Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#7321
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
Akkor meg pláne:D
"Ride today, heal tomorrow"

#7322
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszi szépen a képeket! Jó ez az XT sor ha ilyen jó állapotban vannak 10 ezer után. Semmi felgyûrõdést nem látok a képeken és az enyémen sem. Ellenben a kis és középtányérral pedig csak 1500km van benne.


Az enyém már közelebb van a 20000km-hez, mint a 10hez. Szerintem még a 2011-es szezont végig fogja bírni az edzõképen.


A sebesség mindent megold.

 


#7323
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
Köszi szépen a képeket! Jó ez az XT sor ha ilyen jó állapotban vannak 10 ezer után. Semmi felgyûrõdést nem látok a képeken és az enyémen sem. Ellenben a kis és középtányérral pedig csak 1500km van benne.
"Ride today, heal tomorrow"

#7324
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Jó persze csak az érdekelne, hogy a fogak hogy néznek ki.


Itt a link.
KpHost.hu - egyeb bringa - Kpfeltlts, ingyenes kpfeltltő. gyors megbzhat trhely


A sebesség mindent megold.

 


#7325
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás

Olyan jó, amin koszos?

Jó persze csak az érdekelne, hogy a fogak hogy néznek ki.
"Ride today, heal tomorrow"

#7326
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
az enyém így fest

A 18t bõl kicsit hiányos egy fog, de amúgy szépen fut. Azért eléggé látszik a kopás rajta, de problémamentesen fut, vált, nem ugrál a legnagyobb általam rámért terhelés alatt sem.
Megjegyzem, távol állok a durván menõ emberektõl,maraton középtáv hobbista vagyok, egy kategória 48. hely a max, ami kifért belõlem. De azért igyekszem megszakadni felfelé....:D

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#7327
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Kívül/belül mérni?
Ti mivel méritek?
Nekem egy BBB "nevû" sajtolt lemez darab van, az épp belepasszol a keskeny láncba, sok esélyem nincsen ott ide-oda tologatni a cuccost.
Most szereztem be egy HG-Check-et (Rohloff), azzal majd a sorokat (talán) szemmel bírom tartani, bár a mindenes montimon egy 8-as hézagolású 6-os sor van felépítve Shimano UG-s lánckerekekbõl ( a magas csavart fogú), azon lehet sosem ugrik el ez a HG Check! :)
Mondjuk montin anno talán az elsõk közt voltam akik kipróbálták a HG-s sort, emlékszem még tisztán, egy szép õszi nap volt... :D
Kimentem egyet az erdõbe, bekapott 4-5 falevelet azt ugrott az egész a rákba! Sikeresen meg is utáltam egy életre!
Montin azóta is UG-fan maradtam, azzal is jól tudtam váltani, csak az sokkal üzembiztosabb volt!

#7328
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szívesen megnéznék egy sort ami már közel 10e km-t ment vagy többet. Nincs valakinek aki képet is tudna csinálni róla?


Olyan jó, amin koszos?


A sebesség mindent megold.

 


#7329
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#7330
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás

...ehhez annyit,szerintem célszerû hosszában is forgatni a láncot.Láncnyúlás mérõvel nézve jelentõs különbség van a külsõ és a belsõ oldal között.


hm, valóban, a nagyobb terhelésekkor többnyire olyan áttételen vagyunk, amin keresztben fut a lánc, így fél oldalon jobban kopik a görgõ benne. Így az év végén egészen kiokosodtunk, remélem az éjszaka nem ezeket az információkat isszuk el az agyunkból....:D

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#7331
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

...


köszi, így érthetõ.

#7332
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
Szívesen megnéznék egy sort ami már közel 10e km-t ment vagy többet. Nincs valakinek aki képet is tudna csinálni róla?
"Ride today, heal tomorrow"

#7333
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
...ehhez annyit,szerintem célszerû hosszában is forgatni a láncot.Láncnyúlás mérõvel nézve jelentõs különbség van a külsõ és a belsõ oldal között.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#7334
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás

lehet, hogy alap, de valaki leírná röviden mi értelme a vetésforgónak?
nem bírok rájönni, hogy mi kopna kevésbé/egyenletesebben a használatával.


