Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6201
Írta 2011. május 28. - 20:33

illetve az mftz racsni "imbolyog" az agyon, elég megforgatni, és látszik. ez az "olcsó húsnak.." szindróma. emiatt is beleérhet a lánc a lánckerékbe.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6202
Írta 2011. május 28. - 20:31

#6203
Írta 2011. május 28. - 20:30

#6204
Írta 2011. május 28. - 20:21

ott más hiba van.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6205
Írta 2011. május 28. - 20:19

Ha van fogaskerék tisztító keféd, annak az egyik vége általában pont a lánctányérok közé megy be patentul (legalábbis nálam a parktool olyan szorosan ment be, hogy alig bírtam betolni). Azzal meg lehetne nézni (érzésre, nagyjából), hogy a kérdéses lánctányér nincs-e közelebb a többihez. Vagy tolómérõvel rámérni. Esetleg a rést megnézni szemre a lánc két oldalán a kérdéses keréken és egy mellette levõn. A lánckerekek külön vannak vagy egyben?
#6206
Írta 2011. május 28. - 19:41

A bowden rendben, feszességen lazítottál? Nem 100%, hogy fogaskeréksor, azért írtam, hogy próbából érdemes lenne rárakni egy másikat. Új korától fogva ilyen? Ha nincs tartalék fogaskeréksorod, lehet jobban járnál ha kölcsönkérnél valakitõl vagy elvinnéd valahova egy próbára (szerviz, ismerõs), mielõtt beruházol. Érdekes, hogy bikemarketen a vékony láncot ajánlják ehhez a típushoz (hg40, hg50), a Shimano doksiban pedig azt, amit vettél is rá. Nyilván a HG-sek keskenyebbek, de a fogsorok között elvileg ugyanakkora távolságnak kell lenni (javítson ki valaki, ha tévedek). 7 sebességes rendszereket nem ismerem, típust ajánlani nem tudok.
#6207
Írta 2011. május 28. - 18:07

Köszi szépen megint a választ. Én is a fogaskeréksorra gondoltam. Milyen fogaskeréksort ajánlasz/ajánlotok menetesben 7 sebességben, ill. ahhoz milyen láncot? Valami nem túl drága megoldás érdekelne...
A bowden rendben, feszességen lazítottál? Nem 100%, hogy fogaskeréksor, azért írtam, hogy próbából érdemes lenne rárakni egy másikat. Új korától fogva ilyen? Ha nincs tartalék fogaskeréksorod, lehet jobban járnál ha kölcsönkérnél valakitõl vagy elvinnéd valahova egy próbára (szerviz, ismerõs), mielõtt beruházol. Érdekes, hogy bikemarketen a vékony láncot ajánlják ehhez a típushoz (hg40, hg50), a Shimano doksiban pedig azt, amit vettél is rá. Nyilván a HG-sek keskenyebbek, de a fogsorok között elvileg ugyanakkora távolságnak kell lenni (javítson ki valaki, ha tévedek). 7 sebességes rendszereket nem ismerem, típust ajánlani nem tudok.
#6208
Írta 2011. május 28. - 17:43

Azt írtad, néha mennél terepre is. Akkor ne akarjál 28as kistányérú vagy országúti hajtómûvet, mert emelkedõkön nagyon nehéz lesz felmenned.
Nekem 11-34T a terep fogaskeréksor, de lehetne még eggyel nagyobb a végére. Slick gumival 28T is bõven elég, mert azt sokkal könnyebb tekerni. Ha az enyhe terep alatt azt kell érteni, hogy néha átmegy egy-egy rövid szakaszon vagy döngölt földúton, arra szerintem bõven jó a 28T is, igaz az emelkedõn nehezebb lesz tekerni, de betonon elõnye lesz, finomabban tud váltogatni. Persze attól is függ hol megy, domb, hegy vagy sík terület.

