Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6501
Írta 2011. április 22. - 21:37

#6502
Írta 2011. április 22. - 21:06


A lánc (9200 km) és a lánctányér (15000 km) és a váltógörgõ nagyon durván nézett ki - a lánc olyan volt, mintha szét akarna esni-, de a 2300 Ft-os fogsor (9200 km) az nem volt olyan vészes, mint gondoltam. Ezen meg is lepõdtem kicsit.
#6503
Írta 2011. április 22. - 20:57

kerámi görgõs titánim-magnézium ötvözetû lánc, egyszer kell megvenni de 30e km-t elmegy....mindjárt keresek rá üzleti partnert aki elkezdi gyártani
Biztos, hogy a titánium ötvözhetõ magnéziummal?


#6504
Írta 2011. április 22. - 19:50

üdvözlünk a fogyasztói társadalomban.Tehát, foglaljuk össze !
Hajdanán, mikor még az XT is 7 sebességes volt (én még úgy kezdtem) akkor sokkal jobb ötvözeteket használtak a láncokhoz és fogaskerekekhez. De rájöttek, hogy "ebbõl nem élünk meg" , és gyorsan kikevertek valami gyorsabban kopó ötvözetet. Jól értelmeztem ?
És mi lehet a megoldás ?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6505
Írta 2011. április 22. - 15:37

Tehát, foglaljuk össze !
Hajdanán, mikor még az XT is 7 sebességes volt (én még úgy kezdtem) akkor sokkal jobb ötvözeteket használtak a láncokhoz és fogaskerekekhez. De rájöttek, hogy "ebbõl nem élünk meg" , és gyorsan kikevertek valami gyorsabban kopó ötvözetet. Jól értelmeztem ?
És mi lehet a megoldás ?
Jól értelmezed, de szinte mindennél ez van.
Nincs megoldás. Nekik így éri meg és a piacra nehéz belépni olcsó, jó, tartós alkatrésszel, fõleg, hogy aki ezt elkezdené gyártani azt ne a pénz hajtsa, hanem a puszta jóindulat. Ilyen nincs.

A sebesség mindent megold.
#6506
Írta 2011. április 22. - 14:27


"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#6507
Írta 2011. április 22. - 14:18

Tehát, foglaljuk össze !A 9es shimano láncok csapjain és görgõin semmi extra felületkezelés nincs. Simán vannak jobb anyagok mint amit jelenleg használnak. A régi láncok a maiaknál akár 10szer többet elmentek, ennyit az agyonedzett ötvözetrõl.
Hajdanán, mikor még az XT is 7 sebességes volt (én még úgy kezdtem) akkor sokkal jobb ötvözeteket használtak a láncokhoz és fogaskerekekhez. De rájöttek, hogy "ebbõl nem élünk meg" , és gyorsan kikevertek valami gyorsabban kopó ötvözetet. Jól értelmeztem ?
És mi lehet a megoldás ?
#6508
Írta 2011. április 22. - 12:55

(ugyan itt csöppnyi menetszakadt kék a2Z szett eladó...)
#6509
Írta 2011. április 22. - 00:06

1,78mm és 1,6mm, kb 10%. A 9es shimano láncok csapjain és görgõin semmi extra felületkezelés nincs. Simán vannak jobb anyagok mint amit jelenleg használnak. A régi láncok a maiaknál akár 10szer többet elmentek, ennyit az agyonedzett ötvözetrõl.én már csak ilyen képzelgõ vagyok, de most vagy én vagyok megint a hülye vagy a 10-es fogaskoszorú fogaskerekei nem keskenyebbek a 9-nél, ami kisebb felületen átadott ugyanakkora erõ?
és a jobb anyag az mi, már a 9esek is nikkelezett agyonedzett ötvözetekbõl voltak, most hirtelen feltaláltak valami még jobbat?
A sebesség mindent megold.
#6510
Írta 2011. április 21. - 23:56

