Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#7941
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

amugy shimano tl-fc 16 kell a "kis müanyag bizbasz" kicsavarásához, kerül vagy 400 forintba...

Feltöltött kép


köszi, ezzel nem volt probléma

#7942
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
amugy shimano tl-fc 16 kell a "kis müanyag bizbasz" kicsavarásához, kerül vagy 400 forintba...

Feltöltött kép

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7943
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

az alu karban elnyalódott az acélcsavar?


A csavar feje, nem lehet meghúzni ibusszal. Pedig direkt ki is volt takarítva a csavarfej közepe, hogy illeszkedjen bele a kulcs. Lehet valami selejt volt, vagy kicsit megcsúszott az imbuszkulcs és azért nyalta el. Még nem is volt megszorítva.

#7944
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
az alu karban elnyalódott az acélcsavar?

#7945
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Nah.. igazából túl vagyok a dolgon, ment minden mint a karikacspás, de visszaszereléskor az egyik imbuszcsavar elnyalódott, szóval holnap azt még vennem kell a csavarboltban. Van itthon hasonló méret, de fél centivel rövidebb. Bosszantó.

Egyébként a bal oldali csapágyban gyönyörû aranysárga volt a zsír, a jobboldaliban kicsit sötétebb, de nem volt vészes az sem. Mindenesetre kicsi zsírt nyomtam mindkettõbe, meg a két tömítés közé is vízzárónak (az nem árthat neki), meg lepucoltam a tömítéseket.

Köszi a szaktanácsokat.

#7946
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Ha ennyire nem vagy képben, akkor elöbb fusd át ezt.

Park Tool Co. » ParkTool Blog » External Bearing Crank Systems (Hollowtech II, MegaeXo, Giga X Pipe, X-type, Campagnolo Ultra Torque)

#7947
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

nem. az alsó kis zölddel aminek járnia kell minden Sh-hoz való kulcshoz.
http://ebike.hu/imag...0b479ee1042.jpg

de mivel csak 0,75-1,00Nm az elõírt nyomatéka így biztos találsz valamit ami kihajtja.


majd egy csavarhúzóval megpróbálom

köszi

#7948
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

köszi szépen

A zárókupakot imbusszal tudom kitekerni?


nem. az alsó kis zölddel aminek járnia kell minden Sh-hoz való kulcshoz.
http://ebike.hu/imag...0b479ee1042.jpg

de mivel csak 0,75-1,00Nm az elõírt nyomatéka így biztos találsz valamit ami kihajtja.

#7949
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

két imbuszcsavar kienged
mûanyag zárókupak kiteker (bal kar)
biztosító pöcök kipattint
gumikalapáccsal óvatosan kiütögeted jobbra


köszi szépen

A zárókupakot imbusszal tudom kitekerni?

#7950
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
két imbuszcsavar kienged
mûanyag zárókupak kiteker (bal kar)
biztosító pöcök kipattint
gumikalapáccsal óvatosan kiütögeted jobbra

#7951
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

stellaz, nincs mit megbontani a tömitésen, egy mûanyag "kupak", nyugodtan leszedheted, nem lehet elrontani.


ok, köszi, akkor lehet leoperálom és bezsírozom (gépzsír jó lesz hozzá? most ezért nem vennék csapágyzsírt)

Az integrált hajtókart hogy lehet kiszedni? Elég ha kicsavarom a bal oldali karon lévõ imbuszokat és kihúzom az egészet? Az a muanyag bigyó a bal hajtókar közepén (tengelyvégben), azt is ki kell hajtani valahogy, vagy az csak bele van csúsztatva?

#7952
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
stellaz, nincs mit megbontani a tömitésen, egy mûanyag "kupak", nyugodtan leszedheted, nem lehet elrontani.

#7953
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

nem beszéltek el egymás mellett?
milyen rendszerû a csapágy?


shimano integrált

Annyira nem súlyos a hangja, még szépen is forog, de már ütemesen, minden fordulatnál pattanó hangja van.

