elsõ váltó, ami még 1-2ezer forint.


A sebesség mindent megold.

 


#8543
Benõke

Benõke

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Köszi szépen stp1 és rob!

14 fogas a legkissebb hátul, viszont azt nemtom hogyan kell megnézni hogy menetes vagy kazettás.
Elõl 42 fogas a legnagyobb, az kicsinek számít nem? Mer a régi biciklimen is 46 van.
Azt írják az elsõ váltó Shimano TY-10, ha cserélni kéne elõl nagyobbra, ez a váltó mennyit/mekkorát bírna?

Közben megnéztem a fogaskoszorút: Shimano MF-TZ21
Azt írják róla hogy menetes úgyhogy akkor gondolom marad a lánctányér mer ebbõl többet nem lehet kihozni?!

#8544
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
külsõ oldalról egy mûagyag kupak leszedése után csõkulccsal egy 10-es (?) csavar ki, tengelyrõl lehúz.

#8545
Sturmbock

Sturmbock

    vendég

  • fórumtag
  • 91 posts
Az átlagos mûanyag mountain bike pedált szét lehet szedni valahogy? Nem forog elég könnyen és bezsíroznám belülrõl.

#8546
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy lehet e olyat hogy a gyári áttételt megnövelni.
Vagy a fogaskerekekbõl kivenni 1-2-t(a nagyobb-ból) és hozzátenni 1-2 kissebbet; vagy ha másnem elõl a lánckerékkel ugyanezt.
Hogy gyorsabban lehessen menni vele.
Nemtom lehet-e ilyet vagy mást ami növeli az áttételt. Ha igen akkor kb mennyi lenne.
Köszi elõre is, Bence.

nézd meg milyen sorod van
ha menetes, akkor 14-el kezdõd lesz a legkisebb
ha kazettás, akkor 11-el kezdõdõ lesz a legkisebb
ha ezek vannak neked, akkor hajtókarcsere + elsõ váltó csere ha a meglevõ nem birja a nagyobbat

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8547
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
vegyél új fogaskoszorút aminek 11 fogas a legkisebb kereke. vagy elöl a lánctányért cseréld nagyobbra. (az elsõ megoldás olcsóbb és egyszerûbb)

#8548
Benõke

Benõke

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy lehet e olyat hogy a gyári áttételt megnövelni.
Vagy a fogaskerekekbõl kivenni 1-2-t(a nagyobb-ból) és hozzátenni 1-2 kissebbet; vagy ha másnem elõl a lánckerékkel ugyanezt.
Hogy gyorsabban lehessen menni vele.
Nemtom lehet-e ilyet vagy mást ami növeli az áttételt. Ha igen akkor kb mennyi lenne.
Köszi elõre is, Bence.

#8549
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,689 posts

Nekem sárosan, mókuskerekes áttételnél szokta felkapni a láncot a kistányér. Eddig semmilyen ellenszerét nem találtam, talán felkapásgátló lemezt kéne feltennem...

Ez inkább akkor szokott lenni, mikor már nagyon el van kopva a kistányér. Nem cseréltél láncot mostanában ? Azt sem szereti a kistányér, ha nagyon kopott + a sár még rátesz egy kicsit. Ilyenkor próbáld a kulacsból a láncot és a fogat kicsit mosni, hátha segít még valamit. Meg az olajozás is jó lehet. De lassan fogaskerékcsere lesz - szerintem.
Marci

#8550
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Nekem sárosan, mókuskerekes áttételnél szokta felkapni a láncot a kistányér. Eddig semmilyen ellenszerét nem találtam, talán felkapásgátló lemezt kéne feltennem...


Az elkerülhetetlen, vinni kell olajat. A lemez nem feltétlenül oldja meg, Sheldon bácsi sem ajánlja. Ott konkrétan a saras paszta miatt tapad fel a fogakra, nem más mechanikai elváltozásról van szó.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#8551
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Nekem sárosan, mókuskerekes áttételnél szokta felkapni a láncot a kistányér. Eddig semmilyen ellenszerét nem találtam, talán felkapásgátló lemezt kéne feltennem...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8552
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Nos, megoldottam. Több ismeretlenes egyenlet volt, megírom a kálváriát, hátha segít.

1. Szóval annak ellenére, hogy megnéztem, VOLT a középtányéron egy elgörbült fog. Nem volt nagyon görbe, de a hegye kb 2 mm-t kihajlott a nagytányér felé.
2. A Race Face tányérok konstrukciós hibája, hogy a képen is látható láncfutó csapok befelé 1 mm-t kiállnak (jóhogy, hiszen azon fekszik fel a lánc), ellenben így, ha görbe egy fog, akkor a 3. csap alá beszorulhat a lánc, s ez felkaphatja a láncot.

