Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#421
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

biztosan meg lehet oldani, gondolom, már "fejlesztik", csak előtte be kell vezetni a piacra a 36er kerékméretet. :D

 

(bocs, nem tudtam kihagyni.)

 

Vagy kifejleszted te :D Csak egy flex, meg némi hegesztés kell, meg egy 46-os lánckerék kompatibilis váltó  :ph34r: 

(gy.k.: Hosszabb váltókanál, nagyobb láncfelvevő képesség)


  • SkyZetor likes this

#422
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Lánckerék, ha lehet :)

 

Amúgy a hátsó váltód kompatibilis a 46-os legnagyobb lánckerékkel?

Ezen kívül 48-26=22, 46-11=35, 22+35=57. Én még olyan váltót nem láttam, ami át tud fogni 57 fognyi változást, 45 volt eddig a max, amire ránéztem. Ezt is figyelembe vetted?

 

biztosan meg lehet oldani, gondolom, már "fejlesztik", csak előtte be kell vezetni a piacra a 36er kerékméretet. :D

 

(bocs, nem tudtam kihagyni.)


  • SkyZetor likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#423
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

 

Több dolog miatt is tetszik. Az egyik, hogy ezzel a legkisebb áttétel 0,57 ami a jelenlegi sorommal 0,76. A másik előny, hogy adnak hozzá adaptert, ami messzebb tartja a váltót a tengelytől, hogy a legnagyobb kerék alá is be tudjon állni a váltó. Tk. minden cuccom jó hozzá, egyedüli kritérium, hogy 3/1-2-t nem kapcsolhatok, de hát ezt nem is szoktam. 3/3 már ugyanaz az áttétel, mint ami most a 3/1.

 

Ez a jelenlegi áttételem:

 

        34 | 30 2623211917151311

26 0,76 | 0,87 | 1,00 | 1,13 | 1,24 | 1,37 | 1,53 | 1,73 | 2,00 | 2,36

36 1,06 | 1,20 | 1,38 | 1,57 | 1,71 | 1,89 | 2,12 | 2,40 | 2,77 | 3,27

48 1,41 | 1,60 | 1,85 | 2,09 | 2,29 | 2,53 | 2,82 | 3,20 | 3,69 | 4,36

 

Ez meg az új sorral lesz:

 

        46403428242118151311

26 0,57 | 0,65 | 0,76 | 0,93 | 1,08 | 1,24 | 1,44 | 1,73 | 2,00 | 2,36

36 0,78 | 0,90 | 1,06 | 1,29 | 1,50 | 1,71 | 2,00 | 2,40 | 2,77 | 3,27

48 1,04 | 1,20 | 1,41 | 1,71 | 2,00 | 2,29 | 2,67 | 3,20 | 3,69 | 4,36

 

 

 

Lánckerék, ha lehet :)

 

Amúgy a hátsó váltód kompatibilis a 46-os legnagyobb lánckerékkel?

Ezen kívül 48-26=22, 46-11=35, 22+35=57. Én még olyan váltót nem láttam, ami át tud fogni 57 fognyi változást, 45 volt eddig a max, amire ránéztem. Ezt is figyelembe vetted?


  • SkyZetor likes this

#424
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 posts
  • LocationBudapest

"Komolyra fordítva a szót, az a 110 kiló picit sok azért, egy dietetikus tanácsaival pár hónap alatt 8-10 kiló tuti leadható. Én ebbe az irányba mennék inkább."

 

Folyamatban, 118-ról indultam, 100,00001 a végcél, mert hát ugye a férfi 100 kilónál kezdődik! :D

Viccet félretéve a jelenlegi 110 kilómhoz azért 193cm-es testmagasság is tartozik, tehát nem folyok szét.

 

Ami a pörgetést illeti, 70-75 között tekerek, ennél több már hosszú távon sok nekem. De mint írtam, pár hónap, és átugrik rajtam az 50, és hát nem vagyok az az atléta alkat. Futni sem tudtam rendesen soha, de gyalog a világból is kimegyek, ha kell.

