Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6261
Írta 2011. május 17. - 16:41

#6262
Írta 2011. május 17. - 15:32

Öreg+új láncal is, elöl mind a 3 tányéron próbáltam->csúszik.
A hátsó kereket beraktam az ösztelósba ott müxik hibátlanul, az ösztelós kereke viszont szintén átcsuszik a merevben.
Gondoltam a váltóval van a bibi, újbol beálitottam és kicseréltem a 2 kisgörgöt is. Sajnos semmi javulás.
Ötlet valakinek? A sor hátul nem új, de az ösztelósban müxik.
#6263
Írta 2011. május 17. - 13:54

le tudod cserélni. az integrált rendszerek csészéit gyûrûkkel hézagolod a vázhoz, így ugyan az a verzió mind 68mm-es mind 73mm-es középcsapágyházhoz jó.
köszi szépen.
#6264
Írta 2011. május 17. - 12:24

#6265
Írta 2011. május 17. - 12:14

lenne egy (még számomra is bénának hangzó) kérdésem..

ha most egy 68/110-es négyszögtengelyes BB-m van, akkor azt le tudom-e cserélni egy GXP-s rendszerre? Mondjuk egy Truva GXP Firex-re. Ha igen, akkor mire kell figyelni (pl.: méret vagy akármi)? Csak mert pl webshopban méretnél 2 féle válatozatot láttam de az is csak a hajtokar hosszában tért el.. Elolvastam mar egy csomo leirást de annyira nem lettem okosabb..

köszi
#6266
Írta 2011. május 16. - 20:18

nem kell sok kéz hozzá, odateszed a bowdent, és megáll ott szépen. egy kicsit persze elõtte rá kell huzni a csavart, hogy ne menjen mindenhova el a bowdened, de mûködik, tengernyi váltóállítás az évek alatt a maraton versenyek elõtt a shimano sátorban legalábbis ezt igazoljaIgen, de én ezt a trükköt alkalmazom a bowden feszesre húzására. (Emiatt is írtam be, mert a többi nem újdonság.) Utána az eredeti funkciójának megfelelõen állítom be a csavart. Rob értette, õ másképp csinálja, de nekem nincs annyi kezem...

még mindig nem egy nyelvet beszélünk ugy érzem: a végállás csavarral rögziti a váltót magasabban, mint ahogy kellene lennie. ott abban az állásban beköti a bowdent kézzel megfeszitve, mintha az lenne az alap állapot, majd visszaengedi a váltót a végállás csavarral a "rendes" helyére, ezáltal a kézzel megfeszített bowden még jobban megfeszül. tehát utána az eredeti funkciójának megfelelõen mûködik a csavar - nem látok benne semmi esetlegességet. csak arra az idõre van betekerve jobban a végállás csavar, amig a bowdent megfesziti.Jó, így már értem. Bár nekem elég furának tûnik ez a módszer (mármint a végállás csavarral játszani, hogy a bowdenfeszesség jó legyen), mert egyrészt esetleges, másrészt meg a bowden feszesség lazulásával elmegy (elmehet) a végállás helyzete is (hiszen lehetséges, hogy a tényleges végállást nem a csavar, hanem a bowden tartja). Ahogy írtad is, a bowdenfeszítõ csavar a ténylegesen erre kitalált eszköz.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6267
Írta 2011. május 15. - 22:55

A véghelyzet állító csavarnak a bowdentõl függetlenül kell a véghelyzetet megszabnia, a bowden feszességéhez nem lehet köze.
Igen, de én ezt a trükköt alkalmazom a bowden feszesre húzására. (Emiatt is írtam be, mert a többi nem újdonság.) Utána az eredeti funkciójának megfelelõen állítom be a csavart. Rob értette, õ másképp csinálja, de nekem nincs annyi kezem...
#6268
Írta 2011. május 15. - 21:57

Mindenkinek köszönöm a tanácsot. A kötve hiszemet nem értem. Miért lenne érdemes hazudnom? Azzal megkönnyíteném a saját dolgomat...? Na azt, kötve hiszem.
A kötve hiszem arra utalt, hogy ha beírod a google-be, hogy "kerékpár váltó beállítás", akkor az elsõ találat már segített volna, tehát nem hiszem, hogy nagyon keresgéltél volna.
#6269
Írta 2011. május 15. - 21:46

