Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6341
Posted 2011. May 10. - 10:12

#6342
Posted 2011. May 10. - 10:09

1 éve kb vettem egy umf hardy 3-as dirtbike-ot, ismeretlen márkájú hajtókarral.
Problémám hogy a bal hajtókar egy pár perc használat után lazúl meg, így mindig magammal kell vinnem a kulcsot, hogy húzzak rajta

A középtengely nemrég volt cserélve, elõtte is utána is jelentkezett ez a probléma. Minden alkatrész passzol mégis lazul meg

Valakinek valami ötlete? :confused:
#6343
Posted 2011. May 10. - 10:03

netán tudtok olyan formát, aki esztergálna nekem?
elõre is köszi
#6344
Posted 2011. May 10. - 08:48

#6345
Posted 2011. May 09. - 19:31

észrevettem (már korábban is), hogy ss bicómon keményebb "odalépésnél", tehát amikor nagyobb nyomatékkal tekerem a gépet kattog minden egyes körben vagy a hajtókar, vagy a monoblokk. A hajtókar egy Shimano 600-as, tökéletes állapotban, a monoblokk egy 3.000 Ft-os "nemtudom milyen márka", de teljesen új az is. Mindig csak körönként kattan egyet, egy teljes pedálfordulat után. Mi lehet a gond, esetleg egy kis olajozás segít bármin is?
#6346
Posted 2011. May 09. - 16:39

A pedált már nézted ? Abból nem jöhet a hang ?
#6347
Posted 2011. May 09. - 08:22

Viszont a pattogó hang nem szûnt meg. Szóval nem középcsapágy probléma volt. Megzsíroztam a kormánycsapágyakat is, nem segített. Talán még egy kölcsön hajtómûvet kipróbálok, bár nem hiszem, hogy onnan jön a hang, a lánctányérok szorosak. Mintha a kormánycsõ környékérõl jönne, talán kormánycsapágy, de akkor nem csak hajtásnál hangoskodna... Megpróbálok együtt élni a hanggal, egyetlen félelmem, hogy mikrorepedés van vhol a vázon és attól a hang. Szét ne essen alattam a Szilváson

Köszönöm a tippeket! A nyeregcsõ kizárható. Kivettem, állva tekertem, akkor is csinálja. Viszont a középcsap. menet koszolódás lehet hogy jó nyom. Mondjuk ha tényleg kiszedték az xfactornál a csapágyakat akkor csak kitisztogaták mielõtt visszacsavarták (vagy mégsem..?)
Asszem mégis beruházok egy középcsapágy szerszámra és megnézem magam...
(ugye az FSA és Shimano csapágyakhoz ua. a szerszám jó?)
#6348
Posted 2011. May 06. - 12:02

Sziasztok,
ez a kütyü: BBB BTL-51 láncnyúlás-ellenõrzõ (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Lánchoz) | Kerékpár Webshop 7 sebességes láncokhoz is jó?
Ill. azt olvastam a papírján, hogy a 0.75%-os érték alu, míg az 1%-os acélgörgõs láncokra vonatkozik. Én azt hittem, hogy az adott mindegy milyen anyagú,... lánc 0,75, ill. 1 %-os nyúlását hivatott jelezni.
Hogy van ez?
Köszönöm a segítséget elõre is!
Az alu, vagy acél ez esetben a lánckerekek anyagára vonatkozik.
#6349
Posted 2011. May 06. - 12:01

milyen papiron olvastad ezt? a hatoldalon csak annyi van hogy "lancnyulas mero" 14 nyelven.
Pont ezen, a hátoldalán van felül. Az angolon még csiszolnom kell- meg az idézésen is.

#6350
Posted 2011. May 06. - 11:59


Jogos.

