Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#4261
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Salzon lõttem egy ilyet, mert le volt akciózva: SquirtLube.com: Welcome

Az eddigi legjobb cucc, mert nem szedi a mocskot, nem koszolja a hajtást és tartós.

Ha nem akarsz sok idõt a bringára pazarolni, felejtsd el a láncváltást. ;) Van pár mûködõképes és megbízható alternatíva.

Feltöltött kép

#4262
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
poros terep - nalatok milyen gyakran kell lancot olajozni, illetve mit hasznaltok kenesre? nalam a legtobb olyan 150-170km volt, akarmit is probaltam (tf2 dry, wet, rohloff, neoval, csoda crossmotoros cuccok, etc). utobbi idoben statisztikat vezetek rola, hogy melyikkel mennyit kell karbantartani. a gyari zsir sem birta tovabb, raadasul a vegen olyan volt a hajtasom, mintha homokkobol faragtak volna.

akkor olajozok, ha elkezd zorogni a hajtasnal. probaltam ugy is, hogy folyamatosan tisztitom (attorlom a lancot), meg ugyis, hogy csak olajozasnal. nem igazan volt differencia. legtobbszor 25-35kmt megyek (1-1.5 ora). erre milyen "stategiak" vannak, hogy minel kevesebbet kelljen a bringaval foglalkozni?

#4263
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts
Az outin idén kezdtem el (5600km) 3 láncot forgatni, lassan a fennlévõ lánc is eléri a kétezret a másik kettõvel egyetemben, de semmit sem tapasztalok. Nem mérek nyúlást. 88 és 93kg között mozgok, közepesen nehéz környéken lakom, rossz idõjárási körülmények között még nem tekertem vele ( bocs, a Pelso-n megázott az egyik ;) ). Hát nemtom mi lesz az eredmény, vagy egyáltalán mikor kezd el szarul váltani, ugrani.

Ridley Noah Fast 


#4264
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Persze, de õ a féket is tudja használni mérnökösen:o néha az asszonytól is lehet tanulni.:)
Na jó, befogtam.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4265
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

oké, hogy sokat mész, de szerintem nem váltasz terhelés alatt és nem kap akkora terhelést, mint egy versenyzõ alatt, aki verseny közben "gondolkodás nélkül" pakolgatja a sebességeket és nem áll meg x kilométerenként olajozni/tisztítani a láncot


A terhelés a lényeg, szerintem sem kapja meg ugyanazt, mint alattam. Legjobb példa a barátosném, aki alatt egyszerûen nem kopnak a gumik, de egyáltalán nem.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4266
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

még mindig nem gyõztetek meg hogy megéri a láncforgó . úttörõbecsszó majd szolók ha véletlen nem megy el a full deore (xt váltót kivéve) hajtásláncom 10K-t. ott meg egy lánc sor meg esetleg közép nagy tányér -kicsit nem használom- kb olcsóbb mint a 6 xt lánc. (az elözõ cuccomban simán volt 10k és még nem ugrott) tisztítva meg kb akkor volt mikor vázat cseréltem (kiszolgált vagy 3-4 bringát)

oké, hogy sokat mész, de szerintem nem váltasz terhelés alatt és nem kap akkora terhelést, mint egy versenyzõ alatt, aki verseny közben "gondolkodás nélkül" pakolgatja a sebességeket és nem áll meg x kilométerenként olajozni/tisztítani a láncot

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#4267
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,689 posts
És mindezt 1 lánccal csinálod végig ? A Deore tányérok acélból vannak, ugye ? Azokkal nem mûvészet a 10ezer km. 5 karosban sajnos nincs ilyen.
Én a vetésforgóban pl. nem XT láncot használok, hanem az egyik legolcsóbb SRAM láncot. Így költséghatékonyabb kicsit.
Marci

#4268
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts

1. 2. 3. (4. 5.) lánc cserélgetve 5-600 km-enként, persze ha nagyon dzsuvás, tisztítva. (én csak magasnyomásúval tisztítom a láncot, egy 100as elég neki) Spori jól mondja, láncforgatásnál nem kell nyúlást mérni. Minek ?
A közép tányér fogja elõször megadni magát, ha nagyon ugrál, próbálj ki egy másik láncot a forgóból, hátha azon nem ugrik. A kis tányér (nálam) megfordítható, mert teljesen sima, egyenes.
Minimum 10ezret el fog menni így a rendszered.


még mindig nem gyõztetek meg hogy megéri a láncforgó . úttörõbecsszó majd szolók ha véletlen nem megy el a full deore (xt váltót kivéve) hajtásláncom 10K-t. ott meg egy lánc sor meg esetleg közép nagy tányér -kicsit nem használom- kb olcsóbb mint a 6 xt lánc. (az elözõ cuccomban simán volt 10k és még nem ugrott) tisztítva meg kb akkor volt mikor vázat cseréltem (kiszolgált vagy 3-4 bringát)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4269
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

OFF Nekem a blokkedzés segített sokat a hajtástechnika fejlesztésében. A 4. napra annyira hulladék állapotban van a lábam, hogy nem tudok máshogyan menni, mint pörgetni ezerrel. De persze lehet, hogy már "eleve" így kellene.