#6270
Írta 2011. május 15. - 19:59

ahhoz kell a végállító csavarral bentebb kényszeríteni a váltót, hogy a kézzel "megfeszített" bowden a végén tényleg elég "feszes" legyen. mert ugye alapból nem szokott az sikerülni.
én amugy nem szórakozok ilyennel, ugy kötöm be a bowdent, hogy egyik kezemmel a váltót nyomom befelé, annyi elég szokott lenni amig a lánc nekifeszül a következõ lánckeréknek - ott megrögzitem a bowdent a váltóban, majd elengedve szépen feszes. esetleg utána lehet menni ennek a váltó végén levõ feszitõcsavarral, azt ugyanis az elején azonnal érdemes becsavarni tökig.
Jó, így már értem. Bár nekem elég furának tûnik ez a módszer (mármint a végállás csavarral játszani, hogy a bowdenfeszesség jó legyen), mert egyrészt esetleges, másrészt meg a bowden feszesség lazulásával elmegy (elmehet) a végállás helyzete is (hiszen lehetséges, hogy a tényleges végállást nem a csavar, hanem a bowden tartja). Ahogy írtad is, a bowdenfeszítõ csavar a ténylegesen erre kitalált eszköz.
#6271
Írta 2011. május 15. - 19:46

ahhoz kell a végállító csavarral bentebb kényszeríteni a váltót, hogy a kézzel "megfeszített" bowden a végén tényleg elég "feszes" legyen. mert ugye alapból nem szokott az sikerülni.A véghelyzet állító csavarnak a bowdentõl függetlenül kell a véghelyzetet megszabnia, a bowden feszességéhez nem lehet köze.
én amugy nem szórakozok ilyennel, ugy kötöm be a bowdent, hogy egyik kezemmel a váltót nyomom befelé, annyi elég szokott lenni amig a lánc nekifeszül a következõ lánckeréknek - ott megrögzitem a bowdent a váltóban, majd elengedve szépen feszes. esetleg utána lehet menni ennek a váltó végén levõ feszitõcsavarral, azt ugyanis az elején azonnal érdemes becsavarni tökig.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6272
Írta 2011. május 15. - 18:25

Loctite 243 (kék színû)
Haveromhoz elmentem ma aztán megcsináltuk. Lebontottuk, megpucultuk, nagy adag zsír a bordákra és ez a kék loctite a csavarra. Eddig úgy néz ki hogy bevált. Köszi a tippeket.
Amúgy szerintem azért baszakodott velem a cucc, mert összeraktam és a tengely bordái kicsit megsorjázták a tengelyben lévõ bordák széleit. Azokat levéstem egy csavarhúzóval és most jó. Jó kérdés hogy a zsír, vagy a kis sorják letörése miatt kussolt el a cucc, vagy végre erõsen meghúztam a csavart, de szerintem mindhárom közrejátszhatott.
#6273
Írta 2011. május 15. - 14:50

Hátsó váltó bowden:
- feszítõcsavart úgy hagyni, hogy mindkét irányba lehessen tekerni egy kicsit (középtõl beljebb, mert a késõbbiekben úgyis inkább utána kell feszíteni).
- váltókart a legkeményebb áttételhez tartozó állásba rakni (általában ez a legnagyobb szám rajta), bowdent végigfûzni, kézzel kihúzni.
- váltó külsõ véghelyzet állítócsavarját kicsit betekerni, hogy a görgõk kicsit beljebb legyenek, mint a legkisebb lánckerék síkja. Bowdent lehorgonyozni.
- külsõ véghelyzet állító csavart visszaengedni, hogy a kis lánckerékre még biztonsággal le tudjon váltani, de ne tudja mellérakni. Ez kihúzza a bowdenbõl azt a lötyögést, amit kézzel nem tudtunk.
- Állványon (felemelve) végigellenõrizni, hogy nagyjából végigvált-e mindent, a belsõ véghelyzet-állító csavar helyzete jó-e.
- menetpróba révén finomítani a beállítást a feszítõcsavarral.
A véghelyzet állító csavarnak a bowdentõl függetlenül kell a véghelyzetet megszabnia, a bowden feszességéhez nem lehet köze.
#6274
Írta 2011. május 15. - 14:37

