Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#5241
Posted 2012. January 03. - 14:27

én semmivel nem érzem trutymákabbnak mint az xt-t
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5242
Posted 2012. January 03. - 14:06

Az 590-es Deore hajtómû 18500 újonnan, igaz nem üreges. Átlagos használatra kiváló, tartós acél kicsi és közép tányér. Egy Alivio hajtómû 10000 és a tartósabb es-51-es mono hozzá 6000. Ennek fényében a Deore jobb választás, szerintem. Vagy marad a használt.
szérián kívüli "deore" hajtómûvet tudok venni 13-ért újonnan, sztem teszek egy próbát... ha nem válik be eladom és gyûjtök még egy kis pénzt hozzá...
#5243
Posted 2012. January 03. - 13:58

pl ezek:
Deore hajtómû + monoblokk « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
/ez tudomásom szerint üreges, ugyanaz, mint a régi ~2002-2003-as lx kar./
XT hajtómû és monoblokk « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
esetleg még ezek:
slx hajtokar « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
XTR 952 hajtómû « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
igazából új alkatrészben gondolkozok, ki tudja mennyit mentek (és mit kaptak) a használt cuccok...
#5244
Posted 2012. January 03. - 11:14

a karon lévõ hollowtech feliratból, meg EBBÕL indultam ki.
meg ezekbõl:
Hollowtech cranks - These are cranks which are pressure die cast as tubes open at the pedal end and forged closed before being threaded for the pedals. Previous to this hollow cranks tended to be tubes with a solid part welded to each end to take the pedals and the bottom bracket. The Shimano Deore crank remains the only hollow crank on the market at its price point. - Wikipedia
Hollowtech ® Shimano's name for the hollow forged cranks used with Octalink ® splined bottom brackets. These lightweight cranks are made by welding two forged aluminum channels together. - Sheldon Brown's Bicycle Glossary
Amit te linkeltél Deore kar az üreges, de az újak nem azok. A Hollowtech felirat az üreges kart jelenti, ezek voltak régen+ octalinkes mono. A hollowtech II az integrált tengelyt jelöli. De javítsatok ki ha nem így van.
#5245
Posted 2012. January 03. - 10:59

a deore hajtómû nem üreges, de így is akkora durung, plusz mert vastag a tengelye és szélesen van alátámasztva , hogy, kizárt, hogy az üregeshez képest jelentõs merevségbeli különbség legyen, az lx-hez képest semmit nem is érzek rajta
de még az integrált korszakban is a régi octás deoréval ment valami yasec által támogatott (kerékpárral) hazai x-terrás menõ versenyzõ is, és ha neki az jó volt....
a karon lévõ hollowtech feliratból, meg EBBÕL indultam ki.
meg ezekbõl:
Hollowtech cranks - These are cranks which are pressure die cast as tubes open at the pedal end and forged closed before being threaded for the pedals. Previous to this hollow cranks tended to be tubes with a solid part welded to each end to take the pedals and the bottom bracket. The Shimano Deore crank remains the only hollow crank on the market at its price point. - Wikipedia
Hollowtech ® Shimano's name for the hollow forged cranks used with Octalink ® splined bottom brackets. These lightweight cranks are made by welding two forged aluminum channels together. - Sheldon Brown's Bicycle Glossary
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#5246
Posted 2012. January 03. - 10:42

#5247
Posted 2012. January 03. - 09:46

pl ezek:
Deore hajtómû + monoblokk « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
/ez tudomásom szerint üreges, ugyanaz, mint a régi ~2002-2003-as lx kar./
XT hajtómû és monoblokk « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
esetleg még ezek:
slx hajtokar « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
XTR 952 hajtómû « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
a deore hajtómû nem üreges, de így is akkora durung, plusz mert vastag a tengelye és szélesen van alátámasztva , hogy, kizárt, hogy az üregeshez képest jelentõs merevségbeli különbség legyen, az lx-hez képest semmit nem is érzek rajta
de még az integrált korszakban is a régi octás deoréval ment valami yasec által támogatott (kerékpárral) hazai x-terrás menõ versenyzõ is, és ha neki az jó volt....
#5249
Posted 2012. January 03. - 09:21

Súlyban vmivel 100kg felett vagyok és eléggé nyeklik-nyaklik az alivio... teljesen biztos voltam a választásomban amíg meg nem láttam ezt a képet a deore-ról...
http://www.buildmeaw...ike-2011-05.jpg
Milyen alternatíva lenne 15e ft alatt?
pl ezek:
Deore hajtómû + monoblokk « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
/ez tudomásom szerint üreges, ugyanaz, mint a régi ~2002-2003-as lx kar./
XT hajtómû és monoblokk « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
esetleg még ezek:
slx hajtokar « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
XTR 952 hajtómû « hajtás « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#5250
Posted 2012. January 03. - 07:32

Súlyban vmivel 100kg felett vagyok és eléggé nyeklik-nyaklik az alivio... teljesen biztos voltam a választásomban amíg meg nem láttam ezt a képet a deore-ról...
http://www.buildmeaw...ike-2011-05.jpg
Milyen alternatíva lenne 15e ft alatt?
nekem ilyen deore van
nekem az a véleményem, hogy a régi stx-rc hajtásnál valamivel merevebb, viszont az új, üreges lx-hez képest nem érzek semmi különbséget, és a párom octás aliviójához képest sem
én 70-72 kg vagyok
amúgy jó hajtómû, könnyû szerelni, az acél tányérok rajta jól bírják és olcsók, és nálam a csapágyazása is jól teljesít
#5251
Posted 2012. January 02. - 23:28