Ezek szerint a láncnyúlást te is úgy képzeled, mintha gumiból lenne a lánc és maga az anyag nyúlna meg. A görgõk kopnak el, ettõl lesz hosszabb a lánc. Ha az egyik 5 mm széles, akkor az alatt 5 mm szélességben koptat a bekerülõ szennyezõdés, ha a másik 10 mm, akkor az alatt meg 10 mm a kosz, tehát igazából tök mindegy, hogy milyen széles, mert ugyanannyi az egységnyi területre jutó koptató hatás.
én már csak ilyen képzelgõ vagyok, de most vagy én vagyok megint a hülye vagy a 10-es fogaskoszorú fogaskerekei nem keskenyebbek a 9-nél, ami kisebb felületen átadott ugyanakkora erõ?
és a jobb anyag az mi, már a 9esek is nikkelezett agyonedzett ötvözetekbõl voltak, most hirtelen feltaláltak valami még jobbat?
"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#6511
Írta 2011. április 21. - 23:36

98kg vagyok, de nyomtam már 110kg-val is. Nem adja a pörgetés...
én is annyi vagyok (na jó 99)

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6512
Írta 2011. április 21. - 23:31

beraktad mindhárom gyûrût jobboldalra? mert különben 5milis (2 távtartó) hézagolással bõven elég menetnek kéne a házban lennie...
jobbra 2, balra 1 (egyformák), ahogy írták volt a leírásban. Mondjuk az aluvázba elég passzentosan ment be, a cruiser acévázba elég könnyen, lehet hogy kicsit kikopott. mondjuk a menet még megvan benne.
#6513
Írta 2011. április 21. - 22:13

De 100%, hogy nem olyan csapágyat kaptál, ami kell bele. Az a féloldalas idiótán
tömített csapágy nem túl gyakori darab.
Szerintem te vagy az elsõ akinek ilyen problémája van vele. Több tízezer vagy mégtöbb bringás használja 68mm-es középcsapágyhoz gond nélkül.
Nem, nem teljesen ugyan olyan volt mint a gyári, de kb többet futott mint a shimi azonban mivel csak kicsit volt olcsóbb mint a szérián kívüli ( ami viszont ugyanannyit megy el mint az XT, viszont kevesebbe kerül) azonban a rossz csapágy ki melgitése és a többi macera miatt nekem nem éri meg így marad a szérián kívüli középcsapágy.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6514
Írta 2011. április 21. - 22:04

#6515
Írta 2011. április 21. - 21:58

Én bementem a sarki csapágyboltba oda adtam a boltos kezébe megnézte és a kérdése a következõ volt tömítettet vagy simát kérek, az elõbbit választottam.
De 100%, hogy nem olyan csapágyat kaptál, ami kell bele. Az a féloldalas idiótán

Sziasztok!
Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy van egy acélvázas cruiserem, amivel futárkodok. A hajtómûháza 68mm-es, egy integrált rendszert tettem bele. Mivel 68 mm-es, ezért a legtöbb hézagológyûrû kellet rá. Namármost, emiatt egyrészt a lehetõ legkevesebb menet van a vázban jobb oldalon, másrészt a hézagológyûrûk mûanyagból (!!!!!????) vannak, tehát rugalmasak. Magyarán egy komoly erõhatásokat felvevõ láncba mûanyag elemeket tettek és finommenetet aluból (????). Teljesen nyilvánvaló, hogy már 2 középcsapágy kiszakadt a helyérõl, leszakadt a menet, de még szerencsém volt, mert a váz acél, és annak a menetei nem fognak leszakadni. Az ügyet megoldottam egyelõre gányolt alu hézagológyûrûvel, egyelõre bírja. Részemrõl kimondom, hogy a 68mmes csapágyházzal a shimano nem tudta normálisan megoldani az integrált tengelyes megoldást, illetve direkt sz*rt csinálnak, hogy lehúzzák az embereket.
Most a problémám az, hogy ugyanezt eljátszottam az aluvázas Kona Dew ommal, ami szintén 68mm-es, azaz integrált tengelyes rendszer került bele (Deore). Namármost ha a konából szakad ki a középcsapágy a sok hézaggyûrû miatt, akkor a váz is kuka lehet, mert aluváz, tehát alumenet-alumenet közül franc tudja melyik fog szakadni, lehet, hogy a váz. Tudtok erre valamit mondani?
Szerintem te vagy az elsõ akinek ilyen problémája van vele. Több tízezer vagy mégtöbb bringás használja 68mm-es középcsapágyhoz gond nélkül.
A sebesség mindent megold.
#6516
Írta 2011. április 21. - 21:57

