Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#5381
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás

alapvetoen igen, ezek pont azok az alkatreszek amiken a kerekpargyartok is sporolni szoktak. nagyon ritka hogy egy "XT-vel szerelt" bringan tenyleg minden XT. inkabb deore fogaskereksor, meg slx elsovalto meg ilyenek befigyelnek. nem is beszelve olcsobb bringakon a sunrace fogaskereksor, KMC lanc, stb.

egeszen nyugodtan lehet keverni az alkatreszcsaladokat ha kompatibilis. az UG lanc viszont nekem gyanus hogy nem lesz fajin az alivio tanyerokkal.

&

akkor szori vagyok, nem szóltam. ug-hg-t tényleg ne házasíts.


Köszi a válaszokat, akkor UG felejtõ! :)

KMC K82-rõl jókat olvasok. Szerintetek érdemes ilyet venni, vagy maradjak valami Shimano HG láncnál?

#5382
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
akkor szori vagyok, nem szóltam. ug-hg-t tényleg ne házasíts.

#5383
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Ez egy másik bringa túrázásra, trekking, cross, XC felhasználásra. :)
A munkábajárós egysebihez már megvan majdnem minden. :)

#5384
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
de egysebit akar.

ezek a hg, ug kialakítások nem csak a lánc pakolgatáskönnyítõ kialakításában különböznek?

#5385
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
alapvetoen igen, ezek pont azok az alkatreszek amiken a kerekpargyartok is sporolni szoktak. nagyon ritka hogy egy "XT-vel szerelt" bringan tenyleg minden XT. inkabb deore fogaskereksor, meg slx elsovalto meg ilyenek befigyelnek. nem is beszelve olcsobb bringakon a sunrace fogaskereksor, KMC lanc, stb.

egeszen nyugodtan lehet keverni az alkatreszcsaladokat ha kompatibilis. az UG lanc viszont nekem gyanus hogy nem lesz fajin az alivio tanyerokkal.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5386
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Sziasztok!

Újra egy kérdéssel fordulok hozzátok:
Egy 8 sebességes Alivio hajtókarhoz érdemes HG20 (Tourney) és UG51-es láncot (ez a legolcsóbb 1090Ft-os Shimano) párosítani?
Azt tudom, hogy utóbbi kettõ lényegesen gyengébb minõségû az Alivionál, így felemás rendszerem lesz, de vajon a hajtómû lánctányérjai hamarabb kopnak a gyengébb alkatrészektõl?
Mindhárom alkatrész megvan már, 0km-es mind. Nem egymáshoz lettek szánva, de ha már így jött ki, akkor teszek egy próbát, hátha... Tulajdonképpen csak a tányérok élettartama miatt aggódom.

Köszi!

#5387
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás

Már nem emléxem milyen hézagolókat használtam, hogy összejöjjön a 130mm és hogy szimmetrikus is legyen, de ha nekiálsz csinálni hamar rájössz.
Elöl van lehetõség a láncvonalat belõni a tengelyhosszal és azzal, hogy kívülre, vagy belülre teszed a lánckereket (kisebb vagy nagyobb helyére).


Köszi!

Ezeket átolvasod, több kérdésed nem nagyon lehet:
All About Bicycle Chainline
Fixed Gear Conversions
Singlespeed Bicycle Conversions


Köszi szépen, átolvasom õket! :)

#5388
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Ezeket átolvasod, több kérdésed nem nagyon lehet:
All About Bicycle Chainline
Fixed Gear Conversions
Singlespeed Bicycle Conversions

#5389
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Köszi a válaszokat!

Két új kérdésem merült fel:

Az agyat hogy hézagoltad? Milyen széles hézagolót tettél jobb és bal oldalara? Ha nem csak a bal oldalra raktál 20mm-t, akkor ugye beljebb került a láncvonal a kelleténél, nem? Ez esetben a monoblokk tengelyhosszával kell játszani?
Másik kérdés, hogy egy országúti hajómû esetén a kisebbik vagy a nagyobbik lánctányért kell használni a megfelelõ láncvonal eléréséhez? Vagy ez is csak a hátsó agy és a monoblokk kérdése?

Köszi!


Már nem emléxem milyen hézagolókat használtam, hogy összejöjjön a 130mm és hogy szimmetrikus is legyen, de ha nekiálsz csinálni hamar rájössz.
Elöl van lehetõség a láncvonalat belõni a tengelyhosszal és azzal, hogy kívülre, vagy belülre teszed a lánckereket (kisebb vagy nagyobb helyére).
Failure is always an option.

