Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#7441
Írta 2010. december 13. - 20:26

#7442
Írta 2010. december 13. - 20:10

Arra gondoltam, hogy mondjuk egy 3 sebességes.....
köszi szépen
mondjuk én is csak el-el játszom a gondolattal, de ha jól belegondolok az árából elég sokat tekerhetek a meglévõ hetes rendszerrel, tavaly kellett volna elgondolkoznom rajta, mert akkor elég sok minden egyszerre ment tönkre a bringán (hajtómû, monoblok, váltógörgõ, lánc, fogsor, váltókarok, bovdenezés), és egybõl vehettem volna agyváltóhoz való cuccokat
asszony bringájára kéne még istenigazából agyváltó, mert azt szerintem jobban kezelné, ha esetleg menthetetlenül elfárad valami a hátsó kerékben, akkor már talán agyváltót fûzetek be neki
#7443
Írta 2010. december 13. - 19:45

Nem konkrét típusra gondoltam, de ha már így kérdezed, akkor mondjuk a 8-as nexus, és a 8-as alfine között nagy a különbség?
Az, hogy kevésbé hatékony az mit jelent a valóságban? Ez nagyon érezhetõ, vagy annyira nem számít, hogy ellensúlyozza az elõnyeit?
Arra gondoltam, hogy mondjuk egy 3 sebességes Nexus árban és tudásban is kicsit eltér egy Rohlofftól vagy Nuvincitõl. Az elsõ kérdésedre a megfelelõ topikban lesz csak válasz, mivel én sem értek hozzájuk, és csak 2 olcsóbb aggyal volt dolgom eddig

A hatékonyságot arra értettem, hogy nagyobb az ellenállásuk, ezt a Nexusnál érezni rendesen. De Zed használt Rohloffot, ha jól emlékszem, õ is azt mondta, hogy még annál is jelentkezik.
Hogy megéri-e, azt csak te tudhatod. A párom bringájába biztos, hogy ez a legjobb választás, mert csak síkon használja, egyszerû, olcsó, nem kell sok fokozat, karbantartásmentes, szép, megfér a láncburkolattal

Én is gondolkoztam rajta, hogy ilyen legyen a városimon, de én rendszerint loholok vele, meg hegyre mászok, ezekhez elõnyösebb a láncváltás talán.
#7444
Írta 2010. december 13. - 19:40

Gyors kérdés. Volna egy x7es hátsó váltó, deore lx hollowtech 2 kar, sram pc68 lánc. Jelenleg Sram pg 830 koszorúval mûködik, de a fogkiosztás miatt cserélni kéne. Szerintetek Shimano cs hg50 sorral szépen mûködne?
Simán. Miért ne?
#7445
Írta 2010. december 13. - 19:37

#7446
Írta 2010. december 13. - 19:25

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#7447
Írta 2010. december 13. - 19:03

Másik kérdés, a 10es Sram oúti fékváltókarok mûködnek Sram montis váltókkal?
#7448
Írta 2010. december 13. - 17:53

nem tudom megmondani, és ha rákérdeznék, akkor se mondanák elazért valjuk be õszintén, hogy te sem nagyon hiszel abban, hogy nagyon erõltették volna a kompatibilitást

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7449
Írta 2010. december 13. - 17:45


Azzal keveseknek volt gondja (xt) ,s ha késõbb "sérül" esetleg valamelyik alkatrész,könnyebben és olcsóbban fogom megkapni,mint a 10-est.
#7450
Írta 2010. december 13. - 16:11

szerk: nemszóltam.
azért valjuk be õszintén, hogy te sem nagyon hiszel abban, hogy nagyon erõltették volna a kompatibilitást
szerk: még az elõzõ hozzászólásodra reagltam, amit töröltél
#7451
Írta 2010. december 13. - 16:07

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7452
Írta 2010. december 13. - 16:06

balf@$zok! hülyeség, hogy így csinálják! nem jó ötlet - a mi részünkrõl.most tényleg nem kompatibilis.
nem kicsit, hanem nagyon. a 10-es monti szettek csak önmagukkal kompatibilisek, az egyenes kormányos 10-es dura ace váltókar SEM mûködik a 10-es SLX-el pölö. (vagy bármelyik 10-es montis szettel)
pont mostanában, amikor minden az integrációról és az egységesítésrõl szól... épp elég verzió volt már eddig is...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#7453
Írta 2010. december 13. - 16:03

még egy ilyen baklövést nem követnek el, az már akkor látszik
persze lehet, hogy tényleg mûszaki szempontok alapján változtattak, de ennek tartom az esélyét a legkissebbnek
#7454
Írta 2010. december 13. - 15:54


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#7455
Írta 2010. december 13. - 15:44

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#7456
Írta 2010. december 13. - 15:38

most tényleg nem kompatibilis.Naná, hogy ezt írják
Nem fogják leírni sehol se, hogy elég hátsó sort és váltókart venned a 10-es rendszerhez. Nekik ez nem lenne biznisz. Õk szettben gondolkodnak, gondolkodj te is szettben, vedd meg a komplett váltást, hajtást
nem kicsit, hanem nagyon. a 10-es monti szettek csak önmagukkal kompatibilisek, az egyenes kormányos 10-es dura ace váltókar SEM mûködik a 10-es SLX-el pölö. (vagy bármelyik 10-es montis szettel)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7457
Írta 2010. december 13. - 15:34

nem jó a 9-es váltó a 10-es soron, mert magának a váltónak az áttétele más. a paralelogramma áttétele és a bowden bekötések áttétele is változott, 1:1-rõl 1:0,89-re vagy valami hasonlóra, épp mult pénteken magyarázta nekem a Varesz.
Huh ez király.

S akkor a 9es hajtómû és a 9es elsõ váltó sem jó egy 10es váltásnál?
#7458
Írta 2010. december 13. - 15:28

Naná, hogy ezt írják
Nem fogják leírni sehol se, hogy elég hátsó sort és váltókart venned a 10-es rendszerhez. Nekik ez nem lenne biznisz. Õk szettben gondolkodnak, gondolkodj te is szettben, vedd meg a komplett váltást, hajtást
Ez egyértelmû. De a bikeradar kihangsúlyozza, hogy nem kompatibilis ez a rendszer se az eddigi mtb se a 10es országúti rendszerekkel, az már jelent valamit. Közben pedig le van írva hogy a 10es mtb szettek egymással kompatibilisek.
A sebesség mindent megold.
#7459
Írta 2010. december 13. - 15:15

szerk.: Közben keresgéltem és mindenhol azt írják, hogy az új rendszer nem lesz kompatibilis semmivel csak magával.
Azért lehet ki fogom próbálni egyszer vegyesen.
Naná, hogy ezt írják


"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#7460
Írta 2010. december 13. - 15:00

az más, az a kar mozdulás-bowdenhúzás-váltómozgás
én a paralelogramma mozgásáról beszélek, ami a kartól független érték.
Csak annyira nem kompatibilis, mint az országúti váltók a monti váltókkal?

Mert nehezen tudom elhinni, hogy változtattak volna az oldalmozgási arányon és mindent újraszámolnak ehhez. Persze lehet hogy mégis megcsinálták, mert a váltókarhoz nem akartak nyúlni és így csak beletettek egy plusz fogat, amihez a hátsóváltón kellett változtatni.
szerk.: Közben keresgéltem és mindenhol azt írják, hogy az új rendszer nem lesz kompatibilis semmivel csak magával.
Azért lehet ki fogom próbálni egyszer vegyesen.

A sebesség mindent megold.