Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#4661
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts

úgy értettem, hogy addig hajtod a láncokat, amíg nem ugrik, vagy 0,75 és 1 közötti nyúlásnál cseréled õket?

Melyik lenne a leghatékonyabb 3-4 lánc esetén?

Vetésforgónál nem kell nyúlást méregetni csak a km órát figyelni. 5-600 km-nél lánccsere !
Marci

#4662
Kanyo

Kanyo

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
A 70mm mintha az olasz menetes szélessége lenne, a 68-as angol, nem csak a szélességük különbözik.

#4663
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
szerintem minden attól függ, hogy az új láncot elviszi-e a rendszer. Ha már nem, akkor vagy szét kell hajtani, vagy megnézni mi milyen állapotban van (görgõk, fogsor, lánckerék) és számolni, hogy anyagilag megéri-e még cserélgetni rajta valamit vagy jobb széthajtani

úgy érdemes számolni, hogy egy kinyúlt lánccal még majdnem duplázni lehet

#4664
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

úgy értettem, hogy addig hajtod a láncokat, amíg nem ugrik, vagy 0,75 és 1 közötti nyúlásnál cseréled õket?


Melyik lenne a leghatékonyabb 3-4 lánc esetén?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4665
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts
Van itthon egy fölösleges monoblokkom,beépíteném egy boltba járós bicajba.Viszont a csapágyház 70mm,a monoblokk pedig 68mm.Összehozhatóak ezek valahogy?

#4666
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

A láncok cserekor mennek vissza a dobozukba amik meg vannak számozva és 500-600km-t csere.


úgy értettem, hogy addig hajtod a láncokat, amíg nem ugrik, vagy 0,75 és 1 közötti nyúlásnál cseréled õket?

#4667
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts
Ha vetésforgózol, akkor nem fognak kinyiffanni (elvileg) a kis fogaskerekek sem. Legalább is én eddig úgy tapasztaltam. Együtt kopnak a láncokkal a fogak. És én is úgy gondolom, hogy a nyúlt láncok ugranának az új fogakon.
Viszont az xtr fogak brutálisan kemények, szinte elkoptathatatlanok ! Sok éve olyanokkal nyomom, elöl a tányéron már ugrált a lánc az elkopott tányéron, hátul semmi gond nem volt. De azért több ezer forint/fogaskerék (8,5 Euro) az elég keményen hangzik.
Marci

#4668
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
A láncok cserekor mennek vissza a dobozukba amik meg vannak számozva és 500-600km-t csere.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4669
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

8.5€ darabja a 11, 12, 14 XTR soron nekem még csak ezeken ugrott a láncom feljebb sohasem. A szép az egészben hogy ahol van 11-12 ott nincs 14 vagy van 11-14, de nincs 12:(
Az hogy mennyi km-t tennék bele erõsen függ attól hogy hány saras versenybe, túrába keveredek


talán annyi, hogy a megnyúlt lánc elég hamar tönkrevágja az új fogaskerekeket is,

lehet még ugrani is fog rajta a régi lánc

vagy vetésforgónál is elõírászerûen cseréled a láncokat?

#4670
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

olcsóbban kijön a két fogaskerék, mint egy komplett sor csere? illetve kérdés, hogy 3 lánc vetésforgóban kicsinálja-e a kérdéses fogaskereket?

8.5€ darabja a 11, 12, 14 XTR soron nekem még csak ezeken ugrott a láncom feljebb sohasem. A szép az egészben hogy ahol van 11-12 ott nincs 14 vagy van 11-14, de nincs 12:(
Az hogy mennyi km-t tennék bele erõsen függ attól hogy hány saras versenybe, túrába keveredek
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4671
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Vettem egy új sort hozzá 3 láncot ha veszek hozzá még + ba 11-13-as fogakat és azokat is cserélgetném, tehát lemegy a 3 lánc csere és akkor cserélném az alsó két fogaskereket azzal érdemben növelhetem a komplex élettartalmat?


olcsóbban kijön a két fogaskerék, mint egy komplett sor csere? illetve kérdés, hogy 3 lánc vetésforgóban kicsinálja-e a kérdéses fogaskereket?

#4672
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 posts
Ez egy jó kérdés :)
Az tény hogy a kisebb fogaskerekek jobban kopnak,de
Van olyan bringás aki pörgetni szeret, v.ki izomból hajt.
Én pl ritkábban használom a 11es fogat, te pl lehet többet.
Nagyjából el tudod dönteni mely fogaskereket használod sokszor, azok valószínû cserések lesznek.
Az egy más kérdés, hogy mennyit fog elmenni a használt sor pár fog és lánccsere után.

Hány km-t szeretnél belehajtani az új sorba és a 3 láncba?

#4673
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Vettem egy új sort hozzá 3 láncot ha veszek hozzá még + ba 11-13-as fogakat és azokat is cserélgetném, tehát lemegy a 3 lánc csere és akkor cserélném az alsó két fogaskereket azzal érdemben növelhetem a komplex élettartalmat?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4674
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
mukodni fog a 9es rendszer, ha kavarod oket. a 10es hajtomu csak fogszamban ter el a 9estol.