#5390
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás

Én csináltam egy barátomnak kereket ilyen Sunrace agyból, Dicta szabadonfutóból és Altrix Spider felniböl, az is árérzékeny projekt volt :)
130-as surutávra simán át lehet hézagolni és szimmetrikusra füzni (persze kell hozzá pár széthullott hátsó agyból származó különbözõ méretü hézagoló, vagy egy darab vas + egy esztergályos).
Tökéletes lett, már amennyire egy ilyen olcsó agytól a tökéletesség elvárható... Azóta is boldogan használja.

A hajtómûnek én inkább egy régi outit ajánlok, valami ilyesmit, az szép is, jó is, és nincsenek rajta váltáskönnyítõ bizbazok (tehát gyakorlatilag egysebességes lánctányérjai vannak). Sokat bír, és szépen elmegy rajta a vastag lánc (1/8-os)


Köszi a válaszokat!

Két új kérdésem merült fel:

Az agyat hogy hézagoltad? Milyen széles hézagolót tettél jobb és bal oldalara? Ha nem csak a bal oldalra raktál 20mm-t, akkor ugye beljebb került a láncvonal a kelleténél, nem? Ez esetben a monoblokk tengelyhosszával kell játszani?
Másik kérdés, hogy egy országúti hajómû esetén a kisebbik vagy a nagyobbik lánctányért kell használni a megfelelõ láncvonal eléréséhez? Vagy ez is csak a hátsó agy és a monoblokk kérdése?

Köszi!

#5391
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

ITT 6800 Ft. a második legolcsóbb egysebis hátsó agy. Ennyit tuti nem tudok rá költeni. :(
Esetleg tudsz olyan boltot, ahol olcsón tudok venni megfelelõt?
Gondoltam arra is, hogy egy 135-ös menetes monti agyat hézagolok át 130mm egysebességesre. pl. EZT Csak itt is a bal oldali tengely a túl rövid, vagy jobb oldalon kerül túlságosan belülre a láncvonal.


Én csináltam egy barátomnak kereket ilyen Sunrace agyból, Dicta szabadonfutóból és Altrix Spider felniböl, az is árérzékeny projekt volt :)
130-as surutávra simán át lehet hézagolni és szimmetrikusra füzni (persze kell hozzá pár széthullott hátsó agyból származó különbözõ méretü hézagoló, vagy egy darab vas + egy esztergályos).
Tökéletes lett, már amennyire egy ilyen olcsó agytól a tökéletesség elvárható... Azóta is boldogan használja.

A hajtómûnek én inkább egy régi outit ajánlok, valami ilyesmit, az szép is, jó is, és nincsenek rajta váltáskönnyítõ bizbazok (tehát gyakorlatilag egysebességes lánctányérjai vannak). Sokat bír, és szépen elmegy rajta a vastag lánc (1/8-os)
Failure is always an option.

#5392
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás

Szimmetrikus alatt pedig azt értem, hogy a két agyperem egyenlõ távolságra van a kerék középvonalától (ami alapból nem így lenne, még ennél az agynál sem)


Köszi!

Akkor vegyél 120-as agyat...


ITT 6800 Ft. a második legolcsóbb egysebis hátsó agy. Ennyit tuti nem tudok rá költeni. :(
Esetleg tudsz olyan boltot, ahol olcsón tudok venni megfelelõt?
Gondoltam arra is, hogy egy 135-ös menetes monti agyat hézagolok át 130mm egysebességesre. pl. EZT Csak itt is a bal oldali tengely a túl rövid, vagy jobb oldalon kerül túlságosan belülre a láncvonal.

#5393
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Köszi a választ!
Mit értesz szimmetrikus kerék alatt?

mod: Igazad van. Ránézésre biztosan nem lesz elég a tengelyhossz... :/


Akkor vegyél 120-as agyat. Én olyat raktam 126-os vázba. Szimmetrikus alatt pedig azt értem, hogy a két agyperem egyenlõ távolságra van a kerék középvonalától (ami alapból nem így lenne, még ennél az agynál sem)

#5394
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás

Nem fog megharagudni az agy, csak lehet, hogy nem lesz elég a tengelyhossz. Olyan szempontból még jobban is jársz, hogy így tudsz szimmetrikus kereket fûzni.


Köszi a választ!
Mit értesz szimmetrikus kerék alatt?

mod: Igazad van. Ránézésre biztosan nem lesz elég a tengelyhossz... :/

#5395
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Sziasztok!

Egysebesééges bringát építek, és már csak a lényeg hiányzik az egészbõl: Hátsó agy, és hajtómû.
A vázal villasaru távolsága 130mm.
Nem is lenne probléma ezzel, ha beletörõdnék abba, hogy 8ezer egy hátsó agy, és 15ezer egy egysebességes hajtókar. Én pont a minimál befektetés és fenntartási költség miatt akarok egysebit.

