Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6001
Posted 2011. June 24. - 22:57

már több helyrõl hallottam, hogy annyira nem jó azokat használni, de nem tudom az okát
#6002
Posted 2011. June 24. - 18:33

BB-ES25 az ajánlott 118mm-es hosszban, de jó hozzá az összes BB-ES(egy szám) formátumú modell. Sõt szerintem 113-as monoblokkal még jobb lenne, ha bírja az elsõ váltód.
A BB-UN26 négyszöges.
Köszönöm!elsõ váltóm az alivio,deore,lx,vagy egy régebbi lx közül fog kikerülni.
#6003
Posted 2011. June 24. - 18:18

BB-ES25 az ajánlott 118mm-es hosszban, de jó hozzá az összes BB-ES(egy szám) formátumú modell. Sõt szerintem 113-as monoblokkal még jobb lenne, ha bírja az elsõ váltód.
A BB-UN26 négyszöges.
Jogos. Az "octalink" elkerülte a figyelmemet. Úgy látszik, a mai hidegfront figyelmetlenné tett, mert nem ez az elsõ tévedésem a nap folyamán.

#6004
Posted 2011. June 24. - 17:57

BB-ES25 az ajánlott 118mm-es hosszban, de jó hozzá az összes BB-ES(egy szám) formátumú modell. Sõt szerintem 113-as monoblokkal még jobb lenne, ha bírja az elsõ váltód.a gépem nem tud pdf-et kezelni,mert azonnal befagy valamilyen oknál fogva,ezért sok katalógust nem tudok megnézni,pedig már próbáltam..
a kérésem az volna,hogy ha valaki tudja,vagy utána tud nézni annak hogy mekkora,meg milyen shimano monoblock való az új alivio fc-m430as octalinkes hajtómûvembe,annak igencsak megörülnék!
A BB-UN26 négyszöges.bb-un26, bb-es25
A sebesség mindent megold.
#6005
Posted 2011. June 24. - 17:25

a gépem nem tud pdf-et kezelni,mert azonnal befagy valamilyen oknál fogva,ezért sok katalógust nem tudok megnézni,pedig már próbáltam..
A kérésem az volna,hogy ha valaki tudja,vagy utána tud nézni annak hogy mekkora,meg milyen shimano monoblock való az új alivio fc-m430as octalinkes hajtómûvembe,annak igencsak megörülnék!
bb-un26, bb-es25
#6006
Posted 2011. June 24. - 17:19

a kérésem az volna,hogy ha valaki tudja,vagy utána tud nézni annak hogy mekkora,meg milyen shimano monoblock való az új alivio fc-m430as octalinkes hajtómûvembe,annak igencsak megörülnék!
#6007
Posted 2011. June 23. - 21:34

Bike24 - Shimano FC-R700 Kompakt Kurbelgarnitur 2x10
105 és ultegra közötti szint
#6008
Posted 2011. June 21. - 21:09

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6009
Posted 2011. June 21. - 20:24

#6010
Posted 2011. June 21. - 19:57

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6011
Posted 2011. June 21. - 19:41