Feltöltött kép

3. Az elsõ váltó pozicionálása eleve tök hibás volt, s el volt a bilincs görbülve, ezáltal nem párhuzamosan állt a tányérokkal.

A tányér javítgatása után a nagytányérról lereszelgettem egy kis reszelõvel a csapok alsó szegélyét, hogy az lekerekített legyen, ezáltal a jövõben a hasonló szitukban a lánc nem fog tudni egy rántástól beakadni, ezáltal felkapódni. És hát természetesen a váltót is megjavítottam. Így kell a csúcskategóriát gányolással javítani, de hát senki sem fogja vizslatni a tányér belsõ oldalát. :D

A puding próbája pedig az evés, állványon már pöpec.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#8553
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts

Sajnos a gépem elkezdte a láncot felkapni. A következõ dolgok biztosak:

-a rendszer tiszta
-a kenés elégséges, de nem lucskos
-a lánctányérok egyenesek, újszerûek
-a lánc állapota újszerû

A láncot váltás során kapja jellemzõen fel. Mi lehet ennek az oka? Rosszul beállított, esetleg elgörbült elsõ váltó okozhat ilyet?

Nekem akkor volt ilyen, amikor már oldalirányban is nagy holtjátéka volt a láncnak. Azaz tudott annyira görbülni/elhajlani, hogy a nagytányéron ÉS a középtányéron is valamennyire még fogon volt a lánc. De így már feszült és nem tudott lejönni a középtányérról és ette felfele. Remélem jól rekonstruáltom, mert nem idén volt ez.

edit: most elképzeltem, és épp nekem sem világos, hogy lehet ez...

#8554
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem az elsõ boltba tudnak adni ha bemész a problémáddal.

#8555
dunaygergo

dunaygergo

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
sziasztok!

a napokban rendeltem egy bts hc pro kazettás single speed hátsó agyat (http://bike-market.h...g/nagy/5978.jpg), viszont fogaskerék rögzítõ záróanyát nem adnak hozzá. Nincs valami ötletetek hogy más gyártó forgalmaz-e hasonló záróanyát, vagy ha nem akkor mennyibe kerülne az egyedi legyártása egy lakatossal?

üdv.: Gergõ

#8556
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Sajnos a gépem elkezdte a láncot felkapni. A következõ dolgok biztosak:

-a rendszer tiszta
-a kenés elégséges, de nem lucskos
-a lánctányérok egyenesek, újszerûek
-a lánc állapota újszerû

A láncot váltás során kapja jellemzõen fel. Mi lehet ennek az oka? Rosszul beállított, esetleg elgörbült elsõ váltó okozhat ilyet?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#8557
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
nem vagyok debil bazz :)

pont egy éve szervizben rakták össze, a többi részletet meg nem akarom újra leírni

#8558
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

mondjuk ez két dolgot jelenthet: az outi h.karok tengelye rövidebb 5mm vel, vagy a cspágyházak szélesebbek 2,5 mm vel mindkét oldalt(-én ennek örülnék jobban).

A tengely rövidebb, 68 mm-es házat feltételez a rendszer és nincs középcsapágyhoz szerelhetõ elsõ váltó sem. A csészén valóban kevesebbnek tûnik a menet.

srácok, ht2-es hajtókarnál a bal kart axiálisan rögzítõ mûanyag basz az ugye jobbmenetes?
mert szereztem szerszámot (Park Tool), de egyszerûen nem bírom vele kilazítani

Emlékezz vissza, hogy raktad fel. Na, akkor pont fordítva csinálj mindent és jó lesz. Szerszám sem kell hozzá, be- és kicsavarni is elég a kézi erõ.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8559
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Bízom benne, hogy az ügyködés megkezdése elõtt kilazítottad a hajtókar csavarokat.


#8560
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
srácok, ht2-es hajtókarnál a bal kart axiálisan rögzítõ mûanyag basz az ugye jobbmenetes?

mert szereztem szerszámot (Park Tool), de egyszerûen nem bírom vele kilazítani
-mert a szerszám fogai némileg már el vannak nyalódva
-mert az LX kar olyan, hogy nem lehet rendesen a helyére nyomni a szerszámot, mert a tekerõ rész elakad magában a karban
-rossz technika :) nemtudom

ötlet?

köszi