Van egy új hajtásrendszered, meg pluszban egy új láncod. Mielõtt a rendszer nagyobb kopás nyomait mutatná (ez egyénenként kitapasztalandó, van aki 1000 kilométert mond, van aki kevesebbet) felteszed az új, teljesen nyúlásmentes láncot. A frissített hajtás ideális csereidõpont eltalálása esetén nem ugrál, és a kettes számú lánc nem koptatja tovább olyan mértékben a sort, mint az egyes tenné ezt. Legközelebbi csereidõpontban visszakerül az idõ közben alaposan kimosott, újrakent egyes lánc, addigra a sor is kopott egy keveset a kettestõl, de korántsem annyit, mint csere nélkül történt volna. A két (vagy több) lánc az idõ elõrehaladtával persze majd lenyúlik, megeszi a sort, de elvileg hosszabb futásteljesítményt kapsz és relatíve kevesebbet fizetsz mintha egy lánccal megetetnél egy sort rövid idõ alatt annyira, hogy az már nem lesz ugrálásmentes az új lánccal, így cserére szorul.
Olcsóbb soroknál nem biztos hogy gazdaságos megoldás, de egy xt-xtr vagy épp pg990, xx sor árát tekintve jobban jösz ki anyagilag.

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#7335
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Nekem a lánckerék most tart 13-14 ezer kilcsinél, a lánc és a fogsor 8000 környékén. Még nem ugrik semmit se. Már én is kiváncsi vagyok a végére, bár ez a hólatyak erõsen amortizálja :)

#7336
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás
akkor majd megírom mennyit bír a deore cucc ami a dawg-on van. biztos nem fogok láncokat cserélgetni. takarítani se szoktam sûrûn. és igen 100 (de a legjobb is 90) kiló és nem pörgetek :)

tény hogy a legendás dagonya szilvás marci szintû sárterhelést nem fog kapni
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7337
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
lehet, hogy alap, de valaki leírná röviden mi értelme a vetésforgónak?
nem bírok rájönni, hogy mi kopna kevésbé/egyenletesebben a használatával.

#7338
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
nekem a deore lánckerék 2500 Ft, a hátsó GH30-as, 7-es sor meg 2300 Ft, a deore lánc meg 3000 Ft körül van.

szóval elõfordulhat, hogy jobban megéri végkimerülésig hajtani, mint láncot cserélgetni, mert 8 ropiból megvan a komplett csere, mondjuk 10 000 -ként. Sokan ennyit költenek 1500 km-ként csak a láncra. Azért az nagyon nem mindegy. Ja igen, és én leggyakrabban a 32-11, 32-13, 32-15 kiosztást használom, szóval inkább csak ezek kopnak. A 44-es lánctányért meg nem is tudom használni, annyira keresztben megy a lánc rajta nagyobb fokozatoknál, nekem is jobb lenne a 44-17 és a 44-19 síkterepi/városi fokozatnak.

#7339
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
Félre ne érts, a megfogalmazás mondhatni mûvészi és precíz!:D Magam is kísérleteztem vele, de nem ment...
Az anyagminõség romlása kétségtelen. ez egyrészt sokaknak fel sem tûnik, mivel a következõ évi legújabb legvilágmegváltóbb cuccig sokaknak el se kopik a rendszer, jön a csere. Az utóbbi években szépen kibõvült bicajos társadalom alkatrészigényét meg fenn kell tartani.

Találkoztam már hihetetlen módon tönkrement cuccokkal... épp ide is tartozik, egy alkalommal pl egy spinningterembõl (a só szétrohasztó hatásának mekkája) jött egy pár féloldalas-keretes shimano spd pedál, aminek a csapágyperselyét szétporlasztották a golyók, és belülrõl olyan mértékben elindultak az alumínumban kifelé, hogy tisztán kivehetõ volt a csapágygolyók lenyomata-kívülrõl...mindez kb 2 hónap alatt.

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#7340
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Bocsi, de máshogy ezt nem tudtam leírni, minden kétséget kizáróan. ;)
Olyan gépet még nem hoztak vissza, ahol az illetõ túlzott izzadása miatt rohadt széjjel minden? Nekem volt ilyenhez "szerencsém", amikor a karbon fejcsöves villaszárra rárohadnak a karbon távtartók! Na ott galvánelemrõl nem beszélhetünk, simán a sóképzõdés összenövesztett mindent! Na de ez off itt...
Mindent meg lehet ölni, de ahogy egy elõzõ hozzászólásban írta valaki: a 9-es, és a 10-es láncok méginkább nem bírnak annyit, csodák nincsenek.
A TAYA-nak van valami hûûdekemény lánca a 10-es cuccokhoz, nem tudom hogy hogyan mûködik. Kicsit lehet ennek a dolognak ellentkormányozni mégjobb anyagokkal, de ha csak ekkora hely áll rendelkezésre, akkor nem lehet csodát tenni!
Volt egy régi Fossati titánláncom (kb. 6-os sorral ment), az olyan súlyban volt, mint manapság egy 10-es lánc! Úgyhogy nagyon sok anyag eltûnt már a mai láncokból!