Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#7141
Posted 2011. January 25. - 21:19

#7142
Posted 2011. January 25. - 21:10

Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: XT-HAJTÓMÛ-PEDÁL
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7143
Posted 2011. January 22. - 11:41

gondolom nem egysebire lõ be egy 9es láncot, akkor meg hol számít fél láncszem? pláne, hogy az egy szép leggyengébb szem lesz a láncban.
#7144
Posted 2011. January 22. - 10:46

Olvasd el még egyszer a kérdést. A SRAM Powerlink egy egész szemet, két csapot told.
edit: Benéztem, mégiscsak gyárt ilyet a SRAM, Powerlock néven - mindig tanul az ember újat.
Valami ilyesmi kellene 9s lánchoz, hogy ne csak 2 csap távolságonként (1 szempár) lehessen növelni, vagy csökkenteni a lánchosszat:
http://www.sjscycles...ersize/6982.jpg
http://bike.com/mmbi...arge/GU1715.JPG
#7145
Posted 2011. January 21. - 20:15

#7146
Posted 2011. January 21. - 20:03

SRAM szemet próbáltad már?, én azt használom.
Olvasd el még egyszer a kérdést. A SRAM Powerlink egy egész szemet, két csapot told.

edit: Benéztem, mégiscsak gyárt ilyet a SRAM, Powerlock néven - mindig tanul az ember újat.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#7147
Posted 2011. January 21. - 19:34

Kérdés
Be lehet szerezni shimano 9s lánchoz fél szem (egy csap távolságnyi) megbízható toldást ? Valaki használt már ilyet?
SRAM szemet próbáltad már?, én azt használom.
#7148
Posted 2011. January 21. - 19:24

Helló.
Ismerõsöm bringáján 8-as hajtómû van elõl 9-es rendszerrel párosítva. XT elsõ váltóval nem volt jó,fennakadt a kalitka,bár ez lehet a fogszám miatt is,de 8-as rendszerhez való váltóval teljesen tökéletesen teljesít a rendszer.
Deore váltókarok,XT sor,Sram lánc+patent,XT hátsóváltó
Üdv,Péter
#7149
Posted 2011. January 21. - 16:24

én úgy tudom, hogy bringa alkatrészek esetén mûszakilag azért jobb a kovácsolt cucc
én is így gondolom, bár az egyik szakmám a kovács, szóval elmondható, hogy elfogult vagyok.
a kerékpáriparban eléggé elterjedt 2XXX-es sorozatú alu ötvözetek (ezt hívták a régi szakik dúralumíniumnak) bizonyos szilárdsági jellemzõi 600%-al is növekednek megfelelõ (hideg) kovácsolás hatására. de annyira bonyolult és drága egy kovácsszerszám tervezése és legyártása, hogy az ilyen kis cégek, mint az Extralite, nem engedhetik meg maguknak, ezért inkább drágább, de megfelelõen nem kovácsolható 7XXX-bõl forgácsolnak, és nagybetûvel ráírják, hogy CNC.
ráadásul ahhoz, hogy egy ilyen bonyolult formát kovácsolással gyártsanak le, legalább három különbözõ süllyesztékre, és hatalmas gépparkra van szükség, emellett ugyanúgy a CNC-zésre is.
#7150
Posted 2011. January 21. - 11:00

én úgy tudom, hogy bringa alkatrészek esetén mûszakilag azért jobb a kovácsolt cucc
sztem nem csak bringaalkatrésznél

kovácsolás általában javít az anyagszerkezeten (szívósabb lesz) a forgácsolás meg valamilyen szinten roncsol, akárhogy csinálják
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7151
Posted 2011. January 21. - 10:48

Be lehet szerezni shimano 9s lánchoz fél szem (egy csap távolságnyi) megbízható toldást ? Valaki használt már ilyet?
#7152
Posted 2011. January 21. - 10:20

én úgy tudom, hogy bringa alkatrészek esetén mûszakilag azért jobb a kovácsolt cucc
Azt nem tudhatjuk,hogy milyen anyagot martak ki? Lehet tömbre is préselni valamit.
A "alu" marásnál nem változik az anyag tulajdonsága.
#7153
Posted 2011. January 21. - 10:12

én úgy tudom, hogy bringa alkatrészek esetén mûszakilag azért jobb a kovácsolt cucc
Így van.
A sebesség mindent megold.
#7154
Posted 2011. January 21. - 10:04

Arra gondolsz, ami csapszeg szerû, belepréselsz és utána letöröd a megvezetõ kúpos végét? Valahogy nem bízok benne, hogy bírja a strapát :-D
A patent azért tetszik, mert láncmosásnál gyorsan szétszedhetõ, majd vissza. De azért kettõt nem szívesen teszek egy láncba. (csak nem olyan erõs mint a gyári szemek)
Nekem a gyári csap 2x szakadt el 7701-be ebbõl 1 verseny elõtt 5percel azóta patentszem és semmi probléma.
#7155
Posted 2011. January 21. - 10:03

Tündi-bündi!
I like CNC!
én úgy tudom, hogy bringa alkatrészek esetén mûszakilag azért jobb a kovácsolt cucc
#7156
Posted 2011. January 21. - 09:57

valami egészen mást kerestem, de ebbe futottam bele:
egy kis CNC-porn: » Blog Archive » CNC machined parts for biking ..
Tündi-bündi!

I like CNC!
#7157
Posted 2011. January 21. - 00:06


egy kis CNC-porn: » Blog Archive » CNC machined parts for biking ..
#7158
Posted 2011. January 20. - 21:00

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7159
Posted 2011. January 20. - 20:33

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#7160
Posted 2011. January 20. - 19:55

Valaki közületek használ olyan technikát a lánc kenésére, hogy - tisztítás után - zsír vagy egyéb szilárdabb állapotú kenõanyagot felmelegít annyira, hogy eléggé folyékony legyen ahhoz, hogy belemenjen a lánccsapok közé és abban az immár folyadékban beáztatja? Így talán jobb és maradandóbb kenés érhetõ el és talán még a meleg állapotában le is lehet tisztítani a lánc külsejérõl a zsírt.
Ha használ valaki ilyet, akkor kérem írja le, hogy pontosan hogyan, ha nem akkor tippeket kérnék hogyan/milyen anyaggal érdemes kísérletezni.
Köszi!