Nehéz ügy ez, az elmúlt másfél évben én meg azon dolgoztam, hogy újra tudjak izomból tekerni és ne csak pörgessek. Majd megtárgyaljuk ezt személyesen/privátban, mert ez tényleg nem ide tartozik, csak összefutunk valamelyik versenyen.

24h-ra feltettem egy láncot, amibe még nem esett bele kicsit sem a 0,75...aztán másnapra meg lötyögött benne az 1.0!! Szóval nekem hat rá a homok, pedig SS!
Salzkammergut-on szintén új állapotú lánc ment fel, esett sokat, sár, sotterlé volt végig, és mégsem ment bele a végén a 0,75 sem! Szintén SS.
Ebbõl arra következtetek, hogy a por az nagyon is öl, a nyomaték/alacsony fordulat pedig nem feltétlenül.

Az év 80%-ában ilyen homoksivatagban bringázom, nálam bírják a láncok.
http://i.minus.com/iblCSIuMzdTKc8.JPG
http://i.minus.com/iPZsvDeorQGZy.JPG


A sebesség mindent megold.

 


#4270
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts
24h-ra feltettem egy láncot, amibe még nem esett bele kicsit sem a 0,75...aztán másnapra meg lötyögött benne az 1.0!! Szóval nekem hat rá a homok, pedig SS!
Salzkammergut-on szintén új állapotú lánc ment fel, esett sokat, sár, sotterlé volt végig, és mégsem ment bele a végén a 0,75 sem! Szintén SS.
Ebbõl arra következtetek, hogy a por az nagyon is öl, a nyomaték/alacsony fordulat pedig nem feltétlenül.

#4271
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Lehet, sõt biztos, hogy fejlõdsz. :)


OFF Nekem a blokkedzés segített sokat a hajtástechnika fejlesztésében. A 4. napra annyira hulladék állapotban van a lábam, hogy nem tudok máshogyan menni, mint pörgetni ezerrel. De persze lehet, hogy már "eleve" így kellene.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4272
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Azért a láncnak mindegy, hogy 50-es csapásszámmal mész-e, vagy 100-assal, ha ugyanazt a 400 Watt-ot fejted ki, nem? Persze feltételezvén egy egyenletes hajtástechnikát. A lábaddal persze más erõt fejtesz ki, de a hajtásnak, szerintem, az majdnem mindegy. Az utóbbi években amúgy elég jól bírta minden, lehet még én is fejlõdöm? Elõtte elismerem, hogy volt már eltört/elcsavarodott XT-sorom, elnyíródott lánctányér csavarom. :D


Igen, a láncnak mindegy lenne, de nem tudunk egyenletesen hajtani, egyenletes teljesítményt leadni. Alacsonyabb csapásszámnál erõsebbek a holtpontok és folyamatosan megindítod utána a bringát.
Lehet, sõt biztos, hogy fejlõdsz. :)


A sebesség mindent megold.

 


#4273
tom_

tom_

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts

10+ éve montizom, már jóval 100.000 km fölött vagyok. Sok rendszert, láncot próbáltam már. Ami a tapasztalat:

3-4 lánc, 20 óránként, alu tányérokkal = 10.000 km után tányércsere, 20.000 után fogsor meg minden (görgõk, láncok...) csere
ha 5 lánc, akkor recseg már a hajtáson, túl sok neki
1 lánc 2000-t bír, ha cserélem, kb. a 4. láncnál (~8000) kuka az egész
országúton 1 lánc = 15.000 km, s meg se rezdül az acél tányér...

De én persze mindenhol megyek, télen, sárban, homokban.



Régen én is így használtam (meg pár ismerõs), elég sokáig mûködni fog.



Köszi!!!

#4274
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Meg nagytányéron a kistányéros hegyre. :P Nálad elég brutális erõk hatnak, nem véletlenül ment úgy tönkre a hajtásod néhány eleme, mint másnak soha.


