Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#7181
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

nem kell feltétlen új lánc. csak egy új patentszem. aztán a kettõ közé berakod a maradékból kimért pár szem toldást.


De akkor már 2 patentszem lesz a rendszerben, szerintem az már nem egészséges!
Tényleg a shimano lánchoz más is használ sram patentszemet, vagy csak én vagyok ilyen elvetemült!

#7182
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
nem kell feltétlen új lánc. csak egy új patentszem. aztán a kettõ közé berakod a maradékból kimért pár szem toldást.

#7183
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts
Hát ebédszünetben gyorsan megnéztem, és hát valóban, ha dolgozik a rugóstag jócskán megfeszül a lánc (nem volt idõm megmérni, de szerintem egy lánccsap távolságot biztosan). Lényeg az, hogy mivel nem vagyok a lánctoldás híve (csak patentszemmel) , ezért új láncot kell beszereznem a lerövidített helyett.
Lényeg az hogy jelenleg HG-93 volt. Néztem az árakat, és szinte azonos áron kapható a XTR/Durace CN-7701. Jobb valamivel a hg-93-nál? Valakinek tapasztalata?

#7184
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
Köszi Dante az infót. Ilyenrõl nem is hallottam, de jó tudni.
"Ride today, heal tomorrow"

#7185
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts
[quote name='Dante']Azért a leeresztéssel figyelj, több tagot is vihetsz szervizbe utána, például Fox, DT - minimális nyomás mindig jó, ha van benne. (mielõtt ebbõl téma lesz - nem mindig, de van rá esély, hogy letapadjon a dugattyú, s akkor aztán az ottan is marad)

Köszi a tanácsot, inkább megbontom a rugóstagot (egyébként DT )

#7186
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Amit stp1 írt, úgy csináld. Vagy csak ereszd ki a levegõt teljesen a tagból és úgy nyomd össze a vázat, amikor keresztben áll a lánc nagy-nagyon. Ha így is jó akkor jó lesz a lánchossz.


Azért a leeresztéssel figyelj, több tagot is vihetsz szervizbe utána, például Fox, DT - minimális nyomás mindig jó, ha van benne. (mielõtt ebbõl téma lesz - nem mindig, de van rá esély, hogy letapadjon a dugattyú, s akkor aztán az ottan is marad)

Más téma. Jani, ebben te vagy a szakértõ - lassan összerakom a montit, van valami, amit tudnom kell Shimano elsõ váltó és 2x9 rendszer beállításához? (annyit hallottam, hogy elég nehéz összehozni úgy, hogy ne érjen bele, s hogy "bezzeg a SRAM")
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#7187
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Elnézést rosszul fogalmaztam, nem feszül a lánc csak a váltó még inkább közel kerül a vízszinteshez vagyis a végponthoz.


A váltóhoz kapott gyári shimano leírásban az szerepel, hogy a lánchossz beállítása váltó nélkül ráteszed a láncot a két legnagyobb lánctányérra + 2 link (3 lánccsap) legyen. Persze nem írták hogy a fully-nál más a helyzet (pedig logikus hogy az mozog, változik). Végül is a legkisebb lánchosszhoz van köze, a kanál méretének?

#7188
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Elnézést rosszul fogalmaztam, nem feszül a lánc csak a váltó még inkább közel kerül a vízszinteshez vagyis a végponthoz.
kb:1.5 éve de nincs sok választásom mert 22-11 nél meg hátra felé áll a vízszinteshez kb 15-20 fokos szögben.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#7189
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Most néztem meg az Anthemet ha a 44-34-en van akkor a váltó kb 30fokos szögben áll a vízszinteshez képest ha nem ülök rajta, amennyiben terhelem még jobban feszül a lánc (hosszú kanalas).


Hát akkor abban sincs több 2 plusz láncszemnél, régóta használod így problémamentesen?

#7190
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Most néztem meg az Anthemet ha a 44-34-en van akkor a váltó kb 30fokos szögben áll a vízszinteshez képest ha nem ülök rajta, amennyiben terhelem még jobban feszül a lánc (hosszú kanalas).