Köszi a válaszokat!
#6351
Posted 2011. May 06. - 11:57


milyen papiron olvastad ezt? a hatoldalon csak annyi van hogy "lancnyulas mero" 14 nyelven.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6352
Posted 2011. May 06. - 11:36

Sziasztok,
ez a kütyü: BBB BTL-51 láncnyúlás-ellenõrzõ (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Lánchoz) | Kerékpár Webshop 7 sebességes láncokhoz is jó?
Minden most használatos láncnak fél col a csaptávolsága, tehát mindhez jó.
Alugörgõs lánc???

#6353
Posted 2011. May 06. - 11:06

Szvsz már 0.75-nél cserélni kell, ui. akkor még a lánckerekek elmennek az újabb lánccal, míg 1 mm kopás esetén a lánckerekek (eslõsorban a hátsók) is hozzákoptak annyira, hogy az új lánc fog emiatt ugrani.Jól gondoltad ha elérted a 0.75 közeledik a csere ha az 1 et gondolkodhatsz a cserében ha már lötyög az 1 es jelzés akkor rögtön cserélni kell.
#6354
Posted 2011. May 06. - 09:09

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6355
Posted 2011. May 06. - 09:04

ez a kütyü: BBB BTL-51 láncnyúlás-ellenõrzõ (Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Lánchoz) | Kerékpár Webshop 7 sebességes láncokhoz is jó?
Ill. azt olvastam a papírján, hogy a 0.75%-os érték alu, míg az 1%-os acélgörgõs láncokra vonatkozik. Én azt hittem, hogy az adott mindegy milyen anyagú,... lánc 0,75, ill. 1 %-os nyúlását hivatott jelezni.
Hogy van ez?
Köszönöm a segítséget elõre is!
#6356
Posted 2011. May 05. - 22:37

Én azt a rést mindig "kihézagolom" zsírral, még sosem ázott be HT2-es középcsapágyam.
Én nem hézagolom ki, nálam konkrétan csak zsír van mögötte és mellette.

szerk: Egy O-gyûrû berakásán gondolkozom oda.
A sebesség mindent megold.
#6357
Posted 2011. May 05. - 22:20

Eredetileg sem zár rendesen, van ott egy elég nagy rés, ahol bármi be tud menni. A tömítés maga egy duplaajkas szimmering a kupakkal együtt. A csapágyak saját tömítésében sem bízom, nagyon könnyen beáznak.
Én azt a rést mindig "kihézagolom" zsírral, még sosem ázott be HT2-es középcsapágyam.
#6358
Posted 2011. May 05. - 21:58

De ha nálad nincs kiszedve a csészébõl akkor ez a porvédõ központosító genya nem zár rendesen a csészében, nem? Mondjuk 2RSR csapágy saját tömítése talán többet ér mint ez a mûanyag lapka. Vagy van ott más is?
Eredetileg sem zár rendesen, van ott egy elég nagy rés, ahol bármi be tud menni. A tömítés maga egy duplaajkas szimmering a kupakkal együtt. A csapágyak saját tömítésében sem bízom, nagyon könnyen beáznak.
A sebesség mindent megold.
#6359
Posted 2011. May 05. - 21:48

Akkor úgy, mint én, csak én alátéttel állítom a középcsapágy szélességét.
De ha nálad nincs kiszedve a csészébõl akkor ez a porvédõ központosító genya nem zár rendesen a csészében, nem? Mondjuk 2RSR csapágy saját tömítése talán többet ér mint ez a mûanyag lapka. Vagy van ott más is?
#6360
Posted 2011. May 05. - 21:10

Rákérdeztem haveromnál hogy is csinálta pontosan. A csésze 1mm-rel mélyítve lett esztergán, ennek a kis mûanyag kupaknak pedig levágta azt a kis peremét ami beleakad a csapágy belsõ gyûrûjébe. Annyi történik, hogy összerakásnál a tengely kitolná a mûanyag izét, de megtámasztja összerakásnál és akkor a helyén marad. Amúgy 2RSR csapágyat rakott be.
Akkor úgy, mint én, csak én alátéttel állítom a középcsapágy szélességét.
A sebesség mindent megold.