Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6021
Posted 2011. June 19. - 11:14

A sebesség mindent megold.
#6022
Posted 2011. June 17. - 18:41

Sziasztok!
Most készülök beszerezni egy régi Puch országúti vázat villástul, ami újrafestés után egy frankó városi, váltós bicó alapja lesz. A cél, hogy olcsó, de megbízható alkatrészekbõl álljon össze a dolog. Ennek fényében miket javasoltok? Írom, hogy mire van szükségem, és hogy mire gondoltam. Vélményezitek/ajánlotok nekem?
KÖZÉPRÉSZ
Valami olcsó, négyszögtengelyes, alap Shimano vagy az, ami benne van most is. Egyéb javaslat?
HAJTÓKAR ÉS LÁNCTÁNYÉR
Csepel Royal (Csepel Royal 2011) vagy pedig valami más, amire fölmegy két lánctányér elsõ váltóval.
FOGASKOSZORÚ
Menetes vagy kazettás? Hány sebességes? Ide nincs ötletem.
LÁNC
Akármilyen lánc megteszi azon túl, hogy figyeljek arra, hogy hány sebességes rendszerhez ajánlják? Mire kell még figyelni?
VÁLTÓRENDSZER
Mit érdemes venni, ami olcsó, igénytelen, de megbízható és nem az alsó csövön van a váltókar, hanem a kormányon, pont mint a montiknál (tehát nem országúti fékváltókaros megoldás)?
Célszerû szettet venni, amiben tutira jól mûködik együtt a hajtómû, racsni és az elsõ-hátsó váltó, vagy lehet bátran variálni az alkatrészeket?
Középrész: valszeg cserélned kell, mert egy "idegen" hajtómûvel valszeg nem lesz jó a láncvonal. De azért adhatsz neki egy esélyt: szedd szét, és ha nincs berágódva, tisztítás, újrazsírzás, beállítás után még jó lehet. Ha kell másik, az alap shimanokon kívül a monoblokkjai állítólag a SunRace-nek is jók (ellentétben a láncaikkal). Ha használhatatlan a meglévõ mono, akkor is elõször tedd fel rá az új hajtómûvet kisérletileg, ebbõl tudsz következtetni, hogy milyen tengelyhossz kell majd.
Hajtómû: Royallal vigyázz, mert az elvileg fixihez való, lehet, hogy nem fut el rajta a váltós rendszerekhez való, keskenyebb lánc. (De egyetlen ellenpélda elég ahhoz, hogy ezt megcáfolja.)
Lánckeréksor: Azt, hogy racsnis vagy kazettás, az agy mondja meg.
Lánc: mindegy, csak SunRace-t ne. (A fokozatok számához megfelelõt persze.)
Váltórendszer: a legolcsóbb, legigénytelenebb, legmegbízhatóbb a no váltó... Városba szvsz nem is kell más (hacsak nem Pécsett laksz). De azt írtad váltósat akarsz... Elõször a hátsó agyad legyen meg, az behatárolja, hogy mit tehetsz rá. Aztán a váltókar, és annak a fokozatai számának megfelelõ sort és láncot szerezz be hozzá. Váltó lehet bármi, ami a XB3-nél jobb.
#6023
Posted 2011. June 17. - 17:20

Sziasztok!
Most készülök beszerezni egy régi Puch országúti vázat villástul, ami újrafestés után egy frankó városi, váltós bicó alapja lesz. A cél, hogy olcsó, de megbízható alkatrészekbõl álljon össze a dolog. Ennek fényében miket javasoltok? Írom, hogy mire van szükségem, és hogy mire gondoltam. Vélményezitek/ajánlotok nekem?
Hajtókar: 7.000-ért van Sunrace 2+2 lánctányérral, nem akarom belinkelni, ha érdekel pm-ben elküldöm.
Fogas: hátsó keréktõl függ, hogy menetes-e vagy kazettás, célszerûbb az utóbbit választani. Szerintem 7 sebesség bõven elég egy ilyen vázra.
Váltó: kormányváltót tudsz rakni szerintem mindegyik gépre, de majd kijavítanak, ha tévedek. Nekem eléggé össze-vissza váltórendszerem van, mégis mûködik rendesen. Be kell állítani, és kész. Exage váltóim voltak, apróban ha találsz olcsón, megéri, de újak közül is kifoghatsz olcsókat (Shimano 2300 3.500 Ft-ért, stb).
Szerk: Esetleg a stucnira is lehet szerelni pillangóváltót.
#6024
Posted 2011. June 17. - 16:57

Most készülök beszerezni egy régi Puch országúti vázat villástul, ami újrafestés után egy frankó városi, váltós bicó alapja lesz. A cél, hogy olcsó, de megbízható alkatrészekbõl álljon össze a dolog. Ennek fényében miket javasoltok? Írom, hogy mire van szükségem, és hogy mire gondoltam. Vélményezitek/ajánlotok nekem?
KÖZÉPRÉSZ
Valami olcsó, négyszögtengelyes, alap Shimano vagy az, ami benne van most is. Egyéb javaslat?
HAJTÓKAR ÉS LÁNCTÁNYÉR
Csepel Royal (Csepel Royal 2011) vagy pedig valami más, amire fölmegy két lánctányér elsõ váltóval.
FOGASKOSZORÚ
Menetes vagy kazettás? Hány sebességes? Ide nincs ötletem.
LÁNC
Akármilyen lánc megteszi azon túl, hogy figyeljek arra, hogy hány sebességes rendszerhez ajánlják? Mire kell még figyelni?
VÁLTÓRENDSZER
Mit érdemes venni, ami olcsó, igénytelen, de megbízható és nem az alsó csövön van a váltókar, hanem a kormányon, pont mint a montiknál (tehát nem országúti fékváltókaros megoldás)?
Célszerû szettet venni, amiben tutira jól mûködik együtt a hajtómû, racsni és az elsõ-hátsó váltó, vagy lehet bátran variálni az alkatrészeket?
#6025
Posted 2011. June 16. - 19:31

http://superstar.tib...products_id=353Superstar Components - High Spec Parts For Peanuts

