Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#4181
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.178 hozzászólás
ha 4 legkisebb külön, kézzel mozgatható a többihez képest, az nem jó. nézz be egy bringaboltba vele!

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4182
Mexi

Mexi

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás
Sziasztok!

Ezekben a napokban útközben vettem észre, hogy a deore 9-es sorom legkissebb (4) lánckerekei meglazultak. Érdeklõdnék, hogy ez "megszokott" jelenség vagy az elhasználódás, vagyis csereérett idõszakba lépett át? A lánc még nem ugrik rajta (1,5 éves a hajtás). Hogyan lehetne ezt a problémát házilag megoldani?

#4183
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

én a kicseréltre gondolok

komplettet kapni itthon 3800 Ft körül

Én bike-discount-ról rendelten kompletten 22 EUR ért. Vatta új váz, így komplett csapágy ment bele

#4184
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Tamás, mit is írtál odaát, mikortól BSA szabványúak a francia bringák is? Egy MBK Supersprinttel kínlódtam ma (nõi országúti, ma úgy mondanák, fitness), '92-ben vettem az asszonynak svájcibringa-importõrtõl. Ez volt akkor a legdrágább a kínálatában, (23e Ft, bár az akkori fizetésem sem volt több), gyakorlatilag vadiúj. Szóval nem nagyon lehet '91-nél régebbi. De rohadtul nem akart kijönni a jobbos csésze abba az irányba, amerre egy balmenetes kijönne...

(Az én ugyanott vett országútim jóval régebbi, az OK, hogy francia menetes. De azon meg is mutatta magát, pár nap használat után kitekeredett magátú' a jobbos csésze...)

Hopp, az igazi svájci megint más káposzta, az ui. olyan, mint a francia, csak persze jobb (de nem menetileg, hanem elvileg), mert a menete metrikus (35x1) és a csészéje balmenetes a jobboldalon (ld. pl. Sheldon Brown, most késõ van pontosan idézgetni).
Az MBK (azt hiszem, hogy) a francia Motobécane (a szó kb. motorbringát jelent) utódja, ilyen biciklim (Motobécane, régi, összehajtható) van is. Erre (MBK) nem tudom, hogy áll-e a Peugeot-k evolúciója. A BSA szabvány francia használatáról csak Peugeot és Gitane tapasztalatom ill. hivatkozásom van, 1980-tól a Peugeot középcsapágynál áttért BSA-ra (általában, semmi sem tuti), 1986-tól meg minden egyébben is (hátsó agy, kormány). A Gitane is akörül. Ezt több Peugeot-n és két Gitane-on is tapasztaltam, pontosabbat sajnos nem tudok. Ha bármilyen szám ill. szöveg lenne írva az agyra, az segíthetne (nyilván nincs, hisz akkor te is következtetnél).

#4185
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Tamás, mit is írtál odaát, mikortól BSA szabványúak a francia bringák is? Egy MBK Supersprinttel kínlódtam ma (nõi országúti, ma úgy mondanák, fitness), '92-ben vettem az asszonynak svájcibringa-importõrtõl. Ez volt akkor a legdrágább a kínálatában, (23e Ft, bár az akkori fizetésem sem volt több), gyakorlatilag vadiúj. Szóval nem nagyon lehet '91-nél régebbi. De rohadtul nem akart kijönni a jobbos csésze abba az irányba, amerre egy balmenetes kijönne...

(Az én ugyanott vett országútim jóval régebbi, az OK, hogy francia menetes. De azon meg is mutatta magát, pár nap használat után kitekeredett magátú' a jobbos csésze...)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#4186
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Finishline láncolajjal van valakinek tapasztalata? Köszi

Igen: évek óta kb. csak ilyet használok, a „nedves” változatát.

#4187
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Sziasztok!

Finishline láncolajjal van valakinek tapasztalata? Köszi

#4188
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Csak infó, én a bike-componentsrõl rendeltem anno, 21 vagy 22 EUR rémlik. Most épp 22.95 EUR.


én a kicseréltre gondolok

komplettet kapni itthon 3800 Ft körül

#4189
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Csak infó, én a bike-componentsrõl rendeltem anno, 21 vagy 22 EUR rémlik. Most épp 22.95 EUR.

#4190
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Na bent van, de nem simán. Gumi kalapáccsal az istenért nem akart bemenni a helyére :) nem is erõltettem. Két csavar, alátét, plusz hajlított drót a csészék peremére, és bent is volt a helyén.
De hát hogy Gézát idézzem: "aki kitalálta, azt kéne oda állítani, hogy rakjon majd szedjen szét 100-at" :)


mennyibe került a csapágy hozzá?

