Ha már nagy ugrás a végén: a Shimano Megarange ismerős valakinek?
Hát persze. Szerettem! Ezzel a falon is felmész, ha jó gumid van! Ez volt a marketing szöveg, legalábbis nekem ezzel adták el
.
Ha már nagy ugrás a végén: a Shimano Megarange ismerős valakinek?
Hát persze. Szerettem! Ezzel a falon is felmész, ha jó gumid van! Ez volt a marketing szöveg, legalábbis nekem ezzel adták el
.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Biztos igazad van. Ha átalakítottam a rendszert és először tekerek fel a hegyre beszámolok a tapasztalatomról.
Hajrá, várjuk a beszámolót.
Ha már nagy ugrás a végén: a Shimano Megarange ismerős valakinek? ![]()
Ugrik egy nagyot?
A különbségek aránya számít, nem a nagysága. Pl 11-12 és 12-13 között is csak egy fog van, mégis a 11-12-t jobban fogod érezni.
Tehát a fenti sor ugrásai a kisebb lánckerék százalékában: 18,18% - 15,38% - 20,00% - 16,67% - 14,29% - 16,67% - 14,29% - 12,50% - 11,11% - 15,00%, tehát a 3-4 között nagyobb arányú az ugrás, mint bárhol az egész sorban.
Biztos igazad van. Ha átalakítottam a rendszert és először tekerek fel a hegyre beszámolok a tapasztalatomról.
Ez a SunRace 11-46 kiosztása, szerintem teljesen jó. A végén ugrik egy nagyot, de szerintem ott már senki sem bánja.
11-13-15-18-21--24-28-32-36-40-46
Ugrik egy nagyot?
A különbségek aránya számít, nem a nagysága. Pl 11-12 és 12-13 között is csak egy fog van, mégis a 11-12-t jobban fogod érezni.
Tehát a fenti sor ugrásai a kisebb lánckerék százalékában: 18,18% - 15,38% - 20,00% - 16,67% - 14,29% - 16,67% - 14,29% - 12,50% - 11,11% - 15,00%, tehát a 3-4 között nagyobb arányú az ugrás, mint bárhol az egész sorban.
jesszus! vannak akik egysebivel nyomnak le maratonakat, ti meg azon nyammogtok, hogy 11 vagy 12 és hány fognyi ugrás kényelmes...
![]()
Azok perverzek, én csak egy nyugger vagyok, ezért nyammogok ![]()
jesszus! vannak akik egysebivel nyomnak le maratonakat, ti meg azon nyammogtok, hogy 11 vagy 12 és hány fognyi ugrás kényelmes...
![]()
Edited by Kisherceg, 2017. September 01. - 21:58.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Nagyobb az atfogas, es jobb a sor kiosztasa is. A 11es rendszerben gyakran van egy nagyobb lyuk mar a 46os sorokban is.
Ez a SunRace 11-46 kiosztása, szerintem teljesen jó. A végén ugrik egy nagyot, de szerintem ott már senki sem bánja.
már nagyon túl van ragozva, DE: a gx eagle kazetta "csak" 150eur és könyebb mint a 11-46 shimano/sunrace és kb ugyanannyit nyom mint 10-42..
szerintem nem mostanában hoz ki a shimno egytányéros eagle szintű / lefedettségű hajtást, mégpedig a szabadonfutó dizájn miatt (lényegében 10 ből 8 bringa shimano..), a 11es fogaskerék a "szűk keresztmetszet"
szvsz ha valaki a hosszú távokat/maratonokat preferálja és nem elég erős (mit én:)) jelenleg semelyik gyári ill semelyik hekkelt shimano 1x11 rendszer nem jó választás..
Nem értem, miért nem jó egy 11-46 sor és egy 32-es hajtómű maratonokra?
Nem vitatom, és nem is akarom az XT sort feltétlenül rábeszélni senkire, pláne, hogy ahogy nézem a Sunrace igen jó árban van minimális plusz súllyal, csak azt akartam megosztani, hogy menet közben meglepően nem érezni a majdnem 10 fognyi különbséget. Ahogy olvastam a neten, külfödi oldalakon kommentelők is szkeptikusak elsőre, de akik kipróbálták, jó részt dícsérték, ezért is mertem megvenni. Persze lehet, hogy a negatív review-kat kimoderálták...:-)
32-37-el felmegyek az átlag emelkedőkre, 32-46-ot a hosszú és meredek emelkedőkre kapcsolom csak, és nem mondanám magam erősnek. De való igaz, a 40-es fog megléte esetén valószínűleg kitolódna a limit, amikor a granny geart kell betolni.
Őszintén szólva amikor vettem, kolátolt voltam, és a Shimano-Sram opciókon kívül eszembe sem jutott mást keresni, de ha ez elkopik majd egyszer, akkor lehet, hogy kap a Sunrace egy lehetőséget...:-)
egyetertek az eagleel, es hogy a 1x11 kompromisszumos. csak eppen masok a kiindulasi alapjaink, es a felhasznalas is
en inkabb fitnesszelek es turazok.
Én a 29-es Canyon Spectralomon a 36-22-es hajtást 11-36-os sorral cserélem 1x11 XT-re, 32-es tányérral (RF Turbine kar RF tényérral) 11-46-os sorral. Nekem nagyon bevált, szerintem ezt sem kell leírni.