#4675
TBalage

TBalage

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Sziasztok!

Kicsit kezdek összezavarodni, mint Ádám anyák napján, ezért segítséget szeretnék kérni....kezdõ-e téren :(

Adott egy shimano SLX MC-M660 hajtómû Mega 9-es jelöléssel, ezzel szeretném összepárosítani az XT RD-M771 hátsó váltómat..szintén Mega 9-es jelöléssel....HG-53-as lánccal, és CS-HG-50 fogaskoszorúval....

Ez így mûködõ rendszer lesz? Nem nagyon vágom ezt a 9-es 10-es rendszert, a hajtómû zavart be egy kicsit, mert SLX-bõl létezik 9-es, és 10-es is....

Válaszotokat, segítségeteket elõre is köszönöm :)

Balázs

#4676
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts

Most a lánccal szarakodom. :-) Ki milyen módszerrel szabja méretre a láncot? Három eljárásról hallottam, de vajon egyformán jó mindhárom?
1. Elöl hátul a legnagyobb lánckerék plusz két szem. (ezt írja a Shimi lúzermanujál, de valami lengõ villával)
2. Elöl legnagyobb, hátul legkisebb és ebben az állásban a váltókanálnak merõlegesnek kell lennie a talajjal.
3. Elöl hátul a legkisebb kerék és a kanálnak még éppen hogy feszítenie kell a láncot.
Ha valakinek van más ötlete, szívesen veszem. :-)))

Én a 2.-ra szavazok. De én úgy tudom, a 2 váltógörgõnek kell egymás fölött lennie. DE szerintem ennyire tudományosan nem kell kiszámolni, 1-2 szem plusz láncszem nem okoz gondot.
Marci

#4677
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

Hajtómû, sor fogszáma?
Szvsz a 2. a klasszikus 53-39 11-23 körüli felállásra lett kitalálva.

Nekem kompakt (50-34) hajtómûvel, 12-27 fogsornál ami bevált az 3., mert itt nagyobb áttételtartományt kelt átfogni a váltónak. Úgy csinálom hogy annyi szemet hagyok hogy a váltógörgõk még épp ne érjenek bele a láncba 34/12 állásban.

Az outi nekem is CT hajtómûves és a sor 11-26, ráadásul Sram, és ott a nagy-nyagy (50-26) nál plusz 3 szemet ír még a szervizkönyv, szerintem azon is hosszú a lánc, de ez most másodlagos.
A trekkingel nyûglõdöm ott 48-36-26 a hajtómû, a sor meg 11-34. A szervizkönyv 48-34 felállásban plusz két szemet ír, bár nem így mértem de 115 szemet mozgat a hajtás, kicsit soknak találom.

Ridley Noah Fast 


#4678
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Hajtómû, sor fogszáma?
Szvsz a 2. a klasszikus 53-39 11-23 körüli felállásra lett kitalálva.

Nekem kompakt (50-34) hajtómûvel, 12-27 fogsornál ami bevált az 3., mert itt nagyobb áttételtartományt kelt átfogni a váltónak. Úgy csinálom hogy annyi szemet hagyok hogy a váltógörgõk még épp ne érjenek bele a láncba 34/12 állásban.

Most a lánccal szarakodom. :-) Ki milyen módszerrel szabja méretre a láncot? Három eljárásról hallottam, de vajon egyformán jó mindhárom?
1. Elöl hátul a legnagyobb lánckerék plusz két szem. (ezt írja a Shimi lúzermanujál, de valami lengõ villával)
2. Elöl legnagyobb, hátul legkisebb és ebben az állásban a váltókanálnak merõlegesnek kell lennie a talajjal.
3. Elöl hátul a legkisebb kerék és a kanálnak még éppen hogy feszítenie kell a láncot.
Ha valakinek van más ötlete, szívesen veszem. :-)))



#4679
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Mindhárom jó. 1-2 szempár mínusz belefér, mert okos bringás úgysem vált a szélsõségesen rossz áttételekbe (ha pedig véletlenül mégis, akkor az 1. módszerrel megelõzheti a csúfos baleseteket).

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#4680
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts
Most a lánccal szarakodom. :-) Ki milyen módszerrel szabja méretre a láncot? Három eljárásról hallottam, de vajon egyformán jó mindhárom?
1. Elöl hátul a legnagyobb lánckerék plusz két szem. (ezt írja a Shimi lúzermanujál, de valami lengõ villával)
2. Elöl legnagyobb, hátul legkisebb és ebben az állásban a váltókanálnak merõlegesnek kell lennie a talajjal.
3. Elöl hátul a legkisebb kerék és a kanálnak még éppen hogy feszítenie kell a láncot.
Ha valakinek van más ötlete, szívesen veszem. :-)))

Ridley Noah Fast