
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#8141
Posted 2010. September 11. - 13:07


#8142
Posted 2010. September 10. - 15:45

A Shimano 105-ös (5600) hajtómûvek ugye szerelhetõek? (Lánckerekek, középcsapágy és a hajtókar szétválasztása.) Mivel viszonylag alacsony vagyok (170 centi, 83-as átlépési magasság), megfordult a fejemben, hogy a 172,5-es helyett 170-es vagy 165-ös megfelelõbb lenne, úgyhogy feladnék egy hirdetést, hátha tudok valakivel cserélni akinek kisebb van és nagyobbat szeretne.
A lánckerekeim viszont vadi újak, úgyhogy leginkább csak magát a hajtókart vinném vásárra.

BTW, a múltkori kérdezõsködésem kapcsán végül eredményre jutottam... Bár elvileg elfut kilences lánccal a tizes elsõváltó + hajtómû, és a tizes lánccal is elfut a kilences fogaskoszorú, úgy tûnik a váltáspontosság rovására mehet a dolog, ráadásul mindenütt agyondícsérték a 10-es Shimano rendszerek pontosságát a 9-esekhez képest... Szóval full 10-es lesz a dologból.
#8143
Posted 2010. September 10. - 10:15



#8144
Posted 2010. September 10. - 10:02

- a két hajtómû közül mindegy melyiket választod, jó mindkettõ
- SRAM lánc mûködik a Shimano tányérokkal
- Blackspire Stinger, e13 DRS, DS, DSS, Gamut Dual Ring, MRP LRP, Truvativ Shiftguide (ez a leggyengébb minõségû a felsoroltak közül)
Egyébként nem tökéletes megoldás a két lánctányér + terelõ, mert megvannak a hátrányai is (rosszabb hajtáshatékonyság, kopó alkatrész /alsó görgõ/, lejtõzésnél idegesítõ csattogás), de ha együtt tudsz élni ezekkel, mûködik.
Nálam stinger van, xt kar alatt, 36-22 tányérokkal. Valóban furcsa volt eleinte a nagy áttétel különbség elõl váltásnál, de megszokható. Fõleg ha hobby szinten teker az ember. Valamivel csendesebb lett így a setup, mint feszítõ nélkül, de ugyanúgy csapkodja fent a váltót. Nem tudom, hogy a Race Face Atlas AM, vagy a Blackspire Dewlie ezt kiköszöböli vagy nem (gyanítom az utóbbi), mindenesetre ott felül is van egy sín ami nem engedi kiesni a láncot.
#8145
Posted 2010. September 10. - 09:17

ha megbeszéljük elõre valamelyik következõ alkalomkor be tudok ugrani egy h2 szerszámmal.
Ma benézek a fixáldába is.
El tudod hozni a szerszámot, ha ott se lenne?
#8146
Posted 2010. September 10. - 06:47

#8147
Posted 2010. September 09. - 22:06

Pl. errõl szól a bringakonyha is...
Köszi a tippet!
Ma voltam náluk, lecseréltem a hátsó sort és a láncot. Nagyon rendesek voltak, és szuper a hangulat odafent.
A monoblokkcsere nem jött össze, mert sajnos nem volt a hollowtech II-es monoblokk leszedõ szerszám, de majd máskor sort kerítek rá!
Mégegyszer köszönöm az ötletet és ajánlom mindenkinek a bringakonyhát!
#8148
Posted 2010. September 09. - 16:00

RAUH-Welt
B E G R I F F
#8149
Posted 2010. September 09. - 15:37

Szerintem a pedál lesz az, nekem is szokott nyikorogni. Pontosabban nem a pedál hanem a cipõ talpa ahogy a pedállal érintkezik.
Az lesz az


#8150
Posted 2010. September 09. - 12:24

#8151
Posted 2010. September 09. - 09:29

Pedál esetleg? Nekem SPD-nél a pedál és a cipõ kapcsolatnál nyikorog néha.
nálam szinten a pedál/cipõ kapcsoltnál nyikorog (540 / Spec Comp), áltlában hegymenetben, keményebb tekeréskor. elõször én is valamelyik hajtáselemre gondotam (annak elenére hogy tök új volt minden) de ha hirtelelen kilépek a pedálból és úgy tekerek, megszûnik a hang. meg nagy ritkán álló helyzetben is sikerül reprodukálni a hangot, ha becsatolt cipõnél bokával oldalirányban feszegetem..
egyébként ha pofánfújom láncspray-vel a pedált, pár napig kuss van (jobb megoldásról én még nem halottam)
#8152
Posted 2010. September 08. - 23:16

