úgy értettem, hogy addig hajtod a láncokat, amíg nem ugrik, vagy 0,75 és 1 közötti nyúlásnál cseréled õket?
Vetésforgónál nem kell nyúlást méregetni csak a km órát figyelni. 5-600 km-nél lánccsere !Melyik lenne a leghatékonyabb 3-4 lánc esetén?
úgy értettem, hogy addig hajtod a láncokat, amíg nem ugrik, vagy 0,75 és 1 közötti nyúlásnál cseréled õket?
Vetésforgónál nem kell nyúlást méregetni csak a km órát figyelni. 5-600 km-nél lánccsere !Melyik lenne a leghatékonyabb 3-4 lánc esetén?
úgy értettem, hogy addig hajtod a láncokat, amíg nem ugrik, vagy 0,75 és 1 közötti nyúlásnál cseréled õket?
A láncok cserekor mennek vissza a dobozukba amik meg vannak számozva és 500-600km-t csere.
8.5€ darabja a 11, 12, 14 XTR soron nekem még csak ezeken ugrott a láncom feljebb sohasem. A szép az egészben hogy ahol van 11-12 ott nincs 14 vagy van 11-14, de nincs 12:(
Az hogy mennyi km-t tennék bele erõsen függ attól hogy hány saras versenybe, túrába keveredek
8.5€ darabja a 11, 12, 14 XTR soron nekem még csak ezeken ugrott a láncom feljebb sohasem. A szép az egészben hogy ahol van 11-12 ott nincs 14 vagy van 11-14, de nincs 12:(olcsóbban kijön a két fogaskerék, mint egy komplett sor csere? illetve kérdés, hogy 3 lánc vetésforgóban kicsinálja-e a kérdéses fogaskereket?
Vettem egy új sort hozzá 3 láncot ha veszek hozzá még + ba 11-13-as fogakat és azokat is cserélgetném, tehát lemegy a 3 lánc csere és akkor cserélném az alsó két fogaskereket azzal érdemben növelhetem a komplex élettartalmat?
Én a 2.-ra szavazok. De én úgy tudom, a 2 váltógörgõnek kell egymás fölött lennie. DE szerintem ennyire tudományosan nem kell kiszámolni, 1-2 szem plusz láncszem nem okoz gondot.Most a lánccal szarakodom. :-) Ki milyen módszerrel szabja méretre a láncot? Három eljárásról hallottam, de vajon egyformán jó mindhárom?
1. Elöl hátul a legnagyobb lánckerék plusz két szem. (ezt írja a Shimi lúzermanujál, de valami lengõ villával)
2. Elöl legnagyobb, hátul legkisebb és ebben az állásban a váltókanálnak merõlegesnek kell lennie a talajjal.
3. Elöl hátul a legkisebb kerék és a kanálnak még éppen hogy feszítenie kell a láncot.
Ha valakinek van más ötlete, szívesen veszem. :-)))
Az outi nekem is CT hajtómûves és a sor 11-26, ráadásul Sram, és ott a nagy-nyagy (50-26) nál plusz 3 szemet ír még a szervizkönyv, szerintem azon is hosszú a lánc, de ez most másodlagos.Hajtómû, sor fogszáma?
Szvsz a 2. a klasszikus 53-39 11-23 körüli felállásra lett kitalálva.
Nekem kompakt (50-34) hajtómûvel, 12-27 fogsornál ami bevált az 3., mert itt nagyobb áttételtartományt kelt átfogni a váltónak. Úgy csinálom hogy annyi szemet hagyok hogy a váltógörgõk még épp ne érjenek bele a láncba 34/12 állásban.
Ridley Noah Fast
Most a lánccal szarakodom. :-) Ki milyen módszerrel szabja méretre a láncot? Három eljárásról hallottam, de vajon egyformán jó mindhárom?
1. Elöl hátul a legnagyobb lánckerék plusz két szem. (ezt írja a Shimi lúzermanujál, de valami lengõ villával)
2. Elöl legnagyobb, hátul legkisebb és ebben az állásban a váltókanálnak merõlegesnek kell lennie a talajjal.
3. Elöl hátul a legkisebb kerék és a kanálnak még éppen hogy feszítenie kell a láncot.
Ha valakinek van más ötlete, szívesen veszem. :-)))
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
Ridley Noah Fast