- feszítõcsavart úgy hagyni, hogy mindkét irányba lehessen tekerni egy kicsit (középtõl beljebb, mert a késõbbiekben úgyis inkább utána kell feszíteni).
- váltókart a legkeményebb áttételhez tartozó állásba rakni (általában ez a legnagyobb szám rajta), bowdent végigfûzni, kézzel kihúzni.
- váltó külsõ véghelyzet állítócsavarját kicsit betekerni, hogy a görgõk kicsit beljebb legyenek, mint a legkisebb lánckerék síkja. Bowdent lehorgonyozni.
- külsõ véghelyzet állító csavart visszaengedni, hogy a kis lánckerékre még biztonsággal le tudjon váltani, de ne tudja mellérakni. Ez kihúzza a bowdenbõl azt a lötyögést, amit kézzel nem tudtunk.
- Állványon (felemelve) végigellenõrizni, hogy nagyjából végigvált-e mindent, a belsõ véghelyzet-állító csavar helyzete jó-e.
- menetpróba révén finomítani a beállítást a feszítõcsavarral.
#6275
Írta 2011. május 15. - 09:04

Sziasztok!
Egy ha az állványon "szépen" vigigvált fel-le a bringa, de menet közben van, hogy némelyik sebességben picit kerreg,meg néha szalajt egy jót, illetve nem vált vissza mindig,amikor kellene, az mire vezethetõ vissza. Lánccsere történt, de ugyan azt a típust kapta, mint ami volt.Amatõr régi bringa, Gepida Mundo. Shimano Revoshift pozicionált marokváltók 3x7,Shimano Tourney hátsó váltó és KMC Z50 116 szemes 7 sebességes lánc.Nem értem, szétszerelés elõtt és bringafestés elõtt ugyanez a cucc jól mûködött, igaz a régi lánccal.Cseréljek racsnit is? Azon nem múlik. Viszont egy amatõr kérdés: ha felraktam a váltót a vázra, a láncot az elsõ nagy kerékre, hátul a legkissebbre, akkor a bowdent hogyan állítsam be,hogy alapból jó legyen.Lehet,hogy itt szúrom el?Errõl nem nagyon találok leírást.Vagy ez pontosan behatárolt, mivel ha hátul a legkissebb keréken vagyok, akkor a marokváltó 7.-ben van, aztán csak meg kell húznom a bowdent a hátsó váltónál?Az behatárolja a hátsó váltó állását is? A váltóbeállítós cikketek nyomán már egyszer jól mûködött a váltó,most nem értem, hogy miért nem?
Ezt kötve hiszem.
És igen, úgy hangzik, hogy fogaskoszorút is cserélni kell.
#6276
Írta 2011. május 15. - 08:05

Egy ha az állványon "szépen" vigigvált fel-le a bringa, de menet közben van, hogy némelyik sebességben picit kerreg,meg néha szalajt egy jót, illetve nem vált vissza mindig,amikor kellene, az mire vezethetõ vissza. Lánccsere történt, de ugyan azt a típust kapta, mint ami volt.Amatõr régi bringa, Gepida Mundo. Shimano Revoshift pozicionált marokváltók 3x7,Shimano Tourney hátsó váltó és KMC Z50 116 szemes 7 sebességes lánc.Nem értem, szétszerelés elõtt és bringafestés elõtt ugyanez a cucc jól mûködött, igaz a régi lánccal.Cseréljek racsnit is? Azon nem múlik. Viszont egy amatõr kérdés: ha felraktam a váltót a vázra, a láncot az elsõ nagy kerékre, hátul a legkissebbre, akkor a bowdent hogyan állítsam be,hogy alapból jó legyen.Lehet,hogy itt szúrom el?Errõl nem nagyon találok leírást.Vagy ez pontosan behatárolt, mivel ha hátul a legkissebb keréken vagyok, akkor a marokváltó 7.-ben van, aztán csak meg kell húznom a bowdent a hátsó váltónál?Az behatárolja a hátsó váltó állását is? A váltóbeállítós cikketek nyomán már egyszer jól mûködött a váltó,most nem értem, hogy miért nem?
#6277
Írta 2011. május 14. - 21:35

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6278
Írta 2011. május 14. - 21:34

Shimano Lx hajtómûvemben a középsõ lánctányér teljesen elkopott.
Milyen tényért lehet beletenni? (Semmilyen feliratot nem láttam a tányéron.)
Többi tányéron sincs semmi jelölés? Az én octás hajtómûvem lánckerekein van olyasmi, hogy IG/HG, ez ha jól tévedek

#6279
Írta 2011. május 14. - 21:19

Milyen tényért lehet beletenni? (Semmilyen feliratot nem láttam a tányéron.)
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#6280
Írta 2011. május 13. - 22:26