Szerintem szinte semennyivel. A hajtókar egyiknél se üreges kovácsolt. Truva szintet kb hozza, bár szerintem nem éreznél a kettõ közt jelentõs különbséget.
(hacsak nem vagy 120 kg feletti.)
Súlyban vmivel 100kg felett vagyok és eléggé nyeklik-nyaklik az alivio... teljesen biztos voltam a választásomban amíg meg nem láttam ezt a képet a deore-ról...
http://www.buildmeaw...ike-2011-05.jpg
Milyen alternatíva lenne 15e ft alatt?
#5252
Posted 2012. January 02. - 23:16

(hacsak nem vagy 120 kg feletti.)
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5253
Posted 2012. January 02. - 22:46

Egy octalinkes aliviohoz képest mennyivel merevebb egy holowtech ii-es deore? régen volt hussefelt hajtásom, azt a szintet elérné mondjuk?
#5254
Posted 2011. December 27. - 17:59


#5255
Posted 2011. December 27. - 13:47

#5256
Posted 2011. December 27. - 13:24

Sziasztok !
Egy kis segítségre lenne szükségemA történetem röviden a következõ:
NEmrég lecseréltem a hajtókaromat. A bringámon jelenleg egy 2006os alivio (RD M410) hátsó váltó van . A max elsõ fogszámkülönbség ennél a váltónál elvileg 20 lehet, viszont az új hajtókaromnál (LX trekking - 26-36-48) a fogszámkülonbség 22-re ugrott. Hátul egyébként egy CS-hg30-81-es Acera 8fokozatú 11-32 es fogaskerék sorom van (a váltó 11-34-ig bírja a spec. szerint).
Kérdésem az, hogy a megnövekedett elsõ fogszám különbség ebben az esetben okozhat e valamilyen problémát a rendszerben..? Amennyiben igen akkor hátsó váltót cseréljek, vagy inkább a hátsó fogaskeréksort mondjuk 11-30-asra vagy 11-28 -ra pl. Köszi a tippeket
Egy amatõr, aki sajnos kezd belebonyolódni a dolgokba
Azt hiszem, hogy mivel így még belül maradsz a maximum kapacításon, így nem probléma a megnövekedett elsõ különbség.
#5257
Posted 2011. December 27. - 10:45

Egy kis segítségre lenne szükségem

NEmrég lecseréltem a hajtókaromat. A bringámon jelenleg egy 2006os alivio (RD M410) hátsó váltó van . A max elsõ fogszámkülönbség ennél a váltónál elvileg 20 lehet, viszont az új hajtókaromnál (LX trekking - 26-36-48) a fogszámkülonbség 22-re ugrott. Hátul egyébként egy CS-hg30-81-es Acera 8fokozatú 11-32 es fogaskerék sorom van (a váltó 11-34-ig bírja a spec. szerint).
Kérdésem az, hogy a megnövekedett elsõ fogszám különbség ebben az esetben okozhat e valamilyen problémát a rendszerben..? Amennyiben igen akkor hátsó váltót cseréljek, vagy inkább a hátsó fogaskeréksort mondjuk 11-30-asra vagy 11-28 -ra pl. Köszi a tippeket

Egy amatõr, aki sajnos kezd belebonyolódni a dolgokba

#5258
Posted 2011. December 26. - 20:34

de nem igy kell hozzaallni - ha nem csereled, akkor sem ugyanaz, mint uj lanccal, es messze nem fog annyit kibirni a megnyult lanc, mint amennyivel lerovidi a tobbi alkatreszed elettartamat. illetve ha egy slx/xt sort nezel szerintem mar nem ilyen aranyok jonnek ki
slx harom tanyer: 42.85 eur
slx sor: 34.95 eur
lanc: 18.95 eur
xt harom tanyer: 84.85 eur
xt sor: 47.95 eur
lanc: 22.95 eur
én a sort is mindíg cserélem a lánccal, mert 5-6 ezer km után már ugrana rajta az új lánc, fõleg, hogy csak a 11-13-15 fogaskereket használom, amik nagyon meg tudnak kopni
árban kb. ott lennék, ha egybe cserélek mindent, mondjuk 10 ezernél, mint ha 5 ezrenként csak láncot + sort, de én is szoktam figyelni a lánc kopását és elõírásszerûen cserélem (kivéve, mikor a lánctányér is halott, mert akkor végelgyengülésig hajtom), fõleg mert a kopott lánccal azért szarabb tekerni, váltani
amúgy a kopott lánc pluszban a váltógörgõt is tönkre teszi

#5259
Posted 2011. December 26. - 20:16

deore közép tányér 2490 Ft
alivio sor (7-es) 2000 Ft
deore/lx lánc (7-es) 3100/3500 Ft
Szóval esetemben magasan a lánc a legdrágább
de nem igy kell hozzaallni - ha nem csereled, akkor sem ugyanaz, mint uj lanccal, es messze nem fog annyit kibirni a megnyult lanc, mint amennyivel lerovidi a tobbi alkatreszed elettartamat. illetve ha egy slx/xt sort nezel szerintem mar nem ilyen aranyok jonnek ki

slx harom tanyer: 42.85 eur
slx sor: 34.95 eur
lanc: 18.95 eur
xt harom tanyer: 84.85 eur
xt sor: 47.95 eur
lanc: 22.95 eur
#5260
Posted 2011. December 26. - 19:57

azert is erdemes lancot cserelni, mert megeszi a fogaskerekeket, es egy fogaskoszoru meg egypar hajtomutanyer nem annyiba kerul mint egy lanc
de csokken a valtasi teljesitmeny is.
deore közép tányér 2490 Ft
alivio sor (7-es) 2000 Ft
deore/lx lánc (7-es) 3100/3500 Ft
Szóval esetemben magasan a lánc a legdrágább