Mindenkinek azt javaslom, hogy próbálja ki, ha teheti. Soknak tűnik a 37-46-os fogak között az ugrás, de megdöbbentően észrevehetetlen menet közben. Terhelés alatt, 15-20 %-os emelkedőn is reccsenés nélkül átteszi a nagyobb tányérra, és nincs akkora drámai lassulás/lábfelpörgés stb. Érzésre nem sokban érzem a különbséget a korábbi 32-36 fogak közötti felváltáshoz képest.
Az, hogy hosszabb távokra maratonokra nem jó, szerintem nem feltétlenül igaz. Aki helyezésre gyúr, annak lehet, hogy kompromisszumos, nekem tökéletes volt. Idén ezzel indultam Salz C távon, a Salzberg nagy részét kitekertem vele, az aszfaltos siratófalon csak kb. a felét, de a 32-11 lefelé kb. 45-nél fogyott el, így 5 óra körüli idővel értem be (ami felejthető persze, de nem azért nem volt jobb, mert nem Eagle szettel megyek). Önmagukkal versengőknek, túrázóknak tökéletes cucc, szerintem.
Árban Rose-nál egész barátian jött ki, Soha nem térnék vissza 2 tányérra. Persze ha sok pénzem lenne, vennék Eagle-t, de soka hozzáadott értéke nem lesz az eredményeimhez
shimano 11es lancoknal most mi a helyzet a patentszemekkel? shimano lancnal a 9es rendszer ota nem hasznaltam, de a cx bringan 11es kmc van patentszemmel, semmi gond nincs vele.
melyik valt be? kmc? shimano (korabban nem is volt ilyen)?
Edited by arn, 2017. September 01. - 11:10.
már nagyon túl van ragozva, DE: a gx eagle kazetta "csak" 150eur és könyebb mint a 11-46 shimano/sunrace és kb ugyanannyit nyom mint 10-42..
szerintem nem mostanában hoz ki a shimno egytányéros eagle szintű / lefedettségű hajtást, mégpedig a szabadonfutó dizájn miatt (lényegében 10 ből 8 bringa shimano..), a 11es fogaskerék a "szűk keresztmetszet"
szvsz ha valaki a hosszú távokat/maratonokat preferálja és nem elég erős (mit én:)) jelenleg semelyik gyári ill semelyik hekkelt shimano 1x11 rendszer nem jó választás..
egyetertek az eagleel, es hogy a 1x11 kompromisszumos. csak eppen masok a kiindulasi alapjaink, es a felhasznalas is
en inkabb fitnesszelek es turazok.
300 eurot nem adok egy nyamvadt sorert
tok jo, hogy a fele annyi alkatreszt adjak ugyanannyiert. Ertem en, hogy tobb kerek, de azert pl egy trigger kicsit bonyolultabb szerkezet.
Jah beleszamoltam a hajtomuvet is...
már nagyon túl van ragozva, DE: a gx eagle kazetta "csak" 150eur és könyebb mint a 11-46 shimano/sunrace és kb ugyanannyit nyom mint 10-42..
szerintem nem mostanában hoz ki a shimno egytányéros eagle szintű / lefedettségű hajtást, mégpedig a szabadonfutó dizájn miatt (lényegében 10 ből 8 bringa shimano..), a 11es fogaskerék a "szűk keresztmetszet"
szvsz ha valaki a hosszú távokat/maratonokat preferálja és nem elég erős (mit én:)) jelenleg semelyik gyári ill semelyik hekkelt shimano 1x11 rendszer nem jó választás..
ritchey p29er custom
Nemrégenig én is ezt gondoltam, de aztán láttam egy ilyet, és a váltókanál meg sem rezdül. Jobban belegondolva logikus is
Edited by arn, 2017. August 31. - 22:35.
Tenyleg adtak melle tobb takarot? Nekem nem remlik... irtam nekik mar az ugyben.
Hú, ez engem is érdekel, mert nekem is Canyonom van, és most álltam át 1x-re. Egyelőre rágógumival tömtem be a lyukakat, de nem tudom mennyire lesz tartós ez a megoldás ![]()
* az oval tanyer kikezdi a valto kuplungot
Nemrégenig én is ezt gondoltam, de aztán láttam egy ilyet, és a váltókanál meg sem rezdül. Jobban belegondolva logikus is ![]()
arn a vázadban nem lesznek lyukak, oda kellett adjon a Canyon csavarral rögzíthető műanyag takarókat.
Ha nem, akkor szerintem küldenek olyan szettet ami az 1x-es bringákon vannak.
Ezzel tényleg ne tökölj mert minden adott nálad. Vegyél előre egy 32-es sima (gyári) tányért és készen vagy.
Szerintem 32/11-42-vel el tudsz te tekerni. 32-42-re itthon még soha nem kapcsoltam, azzal a falra fel lehet mászni (Bécsben nem tudom mi van). És nagyon nem vagyok zcs, úgy megy el mellettem mint a gyorsvonat minden reggel
Eagle féle irányba egyelőre nem megy a Shimano a mostani kiállítás alapján. Persze ettől még fél év múlva megjelenhetnek egy 1x12-es rendszerrel.