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6026
Posted 2011. June 15. - 21:48

Egy ideje rezgõ hangot hallottam a középrész felõl (mint mikor a lánc totál száraz)
Ma leszedtem a h.mûvet és mind két csapágynak (FSA Megaexo Ceramic) ilyen hangja van!
Kb 1000Km van benne és mocsok se került bele! Szépen tisztán forog és a tömítések is épek!

Valakinek tapasztalat???
#6027
Posted 2011. June 15. - 17:45

Mountain Bike Rides - Shimano Hollowtech II Bottom Bracket Bearing Replacement
Egyszerûen elkezded melegíteni az alu csészét és csavarhúzóval simán kitolod.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6028
Posted 2011. June 15. - 14:59

tesom is azt mondta hogy az uj 10es orszaguti rendszerek csak a sajat "kotott hajtasiranyos" lancaikkal mukodnek.
En sok helyen olvastam, hogy pl a KMC X10, X10SL lancok kifogastalanul mukodnek 10-es outi, illetve Dyna-Sys lanctanyerokon is.
LGee
#6029
Posted 2011. June 15. - 13:19

RAUH-Welt
B E G R I F F
#6030
Posted 2011. June 15. - 12:56

Illetve, ugyancsak ezt a bringat szeretnem egytanyerossa tenni. Ez hogy lenne megoldhato? Egy kettanyeros ou. hajtomu, egy tanyerral, es valami lancleesest gatlo alkalmatossag? Ezutobbibol mit ajanlotok(42-es tanyerra gondoltam)?
Zerge gepen hogy van ez megoldva? Bringa: Zerge és a Merida CycloCross 907 Carbon (2011. január 5.)
#6031
Posted 2011. June 15. - 12:32

egy átmosás, zsírozás ki tudja tolni az élettartamát.
#6032
Posted 2011. June 15. - 07:36

Shimano négyszögtengelyes monoblokkom ropog.Mennyi ideig bírja még anélkül hogy kicserélném?Köszönöm a válaszokat.
#6033
Posted 2011. June 15. - 03:30

Budapesten tudtok olyan helyet, ahol van Hollowtech II-es csapágykihúzó/benyomó?
Mountain Bike Rides - Shimano Hollowtech II Bottom Bracket Bearing Replacement
#6034
Posted 2011. June 15. - 01:13

#6036
Posted 2011. June 15. - 00:31

#6037
Posted 2011. June 14. - 16:18

Vidd vissza gyorsan. Figyelmetlen szereléstõl lehet, a (hátsó) váltót nem állította újra be. A régi és az új kerék nyilván nem egészen egybevágó. Pár perc alatt rendbehozható.Sziasztok!
A bicómat elvittem kerékpárszerelõhöz hogy cserélje ki a hátsó kerekemet egy másikra. Átpakolta a fogaskoszorút a régirõl, összeszerelte, majd miután eljöttem vettem észre hogy szorul valami. Ha haladás közben hátrafelé tekerem a hajtómûvet a lánc nem megy visszafelé, hanem a hátsó váltót kezdem vele elõre húzni a lánc meg leereszkedik. Van hogy átváltok egy másik fogokzatra akkor jó, de icipicit akkor is látni hogy leereszkedik a lánc, de olyan is van hogy ugyan ezen a fokozaton már nem jó.
Ez mitõl lehet és hogyan lehet orvosolni?
#6038
Posted 2011. June 14. - 15:56

A bicómat elvittem kerékpárszerelõhöz hogy cserélje ki a hátsó kerekemet egy másikra. Átpakolta a fogaskoszorút a régirõl, összeszerelte, majd miután eljöttem vettem észre hogy szorul valami. Ha haladás közben hátrafelé tekerem a hajtómûvet a lánc nem megy visszafelé, hanem a hátsó váltót kezdem vele elõre húzni a lánc meg leereszkedik. Van hogy átváltok egy másik fogokzatra akkor jó, de icipicit akkor is látni hogy leereszkedik a lánc, de olyan is van hogy ugyan ezen a fokozaton már nem jó.

Ez mitõl lehet és hogyan lehet orvosolni?
#6039
Posted 2011. June 13. - 19:19

#6040
Posted 2011. June 13. - 17:55

:-)Ez önmagában kizárt dolog, hogy gondot okozzon. A túl széles lánckereket is kizárhatjuk akkor.
Akkor nincs több ötletem azon kívül, hogy éjszaka jön a Kalapácsos Manó, és ráb... egy nagyot.
(Hajtómû nem lötyög, nem "kacsázik"? Váltó nincs elferdülve, szépen fut a görgõkön a lánc?)
Nem lötyög, de talán egy kis nyolcas van a lánctányérban.
Csináltam még képeket, hogy a lánc rajta van a bringán. Az alábbi linken láthatóak.
Illetve készítettem egy videót is, amin az látszik, hogy eléggé meg van kopva a sor, nem tudom ez közrejátszhatott-e a dologban.
ÚJABB KÉPEK
VIDEÓ
Sort, láncot, és hajtómûvet is cserélek. Ezekre gondoltam:
SOR
LÁNC
HAJTÓMÛ