Az eddigi legjobb cucc, mert nem szedi a mocskot, nem koszolja a hajtást és tartós.
Ha nem akarsz sok idõt a bringára pazarolni, felejtsd el a láncváltást.


Ridley Noah Fast
oké, hogy sokat mész, de szerintem nem váltasz terhelés alatt és nem kap akkora terhelést, mint egy versenyzõ alatt, aki verseny közben "gondolkodás nélkül" pakolgatja a sebességeket és nem áll meg x kilométerenként olajozni/tisztítani a láncot
oké, hogy sokat mész, de szerintem nem váltasz terhelés alatt és nem kap akkora terhelést, mint egy versenyzõ alatt, aki verseny közben "gondolkodás nélkül" pakolgatja a sebességeket és nem áll meg x kilométerenként olajozni/tisztítani a láncotmég mindig nem gyõztetek meg hogy megéri a láncforgó . úttörõbecsszó majd szolók ha véletlen nem megy el a full deore (xt váltót kivéve) hajtásláncom 10K-t. ott meg egy lánc sor meg esetleg közép nagy tányér -kicsit nem használom- kb olcsóbb mint a 6 xt lánc. (az elözõ cuccomban simán volt 10k és még nem ugrott) tisztítva meg kb akkor volt mikor vázat cseréltem (kiszolgált vagy 3-4 bringát)
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
1. 2. 3. (4. 5.) lánc cserélgetve 5-600 km-enként, persze ha nagyon dzsuvás, tisztítva. (én csak magasnyomásúval tisztítom a láncot, egy 100as elég neki) Spori jól mondja, láncforgatásnál nem kell nyúlást mérni. Minek ?
A közép tányér fogja elõször megadni magát, ha nagyon ugrál, próbálj ki egy másik láncot a forgóból, hátha azon nem ugrik. A kis tányér (nálam) megfordítható, mert teljesen sima, egyenes.
Minimum 10ezret el fog menni így a rendszered.
Nehéz ügy ez, az elmúlt másfél évben én meg azon dolgoztam, hogy újra tudjak izomból tekerni és ne csak pörgessek. Majd megtárgyaljuk ezt személyesen/privátban, mert ez tényleg nem ide tartozik, csak összefutunk valamelyik versenyen.OFF Nekem a blokkedzés segített sokat a hajtástechnika fejlesztésében. A 4. napra annyira hulladék állapotban van a lábam, hogy nem tudok máshogyan menni, mint pörgetni ezerrel. De persze lehet, hogy már "eleve" így kellene.
Az év 80%-ában ilyen homoksivatagban bringázom, nálam bírják a láncok.24h-ra feltettem egy láncot, amibe még nem esett bele kicsit sem a 0,75...aztán másnapra meg lötyögött benne az 1.0!! Szóval nekem hat rá a homok, pedig SS!
Salzkammergut-on szintén új állapotú lánc ment fel, esett sokat, sár, sotterlé volt végig, és mégsem ment bele a végén a 0,75 sem! Szintén SS.
Ebbõl arra következtetek, hogy a por az nagyon is öl, a nyomaték/alacsony fordulat pedig nem feltétlenül.
A sebesség mindent megold.
Lehet, sõt biztos, hogy fejlõdsz.
Azért a láncnak mindegy, hogy 50-es csapásszámmal mész-e, vagy 100-assal, ha ugyanazt a 400 Watt-ot fejted ki, nem? Persze feltételezvén egy egyenletes hajtástechnikát. A lábaddal persze más erõt fejtesz ki, de a hajtásnak, szerintem, az majdnem mindegy. Az utóbbi években amúgy elég jól bírta minden, lehet még én is fejlõdöm? Elõtte elismerem, hogy volt már eltört/elcsavarodott XT-sorom, elnyíródott lánctányér csavarom.
A sebesség mindent megold.
10+ éve montizom, már jóval 100.000 km fölött vagyok. Sok rendszert, láncot próbáltam már. Ami a tapasztalat:
3-4 lánc, 20 óránként, alu tányérokkal = 10.000 km után tányércsere, 20.000 után fogsor meg minden (görgõk, láncok...) csere
ha 5 lánc, akkor recseg már a hajtáson, túl sok neki
1 lánc 2000-t bír, ha cserélem, kb. a 4. láncnál (~8000) kuka az egész
országúton 1 lánc = 15.000 km, s meg se rezdül az acél tányér...
De én persze mindenhol megyek, télen, sárban, homokban.
Régen én is így használtam (meg pár ismerõs), elég sokáig mûködni fog.
Meg nagytányéron a kistányéros hegyre.
Nálad elég brutális erõk hatnak, nem véletlenül ment úgy tönkre a hajtásod néhány eleme, mint másnak soha.
Meg nagytányéron a kistányéros hegyre.10+ éve montizom, már jóval 100.000 km fölött vagyok. Sok rendszert, láncot próbáltam már. Ami a tapasztalat:
3-4 lánc, 20 óránként, alu tányérokkal = 10.000 km után tányércsere, 20.000 után fogsor meg minden (görgõk, láncok...) csere
ha 5 lánc, akkor recseg már a hajtáson, túl sok neki
1 lánc 2000-t bír, ha cserélem, kb. a 4. láncnál (~8000) kuka az egész
országúton 1 lánc = 15.000 km, s meg se rezdül az acél tányér...
De én persze mindenhol megyek, télen, sárban, homokban.
A sebesség mindent megold.
Én is csak így szoktam....ellenben olajzáson kivül(ami jellemzõen akkor történik ,amikor már hangos) egyáltalán nem tartom karban.
jajj-hajj
kb. ugyanolyan hozzászólások születnek, mint amiket a régebbi hozzászólásoknál olvastam, okosabb nem lettem...
elsõsorban tapasztalatokra lettem vna kíváncsi, azoktól, akik forgatják a láncot, és mtb-t használnak, de mindegy
(akkor forgatok 3 láncot 500km-enként cserélve)
A sebesség mindent megold.
Ráéreztél valamilyen technikára, amirõl mi csak álmodni tudunk. Közel nem vagyunk olyan erõsek, de hiába kenjük agyon a láncokat, hiába nem váltunk keresztbe, sokan álmélkodva olvassuk ezeket az értékeket. Pláne a fully-n, amin nálam 1400-1500 km-t ment el egy lánc a 0.75-ig. Két, különbözõ márkájú és típusú láncnyúlásmérõt használok, egyik olcsó fajta IceToolz, ami beesik 0.75-nél, a másik ParkTool, fokozatmentess méréssel. A két eszköz által mért értékek közt nincs szignifikáns különbség.
Hardtaillel egyértelmûen többet bír egy lánc, ott nálam 2000 km körül SRAM és Shimano lánccal egyaránt. Connex lánc várhatóan többet bír majd, egyelõre 1500 km és 0.4-es nyúlásnál járok. De hogy 5e km-t bírna, hát, erõsen kétlem. Valamit nagyon jól csinálsz! ;-) ...vagy mi rosszul. :-)