#4191
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Simán be tudod rakni egy gumikalapács segítségével. Azért óvatosan kocogtasd. :) Ki...na az már más kérdés.

Na bent van, de nem simán. Gumi kalapáccsal az istenért nem akart bemenni a helyére :) nem is erõltettem. Két csavar, alátét, plusz hajlított drót a csészék peremére, és bent is volt a helyén.
De hát hogy Gézát idézzem: "aki kitalálta, azt kéne oda állítani, hogy rakjon majd szedjen szét 100-at" :)

#4192
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Simán be tudod rakni egy gumikalapács segítségével. Azért óvatosan kocogtasd. :) Ki...na az már más kérdés.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4193
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás
Egyik nagy boltban azt mondták, hogy 10bõl 9 esetben kézzel a helyére lehet tenni (zsírt használva :) )

#4194
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nem találok pontos rajzot a csapágyról. A csészék kintebb vannak mint maga a csapágy? Mert akkor ezzel nem lehet elrontani. Hacsak nem kel beljebb nyomni, mint a váz csapágyháza :) Mrrt onnan kicsit fejvakarós :)
Cube GTC Reaction Carbon 29er váz.


Szerencsére nem kell beljebb nyomni, a csapágy pereme a BB szélein fekszik fel. A csapágy forgó része viszont (ahogy itt is látszik) egy nagyon kicsit kijjebb lóg a csapágyak saját csészéinek síkjánál. Ha nem túl passzentos a Reaction váz BB-je, lehetséges, nem kell a bepréseléshez nagy erõ (?), ebben az esetben nem hinném, hogy sérülne. PressFittel még egyelõre nincs sok tapasztalata senkinek szerintem, de tartok tõle, lesz majd és nem csak csupa jó... ;)
A csapágyról magáról robbantott rajzot csak ezt találtam: http://techdocs.shim...69830726016.pdf

#4195
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Shimano leírása szerint figyelni kell arra, hogy a csészék szélein feküdjön fel az eszköz, de enyém is kb. úgy lett bepréselve (szervizben csinálták egyébként), amit tervezel és nem lett baja. (Whippet XC váz)

Nem találok pontos rajzot a csapágyról. A csészék kintebb vannak mint maga a csapágy? Mert akkor ezzel nem lehet elrontani. Hacsak nem kel beljebb nyomni, mint a váz csapágyháza :) Mrrt onnan kicsit fejvakarós :)
Cube GTC Reaction Carbon 29er váz.

#4196
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Te mivel végezted az installációt? Én arra gondoltam, hogy egy menetes szárral és két qrva nagy alátéttel (kerek lemezzel) fogom bepréselni. SM-BB91-41A a csapágy, amit rendeltem. Van amire vigyázzak?


Shimano leírása szerint figyelni kell arra, hogy a csészék szélein feküdjön fel az eszköz, de enyém is kb. úgy lett bepréselve (szervizben csinálták egyébként), amit tervezel és nem lett baja. (Whippet XC váz)

#4197
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Ezek szerint nyilván nem. És igen, szétszedhetõ, s igen, javítható. A "do not disassemble" azt jelenti, hogy "ne szedd szét, mert azzal mi nem járunk jól, inkább fizessél".

Szedd ki (üsd ki), zsírozd be, s üsd vissza. Hót primitív, nem kell 15ezres szerszám hozzá.

Te mivel végezted az installációt? Én arra gondoltam, hogy egy menetes szárral és két qrva nagy alátéttel (kerek lemezzel) fogom bepréselni. SM-BB91-41A a csapágy, amit rendeltem. Van amire vigyázzak?

#4198
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.178 hozzászólás
ezek szerint kihozható a háromtányéros szimmetria
http://www.shimano.c...ation Chart.pdf

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4199
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

a shimano 540-es (deore) hajtómûvével megoldható, hogy mindhárom lánckerék használható legyen és ne legyen aszimmetrikus, mint a régi lx 572?
(az 572 ugye vagy aszimmetrikus, vagy a kislánckerék out of order)


Általában úgy van, hogy amihez 113-as vagy 118-as monoblokk kell az szimmetrikus, amihez 121-es vagy 126-os az nem.


A sebesség mindent megold.

 


#4200
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.178 hozzászólás
a shimano 540-es (deore) hajtómûvével megoldható, hogy mindhárom lánckerék használható legyen és ne legyen aszimmetrikus, mint a régi lx 572?
(az 572 ugye vagy aszimmetrikus, vagy a kislánckerék out of order)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"