Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#6501
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,627 posts
képet tudnál róla dobni?

#6502
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Ma sikeresen lecseréltem a láncot, fogsort, lánctányért és a váltógörgõket. elõször csináltam, szóval egész büszke vagyok magamra :D

A lánc (9200 km) és a lánctányér (15000 km) és a váltógörgõ nagyon durván nézett ki - a lánc olyan volt, mintha szét akarna esni-, de a 2300 Ft-os fogsor (9200 km) az nem volt olyan vészes, mint gondoltam. Ezen meg is lepõdtem kicsit.

#6503
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

kerámi görgõs titánim-magnézium ötvözetû lánc, egyszer kell megvenni de 30e km-t elmegy....mindjárt keresek rá üzleti partnert aki elkezdi gyártani :)


Biztos, hogy a titánium ötvözhetõ magnéziummal? :) tudom. vicc volt :) ez is.

#6504
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Tehát, foglaljuk össze !
Hajdanán, mikor még az XT is 7 sebességes volt (én még úgy kezdtem) akkor sokkal jobb ötvözeteket használtak a láncokhoz és fogaskerekekhez. De rájöttek, hogy "ebbõl nem élünk meg" , és gyorsan kikevertek valami gyorsabban kopó ötvözetet. Jól értelmeztem ?
És mi lehet a megoldás ?

üdvözlünk a fogyasztói társadalomban. :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6505
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Tehát, foglaljuk össze !
Hajdanán, mikor még az XT is 7 sebességes volt (én még úgy kezdtem) akkor sokkal jobb ötvözeteket használtak a láncokhoz és fogaskerekekhez. De rájöttek, hogy "ebbõl nem élünk meg" , és gyorsan kikevertek valami gyorsabban kopó ötvözetet. Jól értelmeztem ?
És mi lehet a megoldás ?


Jól értelmezed, de szinte mindennél ez van.
Nincs megoldás. Nekik így éri meg és a piacra nehéz belépni olcsó, jó, tartós alkatrésszel, fõleg, hogy aki ezt elkezdené gyártani azt ne a pénz hajtsa, hanem a puszta jóindulat. Ilyen nincs. :)


A sebesség mindent megold.

 


#6506
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,036 posts
kerámi görgõs titánim-magnézium ötvözetû lánc, egyszer kell megvenni de 30e km-t elmegy....mindjárt keresek rá üzleti partnert aki elkezdi gyártani :)

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#6507
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts

A 9es shimano láncok csapjain és görgõin semmi extra felületkezelés nincs. Simán vannak jobb anyagok mint amit jelenleg használnak. A régi láncok a maiaknál akár 10szer többet elmentek, ennyit az agyonedzett ötvözetrõl.

Tehát, foglaljuk össze !
Hajdanán, mikor még az XT is 7 sebességes volt (én még úgy kezdtem) akkor sokkal jobb ötvözeteket használtak a láncokhoz és fogaskerekekhez. De rájöttek, hogy "ebbõl nem élünk meg" , és gyorsan kikevertek valami gyorsabban kopó ötvözetet. Jól értelmeztem ?
És mi lehet a megoldás ?
Marci

#6508
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
tud valaki nem túl horrorárú, mindkét végén imbuszos, acél lánctányércsavarokat ajánlani? egytányér+rockringes slx-en kéne olyan ~12mm-t átfognia.

(ugyan itt csöppnyi menetszakadt kék a2Z szett eladó...)

#6509
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

én már csak ilyen képzelgõ vagyok, de most vagy én vagyok megint a hülye vagy a 10-es fogaskoszorú fogaskerekei nem keskenyebbek a 9-nél, ami kisebb felületen átadott ugyanakkora erõ?
és a jobb anyag az mi, már a 9esek is nikkelezett agyonedzett ötvözetekbõl voltak, most hirtelen feltaláltak valami még jobbat?

1,78mm és 1,6mm, kb 10%. A 9es shimano láncok csapjain és görgõin semmi extra felületkezelés nincs. Simán vannak jobb anyagok mint amit jelenleg használnak. A régi láncok a maiaknál akár 10szer többet elmentek, ennyit az agyonedzett ötvözetrõl.


A sebesség mindent megold.