#6517
Írta 2011. április 21. - 21:52

Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy van egy acélvázas cruiserem, amivel futárkodok. A hajtómûháza 68mm-es, egy integrált rendszert tettem bele. Mivel 68 mm-es, ezért a legtöbb hézagológyûrû kellet rá. Namármost, emiatt egyrészt a lehetõ legkevesebb menet van a vázban jobb oldalon, másrészt a hézagológyûrûk mûanyagból (!!!!!????) vannak, tehát rugalmasak. Magyarán egy komoly erõhatásokat felvevõ láncba mûanyag elemeket tettek és finommenetet aluból (????). Teljesen nyilvánvaló, hogy már 2 középcsapágy kiszakadt a helyérõl, leszakadt a menet, de még szerencsém volt, mert a váz acél, és annak a menetei nem fognak leszakadni. Az ügyet megoldottam egyelõre gányolt alu hézagológyûrûvel, egyelõre bírja. Részemrõl kimondom, hogy a 68mmes csapágyházzal a shimano nem tudta normálisan megoldani az integrált tengelyes megoldást, illetve direkt sz*rt csinálnak, hogy lehúzzák az embereket.
Most a problémám az, hogy ugyanezt eljátszottam az aluvázas Kona Dew ommal, ami szintén 68mm-es, azaz integrált tengelyes rendszer került bele (Deore). Namármost ha a konából szakad ki a középcsapágy a sok hézaggyûrû miatt, akkor a váz is kuka lehet, mert aluváz, tehát alumenet-alumenet közül franc tudja melyik fog szakadni, lehet, hogy a váz. Tudtok erre valamit mondani?
#6518
Írta 2011. április 21. - 21:42

Én bementem a sarki csapágyboltba oda adtam a boltos kezébe megnézte és a kérdése a következõ volt tömítettet vagy simát kérek, az elõbbit választottam.
Mondjuk a gyári sanyimanó csapágy is 3 rop, ami azért nem túl drága.
Érdekes, hogy a hajtás oldalni mennyivel jobban használódik. Az enyében van 15 ezer körül, és míg a jobboldaliban feket volt a zsír, mikor szétszedtem, a másikban meg aranysárga.
Nyomtam bele zsírt karbantartás gyanánt egy tonnát, aztán annyi.
#6519
Írta 2011. április 21. - 21:36

Uploaded with ImageShack.us
Történt az eset hogy a raceface hajtómûvem bal oldali csapágya beállt mint a cövek. Na most szépen rá van írva, hogy "ne szedd szép" (paraszt)!
jaj-jaj mit tegyek, nézzük meg mennyi az annyi...12e Ft, hogy miiiii? bazz...aztán néztem símanót mert elvileg kompatibilis kéne hogy legyen, azt már adnak rendeset olyan 6-8e FT-ért, jó jó alakul a dolog. Ja a ne szedd szét onnan indult, hogy havernak az XT szétbontása után az SKF boltban nem tudtak adni csapágyat mert valami elbaszott méret nem egyszerû beszerezni/nem is olcsó/méret sem teljesen jó stb. nem tudom megijedtem elsõ körben.
De csak szétszedem megnézni, ha nem mûködik a dolog úgy is komplett újat kell venni...láss csodát a Raceface szabvány csapágyat használ így kemény 1800FT-ból kapott két amcsi csapágyat amivel tökéletesen mûködik! Örülés van! Ha valaki hasonló cipõben járna essen neki nyugodtan!
Én bementem a sarki csapágyboltba oda adtam a boltos kezébe megnézte és a kérdése a következõ volt tömítettet vagy simát kérek, az elõbbit választottam.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6520
Írta 2011. április 21. - 21:07

nekem azért nem tûnik rendesnek a teszt, mert singlespeed-ként tesztelték õket.
Maximálisan igazad van, én mentem XTR-el és Connex-el is, s azt tapasztaltam, hogy bár az XTR talán kevésbé nyúlik, de már kis nyúlás is drámaian elrontja a váltási pontosságot, míg a Connex-el tûhegyesre hajtható a fogsor, s akkor is szépen, bár zajosan, fog váltani. XTR-bõl a második évet nem tudom belerakni a sorba, míg Connexbõl meg igen. (4 láncot forgatva)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