 

A témához visszatérve kicsit módosítottam az elképzelést, és kipróbálok egy Sunrace 11-46-os sort.

https://ebike.hu/ter...-fogaskereksor/

 

Több dolog miatt is tetszik. Az egyik, hogy ezzel a legkisebb áttétel 0,57 ami a jelenlegi sorommal 0,76. A másik előny, hogy adnak hozzá adaptert, ami messzebb tartja a váltót a tengelytől, hogy a legnagyobb kerék alá is be tudjon állni a váltó. Tk. minden cuccom jó hozzá, egyedüli kritérium, hogy 3/1-2-t nem kapcsolhatok, de hát ezt nem is szoktam. 3/3 már ugyanaz az áttétel, mint ami most a 3/1.

 

Ez a jelenlegi áttételem:

 

        34 | 30 2623211917151311

26 0,76 | 0,87 | 1,00 | 1,13 | 1,24 | 1,37 | 1,53 | 1,73 | 2,00 | 2,36

36 1,06 | 1,20 | 1,38 | 1,57 | 1,71 | 1,89 | 2,12 | 2,40 | 2,77 | 3,27

48 1,41 | 1,60 | 1,85 | 2,09 | 2,29 | 2,53 | 2,82 | 3,20 | 3,69 | 4,36

 

Ez meg az új sorral lesz:

 

        46403428242118151311

26 0,57 | 0,65 | 0,76 | 0,93 | 1,08 | 1,24 | 1,44 | 1,73 | 2,00 | 2,36

36 0,78 | 0,90 | 1,06 | 1,29 | 1,50 | 1,71 | 2,00 | 2,40 | 2,77 | 3,27

48 1,04 | 1,20 | 1,41 | 1,71 | 2,00 | 2,29 | 2,67 | 3,20 | 3,69 | 4,36

 

Ami még tetszik ebben a sorban, hogy 2x3 (1-3, 4-6) fogaskerék van alu blokkokon, és a többi négy pedig külön. A jelenlegi soron a hátsó hét fokozat kettesével csökken, ami nagyon kényelmes, mert finoman lehet váltani, nincsenek nagy ugrások a fokozatok között. Egyenes úton amúgy is a 3/4-8 között használom. Ha az új soron a középső fokozatok közötti nagyobb ugrás nem fog annyira tetszeni, még azt is meg tudom csinálni, hogy az új sorból csak az első blokkot használom, a jelenlegi sorról meg leműtöm az 1-2-3-as kerekeket, kihézagolom, és akkor van egy 7 fokozatú utcai sorom, és egy 3 fokozatú falramászó. :-) Nyilván nem ezzel kezdem, mert a mostani HG-500-10-es soron az első kilenc kerék egyben van, komoly barkácsmunkát igényel a megrövidítése, de szerencsére mielőtt ht. katona lettem, voltam tisztességes ember is, és jól kitanultam a mechanikai műszerész szakmát.  ;)


Edited by SkyZetor, 2019. October 02. - 23:10.


#425
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

(Ezt úgy írod, mintha a 100 az olyan hihetetlenül sok lenne)

 

Nekem az :D


  • SkyZetor likes this

#426
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hát srácok, mikor SingleSpeed montival, 32x20 és 32x21-gyel, pörgetve 32-35-öket is toltunk... :D

 

Komolyra fordítva a szót, az a 110 kiló picit sok azért, egy dietetikus tanácsaival pár hónap alatt 8-10 kiló tuti leadható. Én ebbe az irányba mennék inkább.

 

Pörgetés. Nem csak hogy egyénfüggő és nem csak akár a versenyszerűen kerékpározott évek, hanem a genetika is meghatározza, kinek mi az optimális. Csak egy példa: a Type I és Type II rostok aránya (vörösizom / fehérizom, egészen egyszerűsítve - persze ennél bonyolultabb azért) a Type I dominancia esetén pörgetősebb ideális pedálfordulatot jelent az egyén számára és persze fordítva is igaz.

Egy biztos: érdemes megtanulni a pörgetést, amennyire lehetséges, mivel az oxidatív rostok bekapcsolása mindig segíthet a fáradtság érzésének késleltetésében, vagy éppen a gyorsabb regenerációban.