 


#6510
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,036 posts

Ezek szerint a láncnyúlást te is úgy képzeled, mintha gumiból lenne a lánc és maga az anyag nyúlna meg. A görgõk kopnak el, ettõl lesz hosszabb a lánc. Ha az egyik 5 mm széles, akkor az alatt 5 mm szélességben koptat a bekerülõ szennyezõdés, ha a másik 10 mm, akkor az alatt meg 10 mm a kosz, tehát igazából tök mindegy, hogy milyen széles, mert ugyanannyi az egységnyi területre jutó koptató hatás.


én már csak ilyen képzelgõ vagyok, de most vagy én vagyok megint a hülye vagy a 10-es fogaskoszorú fogaskerekei nem keskenyebbek a 9-nél, ami kisebb felületen átadott ugyanakkora erõ?
és a jobb anyag az mi, már a 9esek is nikkelezett agyonedzett ötvözetekbõl voltak, most hirtelen feltaláltak valami még jobbat?

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#6511
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

98kg vagyok, de nyomtam már 110kg-val is. Nem adja a pörgetés...


én is annyi vagyok (na jó 99) :) voltam 115 is, volt egy halom alu vázam, meg pár integrált cuccom, sose volt egyiknek se baja,,,,pedig frankón nem vagyok az a pörgetõs tipus.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6512
Phõnökx

Phõnökx

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts

beraktad mindhárom gyûrût jobboldalra? mert különben 5milis (2 távtartó) hézagolással bõven elég menetnek kéne a házban lennie...


jobbra 2, balra 1 (egyformák), ahogy írták volt a leírásban. Mondjuk az aluvázba elég passzentosan ment be, a cruiser acévázba elég könnyen, lehet hogy kicsit kikopott. mondjuk a menet még megvan benne.

#6513
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

De 100%, hogy nem olyan csapágyat kaptál, ami kell bele. Az a féloldalas idiótán :) tömített csapágy nem túl gyakori darab.



Szerintem te vagy az elsõ akinek ilyen problémája van vele. Több tízezer vagy mégtöbb bringás használja 68mm-es középcsapágyhoz gond nélkül.


Nem, nem teljesen ugyan olyan volt mint a gyári, de kb többet futott mint a shimi azonban mivel csak kicsit volt olcsóbb mint a szérián kívüli ( ami viszont ugyanannyit megy el mint az XT, viszont kevesebbe kerül) azonban a rossz csapágy ki melgitése és a többi macera miatt nekem nem éri meg így marad a szérián kívüli középcsapágy.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6514
Phõnökx

Phõnökx

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts
98kg vagyok, de nyomtam már 110kg-val is. Nem adja a pörgetés...

#6515
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Én bementem a sarki csapágyboltba oda adtam a boltos kezébe megnézte és a kérdése a következõ volt tömítettet vagy simát kérek, az elõbbit választottam.


De 100%, hogy nem olyan csapágyat kaptál, ami kell bele. Az a féloldalas idiótán :) tömített csapágy nem túl gyakori darab.

Sziasztok!

Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy van egy acélvázas cruiserem, amivel futárkodok. A hajtómûháza 68mm-es, egy integrált rendszert tettem bele. Mivel 68 mm-es, ezért a legtöbb hézagológyûrû kellet rá. Namármost, emiatt egyrészt a lehetõ legkevesebb menet van a vázban jobb oldalon, másrészt a hézagológyûrûk mûanyagból (!!!!!????) vannak, tehát rugalmasak. Magyarán egy komoly erõhatásokat felvevõ láncba mûanyag elemeket tettek és finommenetet aluból (????). Teljesen nyilvánvaló, hogy már 2 középcsapágy kiszakadt a helyérõl, leszakadt a menet, de még szerencsém volt, mert a váz acél, és annak a menetei nem fognak leszakadni. Az ügyet megoldottam egyelõre gányolt alu hézagológyûrûvel, egyelõre bírja. Részemrõl kimondom, hogy a 68mmes csapágyházzal a shimano nem tudta normálisan megoldani az integrált tengelyes megoldást, illetve direkt sz*rt csinálnak, hogy lehúzzák az embereket.

Most a problémám az, hogy ugyanezt eljátszottam az aluvázas Kona Dew ommal, ami szintén 68mm-es, azaz integrált tengelyes rendszer került bele (Deore). Namármost ha a konából szakad ki a középcsapágy a sok hézaggyûrû miatt, akkor a váz is kuka lehet, mert aluváz, tehát alumenet-alumenet közül franc tudja melyik fog szakadni, lehet, hogy a váz. Tudtok erre valamit mondani?


Szerintem te vagy az elsõ akinek ilyen problémája van vele. Több tízezer vagy mégtöbb bringás használja 68mm-es középcsapágyhoz gond nélkül.


