Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#7121
Írta 2011. január 28. - 14:59

KMC X9 SL láncról van valakinek tapasztalata?
Ma megvettem a velo.hu magazint, amihez adták ajándékba a bikefun 2011 katalógust, és abban favorizálják a meridások.
#7122
Írta 2011. január 28. - 13:16

#7123
Írta 2011. január 28. - 01:03

#7124
Írta 2011. január 28. - 00:34

üdv!
az lenne a kérdésem, a középrésznek egyáltalán nem szabadna szorulnia? szóval ha megpörgetem a hajtókart, úgy kell forognia mint "kés a vajban"?
nemrég voltam szervízben, ott asszem szoríthattak rajta kicsit, ugyanis ha jól emlékszem minimálisan lötyögött (azért nem emlékszem igazán, mert csomó dolgot csináltak a biciklin), most viszont amikor tisztítás miatt leszedtem a láncot azt vettem észre, hogy ahogy lágyan forgatom, akadozik a kezemben a hajtókar.
szóval menjek vissza, hogy állítsák be jobban, mert kicsit akadozik, vagy lehet ki kell cserélni az egész csapágyat (elkopott)??
ja, amúgy régi országúti.
köszi!
Lehet segít az is, ha lazítanak rajta,de ha kopott a csapágyad, akkor érdemes kicserélni, az 200ft.Ha a csészék is kopottak , akkor azt is.Bár én inkább rábeszélnélek a monoblokkra, ami kb. 2000ft, de évekig nincs vele gond.
#7125
Írta 2011. január 28. - 00:31

RAUH-Welt
B E G R I F F
#7126
Írta 2011. január 28. - 00:18

az lenne a kérdésem, a középrésznek egyáltalán nem szabadna szorulnia? szóval ha megpörgetem a hajtókart, úgy kell forognia mint "kés a vajban"?
nemrég voltam szervízben, ott asszem szoríthattak rajta kicsit, ugyanis ha jól emlékszem minimálisan lötyögött (azért nem emlékszem igazán, mert csomó dolgot csináltak a biciklin), most viszont amikor tisztítás miatt leszedtem a láncot azt vettem észre, hogy ahogy lágyan forgatom, akadozik a kezemben a hajtókar.
szóval menjek vissza, hogy állítsák be jobban, mert kicsit akadozik, vagy lehet ki kell cserélni az egész csapágyat (elkopott)??
ja, amúgy régi országúti.
köszi!
#7127
Írta 2011. január 27. - 22:52

#7128
Írta 2011. január 27. - 22:49

a hézagolónak is csak a lánctányér felõli oldalon van jelentõsége nem? mert ott van koppig becsavarva.
de ebben az esetben nem lenne az gond, hogy a tengely rövidebb?
Igen, ezért írtam, hogy esetleg egy, mert ha nincs a bal oldalon perem akkor oda nem kell.
Akkor lehet gond, hogy rövidebb a tengely, ha beleér a hajtókar a monoblokk csészéjébe vagy a lánckerék a vázba. Esetleg még az elsõváltóval lehet baj. Ezek mind csak akkor derülhetnek ki ha összerakod.
A sebesség mindent megold.
#7129
Írta 2011. január 27. - 22:38

Vagy két (esetleg egy) 2,5mm-es hézagolót.
a hézagolónak is csak a lánctányér felõli oldalon van jelentõsége nem? mert ott van koppig becsavarva.
de ebben az esetben nem lenne az gond, hogy a tengely rövidebb?
#7130
Írta 2011. január 27. - 22:30

ha a vazba 68-as monoblokk kell, akkor a 73-assal nem lesz jo. kenytelen leszel egy 68-ast szerezni.
Vagy két (esetleg egy) 2,5mm-es hézagolót.
A sebesség mindent megold.
#7131
Írta 2011. január 27. - 22:17

ha a vazba 68-as monoblokk kell, akkor a 73-assal nem lesz jo. kenytelen leszel egy 68-ast szerezni.
köszi!
a tengely hossznak van jelentõsége?
#7132
Írta 2011. január 27. - 21:51

Sziasztok!
Az alábbi "problémám" merült fel:
Hajtást cseréltem a bringán, s az eddiigi shimano bb-un26 középcsapágyat (68/123) egy shimano bb-es25 (73/118 vagy 121) váltotta fel. Itt vannak szélességbeli eltérések, ebbõl lehet probléma?
A hajtókar a bal oldali így távolabb van a bicótól mint a lánctányéros.
Kell/lehet házagolni a csapágyházat? vagy célszerûbb másik csapágyat venni ami méretben egyezik a régivel
ha a vazba 68-as monoblokk kell, akkor a 73-assal nem lesz jo. kenytelen leszel egy 68-ast szerezni.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7133
Írta 2011. január 27. - 20:56

Mivel lehet leszedni a felületi rozsdát a láncszemek oldalairól? A pára nem tett neki jót sajnos.
WD-40-re gondoltam, hogy ronggyal megtörölgetni, de nem vagyok benne biztos, hogy jól csinálnám.

#7134
Írta 2011. január 27. - 20:45

Az alábbi "problémám" merült fel:
Hajtást cseréltem a bringán, s az eddiigi shimano bb-un26 középcsapágyat (68/123) egy shimano bb-es25 (73/118 vagy 121) váltotta fel. Itt vannak szélességbeli eltérések, ebbõl lehet probléma?
A hajtókar a bal oldali így távolabb van a bicótól mint a lánctányéros.
Kell/lehet házagolni a csapágyházat? vagy célszerûbb másik csapágyat venni ami méretben egyezik a régivel
#7135
Írta 2011. január 25. - 22:01

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7136
Írta 2011. január 25. - 21:53

Abringavilágban 34990ft a 770-es hajtómû az ebikon 16000ft az Xt pedál csak ezt a két honlapot néztem ez nálam 51e ft nála használtan 49.900ft te hol vennéd?
KÁnya a bringavilágban az XT-t aztán az slx-t
Most nem azért, de ki vesz M770-et, amikor az csak kb. a kinézetében tér el az M540-tõl?
#7137
Írta 2011. január 25. - 21:39

DE. Reális áron és nem olyanon hogy kipróbáltam veszek valami jobbat és eladom az ajánlott kisker ár alatt 20-30%-al ami gyakorlatilag a normál bolti ár a olcsóbb üzletekben.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7138
Írta 2011. január 25. - 21:33

Abringavilágban 34990ft a 770-es hajtómû az ebikon 16000ft az Xt pedál csak ezt a két honlapot néztem ez nálam 51e ft nála használtan 49.900ft te hol vennéd?
Bocs, de én alapból nem veszek használtat, csak magamtól vennék:), ettõl függetlenül elfogadom az érvedet....
#7139
Írta 2011. január 25. - 21:30

KÁnya a bringavilágban az XT-t aztán az slx-t
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7140
Írta 2011. január 25. - 21:25
