Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#7321
Írta 2010. december 31. - 19:52

#7322
Írta 2010. december 31. - 19:47

Köszi szépen a képeket! Jó ez az XT sor ha ilyen jó állapotban vannak 10 ezer után. Semmi felgyûrõdést nem látok a képeken és az enyémen sem. Ellenben a kis és középtányérral pedig csak 1500km van benne.
Az enyém már közelebb van a 20000km-hez, mint a 10hez. Szerintem még a 2011-es szezont végig fogja bírni az edzõképen.
A sebesség mindent megold.
#7323
Írta 2010. december 31. - 19:33

#7324
Írta 2010. december 31. - 19:19

Jó persze csak az érdekelne, hogy a fogak hogy néznek ki.
Itt a link.
KpHost.hu - egyeb bringa - Kpfeltlts, ingyenes kpfeltltő. gyors megbzhat trhely
A sebesség mindent megold.
#7325
Írta 2010. december 31. - 18:25

Jó persze csak az érdekelne, hogy a fogak hogy néznek ki.Olyan jó, amin koszos?
#7326
Írta 2010. december 31. - 18:22

A 18t bõl kicsit hiányos egy fog, de amúgy szépen fut. Azért eléggé látszik a kopás rajta, de problémamentesen fut, vált, nem ugrál a legnagyobb általam rámért terhelés alatt sem.
Megjegyzem, távol állok a durván menõ emberektõl,maraton középtáv hobbista vagyok, egy kategória 48. hely a max, ami kifért belõlem. De azért igyekszem megszakadni felfelé....

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#7327
Írta 2010. december 31. - 18:21

Ti mivel méritek?
Nekem egy BBB "nevû" sajtolt lemez darab van, az épp belepasszol a keskeny láncba, sok esélyem nincsen ott ide-oda tologatni a cuccost.
Most szereztem be egy HG-Check-et (Rohloff), azzal majd a sorokat (talán) szemmel bírom tartani, bár a mindenes montimon egy 8-as hézagolású 6-os sor van felépítve Shimano UG-s lánckerekekbõl ( a magas csavart fogú), azon lehet sosem ugrik el ez a HG Check!

Mondjuk montin anno talán az elsõk közt voltam akik kipróbálták a HG-s sort, emlékszem még tisztán, egy szép õszi nap volt...

Kimentem egyet az erdõbe, bekapott 4-5 falevelet azt ugrott az egész a rákba! Sikeresen meg is utáltam egy életre!
Montin azóta is UG-fan maradtam, azzal is jól tudtam váltani, csak az sokkal üzembiztosabb volt!
#7328
Írta 2010. december 31. - 17:48

Szívesen megnéznék egy sort ami már közel 10e km-t ment vagy többet. Nincs valakinek aki képet is tudna csinálni róla?
Olyan jó, amin koszos?
A sebesség mindent megold.
#7329
Írta 2010. december 31. - 17:46

#7330
Írta 2010. december 31. - 17:42

...ehhez annyit,szerintem célszerû hosszában is forgatni a láncot.Láncnyúlás mérõvel nézve jelentõs különbség van a külsõ és a belsõ oldal között.
hm, valóban, a nagyobb terhelésekkor többnyire olyan áttételen vagyunk, amin keresztben fut a lánc, így fél oldalon jobban kopik a görgõ benne. Így az év végén egészen kiokosodtunk, remélem az éjszaka nem ezeket az információkat isszuk el az agyunkból....

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#7331
Írta 2010. december 31. - 17:09