De nem sokat nyúlik, max egy félszemet.


A sebesség mindent megold.

 


#7191
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Most néztem meg az Anthemet ha a 44-34-en van akkor a váltó kb 30fokos szögben áll a vízszinteshez képest ha nem ülök rajta, amennyiben terhelem még jobban feszül a lánc (hosszú kanalas).
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#7192
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Scott Spark vázam van! Mozdulni a kerék+felfüggesztés az alaphelyzethez képest(mikor a láncot bemértem) felfelé fog, és szerintem akkor közelebb fog kerülni a 2 láckerék egymáshoz. Lehet hogy rosszul gondolkodom. Szerinted, akkor itt mi a helyes lánchossz?


Amit stp1 írt, úgy csináld. Vagy csak ereszd ki a levegõt teljesen a tagból és úgy nyomd össze a vázat, amikor keresztben áll a lánc nagy-nagyon. Ha így is jó akkor jó lesz a lánchossz.


A sebesség mindent megold.

 


#7193
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

szedd ki a tagot, és nézd meg, hogy össze tudod-e ültetni a vázat anélkül, hogy kifeszülne a hajtás.


Ez jó ötlet este, ha hazamegyek kipróbálom! Köszi

#7194
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
Egy kolega mondta a tuti ellenõrzést, ne történhessen ilyen: tag nélkül(beült taggal) nézd meg, mennyit ülhet be maximum, és ehhez képest lõdd be. Ha figyelsz rá, nem lehet bajod vele. Egyántalán nem szükségszerû, hogy bármilyen kárt okozzon, de nem kizárt, nehogy emiatt történjen ilyen.

#7195
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Igen, csak ha bemozdul a bicaj a két legnagyobbon, vagy ehhez közelin, akkor megtépi a láncot kicsit, vagy nagyon (mozgásrendszer függõ) és máris görbít valamit. Jó esetben papucsot, rossz esetben váltót, majd küllõket, láncot.


Scott Spark vázam van! Mozdulni a kerék+felfüggesztés az alaphelyzethez képest(mikor a láncot bemértem) felfelé fog, és szerintem akkor közelebb fog kerülni a 2 láckerék egymáshoz. Lehet hogy rosszul gondolkodom. Szerinted, akkor itt mi a helyes lánchossz?

#7196
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nekem fully-n úgy görbítette el a váltópapucsokat, hogy csak na. És 2x9 vagy 2x10 rendszer nem hozható ki belõle.


Az nrs-nél sokat nyúlott a láncvilla berugózáskor? Meg keresztbeváltottál?
Simán jó 2x9-hez is merevre (meg a jobb a fullykra is). Tudja azt a kapacitást. Nálam ss kanalas országúti váltó van az edzõbringán 2x9-hez és éppen kicsi a kapacitása, egy gs monti váltó bõven jó lenne.


A sebesség mindent megold.

 


#7197
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
szedd ki a tagot, és nézd meg, hogy össze tudod-e ültetni a vázat anélkül, hogy kifeszülne a hajtás.

#7198
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
Igen, csak ha bemozdul a bicaj a két legnagyobbon, vagy ehhez közelin, akkor megtépi a láncot kicsit, vagy nagyon (mozgásrendszer függõ) és máris görbít valamit. Jó esetben papucsot, rossz esetben váltót, majd küllõket, láncot.

#7199
kotovics

kotovics

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

Nekem fully-n úgy görbítette el a váltópapucsokat, hogy csak na. És 2x9 vagy 2x10 rendszer nem hozható ki belõle.


Neba ! Fully-n használom, 3x9 rendszeren. Hogyan görbítette, el? A lánchosszt úgy állítottam be, hogy a lánc elöl-hátul legnagyobb keréken, és így van még 1-2 láncszem + lógása !

#7200
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Miért használják olyan kevesen a rövid kanalas megoldást (gyárilag összeszerelt gépeken ritkán látom). Van valamilyen hátránya amit én még nem látok elõre?


Nekem fully-n úgy görbítette el a váltópapucsokat, hogy csak na. És 2x9 vagy 2x10 rendszer nem hozható ki belõle.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)