Azért a láncnak mindegy, hogy 50-es csapásszámmal mész-e, vagy 100-assal, ha ugyanazt a 400 Watt-ot fejted ki, nem? Persze feltételezvén egy egyenletes hajtástechnikát. A lábaddal persze más erõt fejtesz ki, de a hajtásnak, szerintem, az majdnem mindegy. Az utóbbi években amúgy elég jól bírta minden, lehet még én is fejlõdöm? Elõtte elismerem, hogy volt már eltört/elcsavarodott XT-sorom, elnyíródott lánctányér csavarom. :D
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4275
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

10+ éve montizom, már jóval 100.000 km fölött vagyok. Sok rendszert, láncot próbáltam már. Ami a tapasztalat:

3-4 lánc, 20 óránként, alu tányérokkal = 10.000 km után tányércsere, 20.000 után fogsor meg minden (görgõk, láncok...) csere
ha 5 lánc, akkor recseg már a hajtáson, túl sok neki
1 lánc 2000-t bír, ha cserélem, kb. a 4. láncnál (~8000) kuka az egész
országúton 1 lánc = 15.000 km, s meg se rezdül az acél tányér...

De én persze mindenhol megyek, télen, sárban, homokban.

Meg nagytányéron a kistányéros hegyre. :P Nálad elég brutális erõk hatnak, nem véletlenül ment úgy tönkre a hajtásod néhány eleme, mint másnak soha.
A folyós, mindent fémtisztára pucoló sár a legrosszabb, abban én sem megyek el ilyen sokat, kenni kéne menet közben a láncot, de ahhoz meg nincs "kedvem". A homok valahogy nálam nem eszi a láncot, csak tisztítja a külsejét.


A sebesség mindent megold.

 


#4276
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
10+ éve montizom, már jóval 100.000 km fölött vagyok. Sok rendszert, láncot próbáltam már. Ami a tapasztalat:

3-4 lánc, 20 óránként, alu tányérokkal = 10.000 km után tányércsere, 20.000 után fogsor meg minden (görgõk, láncok...) csere
ha 5 lánc, akkor recseg már a hajtáson, túl sok neki
1 lánc 2000-t bír, ha cserélem, kb. a 4. láncnál (~8000) kuka az egész
országúton 1 lánc = 15.000 km, s meg se rezdül az acél tányér...

De én persze mindenhol megyek, télen, sárban, homokban.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4277
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

...ellenben olajzáson kivül(ami jellemzõen akkor történik ,amikor már hangos) egyáltalán nem tartom karban.

Én is csak így szoktam.

jajj-hajj

kb. ugyanolyan hozzászólások születnek, mint amiket a régebbi hozzászólásoknál olvastam, okosabb nem lettem...

elsõsorban tapasztalatokra lettem vna kíváncsi, azoktól, akik forgatják a láncot, és mtb-t használnak, de mindegy

(akkor forgatok 3 láncot 500km-enként cserélve)


Régen én is így használtam (meg pár ismerõs), elég sokáig mûködni fog.


A sebesség mindent megold.

 


#4278
TheKop

TheKop

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 274 posts
Ha ettõl könnyebb a lelkednek...
You'll never walk alone!
„A fájdalom elmúlik, a gyõzelem örökké megmarad."

#4279
tom_

tom_

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
jajj-hajj

kb. ugyanolyan hozzászólások születnek, mint amiket a régebbi hozzászólásoknál olvastam, okosabb nem lettem...

elsõsorban tapasztalatokra lettem vna kíváncsi, azoktól, akik forgatják a láncot, és mtb-t használnak, de mindegy

(akkor forgatok 3 láncot 500km-enként cserélve)

#4280
TheKop

TheKop

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 274 posts

Ráéreztél valamilyen technikára, amirõl mi csak álmodni tudunk. Közel nem vagyunk olyan erõsek, de hiába kenjük agyon a láncokat, hiába nem váltunk keresztbe, sokan álmélkodva olvassuk ezeket az értékeket. Pláne a fully-n, amin nálam 1400-1500 km-t ment el egy lánc a 0.75-ig. Két, különbözõ márkájú és típusú láncnyúlásmérõt használok, egyik olcsó fajta IceToolz, ami beesik 0.75-nél, a másik ParkTool, fokozatmentess méréssel. A két eszköz által mért értékek közt nincs szignifikáns különbség.
Hardtaillel egyértelmûen többet bír egy lánc, ott nálam 2000 km körül SRAM és Shimano lánccal egyaránt. Connex lánc várhatóan többet bír majd, egyelõre 1500 km és 0.4-es nyúlásnál járok. De hogy 5e km-t bírna, hát, erõsen kétlem. Valamit nagyon jól csinálsz! ;-) ...vagy mi rosszul. :-)


Szerintem valamit rosszul csináltok,MJanit tudom megerõsiteni,nekem is kb ennyit bir a lánc,a lánctányéromban pedig több mint 25ezer van...
Igaz, én sokat használom országúton (50/50- aszfalt /terep),ellenben olajzáson kivül(ami jellemzõen akkor történik ,amikor már hangos) egyáltalán nem tartom karban.
elõfordult olyan is,hogy 1-es nyúlásnál cseréltem csak láncot,és birta a régi sor.(volt benne rizikó:) )
You'll never walk alone!
„A fájdalom elmúlik, a gyõzelem örökké megmarad."