A kérdések tehát a következõk:

- kapható-e hosszú élettartamú és/vagy cserélhetõ tányéros hajtókar olcsón - pl az ilyenek érnek valamit (a 2800Ft-os feketére gondolok)?
- ha a fenti megoldás felejtõs, akor találok-e 4 karos monti hajtókarra 64/104mm-es lyukkörhöz való egysebességes lánctányért?
- az 1/8"-os és a 3/32"-es lánc és lánctányérok közt mennyi különbség van élettartamban? pont annyi, amennyivel szélesebb az 1/8"-os?
- egy 110mm-es sarutávhoz való egysebességes hagyományos tengelyes hátsó agy (pl. ez) nagyon "megharagudna", ha kapna a bal oldalra 20mm-nyi anyát, és így 130mm-esként fûznénk össze a kereket? Az a +20mm nem túl sok neki?
- ha a fenti hézagolós megoldás nem járható út, akkor milyen olcsó megoldást javasoltok?

A készülõ bringa mindennapos munkába járásra kell, tehát nagyon olcsón karbantartható alkatrészeket keresek.

Köszi!


Nem fog megharagudni az agy, csak lehet, hogy nem lesz elég a tengelyhossz. Olyan szempontból még jobban is jársz, hogy így tudsz szimmetrikus kereket fûzni.

#5396
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Sziasztok!

Egysebesééges bringát építek, és már csak a lényeg hiányzik az egészbõl: Hátsó agy, és hajtómû.
A vázal villasaru távolsága 130mm.
Nem is lenne probléma ezzel, ha beletörõdnék abba, hogy 8ezer egy hátsó agy, és 15ezer egy egysebességes hajtókar. Én pont a minimál befektetés és fenntartási költség miatt akarok egysebit.

A kérdések tehát a következõk:

- kapható-e hosszú élettartamú és/vagy cserélhetõ tányéros hajtókar olcsón - pl az ilyenek érnek valamit (a 2800Ft-os feketére gondolok)?
- ha a fenti megoldás felejtõs, akor találok-e 4 karos monti hajtókarra 64/104mm-es lyukkörhöz való egysebességes lánctányért?
- az 1/8"-os és a 3/32"-es lánc és lánctányérok közt mennyi különbség van élettartamban? pont annyi, amennyivel szélesebb az 1/8"-os?
- egy 110mm-es sarutávhoz való egysebességes hagyományos tengelyes hátsó agy (pl. ez) nagyon "megharagudna", ha kapna a bal oldalra 20mm-nyi anyát, és így 130mm-esként fûznénk össze a kereket? Az a +20mm nem túl sok neki?
- ha a fenti hézagolós megoldás nem járható út, akkor milyen olcsó megoldást javasoltok?

A készülõ bringa mindennapos munkába járásra kell, tehát nagyon olcsón karbantartható alkatrészeket keresek.

Köszi!

#5397
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
7es es 8as lanc ugyanaz.

es elfut 9es hajtomuvon. amig nem volt ennyire elterjedt a 9es [meg a 10es] rendszer, sok ilyen konfig jott ki gyarilag bringakon is.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5398
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Sziasztok!

9-es shimano hajtómû mûködik hetes ill. nyolcas lánccal? Van különbség a tányérok vastagsága között? Mekkora a tányérok közti távolság?


Ez a kérdés már sokszor felmerült itt és sokan válaszoltak rá igennel :)
Én is használtam HT1-es LX hajtómûvet 8-as rendszerrel minden gond nélkül. Nem méregettem.
Failure is always an option.

#5399
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Sziasztok!

9-es shimano hajtómû mûködik hetes ill. nyolcas lánccal? Van különbség a tányérok vastagsága között? Mekkora a tányérok közti távolság?

#5400
Louis

Louis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás
Nekem Lx van integráltban és még én is az elsõt nyúzom.Ez is 3 éves volt nyáron.Km is van benne,10e.-tõl azért több.
Nkb. kétszer lazult föl a vázban,emiatt olyankor kattogott irdatlanul.Nagy dzsuvázások után szétszedem,kipucol,teszek bele egy lágyabb fajta zsírt,össze és teker tovább.Octalinkes középrészemet régebben sûrûbben cseréltem,pedig egyesek ezt a rendeszet jósolták rövidebb élettartamúnak,talán az ára alapján?!
(olcsóbb,mint az octa-s középrész volt)
Amúgy imádom,bitang jó merev,még az octalink hollowtech után is...
Magellan-os