Sziasztok!
Tekerés közben nyikorgós hangot hallok, beolajoztam,de csak nem szûnik, monoblokk csere volt pár napja,elötte is volt hangja, de behalt a mb és kénytelen vtam cserélni(98 XTR ha jól olvastam le) Szóval mégis milyen hangnak szabadna kijönnie a hajtómû felõl? Én lehetséges problémáknak a következõket gondolom: megnyúlt lánc, megkopott fogak, jól gondolom? (rem nem,mert akk az költséges lesz)
Pedál esetleg? Nekem SPD-nél a pedál és a cipõ kapcsolatnál nyikorog néha.
#8153
Posted 2010. September 08. - 10:52

#8154
Posted 2010. September 08. - 10:19

Bikerumor » Tomac, K-Edge Release “Most Technogically Advanced” Anti Chainsuck Device Ever
Jól látom, ezt bármelyik "normál" hajtõmûhöz fel lehet majd szerelni?
_____________________________________________
AM rlz
#8155
Posted 2010. September 08. - 09:49

Üdvözlet!
Aggresszív enduro/all mountain-re térnék át és ezért lecserélném a mostani hajtásomat.
Mit ajánlanátok erre a felhasználásra:
Shimano Hone 2 lányéros+rg
Shimano Slx 2 tányéros+rg
Sram láncot kedveli a shimano lánctányér?
Van olyan láncfeszítõ, ami felmegy a HII. mono alá és elsõ váltós megoldáshoz is passzol?
Valakinek valami tapasztalat?
Kösznötem
- a két hajtómû közül mindegy melyiket választod, jó mindkettõ
- SRAM lánc mûködik a Shimano tányérokkal
- Blackspire Stinger, e13 DRS, DS, DSS, Gamut Dual Ring, MRP LRP, Truvativ Shiftguide (ez a leggyengébb minõségû a felsoroltak közül)
Egyébként nem tökéletes megoldás a két lánctányér + terelõ, mert megvannak a hátrányai is (rosszabb hajtáshatékonyság, kopó alkatrész /alsó görgõ/, lejtõzésnél idegesítõ csattogás), de ha együtt tudsz élni ezekkel, mûködik.

#8156
Posted 2010. September 08. - 09:35

#8157
Posted 2010. September 08. - 09:29

Aggresszív enduro/all mountain-re térnék át és ezért lecserélném a mostani hajtásomat.
Mit ajánlanátok erre a felhasználásra:
Shimano Hone 2 lányéros+rg
Shimano Slx 2 tányéros+rg
Sram láncot kedveli a shimano lánctányér?

Van olyan láncfeszítõ, ami felmegy a HII. mono alá és elsõ váltós megoldáshoz is passzol?
Valakinek valami tapasztalat?
Kösznötem
#8158
Posted 2010. September 07. - 19:46

Alaposabb dokumentáció-olvasgatás (Campagnolo crankset, gyári leírás) után fölfedeztem, hogy a lánckerekeken lévõ kis rombusz jelöléseknek össze kell hangolva lenniök, azaz egymás alá kell helyezni õket. Rosszul szereltet adott a bolt, s nem ellenõriztem (azt képzelvén, hogy egy gyárilag szerelt hajtókar lánckerekekkel olyan, mint amilyennek lennie kell). A lánckerekeket leszerelve, majd a rombuszokat is illesztve (s elõírt nyomatékkal meghúzva stb.) jutottam el a kívánt elégséges követelményig, a tökéletes váltásig. Azóta jópár száz km-t mentem vele, s jól mûködik.
Mindez Record, Chorus stb. együttesekre is igaz, azaz ellenõrzendõ illetve szükséges a kis rombuszok egymás alatti illesztése.
Egyszerû, de napokat vesztettem a próbálgatással, érdemes hát ellenõrizni.

#8159
Posted 2010. September 07. - 18:04

Tekerés közben nyikorgós hangot hallok, beolajoztam,de csak nem szûnik, monoblokk csere volt pár napja,elötte is volt hangja, de behalt a mb és kénytelen vtam cserélni

#8160
Posted 2010. September 07. - 14:51

Pl. errõl szól a bringakonyha is...
Vagy például a fixálda. Várunk pénteken 16:30-tól a tündérgyárban, lakat teszt is lesz (krypto lakatot fûrészelünk)