#7954
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
nem beszéltek el egymás mellett?
milyen rendszerû a csapágy?

#7955
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

A kattogó csapágy miatt hogyan juthat be trutyi? A tömítéséhez még nem volt nyúlva soha. Vagy valamit nem jól értek?


Ha nem tartasz ettöl akkor OK, csak kérdeztem :)
Én ezért gondoltam:
Szerintem, ha a csapágy kattog, akkor oda már bement a trutyi, ha szépen a gyári zsírban forogna gondolom még mindig csendben lenne. Ha pedig oda bement, akkor a csapágy és a tengely illesztéséhez is be fog jutni és megeszi a tengelyt.
Másrészt ha a csapágy majd esetleg megszorul, akkor nem ott fog elfordulni ahol kellene, hanem a tengelyen, ezzel azt jól kikoptatja.
Persze ez csak elmélet, nincs tapasztalatom meddig birja egy kattogós csapággyal, de én inkább kicserélném :)
Failure is always an option.

#7956
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Attól nem félsz hogy a szar csapágy miatt bemegy a sólé meg a trutyi és megeszi a tengelyt? Akkor cserélheted a komplett hajtómûvet. Egy csapágy olcsóbb.
Én az egysebességes/fixi-n azért nem használok, mert ronda és zörög. Meg ez ugye az egyszerüségröl szól, a láncvédõ meg bonyolult :)


A kattogó csapágy miatt hogyan juthat be trutyi? A tömítéséhez még nem volt nyúlva soha. Vagy valamit nem jól értek?

Ja, a láncvédõ az bonyolult :D

#7957
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Szerintem már én se fogom szétberhelni. Az alapján amit mondtatok télvíz idején inkább már nem bontom meg a tömítést, ha még a kattogással együtt elmegy tavaszig, akkor már örülök, fõleg mert télen nem is raknék bele szívesen semmilyen új alkatrészt, nem akarom, hogy sós lé helybõl leamortizálja.


Egyébként felmerül bennem a gondolat, hogy aki egysebizik, vagy fixizik, az miért nem használ telejsen zárt láncvédõt? Simán el tudom képzelni, hogy akár meg is többszörözi a lánc és a lánckerekek élettartamát.


Attól nem félsz hogy a szar csapágy miatt bemegy a sólé meg a trutyi és megeszi a tengelyt? Akkor cserélheted a komplett hajtómûvet. Egy csapágy olcsóbb.
Én az egysebességes/fixi-n azért nem használok, mert ronda és zörög. Meg ez ugye az egyszerüségröl szól, a láncvédõ meg bonyolult :)
Failure is always an option.

#7958
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Szerintem már én se fogom szétberhelni. Az alapján amit mondtatok télvíz idején inkább már nem bontom meg a tömítést, ha még a kattogással együtt elmegy tavaszig, akkor már örülök, fõleg mert télen nem is raknék bele szívesen semmilyen új alkatrészt, nem akarom, hogy sós lé helybõl leamortizálja.


Egyébként felmerül bennem a gondolat, hogy aki egysebizik, vagy fixizik, az miért nem használ telejsen zárt láncvédõt? Simán el tudom képzelni, hogy akár meg is többszörözi a lánc és a lánckerekek élettartamát.

#7959
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Azért ha szétkapod, kimosod Brigéciolal majd valami erõs vízsugárral kicsapatod, megszárítod és újra kened még lehet a kattogás is megszûnik! :)

ezt csináltam én is. kb. 500km-t bírt még, azóta megint összevissza recseg.

#7960
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Még a zárás elõtt gyorsan: ismerõsnek van, montis. A kerámia csapágakból az egyiket a beszereléskor el sikerült törni. Nem üreges, de könnyû. Inkább szép mint jó. Ha lepkesúlyú vagy, jó lehet.