 

Bármennyire is fura, a helyes pedálozási technika kevesebbet hoz a konyhára, mint az, ha valaki 70-es és mondjuk 100-as pedálfordulaton is képes viszonylag kitartóan egy adott teljesítmény leadására.

A profi versenyzők többsége például alig húz és gyakran egy full amatőrhöz hasonlóan, szsinte rugdalja a pedált, nagyobb "dead spot" látható a pedálozáskor a "nyolcast" formáló erővektor-görbén, mint egy haladó, de nem elite/pro szintű bicajosén. Csak közben így is tud egy bőven 5.5+ Watt/kg-ot egy órára... ;-)


Edited by zscs, 2019. September 30. - 20:38.

  • SkyZetor likes this

#427
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

(Ezt úgy írod, mintha a 100 az olyan hihetetlenül sok lenne)

Én tényleg csak szokom a pörgetést, de 100 még nem annyira extra, igaz, hosszú távon nem kényelmes 90-92 fölött tekernem. A kalkulátor szerint 50 km/h-hoz 109 rpm kell 29x2,25-ös gummával, 28:10-es áttétellel.

Aszfaltra nem ezt használnám, sőt, nem is ezt használom  ;)

Ott 36:10 -zel, 622x37-es gumin, csepp alakú testemmel a matek azt mondja, hogy 90-es csapásszám mellett 49-cel megyek. 

Valójában elég ritkán érzem, hogy elfogy a fokozat, ha majd gyakran előjön, akkor talán felkerül egy 38-as, vagy 40-es tányér. Ez akkor lesz, amikor hirtelen új farmerokat is kell vennem  ;)

 

 


  • SkyZetor likes this

#428
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Nó, azon 28 van elöl - nem vagyok én erős, meg pörgetni sem tudok igazán, de törekszem.. 90 még kényelmes. De az 50 km/h az a 28:10-zel is megvan, ha rövid időre is ;)

 

Azért az az 50 a 44/11-el is meredek. 26"-nál legalábbis 100/perc körüli csapásszám kapcsolódik hozzá


  • SkyZetor likes this

#429
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts
Nó, azon 28 van elöl - nem vagyok én erős, meg pörgetni sem tudok igazán, de törekszem.. 90 még kényelmes. De az 50 km/h az a 28:10-zel is megvan, ha rövid időre is ;)
  • SkyZetor likes this

#430
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 95 posts

Most aszfalton 36:10 a legnagyobb áttételem..


Jó neked! 😀 Bár ha ez a Niner, akkor meg respect a 36/42 miatt. 😎

#431
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Kérdés, ki mekkora pedálfordulattal szeretné elérni az 50-et, tudom, hogy van, aki lehetőleg 2-vel percenként ;-)

Most aszfalton 36:10 a legnagyobb áttételem..

 

 


  • Kisherceg and SkyZetor like this

#432
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

3 tányérral sok lesz a fogszám-különbség, szerintem annyi láncot a leghosszabb váltókanál sem tud felvenni (22+31).
A hajtómű tányérjainak montisra cserélése kézenfekvőbbnek tűnik, nincs abban semmi ciki, hogy elöl mondjuk 22-44 legyen.

 

Én speciel nem emlékszem olyan váltóra, ami 45 fognál több láncot össze tud gyűjteni. 22-44 esetén ez 23 fog különbséget jelent, ami 11-34-re jön ki. 
 

Bele akartam pofázni, hogy mi kéne, de MTB hajtóművel a gyorsaság nem lenne meg, outi hajtóművel meg a hegymenet :D
Mindenesetre most már legalább tudom, hogy ha elfogy alólam a 44/11 (egyszer, talán :D ), akkor ne az MTB cuccok felé nézelődjek, hanem a trekking felé, úgy már lehet 48/11 :)


  • SkyZetor likes this

#433
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 posts
  • LocationBudapest

3 tányérral sok lesz a fogszám-különbség, szerintem annyi láncot a leghosszabb váltókanál sem tud felvenni (22+31).
A hajtómű tányérjainak montisra cserélése kézenfekvőbbnek tűnik, nincs abban semmi ciki, hogy elöl mondjuk 22-44 legyen.