#6012
Posted 2011. June 21. - 11:21

Köszi, akkor, mivel én hátsóváltót biztos fogok használni, nem kell figyelnem a láncvonalat. Jó hír.
Azért ennyire nem egyszerû, például, ha kívül kerül a hajtómûved a papucson, vagy belever a láncvillába... De kevésbé szélsõséges esetben is elõfordulhat, hogy nehezen, vagy egyáltalán nem vált az egyik, vagy a másik irányba. Váltósnál is törekedj arra, hogy a hajtómûved középsíkja legalább nagyjából essen egybe a lánckeréksor középsíkjával, tehát pl 1*7 esetén hátul a 4-el legyen egysíkban az elsõ lánctányér, 2*5 esetén meg az elsõ két tányér közti felezõ sík essen egybe hátul a 3.-al. Nem szentírás, a modern integrált monti hajtómûvek láncvonala például általában 50 mm, míg egy 9-es sor "közepe" 45-46 mm-en van. 5-6 mm-nél többet eltérni szerintem váltósnál sem egészséges. Fixinél, singlespeednél, agyváltósnál persze egyszerû a helyzet: az elsõ és a hátsó lánckeréknek egy síkban kell lennie.
Hogy minek alapján határozzák meg a láncvonalat, amikor tervezik a bringát, azt nem tudom. Hogy mi határozza meg a láncvonalat, amikor építed: abban az esetben, hogy ha kazettás SS agyad van, vagy kazettás agyas kereket egysebességesítesz, akkor oda tudod tenni a hátsó lánckereket, ahová akarod. Minden más esetben a hátsó agy határozza meg, illetve az, hogy arra mi kerül. Ennek kell aztán utánamenni a hajtómûnél tengelyhosszal, alátétezéssel, stb. Ezért írtam a múltkor azt, hogy ha használhatatlanná kopott a meglévõ középcsapagyad, akkor is próbáld fel rá az új hajtómûvet, hogy az ismert tengelyhosszból és a hajtómûnek a sorhoz képest elfoglalt helyzetébõl ki tudd következtetni, hogy milyen tengelyhosszú új csapágyat kell venned.
Én a helyedben valami 1*7-et vagy 1*6-ot építenék, elõl viszonylag kicsi lánckerékkel, 42, esetleg 36 fogúval. (Minél kisebb elõl a lánckerék, relatíve annál nagyobb az átfogott áttétel-tartomány egy adott sorral.) 42/15-öt röhögve ki lehet forgatni tartósan 30 km/h fölött, városban ennél több nem nagyon kell. 42/24-el pedig ahová nem tudsz felmászni, oda már monti kell... Egy 15 - 24-es sor meg nem a világ csodája, még feltekerõsben sem.
Ha sikerül megoldani elõl egy tányérral, akár még valami láncvédõ is felmehet rá, ha igazi városi felhasználásról van szó. Aztán lehet, hogy beszerezhetõség, és egyéb okok miatt egyszerûbb lesz, ha elõre is kéttányérosat teszel fel.
(A poén az, hogy régebben gyártottak is olyan városi bicikliket, amiket a fentebb leírtam, lomisoknál még mindig nagy számban megtalálhatók. Csak azán a "montenbájk" lett a divat, és még a sarki zöldségeshez is 3*8-al, traktorgumin megy a nagymama. Szerencsére ez a szemlélet kezd helyrebillenni, már nálunk is.)
#6013
Posted 2011. June 20. - 16:53


#6014
Posted 2011. June 20. - 14:46

Sziasztok!
Mostanában azt vettem észre, hogy ha elöl a középsõ tányéron van a lánc a hátsó pozíciótól függetlenül olyan ropogó érzete van a pedálon. A másik két tányéron nem érzem. Akkor ez most nekem egy új tányér lesz?
Köszi!
Guni
ÉN is szoktam ilyet érezni, majd ha hazajutottam megnézem, hogy melyik lánckerekeknél jön elõ, eddig nem figyeltem még meg különösebben.
#6015
Posted 2011. June 20. - 12:59

Mostanában azt vettem észre, hogy ha elöl a középsõ tányéron van a lánc a hátsó pozíciótól függetlenül olyan ropogó érzete van a pedálon. A másik két tányéron nem érzem. Akkor ez most nekem egy új tányér lesz?
Köszi!
Guni
#6016
Posted 2011. June 19. - 21:07

Az elsõ és a hátsó lánckerék helyzete. Az elsõ függ a középcsapágy tengelyének szélességétõl. Azért kell figyelni, hogy ne csapja le a láncot egysebiknél és fixiknél. Gondolom azért van jelentõsége outinál meg montinál is, nagyon nem lóghat ki, de ebben nem vagyok biztos.A láncvonalat mi határozza meg és miért fontos odafigyelni rá?
#6017
Posted 2011. June 19. - 19:17

#6018
Posted 2011. June 19. - 16:42

De legalább megtanultam közben hajtómûvet szerelni....
Szia!
Nekem ugyan ez volt a problémám két napja. Egy fordulat, egy "röcögés". Elsõ felindulásból hajtómû le, monoblokkot nyomaték kulcsal meghúztam 60 Nm-el ahogy a nagykönyv írja. Tudtam is rajta húzni, mondom akkor biztos jó lesz. Indulás, ugyan olyan.... Ezután húztam a pedálon az összes lánctányér csavaron és a tengely anyákon (négyszögtengelyes). Ettõl nekem elmúlt szerencsére....
#6019
Posted 2011. June 19. - 11:39

Perselyezni lehet, ha ér annyit. Nekem a gagyi lehúzó miatt tönkrement a menet, de többe kerülne a perselyezés, mint egy új. Szerintem az önlehúzóssal mûködhet a dolog, próba szerencse.
Csak elméleti probléma, nincs ilyen hajtókarom.
A sebesség mindent megold.
#6020
Posted 2011. June 19. - 11:37

Ha tönkremegy a lehúzó menet a hajtómûben akkor azt hogyan lehet javítani? Gondolom itt a menetjavító készlet nem tud segíteni. De ha beleragasztanék egy önlehúzós kupakot az megoldaná a problémát?
Perselyezni lehet, ha ér annyit. Nekem a gagyi lehúzó miatt tönkrement a menet, de többe kerülne a perselyezés, mint egy új. Szerintem az önlehúzóssal mûködhet a dolog, próba szerencse.