#6209
Írta 2011. május 28. - 17:39

#6210
Írta 2011. május 28. - 17:07

Sziasztok!
Mindennapi munkábajáráshoz építek egy bringát, de néha hosszabb túrákra, enyhe terepre is használnám.
Elsõdleges szempont a strapabíróság, hosszú élettartam, és az alacsony ár, beleértve a karbantartást is (alkatrészek cseréje, stb.).
Ami még nincs, de ezekre gondoltam elsõ körben:
- 08' Alivio hajtómû 48/38/28
- 08' Sora hátsó váltó SS
- Shimano CN-HG50 8s 114T
- Shimano CS-HG50-I 8s. [11-28]
Amivel kapcsolatban tanácstalan vagyok:
- váltókarok (leginkább a alsócsõre szerelhetõt szeretnék, de meggyõzhetõ vagyok)
- másik hajtómû? netán nem négyszögtengelyes? Megéri?
- Az Alivio hajtókar mennyire strapabíró? 2300-as országútit érdemes lenne helyette (a nagyobb tányérok miatt gondolkodom rajta)? Sajna nem tudok sokat a 2300-as szériáról, csak hogy országúti. Hogy viszonyul az Alivio-hoz minõségben, stb.?
Köszi, elõre is a válaszokat!
Azt írtad, néha mennél terepre is. Akkor ne akarjál 28as kistányérú vagy országúti hajtómûvet, mert emelkedõkön nagyon nehéz lesz felmenned.
Legkönnyebben kormányra szerelhetõ váltókart fogsz kapni. Kényelmesebb is, mint lenyúlkálni az alsócsõhöz.
#6211
Írta 2011. május 28. - 12:19

ha olcsón találsz új, vagy alig használt deore integrált hajtõmûvet, akkor ár-érték arányban az nagyon jó (benne van ugye a csapágy is), könnyen szerelhetõ, azt hiszem országutiban a sora ennek a megfelelõje, de treking vázba az lehet nem jó.
alivióval sincs gond amúgy
#6212
Írta 2011. május 28. - 11:24

Mindennapi munkábajáráshoz építek egy bringát, de néha hosszabb túrákra, enyhe terepre is használnám.
Elsõdleges szempont a strapabíróság, hosszú élettartam, és az alacsony ár, beleértve a karbantartást is (alkatrészek cseréje, stb.).
Ami megvan:
- trekking váz
- régi XT elsõ agy
- négyszögtengelyes monoblokk (BB UN52)
- deore LX elsõ váltó
- 01' Deore LX silent clutch hátsó agy
Ami még nincs, de ezekre gondoltam elsõ körben:
- 08' Alivio hajtómû 48/38/28
- 08' Sora hátsó váltó SS
- Shimano CN-HG50 8s 114T
- Shimano CS-HG50-I 8s. [11-28]
Amivel kapcsolatban tanácstalan vagyok:
- váltókarok (leginkább a alsócsõre szerelhetõt szeretnék, de meggyõzhetõ vagyok)
- másik hajtómû? netán nem négyszögtengelyes? Megéri?
- Az Alivio hajtókar mennyire strapabíró? 2300-as országútit érdemes lenne helyette (a nagyobb tányérok miatt gondolkodom rajta)? Sajna nem tudok sokat a 2300-as szériáról, csak hogy országúti. Hogy viszonyul az Alivio-hoz minõségben, stb.?
Köszi, elõre is a válaszokat!
#6213
Írta 2011. május 28. - 10:56

#6214
Írta 2011. május 28. - 10:26

#6215
Írta 2011. május 28. - 10:02

Létezik, hogy a ug51 es lánc szélesebb mint a fenti 2? Elõre is köszönöm a segítséget!
Shimano weboldala:
CN-UG51 5/6/7-Speed UG Chain
CN-HG50 6/7/8-Speed HG Chain
CN-HG40 6/7/8-Speed HG Chain
Csörgéssel kapcsolatban bowden feszességre gondolok, de sram váltót nem ismerem.
#6216
Írta 2011. május 27. - 19:59