 

Gondoltam én is erre, persze, hogy nem ciki a monti hajtómű, csak olyan jó, amikor 50-nél még tudsz gyorsítani (persze én csak lejtőn lefelé)!  ;)

Csak az alsó kerék 22-esre cserélésén is gondolkodtam, nem tudom, megoldható e.

Az tuti, hogy egy általam vágyott áttételt a váltóm nem tud teljesen felvenni, de teljesen keresztbe úgy sem szoktam kapcsolni. Az 1/3-tól meg már jó, mert az már benne van a tűrésben. 3/3-tól szintén. 2/x-ben meg bármelyik jó.



#434
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts
3 tányérral sok lesz a fogszám-különbség, szerintem annyi láncot a leghosszabb váltókanál sem tud felvenni (22+31).
A hajtómű tányérjainak montisra cserélése kézenfekvőbbnek tűnik, nincs abban semmi ciki, hogy elöl mondjuk 22-44 legyen.
  • SkyZetor likes this

#435
SkyZetor

SkyZetor

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 posts
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

Nemrég vettem egy cross-trekking Merida Crossway 500-as bringát.

https://www.berguson...g-kerekpar-2019

 

Ezen 48-36-26-os hajtómű, és 11-34-es fogaskoszorú van. Úgy gondoltam, hogy ezzel az áttétellel már én leszek a budai hegyek útjainak császára.

Hát nem! :-)

Nyilván közre játszik, hogy mindjárt ugrom az 50-et, és 110 kiló vagyok, szóval kisebb áttétel kellene, mint a jelenleg elérhető 26/34.

 

Első kérdés, rakott e már valaki trekking bringára 11-42-es sort?

 

Második, ismeri e, használt e már valaki Sunshine márkájú fogaskoszorút, érdemes e megrendelni,

https://www.ebay.com...WlPDmCroemDEE0g

 

vagy ne vacakoljak, és inkább vegyem meg a HG-500-10-es sort?

https://ebike.hu/ter...-fogaskereksor/

 

Ahogy nézegettem a videókat, ehhez már nem ártana valami váltó adapter, mert alapból ez a váltó max. 36 fogú sort kezel, de láttam országúti váltóhoz is feltakni 42-es sort adapterrel. Ebay-en párszáz forint, itthon nem nagyon találtam.


Edited by SkyZetor, 2019. September 29. - 00:19.


#436
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Köszönöm a linket, "sajnos" ez az írás sem beszélt le róla. 
Szerdán összefutottam zscs kollégával a HHH-en, ott is tetszett a megoldás, és nem nagyon beszélt le róla. Klassz az a kar is, nekem tetszik az egész.


Jo azaz uj xt :D

#437
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Igen jó véleménnyel voltak róla: https://www.pinkbike...drivetrain.html

 

Köszönöm a linket, "sajnos" ez az írás sem beszélt le róla. 

Szerdán összefutottam zscs kollégával a HHH-en, ott is tetszett a megoldás, és nem nagyon beszélt le róla. Klassz az a kar is, nekem tetszik az egész.  



#438
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Köszi-köszi, számolgatok  :)  B)

Igen jó véleménnyel voltak róla: https://www.pinkbike...drivetrain.html



#439
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

igen, működni fog. 12-es Sor + 12-es lánc kell az AXS szett mellé. A narrow-wide első lánctányérod is tökéletes lesz, bármilyened is van most

 

Köszi-köszi, számolgatok  :)  B)



#440
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Jól gondolom a következőket?

 

Van most egy kerekem Sram XD rotorral és 11-es Sram sorral (10-42). Ezt biztosan jól gondolom, tudom is  :D

Erre ugye rá tudok tenni egy Sram GX Eagle sort ami 10-50-es és 12-es? Úgy olvasom a leírásban, hogy XD rotor kell hozzá. 

A hajtókaron hagynám a Shimano lánckereket, valami láncot majd csak tudok venni ezekre. 

És akkor ez így kompletten működne egy Sram AXS XX1 váltórendszerrel. Helyesek az állítások?

 

Köszi

igen, működni fog. 12-es Sor + 12-es lánc kell az AXS szett mellé. A narrow-wide első lánctányérod is tökéletes lesz, bármilyened is van most