A sebesség mindent megold.

 


#6516
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
beraktad mindhárom gyûrût jobboldalra? mert különben 5milis (2 távtartó) hézagolással bõven elég menetnek kéne a házban lennie...

#6517
Phõnökx

Phõnökx

    újonc

  • fórumtag
  • 9 posts
Sziasztok!

Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy van egy acélvázas cruiserem, amivel futárkodok. A hajtómûháza 68mm-es, egy integrált rendszert tettem bele. Mivel 68 mm-es, ezért a legtöbb hézagológyûrû kellet rá. Namármost, emiatt egyrészt a lehetõ legkevesebb menet van a vázban jobb oldalon, másrészt a hézagológyûrûk mûanyagból (!!!!!????) vannak, tehát rugalmasak. Magyarán egy komoly erõhatásokat felvevõ láncba mûanyag elemeket tettek és finommenetet aluból (????). Teljesen nyilvánvaló, hogy már 2 középcsapágy kiszakadt a helyérõl, leszakadt a menet, de még szerencsém volt, mert a váz acél, és annak a menetei nem fognak leszakadni. Az ügyet megoldottam egyelõre gányolt alu hézagológyûrûvel, egyelõre bírja. Részemrõl kimondom, hogy a 68mmes csapágyházzal a shimano nem tudta normálisan megoldani az integrált tengelyes megoldást, illetve direkt sz*rt csinálnak, hogy lehúzzák az embereket.

Most a problémám az, hogy ugyanezt eljátszottam az aluvázas Kona Dew ommal, ami szintén 68mm-es, azaz integrált tengelyes rendszer került bele (Deore). Namármost ha a konából szakad ki a középcsapágy a sok hézaggyûrû miatt, akkor a váz is kuka lehet, mert aluváz, tehát alumenet-alumenet közül franc tudja melyik fog szakadni, lehet, hogy a váz. Tudtok erre valamit mondani?

#6518
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Én bementem a sarki csapágyboltba oda adtam a boltos kezébe megnézte és a kérdése a következõ volt tömítettet vagy simát kérek, az elõbbit választottam.


Mondjuk a gyári sanyimanó csapágy is 3 rop, ami azért nem túl drága.

Érdekes, hogy a hajtás oldalni mennyivel jobban használódik. Az enyében van 15 ezer körül, és míg a jobboldaliban feket volt a zsír, mikor szétszedtem, a másikban meg aranysárga.

Nyomtam bele zsírt karbantartás gyanánt egy tonnát, aztán annyi.

#6519
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Posted Image

Uploaded with ImageShack.us
Történt az eset hogy a raceface hajtómûvem bal oldali csapágya beállt mint a cövek. Na most szépen rá van írva, hogy "ne szedd szép" (paraszt)! ;)
jaj-jaj mit tegyek, nézzük meg mennyi az annyi...12e Ft, hogy miiiii? bazz...aztán néztem símanót mert elvileg kompatibilis kéne hogy legyen, azt már adnak rendeset olyan 6-8e FT-ért, jó jó alakul a dolog. Ja a ne szedd szét onnan indult, hogy havernak az XT szétbontása után az SKF boltban nem tudtak adni csapágyat mert valami elbaszott méret nem egyszerû beszerezni/nem is olcsó/méret sem teljesen jó stb. nem tudom megijedtem elsõ körben.
De csak szétszedem megnézni, ha nem mûködik a dolog úgy is komplett újat kell venni...láss csodát a Raceface szabvány csapágyat használ így kemény 1800FT-ból kapott két amcsi csapágyat amivel tökéletesen mûködik! Örülés van! Ha valaki hasonló cipõben járna essen neki nyugodtan! ;)


Én bementem a sarki csapágyboltba oda adtam a boltos kezébe megnézte és a kérdése a következõ volt tömítettet vagy simát kérek, az elõbbit választottam.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6520
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

nekem azért nem tûnik rendesnek a teszt, mert singlespeed-ként tesztelték õket.


Maximálisan igazad van, én mentem XTR-el és Connex-el is, s azt tapasztaltam, hogy bár az XTR talán kevésbé nyúlik, de már kis nyúlás is drámaian elrontja a váltási pontosságot, míg a Connex-el tûhegyesre hajtható a fogsor, s akkor is szépen, bár zajosan, fog váltani. XTR-bõl a második évet nem tudom belerakni a sorba, míg Connexbõl meg igen. (4 láncot forgatva)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)