A segítségeteket szeretném kérni mert már teljesen tanácstalan vagyok. Van nekem egy magellan hydram. 2 hónapja cseréltettem rajta fogaskeréksort meg láncot. Egy shimano MF-TZ21-e s fogaskeréksort kapott meg egy shimano ug-51 es láncot. Ma kapott egy sram sx-5 s váltót a keró. Az a gondom, hogy alulról a harmadik fogaskeréken hajtás és hátrafelé tekerés közben is finom kis csörgõ hangot hallok. De csakis egyedül ennél a sebességnél. Elõl egy egy tárcsás shimano nexave -talán de ez nem biztos- lánctányér van. Közelebbrõl megnéztem és ha minden igaz azért van ez a csörgõ hang mert a lánc néha picit súrolja az eggyel nagyobb fogaskereket. Az a kérdésem, hogy mitõl lehet ez? Nem kompatibilis a lánc meg a fogaskeréksor? A váltó jól be van állítva szépen vált a fogaskeréksort is átnéztem nincs elgörbülve vagy kitörve foga. Valakinek valami ötlete? Ezen az oldalon azt írják, hogy keskeny hg 40 es vagy 50 láncot ajánlanak hozzá: -- Bikemarket.hu -- Shimano MF-TZ21 Menetes, lehet ez a gond? Létezik, hogy a ug51 es lánc szélesebb mint a fenti 2? Elõre is köszönöm a segítséget!
#6217
Írta 2011. május 27. - 10:26

Gyakorlatilag az egyetlen lehetõség jött be, amit házilag nem tudtam kipróbálni: kormánycsapágyot (amúgy FSA) kellett cserélni.
Természetesen az Xfactor gariba megcsinálta, köszönet nekik.
Szóval ha ilyen jelenség van, tessék a kcsapágyra is gyanakodni. (Zsírozni én és zsíroztam, de az nem segített)
Tanácsot kérek, mert már a szerelõm is tanácstalan...
Újabban pattogó hangot hallok a hajtómû felõl (de nehéz lokalizálni a vékony aluváz nagyon viszi a hangot). Kizárólag akkor ha tekerem a pedált, függetlenül attól, hogy milyen erõvel, és akkor is ha állva tekerek. Függetlenül attól is, hogy milyen sebességfokozatban vagyok. Fejreállítva a bicót, kézzel tekerve nem jelentkezik. Csak gurulva nem jelentkezik, akkor sem ha kiállok a nyeregbõl a pedálra tekerés nélkül.
A bicó egy 2010-es Kona Kula, FSA Comet hajtókarral, MegaExo integrált csapággyal. Visszavittem a forgalmazóhoz, ami történt, és nem segített:
- nyeregcsõbilincs, nyeregpálcák zsírozása
- középcsapágy kiszerelése zsírozása
- hajtókar és lánctányér csavarok ellenõrzése, utánhúzása
Amit én tettem még:
- Hátsó kerék cseréje teszt célból (nincs változás)
- pedálok cseréje teszt célból (nincs változás)
- Lánc frissen tisztítva, olajozva
- Ellenõrizve: Az elsõ váltó nem ér a lánchoz
- Mikrorepedést nem látok a hegesztéseken
A hang nem súrlódó, nem kattogó, hanem olyan pattogó hang mint amit egy hûlõ motor produkál. A teljes hajtókar fordulat alatt csinálja.
A forgalmazó felajánlotta hogy berendel egy új középcsapágyat és kicseréli, talán ez az oka. Viszont hiába garis a bicó ezt ki kel fizessem szerinte, mert kopó alkatrész (valóban?). Mentem kb 300 km-t a bicóval és azt is lightosan, szóval nem hiszem hogy elhalálozott volna...
Amúgy ha mégis, akkor tehetek bele FSA helyett Shimano csapágyat? Kompatibilis az FSA hajtókarral? Állítólag a S. strapabíróbb..
#6218
Írta 2011. május 27. - 10:25

Ennek mi a neve?
( Amúgy k*ra nem értem hogy míg pl. egy FSA hajtómûn 2 imbusszal mindent meg lehet csinálni a símanóhoz vegyél külön kütyüt a tengelylezáró kupakhoz, egy másikat szerszámot a hajtókarcsavarhoz .... direkt szopatás?)
Szinte kivétel nélkül minden gyártó ezt a rögzítést alkalmazza, az imbuszost csak 1-2 cég alkalmazza.
#6219
Írta 2011. május 27. - 10:16

( Amúgy k*ra nem értem hogy míg pl. egy FSA hajtómûn 2 imbusszal mindent meg lehet csinálni a símanóhoz vegyél külön kütyüt a tengelylezáró kupakhoz, egy másikat szerszámot a hajtókarcsavarhoz .... direkt szopatás?)
ehun e
#6220
Írta 2011. május 26. - 18:14


Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!