#7332
Írta 2010. december 31. - 17:07

#7333
Írta 2010. december 31. - 16:53

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#7334
Írta 2010. december 31. - 16:49

lehet, hogy alap, de valaki leírná röviden mi értelme a vetésforgónak?
nem bírok rájönni, hogy mi kopna kevésbé/egyenletesebben a használatával.
Van egy új hajtásrendszered, meg pluszban egy új láncod. Mielõtt a rendszer nagyobb kopás nyomait mutatná (ez egyénenként kitapasztalandó, van aki 1000 kilométert mond, van aki kevesebbet) felteszed az új, teljesen nyúlásmentes láncot. A frissített hajtás ideális csereidõpont eltalálása esetén nem ugrál, és a kettes számú lánc nem koptatja tovább olyan mértékben a sort, mint az egyes tenné ezt. Legközelebbi csereidõpontban visszakerül az idõ közben alaposan kimosott, újrakent egyes lánc, addigra a sor is kopott egy keveset a kettestõl, de korántsem annyit, mint csere nélkül történt volna. A két (vagy több) lánc az idõ elõrehaladtával persze majd lenyúlik, megeszi a sort, de elvileg hosszabb futásteljesítményt kapsz és relatíve kevesebbet fizetsz mintha egy lánccal megetetnél egy sort rövid idõ alatt annyira, hogy az már nem lesz ugrálásmentes az új lánccal, így cserére szorul.
Olcsóbb soroknál nem biztos hogy gazdaságos megoldás, de egy xt-xtr vagy épp pg990, xx sor árát tekintve jobban jösz ki anyagilag.
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#7335
Írta 2010. december 31. - 16:29


#7336
Írta 2010. december 31. - 16:25


tény hogy a legendás dagonya szilvás marci szintû sárterhelést nem fog kapni
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7337
Írta 2010. december 31. - 16:24

nem bírok rájönni, hogy mi kopna kevésbé/egyenletesebben a használatával.
#7338
Írta 2010. december 31. - 16:16

szóval elõfordulhat, hogy jobban megéri végkimerülésig hajtani, mint láncot cserélgetni, mert 8 ropiból megvan a komplett csere, mondjuk 10 000 -ként. Sokan ennyit költenek 1500 km-ként csak a láncra. Azért az nagyon nem mindegy. Ja igen, és én leggyakrabban a 32-11, 32-13, 32-15 kiosztást használom, szóval inkább csak ezek kopnak. A 44-es lánctányért meg nem is tudom használni, annyira keresztben megy a lánc rajta nagyobb fokozatoknál, nekem is jobb lenne a 44-17 és a 44-19 síkterepi/városi fokozatnak.
#7339
Írta 2010. december 31. - 16:11


Az anyagminõség romlása kétségtelen. ez egyrészt sokaknak fel sem tûnik, mivel a következõ évi legújabb legvilágmegváltóbb cuccig sokaknak el se kopik a rendszer, jön a csere. Az utóbbi években szépen kibõvült bicajos társadalom alkatrészigényét meg fenn kell tartani.
Találkoztam már hihetetlen módon tönkrement cuccokkal... épp ide is tartozik, egy alkalommal pl egy spinningterembõl (a só szétrohasztó hatásának mekkája) jött egy pár féloldalas-keretes shimano spd pedál, aminek a csapágyperselyét szétporlasztották a golyók, és belülrõl olyan mértékben elindultak az alumínumban kifelé, hogy tisztán kivehetõ volt a csapágygolyók lenyomata-kívülrõl...mindez kb 2 hónap alatt.
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#7340
Írta 2010. december 31. - 15:32


Olyan gépet még nem hoztak vissza, ahol az illetõ túlzott izzadása miatt rohadt széjjel minden? Nekem volt ilyenhez "szerencsém", amikor a karbon fejcsöves villaszárra rárohadnak a karbon távtartók! Na ott galvánelemrõl nem beszélhetünk, simán a sóképzõdés összenövesztett mindent! Na de ez off itt...
Mindent meg lehet ölni, de ahogy egy elõzõ hozzászólásban írta valaki: a 9-es, és a 10-es láncok méginkább nem bírnak annyit, csodák nincsenek.
A TAYA-nak van valami hûûdekemény lánca a 10-es cuccokhoz, nem tudom hogy hogyan mûködik. Kicsit lehet ennek a dolognak ellentkormányozni mégjobb anyagokkal, de ha csak ekkora hely áll rendelkezésre, akkor nem lehet csodát tenni!
Volt egy régi Fossati titánláncom (kb. 6-os sorral ment), az olyan súlyban volt, mint manapság egy 10-es lánc! Úgyhogy nagyon sok anyag eltûnt már a mai láncokból!